Кафедра експлуатації та ремонту машин
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/788
Browse
8 results
Search Results
Item Надійність техніки в агропромисловому комплексі. Практичні роботи(ЦНТУ, 2024) Солових, Є. К.; Катеринич, С. Є.; Солових, А. Є.Методичні вказівки містять практичні заняття з дисципліни "Надійність техніки в АПК". Практичні заняття передбачають інженерний аналіз показників надійності, що дає змогу виявляти недоліки при проектуванні, виробництві, дослідженні, експлуатації та ремонту техніки в АПК.Item Принципи побудови та функціонування кіберфізичної системи технічного сервісу автотранспортної та мобільної сільськогосподарської техніки(ХНТУСГ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Лівіцький, О. М.; Головатий, А. О.; Дьяченко, В. О.; Аулин, В. В.; Гринькив, А. В.; Лысенко, С.В.; Ливицкий, А. Н.; Головатый, А. О.; Дьяченко, В. А.; Aulin, V.; Hrinkiv, A.; Lysenko, S.; Livitsky, O.; Golovaty, A.; Dyachenko, V.Результати досліджень в області організаційної поведінки та управлінь командами в кіберфізичних системах технічного сервісу показали, що найбільш ефективним є самоорганізуючі команди в груповій поведінці ресурсів. В роботі представлено багаторівневу самоорганізацію ресурсів кіберфізичної системи технічного сервісу на основі ситуаційно-орієнтованого підходу. В основі підходу покладено концепцію, що стосується організаційної поведінки ресурсів верхнього рівня і забезпечення їх врахування при самоорганізації ресурсів нижнього рівня. Дано схематичне відображення принципів побудови і функціонування кіберфізичної системи технічного сервісу. З'ясовано, що спільний доступ до інформації про ресурси кіберфізичної системи технічного сервісу забезпечується використанням технології інтелектуальних просторів. Реалізацію ситуаційно-орієнтованого підходу здійснено на прикладі сценарію надання послуг в сервісному обслуговуванні автотранспортної та мобільної сільськогосподарської техніки з участю фізичних пристроїв, контрольованих керуючими ресурсами, та ресурсів планування, що відповідають за генерацію спрямованості поведінки керуючих ресурсів. Концепція структурно-орієнтованого підходу зображена у вигляді рівнів самоорганізації ресурсів у відповідності до ситуацій в кіберфізичній системі технічного сервісу. Розглянуто самоорганізацію на всіх рівнях генерації ситуацій поведінки груп ресурсів, а також внутрішньорівневу самоорганізацію. Зазначено, що технологія інтелектуального простору побудована на відкритій платформі Smart-M3 і представлено її структуру. Загальна структура платформи містить три групи пристроїв з інформаційними агентами, семантичним інформаційним брокером і фізичним сховищем інформації. Сама платформа ґрунтується на концепції семантичний Веб. Показано, що обмін інформацією між учасниками просторів здійснюється на основі стандарту Hyper Text Transfer Protocol з використанням ідентифікатора ресурсів. Дія стандарту базується на клієнт-серверній технології. Результаты исследований в области организационного поведения и управлений командами в киберфизических системах технического сервиса показали, что наиболее эффективным является самоорганизующиеся команды в групповом поведении ресурсов. В работе представлена многоуровневая самоорганизация ресурсов киберфизической системы технического сервиса на основе ситуационно-ориентированного подхода. В основе подхода положена концепция, касающаяся организационного поведения ресурсов верхнего уровня и обеспечения их учета при самоорганизации ресурсов нижнего уровня. Дано схематическое отображение принципов построения и функционирования киберфизической системы технического сервиса. Выяснено, что доступ к информации о ресурсах киберфизической системы технического сервиса обеспечивается использованием технологии интеллектуальных пространств. Реализацию ситуационно-ориентированного подхода осуществлено на примере сценария предоставления услуг в сервисном обслуживании автотранспортной и мобильной сельскохозяйственной техники с участием физических устройств, контролируемых управляющими ресурсами, и ресурсов планирования, отвечающие за генерацию направленности поведения управляющих ресурсов. Концепция структурно-ориентированного подхода изображена в виде уровней самоорганизации ресурсов в соответствии с ситуаций в киберфизической системе технического сервиса. Рассмотрены самоорганизации на всех уровнях генерации ситуаций поведения групп ресурсов, а также внутренне-уровневую самоорганизацию. Отмечено, что технология интеллектуального пространства построена на открытой платформе Smart-M3 и представлено ее структуру. Общая структура платформы содержит три группы устройств с информационными агентами, семантическим информационным брокером и физическим хранилищем информации. Сама платформа основывается