Наукові публікації кафедри історії, археології, інформаційної та архівної справи
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1124
Browse
5 results
Search Results
Item Життя як шедевр служіння емоційного інтелекту народові в збірці «Сковорода» Наталі Дзюбенко-Мейс(2021) Царук, А. П.Досліджено поетику творення художнього світу як відображення психологічної домінанти сприйняття світобудови через призму межової ситуації у поетичній збірці Наталі Дзюбенко-Мейс "Сковорода". Акцентовано внутрішню драму вибору і ціну пасіонарності, поєднані з любов'ю до людини і надією на конденсацію світла істини для майбутніх поколінь. Окреслено визначальні мотиви творчості поетеси і прийоми творення нею чуттєво-філософських образів. Исследована поэтика создания художественного мира как психологическая доминанта восприятия мироздания сквозь призму пограничной ситуации в поэтическом сборнике Наталии Дзюбенко-Мейс "Сковорода". Акцентированы внутренняя драма выбора и цена пассионарности, связанные с любовью к человеку и надеждой на конденсацию света истин для будущих поколений. Очерчены определяющие мотивы творчества поэтессы и ее приемы создания чувственно-философских образов.Item Поетика межових ситуацій у прозі Анатолія Мороза(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Царук, А. П.У дисертації вперше досліджено художній світ А. Мороза через призму межових ситуацій як психологічної домінанти світосприйняття письменника. Осмислено вивільнення митця з лещат соцреалізму, творчу еволюцію в модерністському експериментуванні та наближення до постмодернізму. В диссертации впервые комплексно исследован художественный мир Анатолия Мороза сквозь призму пограничных ситуаций как психологической доминанты мировосприятия писателя, проанализированы особенности конфликта морального выбора, рожденного необходимостью самоосознания, самоотождествления, переосмысления и защиты общечеловеческих ценностей. Прослежена творческая эволюция А. Мороза: освобождение от прессинга канонов соцреализма, модернистское экспериментирование, приближение к постмодернизму.Item "Запах фіалки": формула тонкого аромату історичної прози для підлітків(2018) Царук, А. П.У статті акцентовано критерії успішності прози В.Кобзаря для підлітків: розробка серйозної історичної проблематики, знання вікової психології, майстерне володіння словом, тонке почуття гумору. Екскурс до творчого набутку прозаїка зумовлений спробою узагальнення особливостей його стильової манери. Проаналізовано поетику повісті "Запах фіалки", дихотомію конфлікту, розвиток наскрізного мотиву любові до дівчини, родини, краю, мови, що акумульовано в метафоричній назві твору, детективно-пригодницький сюжет якого розгортається як історико-краєзнавчий кросворд на багатій мовній палітрі Херсонської губернії ІІ пол. ХІХ ст. В статье акцентированы критерии успешности прозы В.Кобзаря для подростков: разработка серьезной исторической проблематики, знание возрастной психологии, мастерское владение словом, тонкое чувство юмора.Экскурс к творческому наследию писателя обусловлен попыткой обобщения особенностей его стилистической манеры. Проанализирована поэтика повести "Запах фиалки", дихотомия конфликта, развитие мотива любви к девушке, семье, краю, языку, что аккумулировано в названии произведения, дефективно-приключенческий сюжет которого развивается как историко-краеведческий кроссворд на богатой языковой палитре Херсонской губернии ІІ пол. ХІХ в.Item Екзистенційні моделі в парадигмі очікувань детективного жанру(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царук, А. П.; Tsaruk, A.Стаття присвячена порівняльному аналізу повістей «Убивство, про яке ніхто не хотів знати» А. Мороза та «Хроніка вбивства, про яке всі знали заздалегідь» Ґ.-Ґ. Маркеса. Досліджуються особливості екзистенційних моделей в парадигмі очікувань детективного жанру. Узагальнено спільні риси поетики абсурду, символічні образи межових ситуацій та відтворення особливостей ментальності. Статья посвящена сравнительному анализу повестей "Убийство, о котором никто не хотел знать" А. Мороза и "Хроники объявленной смерти" Г. Маркеса. Исследуются особенности экзистенциальных моделей в парадигме ожиданий жанра детектива. Обобщены черты поэтики абсурда, символические образы пограничных ситуаций, отражены особенности ментальности. The article is devoted to comparative analysis of short stories "The Murder, Which No one Wanted to Know," by Moroz and "The Chronicle of Murder" G. Marquez. The features of existential paradigm models in the detective genre expectations. The features of poetics of the absurd, symbolic images of borderline situations are summarizes, the particularly mentalit reflected.Item Межовий час у художньому світі Петра Перебийноса(ASF, 2017) Царук, А. П.Стаття присвячена дослідженню межового часу в художньому світі Петра Перебийноса. Дається стислий огляд рецепцій доробку поета. Акцентовано кордоцентризм межових утрат ліричного героя, розлогість поетичних візій, які набувають ознак пророцтв. Поетика межового часу закорінена в тему війни і майдану, пейзаж репрезентує внутрішній стан героя і тектонічні суспільні зрушення. Статья посвящена исследованию пограничного времени в художественном мире Петра Перебийноса. Дан сжатый обзор исследований произведений поэта. Акцентирован кордоцентризм пограничных потерь лирического героя, широта поэтических видений, которые приобретают черты пророчеств. Поэтика пограничного времени разработана на мотивах войны и майдана, пейзаж передает внутреннее состояние героя и тектонические сдвиги в обществе.