Наукові публікації кафедри аудиту, обліку та оподаткування
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11016
Browse
348 results
Search Results
Item Аналіз динаміки капітальних інвестицій в аграрний сектор економіки України в умовах воєнного стану та їх структура за видами активів(ВНТУ, 2025) Лисенко, А. М.; Чадай, Ю. В.На основі дослідження динаміки змін загального обсягу капітальних інвестицій в аграрний сектор економіки України, а також їх структури за видами активів на основі використання даних офіційної статистики за січень-вересень 2022-2024 рр. автори зробили висновок про те, що у січні-вересні 2024 р. порівняно з відповідними періодами 2022 та 2023 рр., попри воєнний стан, спостерігалося збільшення обсягу капітальних інвестицій в аграрний сектор економіки України. Значний приріст обсягу капітальних інвестицій (більше, ніж на 24 %) відбувся в найбільш цінний актив аграрної сфери - земельні ресурси. І хоча частка інвестованих коштів у цей актив була порівняно незначною в загальному обсязі капітальних інвестицій в матеріальні активи аграрного сектору економіки, проте вона зросла з 0,22 % у січні-вересні 2022 р. до 3,66 % у січні-вересні 2024 р.Item Облікова політика підприємства та її складові компоненти(ПДАУ, 2025) Андрейченко, К. М.Автор наголошує на основних моментах, які повинні відображатися у розпорядчому документі про облікову політику підприємства, зазначає, що власники підприємства реалізують облікову політику шляхом визначення в розпорядчому документі застосовуваних методів оцінки, обліку, процедур відносно яких передбачається більше одного варіанта. Встановлено, що облікова політика підприємства визначається на підставі чинних Н(П)СБО, а також інших нормативно-правових документів з питань регулювання обліку та фінансової звітності та може змінюватися у таких випадках: при зміні статутних вимог на підприємстві; при зміні вимог органу, відповідального за державне регулювання методології обліку та фінансової звітності; коли зміни в обліковій політиці забезпечують більш достовірне відображення господарських операцій в обліку та фінансовій звітності. Отже, розпорядчий документ про облікову політику є необхідним елементом організації ведення обліку та складання фінансової звітності на підприємстві, що передбачає необхідність відповідального відношення до його розробки.Item Обліково-інформаційне забезпечення внутрішнього аудиту оборотних активів підприємства(ПДАУ, 2025) Кіндіченко, В.Автор досліджує сутність поняття «оборотні активи», зазначає, що організація внутрішнього аудиту оборотних активів та його інформаційне забезпечення у системі управління підприємством є складним процесом, який передбачає: планування внутрішнього аудиту, його ресурсне та інформаційне забезпечення; розробку рішень з урахуванням стану системи внутрішнього контролю та результатів попереднього аудиту; перевірку виконання намічених заходів з подальшою оцінкою ефективності ухвалених рішень в сфері аудиту. Розглянуто особливості планування внутрішнього аудиту, вимоги до інформації та особливості її узагальнення у процесі аудиту. Встановлено, що при проведенні внутрішнього аудиту оборотних активів на підприємстві необхідно здійснити: розробку плану та програми проведення аудиту; формування інформаційного забезпечення; перевірку повноти та правильності інформації; узагальнення результатів. Ставиться акцент на тому, що при формуванні обліково-інформаційного забезпечення внутрішнього аудиту оборотних активів враховується відповідність інформації встановленим вимогам щодо її обсягу та якісного складу.Item Економічний аналіз як інструмент ефективного управління заборгованістю суб’єктів господарювання(ДБТУ, 2025) Лисенко, А. М.