на концепции семантический Веб. Показано, что обмен информацией между участниками пространств осуществляется на основе стандарта Hyper Text Transfer Protocol с использованием идентификатора ресурсов. Действие стандарта базируется на клиент-серверной технологии. The results of research in the field of organizational behavior and team management in cyber-physical systems of technical service have shown that self-organizing teams are the most effective in the group behavior of resources. The paper presents a multi-level self-organization of resources of a cyber-physical system of technical service based on a situational-oriented approach. The approach is based on the concept of the organizational behavior of the upper-level resources and ensuring their accounting in the self-organization of the lower-level resources. A schematic representation of the principles of construction and functioning of the cyber-physical system of technical service is given. It has been found that access to information about the resources of the cyber-physical system of the technical service is provided by using the technology of intelligent spaces. The implementation of the situational-oriented approach is carried out on the example of a scenario for the provision of services in the maintenance of motor transport and mobile agricultural machinery with the participation of physical devices controlled by resource managers and planning resources responsible for generating the direction of the behavior of control resources. The concept of a structure-oriented approach is depicted in the form of levels of self-organization of resources in accordance with situations in the cyber-physical system of technical service. Self-organization at all levels of generation of situations of behavior of groups of resources, as well as internal-level self-organization are considered. It is noted that the technology of intelligent space is built on the open platform Smart-M3 and its structure is presented. The general structure of the platform contains three groups of devices with information agents, a semantic information broker and physical storage of information. The platform itself is based on the concept of the Semantic Web. It is shown that the exchange of information between space participants is based on the Hyper Text Transfer Protocol standard using the resource identifier. The standard is based on client-server technology.Item Трибофізичні основи підвищення надійності мобільної сільськогосподарської та автотранспортної технологіями триботехнічного відновлення(СПД ФО Лисенко В. Ф., 2016) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Кузик, О. В.; Гриньків, А. В.; Голуб, Д. В.В монографії розроблено методологію розв'язання проблеми підвищення надійності систем і агрегатів мобільної сільськогосподарської і автотранспортної техніки технологіями триботехнічного відновлення. Наведені результати теоретичних і експериментальних досліджень процесів і станів основних спряжень деталей, дано трибофізичне обґрунтування їх особливостей та механізмів реалізації, наведені фізичні та математичні моделі. Основна увага зосереджена на зміні характеристик і властивостей мастильних середовищ при модифікуванні присадками та обробкою потоків енергії фізичних полів, зясовано їх вплив на триботехнічні характеристики і властивості робочих поверхонь деталей спряжень та режими тертя. Виявлені закономірності і шляхи удосконалення еволюції процесів і станів та підвищення надійності спряжень деталей систем і агрегатів мобільної та автотранспортної техніки на основі технологій триботехнічного відновлення. Видання призначене науковим та інженерно-технічним співробітникам, які здійснюють дослідження питань проектування, експлуатації та керування триботехнічними системами, буде корисним викладачам, аспірантам, магістрам і студентам машинобудівельних, агротехнічних та транспортних ВНЗ. The monograph developed a methodology for solving the problem of improving the reliability of systems and units of mobile agricultural and motor vehicles using tribotechnical technologies. The results of theoretical and experimental studies of processes and conditions of the basic mates details, this tribofit the rationale for their features and implementation mechanisms, physical and mathematical models. The main attention is focused on changing the characteristics and properties of lubricants when modifying the energy flows of physical fields with additives and processing and their influence on the tribotechnical characteristics and properties of the working surfaces of the mating parts and friction modes is clarified. The revealed regularities and ways to improve the evolution of processes and States and improve the reliability of interfaces of parts of systems and aggregates of mobile and motor vehicles based on tribotechnical technologies.The publication is intended for scientific and engineering staff who carry out research on the design, operation and management of tribotechnical systems. it will be useful for teachers, postgraduates, masters and students of engineering, agricultural and transport UNIVERSITIES.Item Забезпечення та підвищення експлуатаційної надійності транспортних засобів на основі використання методів теорії чутливості(НАУ, 2015) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Замота, Т. М.