Кафедра експлуатації та ремонту машин
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/788
Browse
13 results
Search Results
Item The influence of titanium as a desferoidizing element on the stability of production of magnesium cast irons with compacted graphite(University of Kragujevac, 2021) Aulin, V.; Kropivny, V.; Kuzyk, O.; Lyashuk, O.; Bosyi, M.; Vovk, Y.; Kropivna, A.; Sokol, M.; Senyk, A.; Slobodyan, L.; Аулін, В. В.; Кропівний, В. М.; Кузик, О. В.; Ляшук, О. Л.; Босий, М. В.; Вовк, Ю. Я.; Кропівна, О. В.; Сокол, М. Б.; Сеник, А. А.; Слободян, Л. М.The thermodynamic calculations and the obtained dependence of the Gibbs energy of the reactions of formation of titanium oxide, titanium sulfide, titanium nitride and titanium carbide in the melt of magnesium cast iron on their concentrations and melt temperature have been presented in the article. It has been shown that titanium, regardless of the concentration in melt, will primarily perform a deoxidizing effect, interacting with the oxygen. The lower negative values of the Gibbs energies are characterized by the reactions of the interaction of titanium with sulfur, at a concentration of the latter 0.01%, which indicates a decrease in the probability of such reaction occurrence. From a thermodynamic point of view, the reactions of titanium nitride and carbide formation are less probable. The values of the Gibbs energy of the interaction reaction of titanium depend to a large extent on the melt temperature. It has been found that for a more complete realization of the desulfurizing properties of titanium, it is advisable to enter the composition of cast iron during melting and overheating, when the melt temperature reaches maximum values. The optimal conditions for obtaining magnesium cast irons with compacted graphite has been determined. It has been found that the addition of titanium to magnesium cast iron, as a desferoidizing element containing 0.035% S, has a positive effect on stabilizing the formation of compacted graphite. В статті представлені термодинамічні розрахунки і одержана залежність енергії Гіббса реакцій утворення оксида титана, сульфіда титана, нітрида титана і карбіда титана в розплаві магнієвого чавуну від їх концентрацій і температури розплаву. Показано, що титан, незалежно від концентрації у розплаві, в першу чергу, буде виконувати розкислюючу дію, взаємодіючи з киснем. Меншими від’ємними значеннями енергій Гіббса характеризуються реакції взаємодії титана з сіркою, при концентрації останньої 0.01%, що свідчить про зниження ймовірності протікання такої реакції. З термодинамічної точки зору в меншій мірі ймовірне протікання реакцій утворення нітридів і карбідів титана. Значення енергії Гіббса реакції взаємодії розчинених у залізі титана і сірки в найбільшій мірі залежать від температури розплаву. Виявлено, що для більш повної реалізації десульфуруючих властивостей титан доцільно вводити до складу чавуну в період плавки та перегріву, коли температура розплаву досягає максимальних значень. Визначено оптимальні умови одержання магнієвих чавунів з вермикулярним графітом. З’ясовано, що добавка титана у магнієвий чавун, як десфероідизуючого елемента, що містить 0.035% S, позитивно впливає на стабілізацію формування компактного (вермикулярного) графіту.Item The dynamics of the working body of the tubular conveyor with the chain drive(Shahid Chamran University of Ahvaz, 2021) Lyashuk, O.; Sokil, B.; Hevko, R.; Aulin, V.; Serilko, L.; Vovk, Y.; Serilko, D.; Dovbysh, A.; Ляшук, О. Л.; Сокіл, Б. І.; Гевко, Р. М.; Аулін, В. В.; Серілко, Л. С.; Вовк, Ю. Я.; Серілко, Д. Л.; Довбиш, А. П.The theoretical calculations of the dynamics of the conveyor drive chain oscillations for different speeds of bulk material movement as a result of motion internal perturbations have been presented in the article. Resonant oscillations have been studied. It has been established that the amplitude of the transition through the resonance is greater for higher speeds of the conveyor drive chain and the maximum dynamic tension in the chain increases with increasing speed of transportation of bulk material. The dependences of the natural frequency of the system "drive chain of the conveyor line - grain" on the parameters of the system and the amplitude, as well as the amplitude of the resonant oscillations of the system on the speed of grain movement have been obtained. The dependence of the resonance amplitude of the system "conveyor chain drive - grain mass" on the speed of the drive chain at certain parameters has been determined. Taking into account the obtained theoretical data, an improved construction of a tubular chain conveyor with various working bodies and stand equipment using the Altivar 71 frequency converter for complex tasks of the electric drive from 0.75 to 630 kW has been developed. The experimental researches have been carried out and the dependences for definition of productivity and a rotation moment at transportation by the tubular scraper conveyor on curvilinear routes for loose material (wheat and peas) have been received. Теоретичні розрахунки динаміки коливань ланцюга приводу конвеєра для різних швидкостей сипучих матеріалів. У статті представлено рух матеріалу в результаті руху внутрішніх збурень. Резонансні коливання необхідно дослідити. Встановлено, що амплітуда переходу через резонанс більша при більших швидкостях приводний ланцюг конвеєра і максимальне динамічне натяг ланцюга зростає зі збільшенням швидкості транспортування сипучий матеріал. Залежності власної частоти системи "приводний ланцюг