Автор стверджує, що недоречно розглядати процес управління дебіторською та кредиторською заборгованістю абстраговано один від одного, пропонує здійснювати розрахунки та проводити аналіз за наступними основними показниками : оборотами дебіторської та, відповідно, кредиторської заборгованості; тривалістю оборотів дебіторської та кредиторської заборгованості за продукцію (товари, роботи, послуги); порівнянням тривалості оборотів кредиторської та дебіторської заборгованості за продукцію (товари, роботи, послуги); часткою дебіторської заборгованості в обсязі оборотних активів; співвідношенням середньої величини дебіторської та кредиторської заборгованості до чистого доходу від реалізації. Виокремлено етапи проведення аналізу та ключові підходи в управлінні заборгованістю. Основні способи управління заборгованістю запропоновано систематизувати за такими узагальненими групами : психологічні; економіко-юридичні. У процесі розробки рішень автор пропонує важливе значення надавати строкам виникнення та погашення заборгованості, проводити з урахуванням цього ретельний аналіз у розрізі контрагентів. Прийняття рішень щодо вчасності погашення заборгованості повинне загалом забезпечувати перевищення тривалості обороту кредиторської заборгованості над тривалістю обороту дебіторської заборгованості.Item Автоматизація аналітики даних продажів підприємства : її переваги та особливості впровадження(ДБТУ, 2025) Піддубний, О. С.З появою Big Data змінилася практика управління інформацією на підприємствах, з’явилася можливість проводити аналіз більш детально та з урахуванням комплексного підходу. Автор стверджує, що важливими, в першу чергу, є не кількість чи об’єми даних, а вміння їх аналізувати, досліджувати та приймати на їх основі рішення відповідно до обраної стратегії розвитку підприємства. На основі розгляду прикладу з продажами сільськогосподарської техніки автор зазначив, що базовий набір даних містить мінімально необхідну для аналізу результатів продажів кількість інформації про вид техніки, тип клієнтів, менеджерів, дати здійснення й географію продажів і т. ін. Актуальність даних, зручність використання, доступність – це все беззаперечні переваги використання сучасних інструментів в аналітиці як обсягів продажу, так і результатів роботи підприємства загалом. Автор ставить акцент на тому, що автоматизувати аналітику даних продажів та діяльності підприємства загалом не так складно і дорого, як може здатися на перший погляд, адже необхідні для цього дані, як правило, є в системі бухгалтерського обліку.Item Особливості формування системи обліково-інформаційного забезпечення аудиту та аналізу у фермерських господарствах(ЦНТУ, 2024) Головко, А.Автор пропонує трактувати обліково-інформаційне забезпечення аудиту та аналізу у фермерських господарствах як організацію процесу збору, обробки облікової інформації, її узагальнення, збереження та передачі з метою подальшого використання при проведенні аудиту та аналізу для виконання функцій, пов’язаних з управлінням такими господарствами. При формуванні системи обліково-інформаційного забезпечення аудиту та аналізу у фермерських господарствах пропонується враховувати особливості організації обліку, пов’язані з наступними аспектами функціонування таких господарств: у більшості випадків засновники вносять до складеного капіталу не майно, а права користування ним; як правило, членам господарства виплачується замість заробітної плати частка отриманого доходу; на організацію обліку, аудиту та аналізу здійснюють вплив галузеві особливості сільськогосподарського виробництва.Item Обліково-інформаційне забезпечення аудиту та аналізу в житлово-експлуатаційних організаціях(ЦНТУ, 2024) Чевільча, Р.Досліджуючи житловий фонд як специфічний об’єкт обліку, аудиту та аналізу, автор стверджує, що при формуванні обліково-інформаційного забезпечення аудиту та аналізу в житлово-експлуатаційних організаціях потрібно враховувати, перш за все, галузеві особливості функціонування сфери житлово-комунального господарства та, зокрема, специфіку надання житлово-комунальних послуг. Систему обліку в житлово-експлуатаційних організаціях рекомендується формувати таким чином, щоб наявна інформація забезпечувала раціональне управління суб’єктом господарювання. При цьому бухгалтерський облік запропоновано розглядати як певний технологічний процес, у якому поєднуються: первинний облік (документування та вимірювання господарських