Агротехнічний факультет
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/766
Browse
826 results
Search Results
Item Providing the Practical Component of the Future Specialist with Multimedia Technologies in the Educational Process of Higher Education(Web of Science, 2022) Havrylenko, O.; Гавриленко, О. М.The purpose of education is to create an effective system using multimedia technologies that ensures the formation of highly qualified employees, implement educational policy as a priority function of the state. The practical component is identified as a single form of training of specialists, which combines knowledge and activities using multimedia technologies and affects the effectiveness of their professional training. The directions in which modern research of new approaches to the organization of practical training of future specialists by means of multimedia technologies is carried out are noted. The main principles of managing students' activities in practice, using modern information and communication technologies, are highlighted. Approaches and principles to describing the content of students' activities during practical training aimed at forming the experience of professional work of future specialists in the educational process of higher educational institutions are described. It is proved that the function of multimedia teaching tools and multimedia technologies is that they use a source of new content information, take on separate functions of both the teacher and the student, and have features of various types of visual representation. In the history of the education system, there are three models for organizing the practice of future specialists, which is revealed in the article.Item The impact of virtual laboratories on the interest and competence of vocational training students(Amazonia Investiga, 2024) Tsviakh, O.; Havrylenko, O.; Tumanova, Y.; Shulha, T.; Hrebenyk, A.; Demchenko, I.У цій статті досліджується використання віртуальних лабораторій для підвищення інтересу студентів і професійної компетентності у вищій освіті. Розглядається дидактичний потенціал віртуальних лабораторій, їх види та переваги в освітньому контексті. Дослідження підкреслює інноваційний характер віртуальної лабораторної роботи та її внесок у розвиток навичок і наукові дослідження. Для оцінки впливу віртуальних лабораторій на знання та вміння студентів було проведено анкетування. Результати демонструють, що віртуальні лабораторії ефективно підвищують мотивацію, формують професійні навички та сприяють залученню студентів до наукової роботи. У дослідженні зроблено висновок, що інтеграція віртуальних лабораторій у навчальні програми вищої освіти має вирішальне значення для підготовки майбутніх професіоналів у все більш цифровому світі. This article explores the use of virtual laboratories to enhance student interest and professional competence in higher education. It discusses the didactic potential of virtual laboratories, their types, and their advantages in the educational context. The study emphasizes the innovative nature of virtual laboratory work and its contribution to skill development and scientific research. A questionnaire was conducted to assess the impact of virtual laboratories on students' knowledge and skills. The results demonstrate that virtual laboratories effectively increase motivation, foster professional skills, and promote student engagement in scientific work. The research concludes that integrating virtual laboratories into higher education curricula is crucial for preparing future professionals in an increasingly digital world.Item Вплив міждисциплінарної інтеграції на еволюцію основ методики формування іншомовної компетентності.(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2023) Гавриленко, О. М.; Gavrylenko, O.Стаття присвячена актуальній темі визначення основ еволюції методики формування іномовних навичок в процесі набуття іншомовної компетентності. Використовуючи історичний підхід до аналізу еволюції мов світу виділено період більше 3000 років диференціації мов, що привело до великої їх кількості Шумерська, Аккадська, Єгиперська, Аблаїтська, Мінойстка, Хетська та інші мови, які віднесено їх до стародавніх мов. Виокреслено, що важливою особливістю стародавніх мов є їх емоційність та відчуття в переговорному процесі, що важливо знати при нинішньому формуванні мовних компетентностей суб'єтів навчання. Грецьку емоційну й жваву мову вони вважаєть однією із найдавніших. ХІХ століття започаткувало зворотний процес мовної інтеграції, пов'язаний із розвитком торгівлі, науки, культури, завоюваннями, шлюбами та ін. Люди вступають в контакт і запозичають слова, фрази, граматичні конструкції з інших мов – формуються компетентності з перекладу. Це веде до створення нових мов або діалектів. Окремо виділяються спеціалізовані мови в сферах науки, медицини, права – як потреби у точності та ясності при комунікації.