конвеєрної лінії - зерна" від параметрів системи та амплітуди, а також амплітуди резонансних коливань системи на швидкості отримано рух зерна. Залежність резонансної амплітуди системи "ланцюговий привід конвеєра - зерно" Визначена маса "на швидкості приводного ланцюга за певних параметрів. З урахуванням отриманої теоретичної дані, вдосконалена конструкція трубчастого ланцюгового транспортера з різними робочими органами та обладнанням стенду з використанням Altivar Розроблено 71 перетворювач частоти для складних завдань електроприводу від 0,75 до 630 кВт. Експериментальний були проведені дослідження та встановлені залежності для визначення продуктивності та моменту обертання при транспортуванні отримано трубчастий скребковий конвеєр на криволінійних трасах для сипучих матеріалів (пшениці та гороху).Item Interpreting the main power characteristics choice of the wheel vehicles guided cushioning system(University of Zilina, 2021) Sokil, B.; Lyashuk, O.; Sokil, M.; Vovk, Y.; Dzyura, V.; Aulin, V.; Khoroshun, R.; Сокіл, Б. І.; Ляшук, О. Л.; Сокіл, М. Б.; Вовк, Ю. А.; Дзюра, В. О.; Аулін, В. В.; Хорошун, Р. В.The method of investigation of the non-linear vibrations of the wheel vehicles with the guided cushioning system has been developed. It is based on the idea of the perturbation methods combined with the theory of special periodic Atebfunctions. All these made possible to obtain analytical relations, which describe the characteristic features of the cushioning area vibrations. These relations can be the basis for creation of the software product of the guided cushioning system with the purpose to minimize the dynamic loadings on the transported people and cargo and to increase the stability characteristics of the vehicle movement along the curvilinear areas of the bump road. Розроблена методика дослідження нелінійних коливань колісних транспортних засобів із керованою системою амортизації. Він базується на ідеї методів збурень у поєднанні з теорією особливих періодичних атеб-функцій. Все це дало змогу отримати аналітичні співвідношення, які описують характерні особливості вібрації зони амортизації. Ці співвідношення можуть бути основою для створення програмного продукту керованої системи амортизації з метою мінімізації динамічних навантажень на перевезені люди та вантаж та підвищення характеристик стійкості руху транспортного засобу вздовж криволінійних ділянок нерівної дороги.Item Increasing the Functioning Efficiency of the Working Warehouse of the “UVK Ukraine” Company Transport and Logistics Center(University of Zilina, 2020) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lyashuk, O.; Vovk, Y.; Lysenko, S.; Holub, D.; Zamota, T.; Pankov, A.; Sokol, M.; Ratynskyi, V.; Lavrentieva, O.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Ляшук, О. Л.; Вовк, Ю. Я.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Замота, Т. М.; Панков, А. О.; Сокол, М. Б.; Ратинський, В. В.; Лаврентьєва, О. О.Competition in the field of logistics and individual transport services requires the constant analysis of logistics chains and their individual links. Given analysis enables implementation of new approaches to logistics companies and networks trade marketing in the offtake of certain types of goods. Industrial and commercial enterprises have to expand their trade and economic relations with other regions with the aim to provide the necessary sales volumes in the domestic market of regions and to go beyond it. Integration of the country's economy and the free trade policy orientation greatly simplify the task of establishing the free trade and economic relations between producers and consumers. However, there is a question of how quickly and efficiently; with minimal logistics costs, the goods at the right region of the customer should be delivered. The experiment on a one-storey closed warehouse No 3 of Brovary "UVK Ukraine", where a process of the crossdocking warehousing, with subsorting from a warehouse, has been conducted. The warehouse mainly works on trading networks. The loading of the warehouse has been performed with the input flow intensity within (12.3 ... 23.56 (t/h)). During the experiment, the number gain of loading and unloading machines (Electrostacks Reath Track OMG NEOS LAT 3.0) a pcs in the process of unloading, loading and moving consignments, has been examined. In addition, the increasing number of workers employed in non-mechanized forms of work, such as receiving and stacking cargo in the reception area (moving the relevant consignments to designated areas of the reception area and its arrangement), which in total is an increase of 4 employees in the technological process of the warehouse operation, has been investigated during the experiment. The growing of labor and mechanized resources makes it possible to better organize the work of the warehouse, reduce total costs and increase cargo output flow. Conducting the process of warehouse work optimization on the formed technology and corresponding labor and mechanized resources caused an increase of its efficiency. It has been found that the optimal values of intensity of the incoming cargo flow will be 17.93 (t/h); the number of employees engaged in non-mechanized labor - 12 workers, and loading and unloading machines - 3 (pcs). Under such conditions, the warehouse functioning according to the desirability level will reach value 0.792. In this case, the cost value of warehouse work is 181.07 US$/h and cargo output flow intensity is 10.23 (t/h). Results of experimental studies have shown that implementation