Кафедра деталей машин та прикладної механіки

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/787

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller
    (2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.
    Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.
  • Item
    Стабілізація положення осі обертання абсолютно твердого тіла маятниковим (кульовим) автобалансиром
    (Київ, 2004) Горошко, О. О.; Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Goroshko, О.; Filimonikhin, H.; Pirogov, V.
    Розглянута задача про стійкість руху ізольованої матеріальної системи, яку утворюють абсолютно тверде тіло, що рухається плоскопаралельно, на центральну вісь якого, перпендикулярну площині руху, насаджені два однакових математичних маятника і усередині якого знаходиться матеріальна точка, що створює дисбаланс. Встановлено, що, за умови існування, глобально стійкий основний рух системи, у якому система обертається навколо центральної осі тіла, а решта рухів, побічних - нестійка. Is considered the problem of stabilization, of the position of the axis of the isolated absolute rigid body concerning itself. The isolated absolute rigid body makes plane-parallel motions. On the central axis of the absolute rigid body, which is perpendicular to the plane of motion is installed two identical mathematical pendulums. Inside the absolute rigid body there is a material point, which creates unbalanced weight. Is established, that, under condition of existence, is global stable the main motion of a system – the motion, in which the system rotates around the central axis of the absolute rigid body.
  • Item
    Исследование колебательно-вращательных вибраций короба грохота возбуждаемых пассивным автобалансиром
    (2016) Филимонихин, Г. Б.; Яцун, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.; Filimonikhin, G.; Yatsun, V.
    3D моделированием исследован процесс возбуждения шаровым автобалансиром бигармонических колебаний, у которых низшая частота совпадает с собственной частотой колебаний короба грохота. Найдены области изменения основных параметров, внутри которых гарантировано наступают двухчастотные вибрации, исследовано влияние основных параметров из найденных областей на характеристики двухчастотных вибраций. 3D моделюванням досліджено процес збудження кульовим автобалансиром бігармонійних коливань, у котрих нижча частота співпадає з власною частотою коливань короба грохоту. Знайдені області зміни основних параметрів, всередині яких гарантовано настають двохчастотні вібрації, досліджений вплив основних параметрів зі знайдених областей на характеристики двохчастотних вібрацій. The 3D model of the screen stand with the vibrational-rotational duct motion was developed. The ball-type auto-balancer, which makes it possible to create the two-frequency vibrations, is used as the vibration exciter. The main parameters, which influence the stability of the dual frequency vibrations, were defined after adjusting and testing the model. It was established that the ranges of the dual frequency vibrations are relatively large, which makes it possible to change the characteristics of vibrations with a change in the parameters from these ranges.
  • Item
    Експериментальне дослідження двохчастотних вертикальних вібрацій платформи, збуджених кульовим автобалансиром
    (2015) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.; Filimonikhin, G.; Yatsun, V.
    Досліджена робота двохчастотного віброзбудника на платформі з поступальним рухом. Operation of a two-frequency exciter on a platform with translational motion investigated.
  • Item
    Механізм збудження двочастотних вібрацій пасивними автобалансирами
    (2015) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.; Filimonikhin, G.; Yatsun, V.
    Розроблено 3D модель грохоту легкого типу ГІЛ 42 із двохчастотним віброзбудником у вигляді кульового автобалансира. Комп'ютерним моделюванням досліджено процес збудження двохчастотних вібрацій. Визначені області зміни параметрів, що забезпечують гарантоване настання двочастотних вібрацій. Сформульовані припущення щодо механізму виникнення двочастотних вібрацій. The 3D model of the upgraded light-duty unbalanced-throw screen GIL 42 with the ball auto-balancer as the exciter of dual-frequency vibrations is developed. Key parameters that affect the stability of dual-frequency vibrations are identified. It is found that the fields of dual-frequency vibrations are relatively large, which allows changing the characteristics of dual-frequency vibrations by changing these parameters.
