Економічні науки. Випуск 27. – 2015
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Економічні науки. Випуск 27. – 2015 by Subject "adaptive system"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Сравнительная оценка затрат на использование автомобилей в современных условиях(КНТУ, 2015) Замота, О. Н.; Замота, О. М.; Zamota, ОksanaВ статье рассмотрены затраты на поддержание автомобилей в работоспособном состоянии. Учтены дополнительные потери при некачественном проведении технического обслуживания и ремонта. Представлен сравнительный анализ подходов к оценке средств, выделяемых на техническое обслуживание и ремонт. Исследованиями определено, что методика расчета эксплуатационных затрат автотранспорта не может базироваться только на статистических оценках ранее полученных данных, она должна быть привязана к конкретному автомобилю в режиме динамического контроля, что возможно только при использовании адаптивной системы технического обслуживания и ремонта. Рост затрат на ремонт значительно увеличивается с возрастом транспортного средства. Поэтому использование линейных зависимостей для подсчета этих расходов не отвечает действительности и требует корректировки. У статті розглянуті витрати на підтримку автомобілів в працездатному стані. Враховані додаткові втрати при неякісному і несвоєчасному проведенні технічного обслуговування і ремонту. Представлений порівняльний аналіз підходів до оцінки засобів, що виділяються на технічне обслуговування і ремонт. Дослідженням визначено, що методика розрахунку експлуатаційних витрат автотранспорту не може базуватися тільки на статистичних оцінках раніше отриманих даних, вона має бути прив'язана до конкретного автомобіля в режимі динамічного контролю, що можливо тільки при використанні адаптивної системи технічного обслуговування і ремонту. Зростання витрат на ремонт значно збільшується з віком транспортного засобу. Тому використання лінійних залежностей дляпідрахунку цих витрат не відповідає дійсності і вимагає коригування. The economic justification calculations of the expenses to operate motor vehicles in view of their real state are still unsolved. This situation leads to overspending means to T and P, fuel in vehicles with high mileage without the timely replacement of vehicles. Therefore it is necessary to substantiate normative base on which costs are calculated using vehicles. The purpose of this work is to conduct a comparative evaluation of different approaches to calculating the cost of car use in modern conditions.The costs of maintaining cars in working condition were examined in the article. The additional losses in low-quality and untimely maintenance service and repair were included. The comparative analysis of approaches to assess the costs allocated to the service and G were presented in our work. It is necessary to take into account the specific conditions of operating the vehicle, mileage and age. Research has determined that the method of calculating the operating costs of vehicles can not be based only on statistical estimates before obtained data it should be tied to a specific vehicle of the dynamic control mode, which is possible only when using adaptive system maintenance service and R. Rising repair costs considerably increases with the age of the vehicle. Therefore, the use of linear dependencies for calculating these costs is untrue and requires adjustment.