of the proposed method of increasing the efficiency of warehouse work, based on the company "UVK Ukraine" may, on average, achieve a total cost reduction of 17.2% and an increase in output flow by 34.6% and the input flow by 10.3%. Конкуренція в галузі логістики та окремих транспортних послуг вимагає постійного аналізу логістичних ланцюгів та їх окремих зв'язків. Наведений аналіз дозволяє реалізувати нові підходи до логістичних компаній та мережевого торговельного маркетингу при відході певних видів товарів. Промислові та комерційні підприємства мають розширити свої торговельно-економічні відносини з іншими регіонами з метою забезпечити необхідні обсяги продажів на внутрішньому ринку регіонів та вийти за його межі. Інтеграція економіки країни та орієнтація на політику вільної торгівлі значно спрощують завдання встановлення вільної торгівлі та економічних відносин між виробниками та споживачами. Однак виникає питання про те, як швидко та ефективно; при мінімальних логістичних витратах товар повинен бути доставлений у потрібний регіон замовника. Експеримент на одноповерховому закритому складі №3 м. Бровари «UVK Ukraine», де проведено процес перехресного складування із зануленням із складу. Склад переважно працює в торгових мережах. Завантаження складу виконується з інтенсивністю вхідного потоку в межах (12,3 ... 23,56 (т / год)). Під час експерименту було вивчено збільшення кількості вантажно-розвантажувальних машин (Electrostacks Reath Track OMG NEOS LAT 3.0) у процесі вивантаження, завантаження та переміщення вантажів. Крім того, збільшується кількість робітників, зайнятих на немеханізованих формах роботи, таких як отримання та укладання вантажів у зоні прийому (переміщення відповідних партій вантажів у визначені зони приймальної зони та її облаштування), що в цілому є збільшенням 4 працівників у технологічному процесі роботи складу, було досліджено в ході експерименту. Зростання робочої сили та механізованих ресурсів дає змогу краще організувати роботу складу, зменшити загальні витрати та збільшити потік вантажу. Проведення процесу оптимізації складських робіт за сформованою технологією та відповідними робочими та механізованими ресурсами викликало підвищення її ефективності. Встановлено, що оптимальні значення інтенсивності вхідного вантажопотоку становитимуть 17,93 (т / год); кількість працівників, зайнятих немеханізованою працею - 12 робітників, а вантажно-розвантажувальними машинами - 3 (шт). За таких умов функціонування складу відповідно до рівня бажаності досягне значення 0,792. У цьому випадку вартість витрат на складські роботи становить 181,07 дол. / год, а інтенсивність потоку вантажу - 10,23 (т / год). Результати експериментальних досліджень показали, що реалізація запропонованого способу підвищення ефективності роботи складських приміщень на базі компанії «UVK Ukraine» може в середньому досягти загального зниження витрат на 17,2% та збільшення потоку продукції на 34,6% і вхідний потік на 10,3%.Item Determination of the rational composition of the additive to oil with the use of the Katerynivka friction geo modifier(University of Kragujevac, 2019) Aulin, V.; Lyashuk, O.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Zamota, T.; Vovk, Y.; Pankov, A.; Tykhyi, A.; Horkunenko, A.; Аулін, В. В.; Ляшук, О. Л.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Замота, Т. М.; Вовк, Ю. Я.; Панков, А. О.; Тихий, А. А.; Горкуненко, А. Б.Studies of the formation of the optimal composition of Tribological additives to the base oil have shown the possibility of improving the characteristics of the tribosystem. It was revealed that this Tribological additive makes it possible to form functional surface layers that provide normal operating conditions for tribological conjugation of parts. Based on the optimization of the technical condition of the Tribological additives, the optimal values of each of its components are obtained. Optimization of the condition provided that the amount of wear should tend to a minimum, and the maximum load and loading of the weld should tend to a maximum. Based on the experimental database on the 4-ball friction machine, an equation is obtained for each of the indicated response functions of the resulting features, based on which, with a desirability value of the order of 1.0, the composition of Tribological additives is obtained: from Katerynivka Friction geo modifiers; Sodium oleate, copper sulfate and phosphor TAT 33. It was found that the adding of TM-3-18k into the oil Tribological additives in the amount of 5.75 % under laboratory conditions can reduce the wear rate by 35.1 – 35.5 %, the maximum load also increases by 17.1 – 17.2 %, and the welding load increases by 5.3 – 8.4 %. The analysis of experimental data shows that this Tribological additive can be operated at locally loaded parts of 1035 N, and the peak contact overload is up to 2385 N. The research results suggest that the proposed Tribological supplement makes it possible to improve the characteristics of the tribosystem. It can be useful to service and trucking enterprises during technical service and for the manufacturing of composite oil. Дослідження формування оптимального складу трибологічних присадок до базової оливи показали можливість покращення характеристик трибосистеми. Було виявлено, що ця трибологічна присадка дає можливість формувати функціональні поверхневі шари, які забезпечують нормальні умови експлуатації для трибологічних спряжень деталей. На основі оптимізації вмісту трибологічних присадок отримують оптимальні значення кожного з його компонентів. Оптимізація