  • Item
    3D моделирование возбуждения автобалансиром двухчастотных колебаний платформы грохота с использованием Solidworks и Cosmos motion
    (2014) Яцун, В. В.; Филимонихин, Г. Б.; Яцун, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Yatsun, V.; Filimonikhin, G.
    Проведен обзор конструкций двухчастотных возбудителей вибраций. Предложено возбуждать такие вибраций пассивными автобалансирами с корректирующими грузами в виде шаров, роликов или маятников. Приведены примеры новых вибровозбудителей. Проверена работоспособность одного из предложенных технических решений компьютерным 3D моделированием динамики вибромашины в компьютерной САПР SolidWorks. Проведений огляд конструкцій двохчастотних збудників вібрацій. Запропоновано збуджувати такі вібрації пасивними автобалансирами з коригувальними вантажами у вигляді куль, роликів або маятників. Наведені приклади нових віброзбудників. Перевірено працездатність одного із запропонованих технічних рішень комп’ютерним 3D моделюванням динаміки вібромашини у комп’ютерній САПР SolidWorks. Using ball, roller and pendulum autobalancers as dual-frequency vibration exciters was proposed, corresponding designs were developed. One of the technical solutions was tested by 3D modeling in SolidWorks CAD system using the CosmosMotion module.
  • Item
    Зрівноваження і віброзахист роторів пасивними автобалансирами
    (Поліграфічний центр "КОД", 2005) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, G.
    Створена єдина теорія зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними автобалансирами (АБП). Вона містить: теорію твердих КВ (умови, при виконанні яких тверді КВ певної форми можуть зрівноважити ротор у певній площині корекції; приклади КВ, їх геометричні і масо-інерційні характеристики; кінематику руху КВ відносно ротора, відповідні схеми і методи зрівноваження і віброзахисту роторів; класифікацію АБП, тощо); наближений метод визначення умов настання автобалансування (критичних швидкостей, при переході через які втрачається чи настає автобалансування); одержані з допомогою методу умови зрівноваження пасивними АБП гнучких і жорстких роторів при різному закріпленні. Розроблений єдиний методологічний підхід до поглибленого досліджен¬ня процесу зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними АБП з твердими КВ, який містить два нових етапи: дослідження усталених рухів системи ротор-АБП, у яких КВ не припиняють рух відносно ротора; уточнення кількості і величини критичних швидкостей системи. Підхід застосований для теоретичного і експериментального дослідження динаміки класичних (багатокульових і багатомаятникових) і нового - некласичного АБП, розробленого у цій роботі. З його допомогою досліджені такі нові явища: квазіперіодичні рухи системи ротор – АБП; залежність кількості і величини критичних швидкостей від положення КВ відносно ротора, дисбалансу, сил опору, тощо. Is created the general theory of balancing and defense from vibrations of rotors by passive autobalancers (ABD). It contains: theory of rigid corrective masses (CM) (terms at implementation of which the rigid CM with definite form can balance a rotor in the definite plane of correction; examples of CM, their geometrical, mass and inertia descriptions; kinematics of motion of CM in relation to a rotor, the proper charts of balancing and defense from vibrations of rotors; classification of ABD); the close method of determination of terms of offensive of autobalancing (critical speeds, at transitions through which is lost or come autobalancing); are found with the help of the method the conditions of balancing by passive ABD of flexible and rigid rotors at a different fixing. Is developed sole methodological approach to research of process of balancing and defense from vibrations of rotors by passive ABD with rigid CM, which contains two new stages: research of the steady motions of the system rotor - ABD, in which CM move in relation to a rotor; clarification of quantity and size of critical speeds of the system. Approach is applied for theoretical and experimental research of dynamics of classic (multi-ball and multi-pendulum) and new - unclassic ABD, developed at this work. With it’s help is opened such new phenomena: existence of quasi-periodic motions of the system rotor - ABD; dependence of quantity and size of critical speeds from position of CM in relation to a rotor, disbalance, forces of resistance, and others like that.