Факультет будівництва, транспорту та енергетики

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/764

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    Підвищення довговічності силових агрегатів транспортних машин використанням олив з присадкою на основі геомодифікатора
    (ХНТУСГ, 2021) Слонь, В. В.; Slon, V.
    Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуального науково-практичне завдання підвищення довговічності силових агрегатів транспортних машин на основі закономірностей зміни їх стану та зміни показників і експлуатаційних властивостей робочих моторних та трансмісійних олив додаванням композиційних присадок на основі геомодифікатора КГМТ-1. Наведено результати теоретичних досліджень з виявленням механізму взаємодії компонентів композиційної присадки між собою і з робочою поверхнею спряжень деталей та утворення асоціатів молекул. Обґрунтовано зміну режимів тертя та визначено підвищення силових характеристик і зносостійкості рухомих спряжень деталей та покращення параметрів і властивостей олив силових агрегатів з напрацюванням з додаванням запропонованої присадки. Дано результати стендових випробувань на показники зовнішньо-швидкісної характеристики силового агрегату та експлуатаційних випробувань показників та властивостей модифікованої робочої оливи і оцінка ресурсу транспортних машин. The dissertation is devoted to solving the current scientific and practical problem of increasing the durability of power units of transport vehicles on the basis of patterns of change of their condition and indicators and operational properties of working motor and transmission oils by adding composite additives based on geomodifier KGMT-1. The results of theoretical researches showing the mechanism of components interaction of a composite additive among themselves and with a working surface of details conjugations and formation of molecules associates. The change of friction modes is substantiated and the increase of power characteristics and wear resistance of moving joints of parts and improvement of parameters and properties of oils of power units with operating time with addition of the offered additive is determined. The results of bench tests on the indicators of external speed characteristics of the power unit and operational tests of the indicators and properties of the modified working oil and the estimation of the service life of transport machines are given.
  • Item
    Забезпечення належного рівня довговічності зубчастих передач електрохімічним їх припрацюванням
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Чернай, А. Є.; Данілов, О. О.; Галінський, Є. С.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Chernai, A.; Danilov, O.; Halinskyi, E.
    Розглядається підвищення довговічності зубчастих коліс шляхом їх електрохімічної обкатки. З теоретичної точки зору показано визначення раціональної тривалості обкатки з урахуванням ймовірності безвідмовної роботи та розподілу температурного поля. Були використані різні матеріали та варіанти технологій обкатки, і було знайдено варіант, який враховує контекстну міцність та сприйнятливу кінетичну в’язкість мастильного середовища. The increase of durability of gears by their electrochemical running-in is considered. From a theoretical point of view, it is shown to determine the rational duration of running-in, taking into account the probability of failure-free operation and temperature field distribution. Different materials and variants of running-in technologies were used and a variant was found that takes into account the contextual strength and receptive kinetic viscosity of the lubricating medium.
  • Item
    Визначення навантажувальної здатності циліндричної зубчатої передачі. Лабораторна робота № 4
    (ЦНТУ, 2020-03-05) Невдаха, Ю. А.; Дубовик, В. О.; Пукалов, В. В.
    Зубчасті колеса виготовляють із різноманітних матеріалів. Основним із них є сталь, яка допускає зміцнюючу термічну або хіміко–термічну обробку. Сталеві зубчасті колеса забезпечують високу несучу здатність та довговічність зубчастої передачі.
  • Item
    Можливості технологій триботехнічного відновлення для підвищення зносостійкості і довговічності спряжень деталей транспортних засобів
    (Луцький НТУ, 2018) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Чернай, А. Є.; Лукашук, А. П.; Аулин, В. В.; Лысенко, С. В.; Гринькив, А. В.; Чернай, А. Е.; Лукашук, А. П.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrinkiv, A.; Chernai, A.; Lukashuk, A.
    Встановлено, що при реалізації триботехнологій відновлення спряжень зразків і деталей різних типів ефективним є застосування відновлювальної суміші КГМТ-1. При використанні цієї суміші на конструкціях трибоспряжень зразків і деталей І і ІІІ типу відбувається швидке та ефективне формування зносостійких шарів на поверхнях тертя. Показано зміну моменту тертя, а також зменшення інтенсивності зношування в 3...6 разів за рахунок використання відновлювальної суміші КГМТ-1. Установлено, что при реализации триботехнологий восстановления сопряжений образцов и деталей различных типов эффективно применение восстановительной смеси КГМТ-1. При использовании этой смеси на конструкциях трибоспряжений образцов и деталей I и III типа происходит быстрое и эффективное формирование износостойких слоев на поверхностях трения. Показано изменение момента трения, а также уменьшение интенсивности износа в 3...6 раз за счет использования восстанавливающей смеси КГМТ-1. It is established that when implementing tribotechnology for restoring conjugations of samples and parts of various types, it is effective to use the KGMT-1 restorative composition. When this mixture is used on the constructions of triboconjugations of samples and parts of type I and III, wear-resistant layers on the friction surfaces are rapidly and efficiently formed. Shown the change in the friction moment, as well as the decrease in the intensity of wear in 3...6 times due to the use of the repair composition KGMT-1.
