Кафедра експлуатації та ремонту машин

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/788

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 107
  • Item
    Вдосконалення організації ТО механізму керування автомобілів
    (ЦНТУ, 2019) Лисенко, С. В.; Огієвич, М. В.; Лысенко, С. В.; Огиевич, М. В.; Lysenko, S.; Ohiievych, М.
  • Item
    Вдосконалення технологічного процесу відновлення первинного валу розподільної коробки вантажних автомобілів електрохімічним методом
    (ЦНТУ, 2019-11-14) Лисенко, С. В.; Невчак, А.; Лимарчук, М. В.; Лысенко, С. В.; Лымарчук, М. В.; Lysenko, S.; Nevchak, A.; Lymarchuk, M.
  • Item
    Вдосконалення керованості автомобілів під час експлуатації
    (ЦНТУ, 2019-11-14) Лисенко, С. В.; Івашко, В. С.; Капустенко, Р. В.; Лысенко, С. В.; Ивашко, В. С.; Lysenko, S.; Ivashko, V.; Kapustenko, R.
  • Item
    Система змащення турбокомпресора двигуна внутрішнього згоряння
    (2019-11-25) Аулін, В. В.; Ізюмський, О. В.; Гриньків, А. В.; Ізюмський, В. А.; Брюховецький, О. М.; Лисенко, С. В.; Кузик, О. В.; Лукашук, А. П.; Aulin, V.; Iziumskyi, O.; Hrynkiv, A.; Iziumskyi, V.; Briukhovetskyi, O.; Lysenko, S.; Kuzyk, O.; Lukashuk, A.
    Система змащування турбокомпресора двигуна внутрішнього згоряння містить картер двигуна, оливний насос, оливопровід, зворотний клапан, магістраль високого тиску, напірний патрубок турбокомпресора. Паралельно через оливний трійник під'єднано додаткову оливну магістраль з додатковим зворотним клапаном, оливним насосом з електродвигуном, що живиться через силові електричні дроти з силового реле, яке підключене електричним проводом від замка запалювання та електричного дроту від реле стартера, а силове реле з'єднане з датчиком тиску, вмонтованим в герметичний оливний резервуар, вхід якого з'єднано з магістраллю високого тиску, а вихід через оливний фільтр, що розташований всередині герметичного оливного резервуара, з напірним патрубком турбокомпресора.
  • Item
    Спосіб діагностування трансмісій автомобілів
    (2019-11-25) Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Гриньків, А. В.; Караічев, О. О.; Панков, А. О.; Лисенко, С. В.; Великодний, Д. О.; Чернай, А. Є.; Aulin, V.; Zamota, T.; Hrynkiv, A.; Karaichev, O.; Pankov, A.; Lysenko, S.; Velykodnyi, D.; Chernai, A.
    Спосіб діагностування трансмісій автомобіля полягає в безперервному визначенні сумарного кутового зазору під час експлуатації. На вихідних елементах рухомих ланок механічної трансмісії автомобіля послідовно наносять магнітні мітки в контрольних точках, а саме на вихідному валу коробки перемикання передач, ведучому валу головної передачі, півосі, над якими нерухомо кріпляться датчики Холла, за допомогою аналізу сигналу з яких визначається зазор зчленованих ланок трансмісії автомобіля підчас експлуатації.
  • Item
    Методологічні і теоретичні основи забезпечення та підвищення надійності функціонування автомобільних транспортних систем
    (ТОВ "КОД", 2017) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Aulin, V.; Holub, D.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.
