Кафедра експлуатації та ремонту машин

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/788

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Вплив фулереновмісних олив на фрикційну взаємодію металевих трибоспряжень
    (ЦНТУ, 2020) Деркач, О. Д.; Кабат, О. С.; Владімеров, О. О.; Derkach, O.; Kabat, O.; Vladimerov, O.
    Досліджено вплив концентрації сажі фулеренів, що додає олію М10г2к, на деякі триботехнічні характеристики «сталь-сталь». Було встановлено, що оптимальний обсяг фуллеренової сажі в олії становив 0,1% ваги. На цьому рівні концентрації видно найнижчі значення коефіцієнта тертя - 0,045, а інтенсивності лінійного зношування - 2,7 × 10-9. Завдяки оптичному дослідженню було підтверджено участь фуллеренової сажі у механізмі поверхневого формування та насиченості вуглецем, що забезпечило підвищення триботехнічних характеристик зразків. The influence of fullerenes’ soot concentration, which added to oil М10г2к on few tribotechnical characteristics «steel-steel» was investigated. It was found, that optimal volume of fullerene soot in the oil was 0,1% of the weight. At this level of concentration can be seen the lowest values of coefficient of friction – 0,045, and intense of linear wearing - 2,7×10-9. Through optical investigation the participation of fullerene soot in surface forming mechanism and saturated with carbon was confirmed, it provided an increase in tribotechnical characteristics of the samples.
  • Item
    Investigation of the influence of fulleren-containing oils on tribotechnical characteristics
    (Rousse University, 2020) Derkach, O.; Kobets, A.; Aulin, V.; Kabat, O.; Makarenko, D.; Hrynkiv, A.; Shchus, B.; Деркач, О. Д.; Кобец, А. С.; Аулін, В. В.; Кабат, О. С.; Макаренко, Д. А.; Гриньків, А. В.; Шусь, Б. П.
    The influence of fullerenes’ soot concentration, which added to oil М10г2к on few tribotechnical characteristics «steel-steel» was investigated. It was found, that optimal volume of fullerene soot in the oil was 0,1% of the weight. At this level of concentration can be seen the lowest values of coefficient of friction – 0,045, and intense of linear wearing - 2,7×10-9. Through optical investigation the participation of fullerene soot in surface forming mechanism and saturated with carbon was confirmed, it provided an increase in tribotechnical characteristics of the samples. Досліджено вплив концентрації сажі фулеренів, що додано в оливу М10г2к, на деякі триботехнічні характеристики «сталь-сталь». Було встановлено, що оптимальний вміст фуллеренової сажі в оливі становив 0,1% ваги. На цьому рівні концентрації видно найнижчі значення коефіцієнта тертя - 0,045, а інтенсивності лінійного зношування - 2,7 × 10-9. Завдяки оптичному дослідженню було підтверджено участь фуллеренової сажі в механізмі поверхневого формування та насиченого вуглецем, що забезпечило підвищення триботехнічних характеристик зразків.
  • Item
    Regularities of dynamics of change in tribotechnical characteristics of coatings formed by tribotechnologies of restoration
    (ХНУ, 2019) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Velykodnyi, D.; Chernai, A.; Lukashuk, A.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Великодний, Д. О.; Чернай, А. Є.; Лукашук, А. П.
    In this paper, the laws of the dynamics of the changes of such tribotechnical characteristics as the moment of friction and the intensity of wear of the formed coatings by tribotechnology of restoration with the use of mixtures of geomodifiers KGMF-1 from natural substances based on the clay of the Katerinovsky deposit in the Kirovograd region of Ukraine are considered. The geomodifier KGMF-1 was added to the engine oil M10G2k. The study of the friction moment was carried out on a friction machine 2070 SMT-1 on various types of tripartite specimens and parts differing in area of the friction zone and the magnitude of its hardness. The processes of friction and wear were investigated by the method of acoustic emission on the Brüel & Kjear instrument with the determination of the intensity of wear. The results of experimental studies have shown that the dependence of the moment of friction and the intensity of wear on the duration of the test for the strains I and III types are identical. Investigation of the patterns of these characteristics on samples without endurance and endurance of 100 and 300 days revealed the difference: when maintaining the coatings for 100 days tribotechnical characteristics are the best, with the friction moment practically does not change, however, the duration of the time of spin and the intensity of wear decreases. Виконаний аналіз літературних джерел показав, що підвищена інтенсивність використання сільськогосподарської, транспортної та військової техніки обумовлює інтенсивне зношування поверхонь тертя деталей трибоспряжень, їх систем і агрегатів. Виявлено, що одним зі способів підвищення зносостійкості і надійності машин є покращення триботехнічних показників мастильних матеріалів додаванням в них геомодифікаторів тертя. З'ясовано експлуатаційні властивості від використання геомодифікаторів у трибоспряженнях деталей та показано можливість їх відновлення і реалізація процесів самоорганізації. З