Кафедра деталей машин та прикладної механіки
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра деталей машин та прикладної механіки by Author "Filimonikhina, I."
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Застосування пасивного автобалансира як демпфера кута нутації сплюснутого обертового космічного апарата(2007-12-10) Філімоніхіна, І. І.; Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhina, I.; Filimonikhin, G.Корисна модель може бути використана для зменшення кута нутації сплюснутого обертового космічного апарата, зокрема штучного супутника Землі, положення якого у просторі стабілізується обертанням, зокрема у випадку, коли він статично не зрівноважений.Item Использование пассивных автобалансиров как демпферов угла нутации быстровращающихся спутников(ДНУ, 2008) Филимонихин, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Филимонихина, И. И.; Філімоніхін, Г. Б.; Пірогов, В. В.; Філімоніхіна, І. І.; Filimonikhin, H.; Pirogov, V.; Filimonikhina, I.Рассмотрены особенности использования пассивных автобалансиров как демпферов угла нутации быстровращающихся спутников. Составлен обзор спутников, для которых применим разработанный способ демпфирования. Приведены основные теоретические результаты, полученные авторами по данной теме. Приведены практические рекомендации по использованию пассивных автобалансиров, как демпферов угла нутации. Розглянуто особливості використання пасивних автобалансиром як демпферів кута нутації швидкообертових супутників. Складено огляд супутників, для яких застосовний розроблений спосіб демпфірування. Наведено основні теоретичні результати, отримані авторами по даній темі. Наведено практичні рекомендації з використання пасивних автобалансирів, як демпферів кута нутації. The features as the use of passive autobalancers dampers nutation angle of rapidly rotating satellites. Compiled review of the satellites, which applies the method developed by the damping. The main the theoretical results obtained by the authors on the subject. Results practical recommendations on the use of passive autobalancers as dampers nutation angle.Item Стабилизация маятниковыми демпферами пространственного положения оси вращения несущего тела(2007) Филимонихин, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Филимонихина, И. И.; Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Філімоніхіна, І. І.; Filimonikhin, G.; Pirogov, V.; Filimonikhina, I.Рассмотрена задача пространственной стабилизации положения оси вращения несимметричного тела-носителя маятниковыми демпферами. Найдены установившиеся движения системы, в которых ее кинетическая энергия принимает стационарные значения, а также установлен характер их устойчивости. Розглянуто задачу просторової стабілізації положення осі обертання несиметричного тіла-носія маятниковими демпферами. Знайдені усталені рухи системи, в яких її кінетична енергія приймає стаціонарні значення, а також встановлений характер їх стійкості. The problem of spatial stabilization for the position, of rotation axis of asymmetric carrying body by the pendulum dampers is considered. The steady-state motions of the system are found, where the system kinetic energy has the stationary values as well as the character of the motion stability is established.Item Умови зменшення кута нутації обертового НТ в ізольованій системі(Поліграфічний центр "КОД", 2009) Філімоніхіна, І. І.; Filimonikhina, I.Створена єдина теорія зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними автобалансирами (АБП). Вона містить: теорію твердих КВ (умови, при виконанні яких тверді КВ певної форми можуть зрівноважити ротор у певній площині корекції; приклади КВ, їх геометричні і масо-інерційні характеристики; кінематику руху КВ відносно ротора, відповідні схеми і методи зрівноваження і віброзахисту роторів; класифікацію АБП, тощо); наближений метод визначення умов настання автобалансування (критичних швидкостей, при переході через які втрачається чи настає автобалансування); одержані з допомогою методу умови зрівноваження пасивними АБП гнучких і жорстких роторів при різному закріпленні. Розроблений єдиний методологічний підхід до поглибленого досліджен¬ня процесу зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними АБП з твердими КВ, який містить два нових етапи: дослідження усталених рухів системи ротор-АБП, у яких КВ не припиняють рух відносно ротора; уточнення кількості і величини критичних швидкостей системи. Підхід застосований для теоретичного і експериментального дослідження динаміки класичних (багатокульових і багатомаятникових) і нового - некласичного АБП, розробленого у цій роботі. З його допомогою досліджені такі нові явища: квазіперіодичні рухи системи ротор – АБП; залежність кількості і величини критичних швидкостей від положення КВ відносно ротора, дисбалансу, сил опору, тощо. Is created the general theory of balancing and defense from vibrations of rotors by passive autobalancers (ABD). It contains: theory of rigid corrective masses (CM) (terms at implementation of which the rigid CM with definite form can balance a rotor in