умови за умови, що кількість зносу має бути до мінімуму, а максимальне навантаження та навантаження зварювання має бути максимальним. На основі експериментальної бази даних на 4-кульковій машині тертя отримують рівняння для кожної із зазначених функцій реагування отриманих ознак, на основі якої зі значенням бажаності порядку 1,0 отримують склад трибологічних присадок : Катеринівські геомодифікатори тертя; олеат натрію, мідний купорос та фосфор TAT 33. Було встановлено, що додавання ТМ-3-18к в оливу трибологічної присадки в кількості 5,75% в лабораторних умовах дозволяє знизити швидкість зносу на 35,1 - 35,5%, максимальне навантаження також збільшується на 17,1 - 17,2%, а зварювальне навантаження збільшується на 5,3 - 8,4%. Аналіз експериментальних даних показує, що цю трибологічну присадку можна експлуатувати на локально завантажених ділянках 1035 Н, а пікове контактне перевантаження становить до 2385 Н. Результати досліджень говорять про те, що запропонована трибологічна присадка дозволяє покращити характеристики трибосистеми. Це може бути корисно для обслуговування під час технічного обслуговування та для виготовлення композиційних олив.Item Development of mechatronic module for the seeding control system(INMA Bucharest, 2019) Aulin, V.; Pankov, A.; Zamota, T.; Lyashuk, O.; Hrynkiv, A.; Tykhyi, A.; Kuzyk, O.; Аулін, В. В.; Панков, А. О.; Замота, Т. М.; Ляшук, О. Л.; Гриньків, А. В.; Тихий, А. В.; Кузик, О. В.Existing control systems of sowing machines are intricate and not reliable enough. In these systems, devices are connected by a variety of signal and power wires. This leads to a "problem of interfaces" and a decrease in the efficiency of the control process. The solution to this problem is based on the mechatronic approach or combining elements and control units into mechatronic modules. They are characterized by reliability, compact design and lower cost. The improvement of functional and structural integration of the control system components by their integration into the mechatronic module is considered. The module of regulation of seeding rate on the basis of software and hardware platform Arduino is developed. The work of the proposed control system when changing the seeding rate in the seeding system is studied. Існуючі системи управління роботою посівних машин складні і недостатньо надійні. В цих системах пристрої з'єднуються безліччю сигнальних і силових проводів. Це призводить до «проблеми інтерфейсів» і зниження ефективності процесу управління. Рішення даної проблеми засноване на мехатронному підході, або на об'єднанні елементів і блоків системи управління в мехатронні модулі. Вони характеризуються надійністю, компактністю, меншою вартістю. Розглянуто поліпшення функціонально-структурної інтеграції компонентів системи управління їх об'єднанням в мехатронний модуль. Розроблено модуль регулювання норми висіву на основі програмно-апаратної платформи Arduino. Досліджено роботу запропонованої системи управління при зміні норми висіву у висівній системі.Item Studying the tribological properties of mated materials C61900-A48-25BC1.25BNo.25 in composite oils containing geomodifiers(PC Technology Center, 2019) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Lyashuk, O.; Zamota, T.; Holub, D.; Аулин, В. В.; Гринькив, А. В.; Лысенко, С. В.; Ляшук, О. Л.; Замота, Т. Н.; Голуб, Д. В.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Ляшук, О. Л.; Замота, Т. Н.; Голуб, Д. В.Studying the lubricating ability of the basic and composite oils Monnol TS-5 UHPD 10W40+K¬GМF-1+oleic acid, Monnol TS-5 UHPD 10W40+XADO HighWay for Diesel Truck on materials C61900 - A48- 25BC1.25BNo. 25 revealed their positive effect in com¬parison with basic oil Monnol TS-5 UHPD 10W40. This is proved by the enhancement of such characteristics as welding load and critical load, as well as the nature of dependence of the diameter of spots of wear of lower FBM balls on the load applied to them. These composite oils can be used to increase wear resistance of tribojunction of machine parts. It was found that among the studied oils Monnol TS-5 UHPD 10W40+KGМF-1+oleic acid, Monnol TS-5 UHPD 10W40+XADO HighWay for Diesel Truck, com¬posite oil with geomodifier KGМF-1+oleic acid demon¬strated the best result in comparison with the basic oil: wear indicator decreased by 11.5...14.3 %, аnd critical load increased by 17.2 %. The anti-scruff properties, which are determined by welding load, increased by 19.3 %. 3. It was determined that the patterns of changing friction momentum and wear intensity of the samples over time of testing on the friction machine 2070 CMT-1 depend both on their material, type of junction and the lu¬bricating medium. When geomodifier KGМF-1+oleic acid is used in basic oil Monnol TS-5 UHPD 10W40, friction momentum decreases on the mated samples from materi¬als C61900-A48-25BC1.25BNo. 25 by 5...57 %, compared to the basic oil. In addition, it was determined that wear intensity decreases by 3.4...6.0 times for the mated sam¬ples of type I and type III, and by 1.3…1.8 times for the mated samples of type II and type IV. Во время проведения исследований смазочной способности базовой и композиционных масел Monnol TS-5 UHPD 10W40 + КGМF-1 + олеиновая кислота, Monnol TS-5 UHPD 10W40 + XADO HighWay for Diesel Truck на материалах C61900 - A48-25BC1.25BNo.25 выявлены их положительный эффект по сравнению с базовым маслом Monnol TS-5 UHPD 10W40. Об этом свидетельствует повышение таких характеристик, как нагружение сварки и критическое нагружение, а также характер зависимости диаметра пятен износа нижних шариков FBM от приложенной к ним нагрузки. Данные композиционные масла можно использовать для повышения износостойкости трибосопряжений деталей машин. Выявлено, что среди исследуемых композиционных масел Monnol TS-5 UHPD 10W40 + КGМF-1 + олеиновая кислота, Monnol TS-5 UHPD 10W40 + XADO HighWay for Diesel Truck композиционное масло с геомодификаторы КGМF-1 + олеиновая кислота показала лучший результат по сравнению с базовом маслом: показатель износа уменьшился на 11,5 ... 