На основі методів теорії чутливості розглянуто адаптивну стратегію технічної експлуатації. Наведено сутність методу теорії сенситивів для функції стану транспортних засобів. Показано можливість оцінки інформації про технічний стан систем та отримання регресійних рівнянь відмов агрегатів транспортних засобів в залежності від їх пробігу, а також відповідних рівнянь сенситивів. Розроблено рекомендації по пі-дтриманню експлуатаційної надійності транспортних засобів адаптивними технічними діями. Based on the methods of sensitivity theory, an adaptive strategy of technical operation is considered. The essence of the method of the theory of sensitivities for the function of the state of vehicles is given. The possibility of estimating information on the technical state of the systems and obtaining regression equations of failures of vehicle units depending on their mileage, as well as the corresponding equations of sensitivities is shown. Recommendations for maintaining the operational reliability of vehicles with adaptive technical actions have been developed.Item Наукові основи припрацювання спряжень деталей мобільної сільськогосподарської техніки при виготовленні та ремонті методом накладання змінного електричного струму(КНТУ, 2016) Замота, Т. М.; Zamota, T.Дисертація присвячена вирішенню науково-прикладної проблеми створення теоретичних основ припрацювання методом накладання змінного електричного струму на спряження деталей з різними матеріалами і видами макрогеометричних відхилень із забезпеченням керування процесами і технологічними параметрами для підвищення довговічності вузлів і агрегатів мобільної сільськогосподарської техніки при виготовленні і ремонті. Розроблена структурна послідовність методології дослідження і вирішення проблеми, вибрані основні методи і методики теоретичних і експериментальних досліджень процесів припрацювання, характеристик і властивостей робочих поверхонь деталей спряжень і режимів тертя в них. Спроектовані і виготовлені установки і фізичні моделі для дослідження закономірностей процесів припрацювання різних типів спряжень деталей вузлів і агрегатів і видів макрогеометричних відхилень. Теоретично обґрунтовано доцільність використання методу для припрацювання спряжень деталей: циліндричних з перекосом і неспіввісністю; плоских c перекосами; сферичних з ексцентриситетом і зубчастих з перекосом. Виявлений механізм формоутворення робочих поверхонь спряжень деталей в різних режимах тертя. Встановлені закономірності розвитку плями контакту при припрацюванні спряжень деталей вузлів і агрегатів з макрогеометричними відхиленнями. Отримані аналітичні вирази для оцінки площі контакту в них, розрахунку мінімальної товщини шару електроліту і максимальної швидкості усунення макрогеометричних відхилень залежно від електрохіміко-механічних та геометричних факторів. Експериментально показано, що метод можна ефективно застосовувати для припрацювання різних спряжень деталей машин. На основі результатів досліджень створено теоретичні основи керування процесами припрацювання. Розроблено алгоритм керування процесами припрацювання спряжень деталей з максимальною ефективністю усунення макрогеометричних відхилень. Показано, що електрохімічна складова процесів методу припрацювання значно більш ефективна механічної при швидкому виході на гідродинамічний режим тертя в спряженнях із забезпеченням мінімального шару електроліту. Механічна складова при цьому є каталізатором анодного травлення і підвищує вихід за струмом при депасивації. Обґрунтовано, що тільки поєднання цих складових дозволяє якісно і керовано проводити припрацювання робочих поверхонь деталей спряжень вузлів і агрегатів МСГТ, сформувати необхідний мікрорельєф. Розроблені технологічні режими методу припрацювання для різних типів спряжень деталей, які дозволяють істотно покращити характеристики їх робочих поверхонь деталей і сприяють підвищенню довговічності. The thesis is devoted to solving of the scientific and applied problem of theoretical basis of running-in by method of imposition of alternating electric current of pairings of parts with different materials and types of macrogeometrical rejections with providing