the definite plane of correction; examples of CM, their geometrical, mass and inertia descriptions; kinematics of motion of CM in relation to a rotor, the proper charts of balancing and defense from vibrations of rotors; classification of ABD); the close method of determination of terms of offensive of autobalancing (critical speeds, at transitions through which is lost or come autobalancing); are found with the help of the method the conditions of balancing by passive ABD of flexible and rigid rotors at a different fixing. Is developed sole methodological approach to research of process of balancing and defense from vibrations of rotors by passive ABD with rigid CM, which contains two new stages: research of the steady motions of the system rotor - ABD, in which CM move in relation to a rotor; clarification of quantity and size of critical speeds of the system. Approach is applied for theoretical and experimental research of dynamics of classic (multi-ball and multi-pendulum) and new - unclassic ABD, developed at this work. With it’s help is opened such new phenomena: existence of quasi-periodic motions of the system rotor - ABD; dependence of quantity and size of critical speeds from position of CM in relation to a rotor, disbalance, forces of resistance, and others like that.Item Условия уравновешивания автобалансирами вращающегося тела в изолированной системе(ИМех им. С. П. Тимошенко НАНУ, 2007) Филимонихина, И. И.; Филимонихин, Г. Б.; Філімоніхіна, І. І.; Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhina, I.; Filimonikhin, G.Найдены условия, при которых автобалансиры с твердыми телами могут уравновесить вращающееся тело, которое осуществляет пространственное движение и входит в состав изолированной системы. Установлена возможность статического уравновешивания сплюснутого вращающегося тела при условии, что плоскость уравновешивания достаточно близка к центру масс системы. Установлено, что в случае вытянутого вращающегося тела возможно начальное уменьшение угла нутации в результате уравновешивания тела, но в дальнейшем угол нутации будет возрастать в результате рассеивания энергии в системе. Знайдені умови, за яких автобалансири із твердими тілами можуть зрівноважити обертове тіло, яке здійснює просторовий рух і входить до складу ізольованої системи. Встановлена можливість статичного зрівноваження сплюснутого обертового тіла за умови, що площина зрівноваження достатньо близька до центра мас системи. Встановлено, що у випадку витягнутого обертового тіла можливе початкове зменшення кута нутації за рахунок зрівноваження тіла, але у подальшому кут нутації буде зростати через розсіювання енергії у системі. Are found conditions under witch autobalancers with rigid bodies can balance rotating body which belong to isolated system and make dimensional motion. The capability of a static balancing of the depressed rotating body is established under condition that the plane of balancing is close to the center of mass of the system. Is established that in the case of the prolate rotating body is probably an initial reduction of a corner of nutation due to a balancing of a body, but in the further the corner of nutation will increase due to dissipation of energy in system.Item Устойчивость установившихся движений спутника, стабилизируемого вращением, с пассивным автобалансиром-демпфером угла нутации(2012) Филимонихин, Г. Б.; Филимонихина, И. И.; Пирогов, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Філімоніхіна, І. І.; Пирогов, В. В.; Filimonikhin, G.; Filimonikhina, I.; Pirogov, V.Решается актуальная проблема выделения установившихся движений и определения условий их условной асимптотической устойчивости для изолированной системы, состоящей из вращающегося несущего тела и присоединенных к нему маятников, относительному движению которых препятствуют силы вязкого сопротивления. Такими системами моделируются в ряде задач космические аппараты, положение которых в пространстве стабилизируется вращением. Основное внимание уделяется исследованию величины и динамики изменения угла нутации несущего тела. Вирішується актуальна проблема виділення усталених рухів і визначення умов їх умовної асимптотичної стійкості для ізольованої системи, що складається з обертового несучого тіла і приєднаних до нього маятників, відносному руху яких перешкоджають сили в'язкого опору. Такими системами моделюються в ряді задач космічні апарати, положення яких у просторі стабілізується обертанням. Основна увага приділяється дослідженню величини і динаміки зміни кута нутації несучого тіла. We solve the actual problem of allocation of steady motions and determine the conditions of their conditional asymptotic stability for isolated system consisting of a rotating carrier body and pendulums attached to it, which relative motion prevents the forces of viscous resistance. Such systems are modeled in a number of tasks the spacecraft, whose position in space is stabilized by rotation. The main attention is paid to research of magnitude and dynamics of change of the angle of nutation of the carrier body.