14,3%, а максимальная нагрузка повысилась на 17,2%. Противозадирные свойства, которые определяются нагрузкой сварки, улучшились на 19,3%. Определено, что закономерности изменения момента трения и интенсивности изнашивания образцов со временем испытания на машине трения 2070 СМТ-1 зависят как от их материала, типа сопряжений и смазочного среды. При использовании геомодификаторы КGМF-1 + олеиновой кислоты в базовом масле Monnol TS-5 UHPD 10W40 на сопряжениях образцов из материалов C61900 - A48-25BC1.25BNo.25 на 5 ... 57% снижается момент трения, по сравнению с базовым маслом . При этом определено, что интенсивность изнашивания уменьшается в 3,4 ... 6,0 раза для I и III типа сопряжения образцов, а для ІІ и IV типа сопряжения образцов - в 1,3 ... 1,8 раза. Підчас проведення досліджень мастильної здатності базової та композиційних олив Monnol TS-5 UHPD 10W40+КGМF-1+олеїнова кислота, Monnol TS-5 UHPD 10W40+XADO HighWay for Diesel Truck на матеріалах C61900 – A48-25BC1.25BNo.25 виявлено їх позитивний ефект у порівнянні з базовою оливою Monnol TS-5 UHPD 10W40. Про це свідчить підвищення таких характеристик, як навантажування зварювання та критичного навантажування, а також характер залежності діаметра плям зносу нижніх кульок FBM від прикладеного до них навантаження. Дані композиційні оливи можливо використовувати для підвищення зносостійкості трибоспряжень деталей машин. Виявлено, що серед досліджуваних композиційних олив Monnol TS-5 UHPD 10W40+КGМF-1+олеїнова кислота, Monnol TS-5 UHPD 10W40+XADO HighWay for Diesel Truck композиційна олива з геомодифікатором КGМF-1+олеїнова кислота показала найкращий результат у порівнянні з базовою оливою: показник зносу зменшився на 11,5...14,3 %, а критичне навантаження зросло на 17,2 %. Протизадирні властивості, які визначаються навантаженням зварювання, покращилися на 19,3 %. Визначено, що закономірності зміни моменту тертя та інтенсивності зношування зразків з часом випробування на машині тертя 2070 СМТ-1 залежать як від їх матеріалу, типу спряжень та мастильного середовища. При застосуванні геомодифікатора КGМF-1+олеїнової кислоти в базовій оливі Monnol TS-5 UHPD 10W40 на спряженнях зразків з матеріалів C61900 – A48-25BC1.25BNo.25 на 5...57 % знижується момент тертя, в порівнянні з базовою оливою. При цьому визначено, що інтенсивність зношування зменшується в 3,4...6,0 рази для І і ІІІ типу спряження зразків, а для ІІ і ІV типу спряження зразків - в 1,3...1,8 рази.Item Studying truck transmission oils using the method of thermal-oxidative stability during vehicle operation(PC Technology Center, 2019) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Rohovskii, I.; Chernovol, M.; Lyashuk, O.; Zamota, T.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Роговський, І. Л.; Черновол, М. І.; Ляшук, О. Л.; Замота, Т. М.The development of the technical exploitation of means of transport is to ensure the technical condition at a considerable level of functional serviceability for which the use of quality lubricants is a key area. Therefore, determining the technical condition of the transmission oils of cars by the method of thermo-oxidative stability during their operation is an urgent problem. The solution of the problem and the investigation of the technical condition of the transmission oil was performed on the basis of operational tasks and the results of their chemotomological studies. They can be used during the development of vehicle maintenance and justification for the use of appropriate brands of oils during operation. The methodology for research, determination of the condition and compliance with the operating conditions of working oils with thermo-oxidative stability during the operation of vehicles has been developed. Transmission oils research was carried out in the course of their operation on gearboxes of KamAZ 6520, MAN TGA 6 × 4 trucks. The research of working transmission oil by the following parameters is carried out: transmission of light flux, evaporation, viscosity. Graphic and analytical reflections of the coefficient of thermo-oxidative stability used the results of studies of the transmission of light flux through the oil sample and its evaporation after the temperature modes of testing the working oils. The change in the coefficient of thermo-oxidative stability of the oils of the corresponding brand from their relative viscosity is determined, the analysis of the obtained functions will allow to develop recommendations on the compliance of the working oils to the conditions of their operation. The Tedex Gear GL-4 80W90 transmission oil, used on MAN TGA 6 × 4 cars, has been found to meet the operating conditions of its thermal oxidation stability. At the time, the study of transmission oil YUKO TO-4 80W-85 on KAMAZ 6520 cars, showed that this oil does not provide its functionality for 8-30 and 45 thousand km. run. This is confirmed by the analysis of the obtained mathematical model of the change of the thermo-oxidative stability of the oil from the relative viscosity, namely, the output of some of its numerical values of