    В монографії визначено стан проблеми забезпечення та підвищення надійності функціонування автомобільних транспортних систем перевезень вантажів і пасажирів. На основі системно-спрямованого і фізико-інформаційного підходів розроблені методологічні основи дослідження і розв’язання визначеної проблеми. Використовуючи сукупність аналогій і відмінностей з технічними системами, їх підсистемами і елементами, дано визначення основних понять надійності транспортних систем. Наведено класифікацію відмов транспортних систем, запропоновано критерії їх надійності, методичний апарат визначення та алгоритми оцінки. Дослідження ефективності та надійності транспортних систем розглянуто на основі результатів аналізу різних методологічних рівнів узагальненої системи та реалізації їх цільових процесів. З’ясовано, що для оцінки показників надійності транспортних систем доцільним є використання понять і поєднання методів алгебри логіки і теорії ймовірностей з побудовою логічних структурно-функціональних схем надійності транспортних систем у вигляді з’єднання ланцюгів і елементів. Показано, що механізмом вирішення проблеми є створення інформаційних систем, а ефективним інструментарієм - побудова дерева відмов, які враховують специфіку роботи автомобільного транспорту і виконання ним ряду функцій. Видання призначене науковим та інженерно-технічним співробітникам, які здійснюють дослідження питань надійності проектування, експлуатації та управління транспортними системами і процесами перевезень, буде корисною викладачам, аспірантам, магістрам і студентам транспортних, агротехнічних та машинобудівельних ВНЗ. The monograph defines the state of the problem of ensuring and improving the reliability of road transport systems for transporting goods and passengers. On the basis of system-oriented and physical-informational approaches, the methodological foundations of research and solution of a certain problem have been developed. Using a set of analogies and differences with technical systems, their subsystems and elements, the main concepts of transport system reliability are defined. The classification of transport system failures is given, the criteria for their reliability, the methodological apparatus for determining and evaluation algorithms are proposed. The study of the efficiency and reliability of transport systems is considered on the basis of the results of the analysis of various methodological levels of the generalized system and the implementation of their target processes. It is found out that to assess the reliability of transport systems, it is appropriate to use concepts and combine methods of logic algebra and probability theory with the construction of logical structural and functional schemes for the reliability of transport systems in the form of a connection of chains and elements.
  • Item
    Связь информационой энтропии с показателями надежности агрегатов и транспортных средств
    (ПГУАС, 2015-05-15) Аулин, В. В.; Гринькив, А. В.; Лысенко, С. В.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.
    Приведен метод объективной оценки показателей надежности, который дает возможность определять и рассматривать варианты структурного взаимодействия и изменения технического состояния транспортных средств. В качестве основы объективной оценки взята информационная энтропия Шенона, приведены такие показатели надежности как коэффициент готовности и неготовности и возможный и формулы их расчета.The method of an objective assessment of reliability indicators is given, which makes it possible to determine and consider options for structural interaction and changes in the technical condition of vehicles. The informational entropy of Shannon was taken as the basis for an objective assessment, reliability indicators such as the coefficient of readiness and unavailability and the possible and formulas for their calculation are given. Наведено метод об'єктивної оцінки показників надійності, який дає можливість визначати і розглядати варіанти структурної взаємодії і зміни технічного стану транспортних засобів. В якості основи об'єктивної оцінки взята інформаційна ентропія Шенона, наведені такі показники надійності як коефіцієнт готовності, неготовності і можливий, і формули їх розрахунку.
  • Item
    Determining the rational composition of tribologically active additive to oil to improve characteristics of tribosystems
    (Technology Center, 2019) Aulin, V .; Hrynkiv, A .; Lysenko, S.; Zamota, T.; Pankov, A.; Tykhyi, A .; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Замота, Т. М.; Панков, А. О.; Тихий, А. А.
