Збірники наукових праць ЦНТУ

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item type:Item,
    Філософське осмислення трансформації маркетингового менеджменту підприємства в умовах переходу до мережевої економіки
    (ЦНТУ, 2021) Немченко, Т. Б.; Липчанський, В. О.; Немченко, Т. А.; Nemchenko, T.; Lypchanskyi, V.; Nemchenko, T.
    В статті розкрито сутність маркетингового менеджменту з використанням філософських підходів до пізнання даної категорії, зокрема онотологічний, епістемологічний, аксіологічний, логічний та методологічний виміри. Досліджено глибинний зміст поняття «маркетинговий менеджмент», виходячи із структури маркетингового середовища підприємства, та виокремлено особливості розвитку маркетингового менеджменту в умовах становлення мережевої економіки. Significant changes in macro, micro and internal marketing environment of a company in a networked economy necessitate further in-depth research of marketing management of the company as a philosophy of modern business management. The article focuses on the need to consider the category of "marketing management" as a concept with basic functions: planning, organization, motivation, control. This allows focusing on the mechanism of management decisions using basic elements of marketing complex as management tools. In the disclosure of the content and expression of "marketing management" as a production and marketing system that is in interaction and interdependence with objectively existing, real, constantly changing elements of market infrastructure in modern conditions, the use of ontological, epistemological, axiological, measurements in the philosophy of marketing management are applied. A comprehensive understanding of the essence of marketing management allows understanding the relationship between the behaviour of the company as a subject of market relations and marketing management in the company in accordance with business objectives of the organization, the structure of the macro, micro and internal environment. According to the selected basic dimensions of the philosophy of marketing management, the main principles of its organization remain the following: constant focus on differentiated consumer demand, constant adaptability and flexibility, constant focus on the future, continuous influence on the formation of target consumer demand, complexity of management, consumer and producer freedom, consumer education and information and consumer protection against irrational consumption. An integral feature of the content of marketing management of a modern company today is the use of specialized programmes such as Marketing, MarketingExpert, MarketingProject and others. Due to the changing challenges of the external environment, it has been established that digitalization of the process of product promotion from producer to consumer is an important condition for effective marketing management of the company and at the same time the condition of its financial and economic security in a competitive environment.
  • Item type:Item,
    Дослідження сучасного стану та перспектив розвитку пенсійного забезпечення в Україні
    (КНТУ, 2009) Немченко, Т. Б.; Немченко, Т. А.
    У статті розглянуті методологічні підходи до формування пенсійного забезпечення в Україні. Метою даної статті є дослідження перспектив розвитку вітчизняного пенсійного забезпечення.
  • Item type:Item,
    Сучасні підходи до забезпечення продовольчої безпеки України
    (КНТУ, 2013) Немченко, А. Б.; Немченко, Т. Б.; Nemchenko, A.; Nemchenko, Т.
    В статті розглядаються існуючі підходи щодо визначення змісту, цілей та шляхів забезпечення продовольчої безпеки як складової національної безпеки України. The existent approaches of the determination of concept, aims and ways of providing of food safety, as component national safety of Ukraine are examined in the article. The result of research showed that the that basis of the assured providing of food safety of the state is warning of internal and external threats, due to the increase of own production of raw material and food volumes, by realization of the system of measures, directed on innovative development of the agro-industrial complex. The strategic aims of agricultural policy at the present stage is providing of production activity of business entities with the purpose of increase of production of goods volumes in accordance with the necessities of population of Ukraine and world market, adjusting of price availability of food stuffs, for an user, achievement of indexes of quality of food stuffs. The necessary condition of providing of food safety of our state is the effective functioning of agricultural sector of economy of Ukraine development of basic industries of agricultural production. It must be provided the active, self-weighted and successive public agricultural policy.
  • Item type:Item,
    Відрядний приробіток робітників: метод формування
    (КНТУ, 2004) Фільштейн, Л. М.; Немченко, А. Б.; Немченко, Т. Б.