the function for the level of 0.85 units. on the test interval of the run of cars. It is established that these researches are necessary for justification of further operation and selection of gear oils for the researched brands of vehicles during the performance of transport work at the enterprise. Розвиток технiчної експлуатацiї засобiв транспорту полягає в забезпеченнi технiчного стану на значному рiвнi функцiональної справностi для яких використання якiсних мастильних матерiалiв є ключовим напрямком. Тому визначення технiчного стану трансмiсiйних олив автомобiлiв методом термоокислювальної стабiльностi пiдчас їх експлуатацiї є актуальною проблемою. Вирiшення проблеми та дослiдження технiчного стану трансмiсiйної оливи виконувалось на основi експлуатацiйних завдань та результатiв їх хiммотологiчних дослiджень. Вони можуть бути використанi пiдчас розробки системи технiчного обслуговування транспортних засобiв та обґрунтування доцiльностi використання вiдповiдних марок олив пiдчас експлуатацiї. Розроблено методику для дослiдження, визначення стану i вiдповiднiсть умовам експлуатацiї робочих олив за тер¬моокислювальною стабiльнiстю пiдчас експлуатацiї транспортних засобiв. Дослiдження стану трансмiсiйних олив реалiзовано в процесi їх експлуатацiї на коробках переключення передач вантажних автомобiлiв марок КамАЗ 6520, MAN TGA 6×4. Проведено дослiдження робочої трансмiсiйної оливи за наступними параметрами: пропускання свiтлового потоку, випаровуваностi, в'язкостi. В графiчних та аналiтичних вiдображеннях коефiцiєнту термоокислювальної стабiльностi використанi результати дослiджень пропускання свiтлового потоку через пробу оливи та її випаровуваностi пiсля температурних режимiв випробування робочих олив. Визначено змiну коефiцiєнту термоокислювальної стабiльностi олив вiдповiдної марки вiд їх вiдносної в'язкостi, аналiз отриманих функцiї дасть змогу розробляти рекомендацiї про вiдповiднiсть робочих олив до умов їх експлуатацiї. Виявлено, що трансмiсiйна олива Tedex Gear GL-4 80W90, що експлуатується на автомобiлях MAN TGA 6×4, за характеристикою її термоокислювальної стабiльностi вiдповiдає експлуатацiйним умовам. В той час дослiдження трансмiсiйної оливи YUKO TО-4 80W-85 на автомобiлях КамАЗ 6520, показало, що дана олива не забезпечує свої функцiональнi можливостi на 8–30 i 45 тис. км. пробiгу. Це пiдтверджується аналiзом отри¬маної математичної моделi змiни термоокислювальної стабiльностi оливи вiд вiдносної в'язкостi, а саме виходом її деяких числових значень функцiї за рiвень 0,85 од. на дослiджуваному iнтервалi пробiгу автомобiлiв. Встановлено, що данi дослiдження необхiднi для обґрунтування подальшої експлуатацiї та пiдбору трансмiсiйних олив для дослiджуваних марок транспортних засобiв пiдчас виконання транспортної роботи на пiдприємствi.Item Realization of the logistic approach in the international cargo delivery system(2019) Aulin, V.; Lyashuk, O.; Pavlenko, O.; Velykodnyi, D.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Holub, D.; Vovk, Y.; Dzyura, V.; Sokol, M.; Аулін, В. В.; Ляшук, О. Л.; Павленко, О. В.; Великодний, Д. О.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Вовк, Ю. Я.; Дзюра, В. О.; Сокол, М. Б.Fierce rivalry in the transport market raises serious reassessment and implementation of new approaches to logistics companies and trade enterprises in marketing of goods. To maintain the volume of domestic sales and output to the external one, producers and trading firms are forced to expand their trade and economic relations that occur in other regions. The integration of the world economy and policy orientation of foreign trade to free trade greatly simplify the task of setting up the free trade and economic connections, but the question is how quickly and efficiently, with the least costs, it is necessary to put the goods in the right region to the customer. In modern market conditions, international container transportation of goods between Ukraine and the European Union countries has a prospect of development, as each year the number of orders in transport and logistics enterprises increases. After analyzing the status of orders, the problem has been detected and widely connected with the method of organization of container cargo delivery in international communication and the formation of rational technology of serviced. To solve this problem a method of logistic approach to the system of containers transportation has been proposed based on the cybernetic model „white box“. The initial stage of its implementation involves formation of the limitation system of input parameters and factors that are consistent with the needs of the customer firm and the company performing transportation. Ten alternative order services schemes, each of which takes into account the possible combinations of operations, has been proposed. Based on the company „Inter Trans Logistic“, which serviced the order of the company „Agricultural Holding August“ for the transportation of rape seeds, 10 tons of corn on demand and a portion of sunflower oil 20,000 liters, according to their applications for ransportation, a logistic approach using a cybernetic model „white box“ has been implemented. Based on the mathematical models of changes in the total costs of the international container cargo shipping company of the customer, it has been shown that the maximum expenses are occurring in the implementation of the scheme 1 service order. In that case, the costs have been in the range of 848.72 to 7455.41 US $, according to a certain series of experiments. Based on the