Наукові публікації кафедри історії, археології, інформаційної та архівної справи
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1124
Browse
21 results
Search Results
Item Концептуалізація держави у творчості Ф. Ніцше(ЦНТУ, 2021) Стежко, З. В.У тезах визначено, що історична практика спростовує песимізм Ф. Ніцше щодо імперативності розвитку подій у напрямку будь-якої деспотії, більш за те, навпаки, – є підстави стверджувати, що демократія торує шлях до самоврядування громадянського суспільства за європейськими зразками.Item Зв’язки з громадськістю як сфера професійної діяльності в Україні(Університет Григорія Сковороди, 2021) Орлик, С. В.; Стежко, З. В.; Orlyk, S.; Stezhko, Z.У статті розглянуто проблеми професійної підготовки фахівців із зв’язків з громадськістю та пресою. Проаналізовано чинне, на час написання статті, законодавство, яке урегульовує цей процес в Україні. Акцентовано увагу на тому, що фахівців зі зв’язків з громадськістю готують на факультетах журналістики (галузь знань 06 «Журналістика», спеціальність 061 «Журналістика») за напрямом підготовки 6.030302 «Реклама і зв’язки з громадськістю (за видами діяльності)», що є спільним для реклами і зв’язків з громадськістю. Обґрунтовано позицію, що фахівці за напрямком «Зв’язки з громадськістю» мають готуватися за спеціальністю «Соціальні комунікації» в межах галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки». Звернута увага на міждисциплінарний характер наукових досліджень у галузі соціальних комунікацій, що саме і забезпечує ефективну підготовку фахівців зі «Зв’язків з громадськістю». Автори статті дійшли висновку, що розвиток інформаційного суспільства змінює вимоги до підготовки кадрів у сфері зв’язків з громадськістю, закономірно формуючи самостійні напрями соціальних наук. Нині ми можемо констатувати наявність суперечливого становища між декларативними гаслами на державному рівні про необхідність ефективного налагодження та подальшого розвитку соціальних комунікацій у суспільстві та одночасним витісненням їх з галузі знань/науки. Тож визнання того, що соціальна комунікація є самостійним напрямком соціальних наук, на законодавчому рівні буде сприяти активізації вітчизняних наукових досліджень, спрямованих на задоволення соціокультурних потреб суспільства, поширення управлінської, інформаційної і політичної культур, медіаграмотності, вироблення стратегії протидії інформаційній війні, яку розв’язала Російська Федерація проти України. В статье рассмотрены проблемы профессиональной подготовки специалистов по связям с общественностью и прессой. Проанализировано действующее на момент написания статьи, законодательство которое регулирует этот процесс в Украине. Акцентировано внимание на том,что специалистов по связям с общественностью готовят на факультетах журналистики (область знаний 06 «Журналистика», специальность 061 «Журналистика») по направлению подготовки 6.030302 «Реклама и связи с общественностью (по видам деятельности)», что является общим для рекламы и связей с общественностью. Обоснованно позицию, что специалисты по направлению «Связи с общественностью» должны готовиться по специальности «Социальные коммуникации» в рамках отрасли знаний 05 «Социальные и поведенческие науки». Обращено внимание на междисциплинарный характер научных исследований в области социальных коммуникаций, что именно и обеспечивает эффективную подготовку специалистов по «Связей с общественностью». Авторы статьи пришли к выводу, что развитие информационного общества меняет требования к подготовке кадров в сфере связей с общественностью, закономерно формируя самостоятельные направления социальных наук. Сейчас мы можем констатировать наличие противоречивого положения между декларативными лозунгами на государственном уровне о необходимости эффективного налаживания и дальнейшего развития социальных коммуникаций в обществе и одновременным вытеснением их из области знаний/науки. Поэтому признание того, что социальная коммуникация является самостоятельным направлением социальных наук, на законодательном уровне будет способствовать активизации отечественных научных исследований, направленных на удовлетворение социокультурных потребностей общества, распространение управленческой, информационной и политической культур, медиаграмотности, выработке стратегии противодействия информационной войне, которую развязала Российская Федерация против Украины. The article considers the problems of professional training of Press and Public Relations specialists. It was analyzed existing legislation (current at the time of writing the article), that