наукових робіт вітчизняних та зарубіжних вчених виявлено теоретичну та експериментальну доцільність використання геомодифікаторів у відновлювальних композиціях триботехнологій, особливо порошку на основі серпентину. Визначено, що з подрібненням частинок геомодифікаторів тертя на поверхні відбуваються фізико-хімічні перетворення та спостерігається трибополімеризація компонентів композиційної оливи у сформованому покритті. Зазначене покладено в основу розробки триботехнологій відновлення у різних країнах з використанням різних типів геомодифікаторів. В даній роботі розглянуто закономірності динаміки зміни таких триботехнічних характеристик, як момент тертя і інтенсивність зношування сформованих покриттів триботехнологією відновлення з використанням сумішей геомодифікатора КГМТ-1 з природних речовин на основі глини Катеринівського родовища Кіровоградської області України. Геомодифікатор КГМТ-1 додавали в моторну оливу М10Г2к. Дослідження моменту тертя проводили на машині тертя 2070 СМТ-1 на різних типів трибоспряження зразків і деталей, що відрізнялися за площею зони тертя і величини її твердості. Процеси тертя та зношування досліджували методом акустичної емісії на приладі фірми Brüel&Kjear з визначенням величини інтенсивності зношування. Результати експериментальних досліджень показали, що залежність моменту тертя і інтенсивності зношування від тривалості випробування для трибоспряжень І і ІІІ типів є ідентичними. Дослідження закономірностей цих характеристик на зразках без витримки і витримці 100 і 300 діб виявили відмінність: при витримуванні покриттів протягом 100 діб триботехнічні характеристики є найкращими, при цьому момент тертя практично не змінюється, однак зменшується тривалість часу.
  • Item
    Вплив режимів експлуатації на зношування деталей, виготовлених з полімерно-композитного матеріалу
    (ХНУ, 2018) Аулін, В. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Гриньків, А. В.; Aulin, V.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Grynkiv, A.
    Зазначено, що до посівних машин висуваються особливі вимоги: повне забезпечення якості посіву, висока надійність, ремонтопридатність у польових умовах, тривала перерва між технічними обслуговуваннями техніки тощо. Метою роботи є обґрунтування раціональних режимів експлуатації деталей, виготовлених з полімерно-композитного матеріалу. Для досягнення мети виконувались такі завдання: обґрунтувати закономірність зношування деталей рухомих спряжень в залежності від умов експлуатації та визначити раціональні режими їх роботи. Доведено, що основними факторами умов експлуатації, які впливають на триботехнічні характеристики рухомих з'єднань є навантаження, лінійна швидкість ковзання та зазор в спряженнях деталей. Виявлено, що суттєвий вплив на триботехнічні характеристики здійснює навантаження на трибоспряження деталей в той час, як відносна швидкість ковзання практично не впливає на них. Встановлено, що величина зазору в спряженні деталей при мінімальному значенні навантаження практично не змінюється величина зносу деталей. Мінімальне значення зносу становить (6,4 • 10-3 г) при наступних режимах експлуатації: Р = 250 Н та v = 0,1 м/с, S = 300 мкм. При розробці математичної моделі впливу режимів експлуатації на величину зношування, складали схему планування експерименту при трьох факторах: швидкість ковзання, навантаження та зазор у спряженнях зразків Отримана регресійна модель дозволяє оптимізувати параметри рухомих спряжень деталей в залежності від умов їх експлуатації. It was established that one of the main technological operations in growing any agricultural crop is sowing or planting. It is noted that special requirements apply to sowing machines: full quality assurance of sowing, high reliability, repair in field conditions, a long gap between maintenance of machinery and the like. The purpose of the work is to justify the rational modes of operation of parts made of polymer-composite material. To achieve the goal, the following tasks were performed: to substantiate the regularity of the wear of parts of moving conjugates depending on the conditions of operation and to determine the rational modes of their work. It is proved that the main factors of the operating conditions that affect the tribotechnical characteristics of the mobile connections are the load, the linear speed of sliding and the gap in the joints of the parts. It was revealed that significant influence on the tribotechnical characteristics carries the load on the detachment of three parts while the relative slip speed practically does not affect them. It is established that the size of the gap in the conjugation of parts with a minimum load value does not change the value of wear of parts. The minimum wear value is (6.4 ∙ 10-3 g) with the following operating modes: P = 250 N and v = 0.1 m / s, S = 300 microns. In developing the mathematical model of the influence of operating modes on the amount of wear, they compiled the scheme of planning the experiment in three factors: slip speed, load and gap in conjugation of samples. The obtained regression model allows to optimize the parameters of moving parts of the joints depending on the conditions of their operation.