condition of the minimum cost function for container transportation, scheme 1 has been chosen as limiting scheme of service order against which the assessment carried out changes of the total costs in the implementation of other schemes. In percentage display according to Scheme 1, the following percentage intervals have been deducted for the reduction of sales costs: Scheme 2 - 12.70 to 34.98%; Scheme 3 - 2.93 to 12.00%; Scheme 4 - 2.06 to 10.88%; Scheme 5 - 1.69 to 4.25%; Scheme 6 - 0.87 to 3.28%; scheme 7 - 0.97 to 2.58%; Scheme 8 - 1.64 to 4.45%; Scheme 9 - 2.66 to 11.77%; scheme 10 - 2.33 to 9.94%. The results of experimental studies indicate that when the proposed methodology of the logistic approach, using the „white box“ based on the company „Inter Trans Logistic“ to international container transportation of goods in relation to the application of the company „Agricultural Holding August“ for transportation, the scheme 2 sequence of transport operations has been effective. In its realization the costs for 12.70 to 34.98% has been decreased in comparison with the marginal service scheme. Жорстке суперництво на транспортному ринку викликає серйозну переоцінку та впровадження нових підходів до логістичних компаній та торгівлі підприємства з маркетингу товарів. Для підтримання обсягу внутрішніх продажів та випуску продукції на зовнішній, виробники та торгові фірми є змушені розширювати свої торговельно-економічні відносини, що відбуваються в інших регіонах. Інтеграція світової економіки та орієнтація на політику зовнішньої торгівлі до вільної торгівлі значно спрощує завдання встановлення вільної торгівлі та економічних зв'язків, але питання полягає в тому, наскільки швидко і ефективно, з найменшими витратами, потрібно поставити товар у потрібному регіоні замовнику. У сучасних ринкових умовах здійснюються міжнародні контейнерні перевезення вантажів між Україною та країнами Європейського Союзу перспектива розвитку, оскільки з кожним роком кількість замовлень на транспортних і логістичних підприємствах збільшується. Проаналізувавши статус о замовлень, проблема виявлена і широко пов'язана з методом організації доставки контейнерних вантажів у міжнародному спілкуванні та формування раціональної технології обслуговування. Для вирішення цієї проблеми застосовується метод логістичного підходу до системи контейнерів перевезення запропоновано на основі кібернетичної моделі „білий ящик”. Початковий етап його реалізації включає формування система обмеження вхідних параметрів та факторів, що відповідають потребам фірми-замовника та компанії, що здійснює перевезення. Запропоновано десять схем альтернативних замовлень, кожна з яких враховує можливі поєднання операцій. На базі компанії «Інтер Транс Логістик», яка обслуговувала замовлення компанії «Аграрний Холдинг Август» на перевезення насіння ріпаку, 10 тонн кукурудзи на вимогу та порція соняшникової олії 20 000 літрів, відповідно до заявок на транспортування, було реалізовано логістичний підхід за допомогою кібернетичної моделі „білого поля”. На основі математичних моделей змін загальної суми витрати міжнародної компанії з доставки контейнерних вантажів замовника, було показано, що максимальні витрати відбуваються при виконанні замовлення на обслуговування схемою 1. У цьому випадку витрати були в межах від 848,72 до 7455,41 дол. США, згідно з даними певна серія експериментів. Виходячи з умови функції мінімальної вартості транспортування контейнерів, була обрана схема 1 як обмежувальну схему замовлення послуг, щодо якої оцінка здійснювала зміни загальних витрат при впровадженні інших схем. У відсотковому відображенні згідно зі схемою 1 для зменшення витрат на продаж були відраховані наступні відсоткові інтервали: Схема 2 - 12,70 до 34,98%; Схема 3 - 2,93 до 12,00%; Схема 4 - 2,06 до 10,88%; Схема 5 - 1,69 до 4,25%; Схема 6 - 0,87 до 3,28%; схема 7 - 0,97 до 2,58%; Схема 8 - 1,64 до 4,45%; Схема 9 - 2,66 - 11,77%; схема 10 - 2,33 до 9,94%. Результати експериментальних досліджень свідчать про те, що при запропонованій методології логістичного підходу використовують „білий ящик” на основі компанія «Inter Trans Logistic» здійснює міжнародні контейнерні перевезення вантажів стосовно заявки компанії «Agricultural Holding August» для транспортування, схема 2 послідовності транспортних операцій була ефективною. На його реалізацію витрати на 12.70 до 34,98% зменшено порівняно зі схемою граничного обслуговування.Item Wear resistance increase of samples tribomating in oil composite with geo modifier КGМF-1(University of Kragujevac, 2019) Aulin, V.; Lysenko, S.; Lyashuk, O.; Hrinkiv, A.; Velykodnyi, D.; Vovk, Y.; Holub, D.; Chernai, A.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Ляшук, О. Л.; Гриньків, А. В.; Великодний, Д. О.; Вовк, Ю. Я.; Голуб, Д. В.; Чернай, А. Є.Increase of wear resistance of different types of tribomating which are functioning in fluid lubrication is possible due to: choosing more expensive and high quality material of samples that is not always sensible; applying some wear resistant coatings on them; selection and formation of complex composition of oil additives. Due to nanomaterials development there is a possibility of efficient use of functional additives such as geo modifiers in tribology. Due to geo modifier-based oil composites use it’s not necessary to make any structural changes of machines mated parts though their wear resistance is increased. It requires the conducting of some experimental tribological research. It was found that oil media modified by a geo modifier increase the wear resistance of