  • Item
    Вплив вологості на характеристики морозостійкості будівельної кераміки
    (НУВГП, 2013) Пашинський, В. А.; Сідей, В. М.; Pashynskyi, V.; Sidei, V.
    За результатами експериментальних досліджень встановлені залежності показників морозостійкості будівельної кераміки від ступеню насичення пор водою, які є елементом інформаційної бази для імовірнісного прогнозування довговічності цегляних конструкцій за критерієм втрати морозостійкості. According to the results of experimental studies, the dependence of the parameters of the frost resistance of building ceramics on the degree of saturation with pore water, which is an element of the information base for probabilistic prediction of durability of brick structures on the criterion of loss of frost resistance, was established.
  • Item
    Довговічність цегляних стін в кліматичних умовах України
    (НУВГП, 2014) Пашинський, В. А.; Сідей, В. М.; Pashynskyi, V.; Sidei, V.
    За розробленою методикою, що базується на методі статистичного моделювання, визначені гамма-відсоткові строки служби керамічної цегли за критерієм втрати морозостійкості поверхневого шару в кліматичних умовах усіх регіонів України. Based on the developed method based on the statistical modeling method, the gamma-percentage terms of service of ceramic bricks on the criterion of loss of frost resistance of the surface layer in climatic conditions of all regions of Ukraine were determined.
  • Item
    Прогнозування температурно-вологісного режиму цегли за метеорологічними даними
    (Луцький НТУ, 2014) Сідей, В. М.; Пашинський, В. А.; Sidei, V.; Pashynskiy, V.
    За результатами експериментального дослідження та статистичного аналізу метеорологічних даних розроблена методика визначення статистичних характеристик температури й ступеню насичення вологою пор поверхневого шару цегляних стін в заданих кліматичних умовах експлуатації. Based on the results of the experiment it is specified that the temperature of the surface layer of brick walls is close to the temperature of the air. Brick sorption humidity is linearly dependent on the relative humidity of air, averaged over half of the month. Statistical analysis of long-term observations of temperature and humidity of air in Kirovograd weather station confirmed the possibility of the probabilistic description of the climatic parameters in the form of quasi-stationary random processes. Ordinates temperature distributions are described by normal distribution law and those of relative humidity and degree of saturation of the pore ceramics with moisture sorption – by the sliced normal distribution law. It is established that the process of change of temperature and humidity in the winter months can be considered practically independent. We found the average annual variation and temperature conversions through zero degrees Celsius in different geographic regions of Ukraine, which can be regarded as the number of cycles of freezing and thawing of the surface layer of the brick walls. Working formulas to determine the statistical characteristics of the degree of the ceramics pore saturation with sorption moisture through the statistical characteristics of the random process of humidity changes of air were obtained. A large inertia of moisture exchange between the wall and the ambient air causes significant smoothing of random process changes of humidity. The obtained results and working formulas are an important element of forecasting methodology of brick walls durability on the criterion of frost resistance loss of the surface layer.
  • Item
    Наукові основи припрацювання спряжень деталей мобільної сільськогосподарської техніки при виготовленні та ремонті методом накладання змінного електричного струму
    (КНТУ, 2016) Замота, Т. М.; Zamota, T.