операцій); поточний облік (хронологічне, послідовне відображення господарських операцій у регістрах бухгалтерського обліку); узагальнюючий облік (підготовка звітності, розроблення аналітичних таблиць). Встановлено, що при проведенні аудиту значна увага повинна приділятися оцінці загального стану внутрішньої системи контролю житлово-експлуатаційної організації, перевірці правильності складання первинних документів, повноти та правильності відображення інформації, що здійснює вплив на формування сукупних доходів, витрат та інших важливих показників фінансово-господарської діяльності, які надалі відображаються у формах звітності, встановленню відповідність ідентичних показників, відображених у різних формах звітності, дослідженню їх взаємозв’язку з показниками, зазначеними в облікових регістрах.Item Діджитал-інновації в сфері обліку, економічного аналізу та оподаткування(Baltija, 2024) Лисенко, А. М.; Lysenko, A.Акцентується увага на тому, що діджитал-інновації у сфері обліку, економічного аналізу та оподаткування передбачають використання сучасного програмного забезпечення, інструментів аналітики, хмарних технологій, штучного інтелекту, інших інноваційних рішень, що забезпечують автоматизацію та оптимізацію функціонування облікових систем і процесу виконання податкових зобов’язань, ефективне здійснення контролю та аналізу даних. Розглянуто особливості застосування у бізнесі концепції IoT (Internet of Thing), використання технології блокчейн та популярних додатків у сфері обліку та оподаткування (FreshBooks, QuickBooks, Xero, Wave, Taxfyle), а також Big Data при проведенні економічного аналізу та ухваленні рішень.Item Організаційні засади виконання завдань з аудиту розрахунків із бюджетом за податком на додану вартість(ЦІРоЛ, 2025) Пугаченко, О. Б.Розглянуто теоретичні засади організації виконання завдань з аудиту розрахунків із бюджетом за ПДВ із наголосом на їх актуальності. Окреслено основні проблеми нарахування та сплати ПДВ та ключові аспекти, що підкреслюють необхідність виконання завдань з аудиту ПДВ. Узагальнено мету і завдання аудиту розрахунків із бюджетом за ПДВ у літературних джерелах та наведено авторське їх бачення. Запропоновано оптимальні, на наш погляд, етапи і стадії при виконанні завдань з аудиту розрахунків із бюджетом за ПДВ. Згруповано прийоми і методи збору аудиторських доказів для перевірки розрахунків із бюджетом за ПДВ та основні аудиторські процедури під час виконання завдання з аудиту даного об’єкту. Представлено порядок й особливості зупинення реєстрації (блокування) податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та проблеми з цим пов’язані.Item Організація обліку та формування облікового забезпечення операцій із запасами(Новий курс, 2024) Пугаченко, О. Б.З’ясовано надважливе значення запасів у діяльності суб’єктів підприємництва та доведено необхідність створення запасів матеріальних цінностей. Зроблено висновок про неоднозначність трактування терміну «запаси» та відсутність єдиного погляду науковців на цю групу активів і їх класифікацію у літературних джерелах. Узагальнено завдання обліку запасів у літературних джерелах та запропоновано авторське бачення завдань обліку запасів. Проаналізовано положення національного законодавства у частині вимог до організації бухгалтерського обліку. Наведено визначення терміну «організація обліку» у понад двадцяти авторських трактуваннях у літературних джерелах. Узагальнено вимоги до проведення оцінки запасів при їх надходженні (первісна вартість запасів), вибутті (оцінка вибуття) та на дату балансу. Згруповано синтетичні та аналітичні рахунки для обліку запасів, розкрито їх призначення та описано порядок відображення на них операцій із запасами. Наголошено на важливості організації якісної системи документообороту та наведено перелік типових форм з обліку запасів. Представлено порядок документального оформлення операцій із придбання та вибуття запасів. Описано склад і зміст регістрів бухгалтерського обліку та показників у фінансовій звітності в частині операцій з обліку запасів.