regulates this process in Ukraine. The attention was drawn to the fact that Press and Public Relations specialists are being prepared at the faculty of Journalism (broad fields 06 «Journalism», major (narrow field) 061 «Journalism») for the training program (detailed field of study) 6.030302 «Advertising and Public Relations» (by type of activities). This is common for advertising and public relations. It was justified the position, that specialists in the training program (detailed field of study) of «Public Relations» should be prepared by the major «Social Communications» within the framework of the broad field 05 «Social and Behavioral Sciences». Attention was drawn to the interdisciplinary nature of scientific research in the field of social communications, which precisely provides the effective training of specialists in «Public Relations». The authors concluded that the development of the information society changes the requirements for training personnel in the field of public relations, naturally forming independent areas of the social sciences. Now we can observe the existence of a contradictory position between the declarative slogans relating tothe need for effective establishment and further development of social communications in society at the state level. And at the same time, we notice their displacement from the field of knowledge & science. Therefore, the recognition, that social communication is an independent area of social sciences at the legislative level, will contribute to the activation of domestic scientific research, that will be aimed at: meeting the socio-cultural needs of society, the spread of managerial, information and political cultures, increasing media literacy level and the development of a strategy to resist the information war unleashed by the Russian Federation against Ukraine.Item Діалектика необхідності, свободи та сваволі в сучасних суспільно-політичних процесах(ЦНТУ, 2020) Стежко, З. В.; Ковальчук, Ю.У тезах визначено, що принцип верховенства права при науково та філософськи не обгрунтованому розширенні ступенів свободи спрацьовує недостатньо. Тому вважаємо, що потрібна копітка увага та повага можновладців до філософської освіти у вишах. Саме закладеність філософських програм в основу формування цінностей та моделей виховання спроможна в перспективі вивести молодь не на безкарний бунт «за свободу», а на спокійну, морально обгрунтовану самодетермінацію поведінки. Таке виховання є потрібним, адже людина за фактом народження є «лише проектом» (Ж.-П. Сартр).Item Проблеми методології наукового пізнання в ситуації постмодерну(НАУ, 2006) Стежко, З. В.Item Громадянське виховання: проблеми та можливості(Книга - ХХІ, 2009) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Item Філософський зміст пріоритетів суспільного розвитку(Вишемирський В. С., 2014) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Item Громадянське суспільство: ретроспекція уявлень(ДонНУЕТ: РВВ НІІІТ, 2012) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Здійснюється ретроспекція взаємозумовленості держави та суспільства в поглядах видатних мислителів, уявлень про громадянське суспільство.Item Концепти постмодернізму в контексті філософської парадигми(Рута, 2005) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Предметом розвідки є філософський аналіз наративів постмодерну, здійснюється з позицій сучасної наукової та соціальної перспективи. The philosophical analysis of postmodern narratives from the point of view of modem scholarly and social perspectives is accomplished in this paper.Item Соціокультурна обумовленість сучасних освітніх трансформацій(НАУ-друк, 2008) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Проводиться теоретичний аналіз ролі філософської просвіти в формуванні рефлексивного мислення. толерантності особистості, визначаються методи та психолого-педагогічні умови навчально-виховного процесу освіти епохи постмодерну. Nowadays a theoretical analysis of philosophical education role is holding info reflexive thinking creation tolerance of the personality, methods and psychologicaily-pedagogical circumstances of educational-takecaring process of school education of postmodern age.Item Філософсько-методологічний аналіз змісту оптимізаційної діяльності суб'єкта менеджменту(ДонНУЕТ, 2009) Стежко, З. В.; Стежко, Г. П.; Stezhko, Z.; Stezhko, H.Здійснено аналіз ефективності застосування математичних методів оптимізацї менеджменту за умов багатокритеріальності та інформаційної невизначеності.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »