Економічні науки. Випуск 25. – 2014

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/10

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Компромісна оптимізаційна модель в контексті економічної безпеки
    (КНТУ, 2014) Колесніков, Д. В.; Kolesnikov, Denis
    В статі описано формування моделі оптимізації структури виробництва через збалансування ресурсного забезпечення системи. Для підприємства розроблена та вирішена економіко-математична модель оптимізації співвідношення між товарними культурами, що забезпечують основну прибутковість підприємства. Методика запропонована нами дозволяє визначити параметри сільськогосподарських підприємств, які орієнтовані на досягнення максимально можливої стійкості сільськогосподарської технології в цілях забезпечення економічної безпеки агропромислового підприємства. In the article forming of model of optimization of pattern of production is described through balancing of the resource providing of the system. For an enterprise developed and decided economic-mathematical model of optimization of betweenness by commodity cultures which provide basic profitability of enterprise. A method is offered by us allows to define the parameters of agricultural enterprises, which are oriented to achievement of maximally possible firmness of agricultural technology for providing of economic security of agroindustrial enterprise.
  • Item
    Забезпечення економічної безпеки країни на основі стратегічного маркетингу
    (КНТУ, 2014) Домашенко, М. Д.; Омельяненко, В. А.; Прокопенко, М. О.; Domashenko, Marina; Omelynenko, Vitaliy; Prokopenko, Marina
    В статті розглянуто стратегічний аспект забезпечення економічної безпеки країни, визначено основі напрями макромаркетингу. Проаналізовано іміджевий аспект забезпечення конкурентоспроможності на основі національного бренду. The aim of the study is to analyze the strategic frameworks to ensure the economic security of the international activities of the country in terms of globalization and development of practical recommendations for consideration of the factor of economic security of international activities in the development strategy of the national economy. In this article the list of uses of the marketing approach in government activities is proposed. Using of resource potential and positioning in industrial, scientific and technical environment is the part of a strategic approach of long-term development policy of the government regarding. In terms of technological progress dependence competitiveness of corporate social and institutional environment in the country was acknowledged. We propose to consider the impact of country of origin effect on consumer behavior in terms of the perception of products and purchase decision as part of branding. The main task of government is to promote the improvement of the competitiveness of national businesses in the most stable position and country.