Починаючи із середини ХХ ст. все актуальнішою ставала проблема більш «м'якого» навчання. Пізнання внутрішніх рушійних сил, як розв’язання освітніх, виховних, розвивальних, мовних суперечностей є завданням ХХІ ст. Значна частина педагогічних досліджень проводяться з метою розв'язанням проблеми вивчення внутрішніх і зовнішніх, суб’єктивних та об’єктивних суперечностей між пізнавальними процесами, та наявним рівнем компетентності в частині володіння іноземними мовами. Простежується намагання окреслити шляхи та способи збудження внутрішніх психічних сил суб’єктів навчання, як рушійної сили освітнього процесу іномовного характеру. Поряд із позитивними зрушеннями все ж дослідники в цілому залишаються невдоволеними результатами знання випускниками закладів освіти іноземними мовами. В цьому зв'язку виникла педагогічна проблема: як актуалізувати мотиваційну сферу суб̕єктів навчання. Одним із таких педагогічних напрямків розв'язання проблеми є обгрунтування методики формування м̕яких та жорстких навичок при навчанні іноземних мов. The article is devoted to the actual topic of determining the basics of the methodology of teaching foreign language Soft and Hard Skills skills in the process of foreign language competence formation. Using a historical approach to the analysis of the evolution of the world's languages, a period of more than 3,000 years of language differentiation has been identified, which led to a large number of Sumerian, Akkadian, Egyptian, Ablai, Minoan, Hittite and other languages, which are classified as ancient languages. It is pointed out that an important feature of ancient languages is their emotionality and feeling in the negotiation process, which is important to know in the current formation of language competences of subjects of study. They consider the Greek emotional and lively language to be one of the most ancient..Item Особливості механізму впровадження дуальної форми здобуття освіти під час навчання іноземних мов.(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2024) Гавриленко, О. М.; Щербина, С. В.; Havrylenko, O.; Shcherbyna, S.Стаття присвячена актуальній проблемі особливостей механізму впровадження дуальної форми здобуття освіти під час навчання іноземної мови. Розглянуто еволюцію форм організації освітнього процесу у закладах освіти індивідуальну, колективну (групову), класно-урочну, дальтон-планівську, мангеймську, белл-ланкастерську, бригадно-лабораторну, «план Трампа» та ін. Звернуто увагу на успішне апробування МОН пілотного проекту з дуальної форми здобуття освіти, сутність якого полягає в формуванні засад співпраці між закладами освіти та роботодавцями і виявився ефективним форматом для зацікавлених трьох сторін стейкхолдерів – закладів освіти, роботодавців та здобувачів освіти. Обгрунтовано терміни в два-три роки та місце в семестрах (четвертий курс бакалаврату, але краще в магістратурі) дуальної форми навчання. Створено структурно-логічну схему забезпечення дуальної освіти у ЗВО, яка грунтується на двох основних взаємопов’язаних компонентах: Положенні про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти затвердженого наказом МОН від 13.04.2023 № 426 та освітніх галузевих стандартах вищої освіти. Висхідним елементом створеної структури є принцип студентоцентрованого навчання. Під студентоцентрованим навчанням ми розуміємо гармонізацію формування компетентностей майбутнього фахівця з кінцевими результатами навчання. Виходячи із означеної структури виокремлено особливості дуальної освіти з іноземної мови, які полягають в поєднанні теоретичного навчання в ЗВО з практичним навчанням у робочому середовищі, що сприяє професійному предметному розумінню іноземної мови й ефективній інтеграції отриманих знань з іноземної мови у практичну діяльність. Запропоновано 8 компонентів дуальної форми навчання з іноземної мови. Розглянуто важливу особливість дуальної форми навчання: можливість упровадження білінгвального навчання як освітнього підходу, коли навчання проводиться двома мовами. Зокрема, є можливість навчання різних предметів або курсів одночасно двома мовами: іноземною та українською, або ж чергування мов під час освітнього процесу. Основною метою білінгвального навчання є розвиток рівноцінного володіння обома мовами, а також розширення культурного світогляду та покращення когнітивних