    Formation studies rational composition tribologically active- No additives to the base oil are shown. to improve the performance of tribosystems. It is revealed that this tribologically active added- ka gives the opportunity to form tribological properties that provide normal conditions exploitation of connections of tribosystem parts. On the basis of optimization of the technical condition tribo- logically active additives obtained rational the value of each of its components. Optimization conducted on condition that the amount of wear should be kept to a minimum, and critical loading and loading of weld- not to the maximum. Based on the experimental databases on a four-ball friction machine the equation for each of the response functions is obtained the resulting features. The obtained regression equals- and the desirability of the order desirability function 0,698 made it possible to determine the composition of the tribo- logically active additives: metakaolin, dispers- sowing powder of clay from Katerynivska rhodo- higher, sodium oleate, lithium hydroxide and sulfur. It is established that when using received tribological active additives in the laboratory conditions recorded decrease in wear 26.8% increase in critical load; increase of load by 17.2% welding by 4.89%. Experimental analysis- their data indicates that the proposed tribolo- the active ingredient can be operated at local contact load in contact up to 1078 N and at peak over- tachings to 2372 N. The results of the studies give reason claim that it is proposed tribologically the active supplement gives the opportunity to improve characteristics of tribosystems. It can be useful service and road transport the benefits of technical service and for the manufacture of composite oil. Проведеними дослідженнями формування раціонального складу трибологічно активної добавки до базової оливи показана можливість покращення характеристик трибосистем. Виявлено, що дана трибологічно активна добавка дає можливість формувати трибологічні властивості, що забезпечують нормальні умови експлуатації спряжень деталей трибосистеми. На основі оптимізації технічного стану трибологічно активної добавки отримано раціональні значення кожного з її складових. Оптимізацію проведено за умов, що величина зношування повинна прямувати до мінімуму, а критичне навантаження та навантажування зварювання – до максимуму. На основі експериментальної бази даних на чотирикульковій машині тертя отримано рівняння для кожної з функцій відгуку результуючих ознак. Отриманні регресійні рівняння та значення функції бажаності порядку 0,698 дали можливість визначити склад трибологічно активної добавки: метакаолін, дисперсійний порошок глини з Катеринівського родовища, олеат натрію, гідрооксид літію та сірки. Встановлено, що при використанні отриманої трибологічної активної добавки в лабораторних умовах зафіксовано зменшення зношування зразків на 26,8 %, збільшення критичного навантаження на 17,2 %, збільшення навантажування зварювання на 4,89 %. Аналіз експериментальних даних свідчить, що пропоновану трибологічно активну добавку можливо експлуатувати при локальному контактному навантажуванні в контакті до 1078 Н та при піковому перенавантажуванні до 2372 Н. Результати досліджень дають підстави стверджувати, що пропонована трибологічно активна добавка дає можливість покращити характеристики трибосистем. Вона може бути корисною сервісним та автотранспортним підприємствам при проведені технічного сервісу та для виготовлення композиційної оливи.
  • Item
    Determination of the rational composition of the additive to oil with the use of the Katerynivka friction geo modifier
    (University of Kragujevac, 2019) Aulin, V.; Lyashuk, O.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Zamota, T.; Vovk, Y.; Pankov, A.; Tykhyi, A.; Horkunenko, A.; Аулін, В. В.; Ляшук, О. Л.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Замота, Т. М.; Вовк, Ю. Я.; Панков, А. О.; Тихий, А. А.; Горкуненко, А. Б.
    Studies of the formation of the optimal composition of Tribological additives to the base oil have shown the possibility of improving the characteristics of the tribosystem. It was revealed that this Tribological additive makes it possible to form functional surface layers that provide normal operating conditions for tribological conjugation of parts. Based on the optimization of the technical condition of the Tribological additives, the optimal values of each of its components are obtained. Optimization of the condition provided that the amount of wear should tend to a minimum, and the maximum load and loading of the weld should tend to a maximum. Based on the experimental database on the 4-ball friction machine, an equation is obtained for each of the indicated response functions of the resulting features, based on which, with a desirability value of the order of 1.0, the composition of Tribological additives is obtained: from Katerynivka Friction geo modifiers; Sodium oleate, copper sulfate and phosphor TAT 33. It was found that the adding of TM-3-18k into the oil Tribological