    Дисертація присвячена вирішенню науково-прикладної проблеми створення теоретичних основ припрацювання методом накладання змінного електричного струму на спряження деталей з різними матеріалами і видами макрогеометричних відхилень із забезпеченням керування процесами і технологічними параметрами для підвищення довговічності вузлів і агрегатів мобільної сільськогосподарської техніки при виготовленні і ремонті. Розроблена структурна послідовність методології дослідження і вирішення проблеми, вибрані основні методи і методики теоретичних і експериментальних досліджень процесів припрацювання, характеристик і властивостей робочих поверхонь деталей спряжень і режимів тертя в них. Спроектовані і виготовлені установки і фізичні моделі для дослідження закономірностей процесів припрацювання різних типів спряжень деталей вузлів і агрегатів і видів макрогеометричних відхилень. Теоретично обґрунтовано доцільність використання методу для припрацювання спряжень деталей: циліндричних з перекосом і неспіввісністю; плоских c перекосами; сферичних з ексцентриситетом і зубчастих з перекосом. Виявлений механізм формоутворення робочих поверхонь спряжень деталей в різних режимах тертя. Встановлені закономірності розвитку плями контакту при припрацюванні спряжень деталей вузлів і агрегатів з макрогеометричними відхиленнями. Отримані аналітичні вирази для оцінки площі контакту в них, розрахунку мінімальної товщини шару електроліту і максимальної швидкості усунення макрогеометричних відхилень залежно від електрохіміко-механічних та геометричних факторів. Експериментально показано, що метод можна ефективно застосовувати для припрацювання різних спряжень деталей машин. На основі результатів досліджень створено теоретичні основи керування процесами припрацювання. Розроблено алгоритм керування процесами припрацювання спряжень деталей з максимальною ефективністю усунення макрогеометричних відхилень. Показано, що електрохімічна складова процесів методу припрацювання значно більш ефективна механічної при швидкому виході на гідродинамічний режим тертя в спряженнях із забезпеченням мінімального шару електроліту. Механічна складова при цьому є каталізатором анодного травлення і підвищує вихід за струмом при депасивації. Обґрунтовано, що тільки поєднання цих складових дозволяє якісно і керовано проводити припрацювання робочих поверхонь деталей спряжень вузлів і агрегатів МСГТ, сформувати необхідний мікрорельєф. Розроблені технологічні режими методу припрацювання для різних типів спряжень деталей, які дозволяють істотно покращити характеристики їх робочих поверхонь деталей і сприяють підвищенню довговічності. The thesis is devoted to solving of the scientific and applied problem of theoretical basis of running-in by method of imposition of alternating electric current of pairings of parts with different materials and types of macrogeometrical rejections with providing of control for process and technological parameters to improve the durability of units and aggregates of mobile agricultural machinery at manufacture and repair. The structural progression of the research methodology and solve problem is developed, the selected basic methods and techniques of theoretical and experimental researches of running-in processes, characteristics and properties of working surfaces of pairings of parts and friction modes in its are selected. The experimental devices and the physical models to study the running-in of different types of pairings of parts of units and aggregates and macrogeometrical rejections are designed and fabricated. The feasibility of using the method for the running-in of pairings of parts is theoretically justified: cylindrical with obliquity and misalignment; flat with obliquities; spherical with eccentricity and toothing out of alignment. The mechanism of formation of the working surfaces of pairings of parts in the various modes of friction is discovered. The regularities of the raising of the contact area at running-in of pairings of parts of units and aggregates with macrogeometrical rejections are defined. The analytical expressions for the estimation of the contact area in the calculation of the minimum thickness of the electrolyte layer and the maximum speed of elimination of the macrogeometrical rejections which depending from electrochemical-mechanical and geometrical factors are obtained. It is experimentally shown that the method can be efficiently used for running-in of various pairings of machine parts. Using the research results the theoretical foundations of running-in processes control are established. The algorithm of running-in processes control of pairings of parts with maximum eliminate of macrogeometrical rejections efficiency is developed. The electrochemical component of the method is much more efficient than mechanical, and during running-in it is necessary to provide quick formation of the hydrodynamic friction mode in pairings with minimum electrolyte layer. The mechanical component of these processes is a catalyst for the anodic etching and increases the current output during depassivation. It is proved that only the combination of these components in the method allows qualitatively and under control to carry out the process of running-in of parts surfaces of pairings of units and aggregates of mobile agricultural machinery and to form the necessary microrelief. The technological modes of the method for running-in of different types of pairings of parts of units and aggregates of mobile agricultural machinery, which can significantly improve the characteristics of the working surfaces and increasing its wearproofness and reliability are developed.
  • Item
    Підвищення довговічності золотникового гідророзподільника МСГТ та АТТ триботехнологіями припрацювання і відновлення
    (2017) Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Чернай, А. Є.; Aulin, V.; Zamota, Т.; Chernay, А.
    В роботі розглянуто причини відмов золотникового гідророзподільника. Виявлено, що на його ресурс суттєво впливають макрогеометричні відхилення та неспіввісність плунжерної пари. Запропоновано метод підвищення довговічності золотникового гідророзподільника та усунення макрогеометричних відхилень плунжерної пари триботехнологіями припрацювання та відновлення з відображенням усіх стадій життєвого циклу агрегату. The paper discusses causes of failure of the spool valve. Identified that the resource of the spool is substantially affected by a geometric inequality and the alignment plunger pair. A method is proposed to improve the durability of the spool valve and an algorithm to eliminate geometric deviations plunger pair with a reflection of all stages of the life cycle of the unit.