of control for process and technological parameters to improve the durability of units and aggregates of mobile agricultural machinery at manufacture and repair. The structural progression of the research methodology and solve problem is developed, the selected basic methods and techniques of theoretical and experimental researches of running-in processes, characteristics and properties of working surfaces of pairings of parts and friction modes in its are selected. The experimental devices and the physical models to study the running-in of different types of pairings of parts of units and aggregates and macrogeometrical rejections are designed and fabricated. The feasibility of using the method for the running-in of pairings of parts is theoretically justified: cylindrical with obliquity and misalignment; flat with obliquities; spherical with eccentricity and toothing out of alignment. The mechanism of formation of the working surfaces of pairings of parts in the various modes of friction is discovered. The regularities of the raising of the contact area at running-in of pairings of parts of units and aggregates with macrogeometrical rejections are defined. The analytical expressions for the estimation of the contact area in the calculation of the minimum thickness of the electrolyte layer and the maximum speed of elimination of the macrogeometrical rejections which depending from electrochemical-mechanical and geometrical factors are obtained. It is experimentally shown that the method can be efficiently used for running-in of various pairings of machine parts. Using the research results the theoretical foundations of running-in processes control are established. The algorithm of running-in processes control of pairings of parts with maximum eliminate of macrogeometrical rejections efficiency is developed. The electrochemical component of the method is much more efficient than mechanical, and during running-in it is necessary to provide quick formation of the hydrodynamic friction mode in pairings with minimum electrolyte layer. The mechanical component of these processes is a catalyst for the anodic etching and increases the current output during depassivation. It is proved that only the combination of these components in the method allows qualitatively and under control to carry out the process of running-in of parts surfaces of pairings of units and aggregates of mobile agricultural machinery and to form the necessary microrelief. The technological modes of the method for running-in of different types of pairings of parts of units and aggregates of mobile agricultural machinery, which can significantly improve the characteristics of the working surfaces and increasing its wearproofness and reliability are developed.Item Підвищення довговічності золотникового гідророзподільника МСГТ та АТТ триботехнологіями припрацювання і відновлення(2017) Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Чернай, А. Є.; Aulin, V.; Zamota, Т.; Chernay, А.В роботі розглянуто причини відмов золотникового гідророзподільника. Виявлено, що на його ресурс суттєво впливають макрогеометричні відхилення та неспіввісність плунжерної пари. Запропоновано метод підвищення довговічності золотникового гідророзподільника та усунення макрогеометричних відхилень плунжерної пари триботехнологіями припрацювання та відновлення з відображенням усіх стадій життєвого циклу агрегату. The paper discusses causes of failure of the spool valve. Identified that the resource of the spool is substantially affected by a geometric inequality and the alignment plunger pair. A method is proposed to improve the durability of the spool valve and an algorithm to eliminate geometric deviations plunger pair with a reflection of all stages of the life cycle of the unit.Item Повышение долговечности мобильной сельскохозяйственной и автотранспортной техники триботехнологиями приработки основных сопряжений деталей двигателей(2017) Аулин, В. В.; Замота, Т. Н.; Лысенко, С. В.; Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Лисенко, С. В.; Aulin, V.; Zamota, T.; Lysenko, S.