additives in the amount of 5.75 % under laboratory conditions can reduce the wear rate by 35.1 – 35.5 %, the maximum load also increases by 17.1 – 17.2 %, and the welding load increases by 5.3 – 8.4 %. The analysis of experimental data shows that this Tribological additive can be operated at locally loaded parts of 1035 N, and the peak contact overload is up to 2385 N. The research results suggest that the proposed Tribological supplement makes it possible to improve the characteristics of the tribosystem. It can be useful to service and trucking enterprises during technical service and for the manufacturing of composite oil. Дослідження формування оптимального складу трибологічних присадок до базової оливи показали можливість покращення характеристик трибосистеми. Було виявлено, що ця трибологічна присадка дає можливість формувати функціональні поверхневі шари, які забезпечують нормальні умови експлуатації для трибологічних спряжень деталей. На основі оптимізації вмісту трибологічних присадок отримують оптимальні значення кожного з його компонентів. Оптимізація умови за умови, що кількість зносу має бути до мінімуму, а максимальне навантаження та навантаження зварювання має бути максимальним. На основі експериментальної бази даних на 4-кульковій машині тертя отримують рівняння для кожної із зазначених функцій реагування отриманих ознак, на основі якої зі значенням бажаності порядку 1,0 отримують склад трибологічних присадок : Катеринівські геомодифікатори тертя; олеат натрію, мідний купорос та фосфор TAT 33. Було встановлено, що додавання ТМ-3-18к в оливу трибологічної присадки в кількості 5,75% в лабораторних умовах дозволяє знизити швидкість зносу на 35,1 - 35,5%, максимальне навантаження також збільшується на 17,1 - 17,2%, а зварювальне навантаження збільшується на 5,3 - 8,4%. Аналіз експериментальних даних показує, що цю трибологічну присадку можна експлуатувати на локально завантажених ділянках 1035 Н, а пікове контактне перевантаження становить до 2385 Н. Результати досліджень говорять про те, що запропонована трибологічна присадка дозволяє покращити характеристики трибосистеми. Це може бути корисно для обслуговування під час технічного обслуговування та для виготовлення композиційних олив.
  • Item
    Increase of formation efficiency of gears contact spot at electrochemical-mechanical running-in
    (ХНУ, 2019) Aulin, V.; Zamota, T.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Bondarets, O.; Yatsun, V.; Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Бондарець, О. А.; Яцун, В. В.
    The analysis of literature sources showed that gears are the most common types of mechanical gears. They are widely used in all branches of mechanical engineering, in particular in metal-cutting machines, cars, tractors, agricultural machines, etc. Among the many advantages of this type of gear, there are disadvantages, among which it is worth noting increased demands on precision manufacturing and Assembly, which results in a greater complexity of the collaborative process of finishing gears in view of their complicated shape and heavyduty loads for contour and complex mode of interaction. This makes it particularly difficult to increase the durability when running gears. They require increased surface hardness, which is associated with small contact areas (in most cases-in line) and large specific loads. Even small distortions in this case lead to a significant complication of the process of their burn-in. The results of experimental studies have shown that for elimination of inaccuracies of form of details and errors of assembling mechanism expose to running-in which running- in of the surfaces take place. The most effective factor of acceleration of running-in is to use the combined processes at running- in surfaces. One of them is the electrochemical - mechanical running-in (ECMR). Показано, що зубчасті зачеплення є найбільш поширеними типами механічних передач. Їх широко застосовують у всіх галузях машинобудування, зокрема в металорізальних верстатах, автомобілях, тракторах, сільгоспмашинах і т.д. Серед безлічі переваг цього типу передач, в якості недоліків можна зазначити підвищені вимоги до точності виготовлення і монтажу. Слід увагу зосередити на складному характері процесів доведення зубчастих зачеплень, враховуючи форму і важкі умови роботи при взаємодії. Це обумовлює складність методів обробки робочих поверхонь з метою підвищення довговічності зубчастих зачеплень. Методи вимагають підвищення твердості робочої поверхні при малих площинах контакту і великих питомих навантажень. Навіть невеликі геометричні відхилення при цьому призводять до значного ускладнення процесу припрацювання поверхонь. Результати експериментальних досліджень показали, що для усунення геометричних відхилень форми деталей і відхилень операцій від технології складання, механізм піддають обкатці, під час якої відбувається припрацювання робочих поверхонь. Найбільш ефективним фактором прискореного припрацювання є використання комбінованих технологій, що базуються на процесах електрохіміко- механічного припрацювання.