Конструювання, виробництво та експлуатація сільськогосподарських машин. Випуск 47. Ч. 2. - 2017

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/7948

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Теоретичний аналіз умов проходження зернівки крізь шар обчісаного вороху зернових
    (ЦНТУ, 2017) Леженкін, І. О.; Lezhenkin, І.
    У статті розглянуто побудову математичної моделі ймовірності проходження зернівки крізь шар обчісаного вороху зернових, а також проведено аналіз отриманої моделі. The article deals with the construction of a mathematical model for the probability of grain passing through a layer of combed heap of cereals, and an analysis of the model obtained. As a result of the modelling it has been revealed that: - in the case when the distance between the straws is bigger than the length of the grain and the diameter of the straw, the probability of sifting the grain is 0.875, under the condition that the distance between the straws is 10 mm; - if the distance between the straw is less than the sum of the diameter of the straw and the grain length, and at the same time more than the sum of the diameter of the straw and the width of the grains, then the probability of passing the grains through the straw is within the range of 0.85 ... 0.877 at the distance between straws of 6.0 ... 8, 05 mm; - if the distance between the straws is less than the sum of the straw diameter and the width of the grains, the probability of sifting both in the horizontal arrangement of the grains and in the vertical one is equal to zero. In order to provide the necessary conditions for the grains to pass through layers of straw there should be used the operating element that has the potential of mechanical impact on the bundle.
  • Item
    К уравнению движения частиц при моделировании процесса сепарации зерновых смесей вибропневматическими сепараторами
    (ЦНТУ, 2017) Бредихин, В. В.; Харченко, С. А.; Бредіхін, В. В.; Харченко, С. О.; Bredyhyn, V.; Kharchenko, S.
    В статье рассмотрено уравнение движения частиц n-го слоя при моделировании сепарации зерновых смесей. Определено, что моделирование процессов перераспределения слоев зернового материала путем рассмотрения n-го слоя, является перспективным подходом. У статті розглянуто рівняння руху частинок n-го шару при моделюванні сепарації зернових сумішей. Визначено, що моделювання процесів перерозподілу шарів зернового матеріалу шляхом розгляду n-го шару, є перспективним підходом. It is very important to apply modern theoretical methods of modelling processes that take place in grain mixtures on the working surface of the gravity separators when designing new machines and modernizing the existing ones. For this purpose, the method of hydrodynamics of multiphase systems was used. The equation of motion of the particles of the n layer is considered in the process modelling of the separation of grain mixtures was considered in the article. It was determined that modelling of the processes of redistribution of layers of grain material by considering the n layer is a promising approach.
  • Item
    Удосконалення системи транспортного обслуговування підприємств агропромислового виробництва
    (ЦНТУ, 2017) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Гриньків, А. В.; Aulin, V.; Golub, D.; Hrinkiv, А.
    Встановлено особливості формування вантажного автопарку транспортних засобів сільськогосподарських підприємств. Дано системний підхід до формування оптимального складу парку автомобільних транспортних засобів і ефективного його використання на підприємствах агропромислового виробництва на основі застосування методів економіко-математичного моделювання і сучасних комп'ютерних технологій. Розроблено економіко-математичну модель визначення оптимального складу вантажного автомобільного транспорту галузевої структури підприємств агропромислового виробництва. Виявлено основні показники роботи транспортних засобів, що залежать від умов, в яких вони використовуються та вплив відповідних коефіцієнтів на ці показники. To develop a system-directed approach to the formation of the optimal composition of the fleet of automobile vehicles and its efficient use at the enterprises of the automobile industry on the basis of application of methods of economic-mathematical modeling and modern computer technologies. The features of the formation of a truck fleet of vehicles of agricultural enterprises are established. The system approach before the formation of the optimal composition of the fleet of motor vehicles and its effective use at the enterprises of agroindustrial production on the basis of application of methods of economic and mathematical modeling and modern computer technologies is given. An economic-mathematical model for determining the optimal composition of freight road transport for the sectoral structure of enterprises of agroindustrial production has been developed. The main performance indicators of vehicles that depend on the conditions in which they are used and the influence of the corresponding coefficients on these indicators are revealed. The results of analytical studies of the functioning of automobile transport in agriculture allowed us to conclude that the developed system approach to the formation of optimal composition and efficient use of vehicles in agricultural enterprises based on the application of the economic-mathematical model and modern computer technologies, due to the multivariance of admissible decisions, on the The fact that existing factors are limited and the ability to find optimum from all permissible solutions ne.