working surfaces of different types of tribomating. The use of geo modifier КGМF-1 (Katerynivka friction geo modifier -1 (patent of Ukraine №69657)) has been suggested. Lubrication quality of oil compositions based on М-10Г2К (M-10G2K) (motor oil of 10th viscosity grade, of group Г2К (G2K), for the CIS countries the oil grade conforms SAE 30) + КGМF-1 (4.0 - 4.5%) has been studied on a computer modernized four-ball friction testing machine ЧШМ-К1 (CHMK-К1). To evaluate the lubrication quality of the oil composite with the suggested geo modifier and to use the comparative analysis of the obtained results the research was conducted on commercial samples of base oil M-10G2K and oil composites M-10G2K + XADO Maximum for Diesel Truck (2.0 - 2.3%) (agent 2D sliding revitalization factor (RF) 100, revitalizant 1 Stage RF 100, metal conditioner RF 5.5), M-10G2K + cuprum glycerate (3.7 - 4.5%). Some average indices of wear, critical load, and welding load have been found. Samples division into 4 types of mating according to the following characteristic features: mobility, material hardness and friction area has been suggested for more accurate picture of wear resistance changes of samples tribomating which are functioning in base and modified oil. Lower friction torque of different samples couplings in modified oil by geo modifier КGМF-1 in comparison with base oil M-10G2K was recorded while using Friction machine 2070 SMT-1 with add-on module "ring-ring". The samples wear rate in modified oil by geo modifier КGМF-1 in comparison with base oil M-10G2K was studied by method of acoustic signal amplitude measurements directly from the friction zone by a commercially produced instrument of Brüel & Kjear company. It was found that efficiency increase of the oil compositions under investigation is taking place in the following order: M-10G2K + XADO Maximum for Diesel Truck, M-10G2K + cuprum glycerate, M-10G2K + КGМF-1. Wear index due to the use of modified oil M-10G2K + КGМF-1 was 19 - 20 % lower comparing to the obtained data of the base oil, critical load value was 27 - 29 % larger, and welding load – 24 - 25% larger respectively. Moreover, it was recorded that the maximum wear rate of samples in their functioning in modified oil M-10G2K + КGМF-1 was 3 times lower, and friction torque change law is similar to the wear rate change depending on the time of testing. Підвищення зносостійкості трибоспряжень різних типів спряжень, що функціонують в рідинному мащені, можливе за рахунок: вибору більш якісного і вартісного матеріалу зразків, що не завжди є доцільним; нанесення зносостійких покриттів на них; підбір та формування комплексного складу добавок в оливу. З розвитком наноматеріалів в трибології створилась можливість ефективно використовувати функціональні добавки у вигляді геомодифікаторів. При впровадженні композиційних олив з геомодифікаторами не потрібно виконувати конструктивні зміни спряжень деталей машин, але їх зносостійкість збільшується. Це потребує проведення експериментальних трибологічних досліджень. Виявлено, що модифіковані оливні середовища геомодифікатором підвищують зносостійкість робочих поверхонь різних типів трибоспряжень. Запропоновано використання геомодифікатора КGМF-1 (Катеринівський геомодифікатор тертя – 1 (патент України № 69657)). Досліджували мастильну здатність оливних композицій з основою М-10Г2К (моторна олива 10 класу в'язкості, групи Г2К для країн СНД марка оливи відповідає SAE 30) + КGМF-1 (4,0...4,5%) досліджували на чотири кульковій машині тертя з комп'ютерною модернізацією 1 (ЧШМ-К1). Для оцінки мастильної здатності композиційної оливи з запропонованим геомодифікатором та використанням порівняльного аналізу відповідних результатів дослідження проводили на промислових зразках базової оливи М-10Г2К та композиційних олив М-10Г2К + XADO Maximum for Diesel Truck (2,0...2,3%) (Агент 2D ковзання revitalization factor (RF) 100, ревіталізант 1 Stage RF 100, кондиціонер металу RF 5,5) , М-10Г2К + гліцерату міді (3,7...4,5%). Були виявлені усереднені показники зносу, критичне навантаження та навантаження зварювання. Для більш точного відображення процесу зміни зносостійкості спряжень зразків, що функціонують в базовій та модифікованій оливі, запропоновано поділ зразків в спряженнях на чотири типи за характерними ознаками: рухомість, твердість матеріалу і площа зони тертя. Зменшення моменту сили тертя різних спряжень зразків в модифікованій оливі геомодифікатором КGМF-1 в порівнянні з базовою оливою М-10Г2К фіксували при використанні машини тертя моделі 2070 СМТ-1 з додатковим модулем "кільце-кільце". Дослідження інтенсивності зношування зразків в модифікованій оливі геомодифікатором КGМF-1 в порівнянні з базовою оливою проводили методом вимірювання амплітуди акустичного сигналу безпосередньо із зони тертя за допомогою приладу фірми Brüel & Kjear. Виявлено, що зростання ефективності досліджуваних мастильних композицій спостерігається у наступному порядку: М10-Г2К + XADO Maximum for Diesel Truck, М10-Г2К + гліцерат міді, М10-Г2К + КGМF-1. Показник зносу, при використанні модифікованої оливи М10-Г2К + КGМF-1, у порівнянні з отриманими даними базової оливи зменшився на 19...20 %, значення критичного навантаження збільшилось на 27...29 %, а навантаження зварювання – збільшилось на 24...25%. відповідно. В свою чергу зафіксовано, що максимальна інтенсивність зношування зразків, при їх функціонуванні в модифікованої оливі М10-Г2К + КGМF-1, зменшилась в 3 рази, а закономірність зміни моменту тертя аналогічна зміні інтенсивності зношування від тривалості випробування.