навичок студентів. За такого підходу забезпечується поліпшення мовних навичок, реалізуються когнітивні переваги, культурне різноманіття, підготовка до усвідомленого сприйняття глобалізованого світу. Білінгвальне навчання може бути реалізоване в різних формах, включаючи спецкурси з білінгвальними програмами. The article is devoted to the actual problem of the peculiarities of the mechanism of implementation of a dual form of education during foreign language learning. The evolution of the forms of organization of the educational process in educational institutions, individual, collective (group), class-lesson, Dalton-plan, Mannheim, Bell-Lancaster, brigade-laboratory, "Trump’s plan" and others, were considered. Attention was drawn to the successful testing of the pilot project of the Ministry of Education and Culture on the dual form of education, the essence of which is the formation of the foundations of cooperation between educational institutions and employers, and it turned out to be an effective format for the interested three parties of stakeholders - educational institutions, employers, and students of education. The terms of two to three years and the place in the semesters (fourth year of the bachelor’s degree, but better in the master’s degree) of the dual form of education are substantiated.Item Законодавство, охорона праці в галузі та інженерна екологія. Самостійна робота(ЦНТУ, 2025) Лузан, П. Г.; Амосов, В. В.Методичні рекомендації містять планування обсягу, змісту, завдання, форми і методів контролю самостійної роботи, виконання здобувачем запланованої самостійної роботи, контроль та оцінювання результатів, їх систематизацію, оцінювання ефективності виконання здобувачем самостійної роботи.Item Сталий розвиток у виробництві та управління якістю. Самостійна робота(ЦНТУ, 2025) Лузан, П. Г.; Мачок, Ю. В.Методичні рекомендації містять планування обсягу, змісту, завдання, форми і методів контролю самостійної роботи, розробку навчально-методичного забезпечення; виконання здобувачем запланованої самостійної роботи; контроль та оцінювання результатів, їх систематизацію, оцінювання ефективності виконання здобувачем самостійної роботи.Item Теорія, конструкція та розрахунок машин для тваринництва. Практичні роботи. 2025(ЦНТУ, 2025) Амосов, В. В.; Лузан, П. Г.; Кісільов, Р. В.; Лузан, О. Р.Основними завданнями практичних робіт є опанування основними прийомами проектування машин для тваринництва: коренемийки, барабанного подрібнювача, системи роздачі кормів мобільними кормороздавачами, ланцюгово-скребкового транспортера для видалення гною, сепаратора-молокоочисника, пластинчастого пастеризатора, різального апарата стригальної машинки.Item Математичне моделювання процесів і систем. Практичні роботи. 2025(ЦНТУ, 2025) Амосов, В. В.; Артеменко, Д. Ю.; Мороз, С. М.Практичні роботи призначені для розвитку навиків будувати прості математичні моделі технічних процесів і систем, розв'язувати диференціальні рівняння, задачі лінійного програмування, задачі оптимізації, обробки результатів експериментальних досліджень та їх графічного відображення.Item Англійська мова. Практичні заняття, спец. 032 “Історія та археологія” : ОР Бакалавр(ЦНТУ, 2024) Миценко, В. І.; Гавриленко, О. М.Методичні вказівки Призначені для здобувачів освіти 1-го рівня спеціальності “Історія та археологнія”. Основну увагу звернено на розуміння специфіки лексико-граматичних засобів мовного стилю, вдосконалення навичок ознайомлювального, переглядового і вивчального читання літератури. Тематика текстів не тільки забезпечує багатий лексико-граматичний навчальний матеріал, а й має велике пізнавальне значення. Розроблені методичні вказівки рекомендовано для використання студентам: денної, очної, заочної та дистанційної форм навчання.Item Методичні рекомендації до читання текстів англійською мовою для студентів спец. 132 "Матеріалознавство"(ЦНТУ, 2025-01) Щербина, С. В.Дані методичні рекомендації й завдання до читання текстів англійською мовою призначені для студентів всіх курсів англійською мовою технічних спеціальностей (магістрів й аспірантів), а також для студентів інших спеціальностей, які прослухали курс "Хіміко-фізичні властивості матеріалів". Методичні рекомендації спрямовані на розвиток навичок і умінь читання текстів за фахом. Інформаційний зміст текстів доступний для сприйняття англійської мови студентами. Окрім навчання читання запропонований комплекс вправ передбачає також розвиток навичок усного мовлення, письма й критичного мислення. Методичні вказівки можуть бути використані як для аудиторної роботи під керівництвом викладача, так і для самостійної роботи.