Кафедра iноземних мов
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра iноземних мов by Author "Scherbina, S."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Teacher’s functions in teaching language communicative competence.(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Scherbina, S.; Щербина, С. В.The article observes the main functions assumed for teacher of foreign language, proceeding from the special need to develop students’ communicative skills. The information presented in the article summarizes opinions of different experts and provides the general description of teacher roles advisable for successful teaching communicative competence. The author underlines that the teacher will benefit from using a variety of strategies. As the students often work in a small groups the teacher will observe the activities, noting problem areas for future work. Teachers will experience greater success when activities are planned around the students’ interests and take into account subjects that they have some knowledge about. Students learn a language more quickly and more easily if they are comfortable and secure. It is the teacher’s responsibility to create a warm, supporting learning environment. Only through rewarding and successful experience students can learn effectively and retain a positive attitude toward the language. У даній статті розглядаються основні функції викладача іноземної мови, зумовлені потребою розвитку комунікативних навичок студентів. Представлена у статті інформація узагальнює погляди різних фахівців і надає загальний опис функцій викладача, використання яких сприяє успішному навчанню комунікативних компетенцій.Item Діяльнісний підхід як теоретична основа організації науково-дослідницької роботи студентів у вищому навчальному закладі(УІПА, 2004) Щербина, С. В.; Scherbina, S.У статті авторкою запропоновано літературний огляд теорії діяльності та поетапного формування розумових дій як теоретичної основи організації та методики науково-дослідницької діяльності студентів у вищому навчальному закладі. Literary review of the functioning theory and the theory of stepwise intellectual activity forming as the theoretical base of organization and methods of students’ scientific research work is suggested by the author in the article.