Для реализации триботехнологий приработки и восстановления ресурсоопределяющих сопряжений деталей двигателей СМХТ и АТТ предложена конструкция стенда и разработаны соответствующие режимы приработки. Представлены результаты стендовых и эксплуатационных испытаний экспериментальных, прошедших приработку триботехнологиями, и контрольных, обкатанных по стандартным методикам, двигателей 4Ч11/12,5 и Д-240. Выявлена эффективность триботехнологий приработки и их положительное влияние на технико-экономические показатели двигателя. The essence of the proposed method, electrochemical-mechanical running-in of the main mating parts of engines of mobile agricultural machinery (MAM) and auto transport technics (ATT), is considered. The classification of modes of this method with the indication of the runningin operations in cases of separate single-phase running-in such separate mates as mates of engines, and at jointly three-phase running-in for example of the mating parts of engines is given. The stand for the realization of tribotechnologies of jointly three-phase running-in of the main mating parts of MAM and ATT engines is proposed. Its characteristics are given and the specified operation modes and running-in are indicated. The sketch of jointly three-phase interconnection of the alternating electric current to the engine at running-in is shown. The regimes of accelerated testing on the example of the engine 4Ч11/12,5 are developed. It is shown that the bench testing of experimental engines D-240 compared with the control, tested according to standard methods, have a much higher sealing ability of the cylinder-piston group (CPG), three times reduces blowy into the crankcase, less wear on the piston cup, the gap in the pair "piston groove-ring" has not changed. The decrease of the wear of the running-in of the mate "ring-sleeve" and the conservability of surface porousness of side chrome surface of the ring are detected. During the operation on tractors overhaul life of experimental engines were increased in 3.7 times. It is shown that this occurred by improving the characteristics of surfaces and increasing their wear resistance by the using of the proposed running-in tribotechnologies. Conducted bench and operational tests of MAM and ATT engines have shown that the proposed running-in tribotechnology, applied to their overhaul life determining mates of parts, significantly increase durability.Item Дослідження стану поверхневих шарів деталей триботехнічних систем коерцитиметричним методом(ХНУ, 2014) Аулін, В. В.; Aulin, V.Розглянуто методику вимірювання коерцитивної сили. Показано можливості коерцитиметричного методу при аналізі напружено-деформованого стану поверхневих шарів деталей триботехнічних систем: побудова номограми; аналіз напружень І-ІІІ роду; побудова картограми з виділенням діапазонів значень коерцитивної сили, характерним різним станам; залежність коерцитивної сили від прикладеного навантаження та класифікація режимів експлуатації; статистичний розподіл коерцитивної сили та визначення залишкового ресурсу. Дано експериментальні результати напружено-деформованого стану деталей триботехнічних систем ЦПГ дизеля КамАЗ-740. Наведені результати зносного стану і напружено-деформованого стану за коерцитивною силою, побудовано картограми і розподілу коерцитивної сили вздовж твірної гільз циліндрів і по куту сектору їх поперечного перерізу при напрацюванні дизеля мобільної сільськогосподарської техніки: 1600 мото-год., 3150 мото-год. – без відновлюючих дій; 3640 мото-год. – з технологічними та технічними відновлюючими діями. Показано, що при комбінованому фізико-хімічному модифікуванні моторної оливи мідьвмісними присадками з накладанням електричного і магнітного полів знижується знос, створюються рівнозношувальні робочі поверхні з мінімальним напружено-деформованим станом та мінімальною епюрою зносу, подовжується ресурс деталей ЦПГ і дизеля в цілому. The method of measuring the coercive force. The possibilities coercimetric method in the analysis of stress-strain state of the surface layers of parts of tribological systems: the construction of the nomogram; stress analysis I-III kind; construction of cartograms to select a range of values of the coercive force characteristic of the various states; dependence of the coercive force of the applied load and classification of modes of operation; statistical distribution of the coercive force and determination of residual life. Given the experimental results of the stress-strain state components of tribological systems CPG diesel КамАЗ-740. The results given the wear condition and the stress-strain state in the coercive force, built cartograms coercive force distribution along the generatrix of the cylinder liners and the angle of the sector of the cross-section if the service life of diesel mobile agricultural machinery in 1600 moto-h., 3150 moto-h. – without remedial action; 3640 moto-h. – technological and technical regenerates. It is shown that with the combined physical and chemical modification of copper-based engine oil additives with the imposition of the electric and magnetic fields, reducing wear, created equal to the wear work surfaces with a minimum of stress-strain state and the minimum orthographic wear, lengthens life CPG parts and diesel engine as a whole. Key words: stress-strain state, wear, coercive force, the technical condition, the resource.