    В статті розглядається метод формування відрядного приробітку робітників, який ґрунтується на застосуванні групового нормативу виконання норм праці „обумовленого зусиллями робітників”. Пропонуються: алгоритм формування відрядного приробітку, методика аналізу факторів перевиконання робітниками-відрядниками норм часу і розрахунку структури відрядного приробітку. In clause the method of formation of price-work extra earnings of workers which is based on application of the group specification of performance of norms of work " caused by efforts of workers " is considered. Are offered: algorithm of formation of price-work extra earnings, a technique of the analysis of factors перевыполнения working pieceworkers of norms of time and calculation of structure of price-work extra earnings.
  • Item type:Item,
    До питання про управління розвитком малих підприємств в регіоні
    (КНТУ, 2006) Немченко, А. Б.; Немченко, Т. Б.
    В статті досліджується стан розвитку малих підприємств в Україні та основні напрямки покращення управління розвитком малим підприємництвом на регіональному рівні. In the article development status of small enterprises is explored in Ukraine and basic directions of improvement of management by development by the small enterprise at regional level.
  • Item type:Item,
    Бізнес-інкубатори в сфері сучасної державної підтримки розвитку регіональної інноваційної інфраструктури
    (КНТУ, 2010) Немченко, А. Б.; Немченко, Т. Б.; Nemсhenko, А.; Nemсhenko, Т.
    У статті розглянуті питання про сутність, види та функції бізнес інкубаторів, формулюються першочергові завдання щодо державної підтримки розвитку бізнес-інкубаторів, як складового елементу регіональної інноваційної інфраструктури в сучасних умовах. The article studies business-incubators nature types and functions. It is defined first priority problems of government support of business-incubators development as a component of the regional innovative infrastructure under present conditions.
  • Item type:Item,
    Сприяння розвитку інноваційної інфраструктури в контексті активізації інноваційної діяльності
    (КНТУ, 2013) Немченко, А. Б.; Немченко, Т. Б.; Nemchenko, А.; Nemchenko, Т.
    В статті визначено пріоритетні заходи щодо активізації інноваційної діяльності в науковотехнічній сфері. Обґрунтовано доцільність розвитку інноваційної інфраструктури і її складових як інструментів підвищення результативності інноваційної діяльності. The purpose of the article is to research basic problems which exist in the innovative sphere of the Ukrainian economy and to ground recommendations in relation to activation of it innovative activity. An important task at forming of the innovative system is creation and development of infrastructure of innovative activity. Presently in the infrastructure of innovative activity select production-technological, consulting, financial, skilled, informative and sale constituent. As a result of research was defined, that activation of innovative development is one of the most important factors of innovative breach and creation of economy of innovative type. Enhancing innovation is directly related to the complex of measures directed on creation and improvement of functioning of the systems of innovative infrastructure and its constituents, support of innovative projects and international and regional cooperation. All the marked needs deep study, methodical registration and embodiment in practice of menage.
  • Item type:Item,
    Підходи до удосконалення організаційних структур управління на промислових підприємствах і територіально-виробничих комплексах України
    (КНТУ, 2011) Немченко, А. Б.; Немченко, Т. Б.; Nemchenko, A.; Nemchenko, T.
    В статті проаналізовано сучасні проблеми удосконалення організаційних структур управління на промислових підприємствах і територіально-виробничих комплексах України. Обґрунтовано методологічні підходи до побудови необхідної організаційної структури виробництва і управління та досягнення їх взаємної відповідності в сучасних умовах господарювання. Article is devoted modern problems of perfection of organizational structures of management at the industrial enterprises and territorial and production complexes of Ukraine. Methodological approaches to formation of necessary structure of manufacture and management, achievement of mutual conformity in modern conditions of managing are proved.
  • Item type:Item,
    Напрями активізації розвитку ринку сільськогосподарської техніки в Україні
    (КНТУ, 2012) Немченко, А. Б.; Немченко, Т. Б.; Nemchenko, А.; Nemchenko, Т.
    Досліджено структуру ринку сільськогосподарської техніки України, виявлено чинники, що визначають напрями його розвитку та проблеми, які мають місце на сучасному етапі його функціонування. The structure of agricultural machinery market of Ukraine is investigated. The factors determining the directions of its development and problems taking place in the modern stage of its functioning are determined.
  • Item type:Item,
    Особливості розвитку технопарків в Україні
    (КНТУ, 2011) Немченко, А. Б.; Немченко, Т. Б.; Nemchenko, А.; Nemchenko, Т.
    У статті узагальнено сутність та функції технопарків як одної з основних форм регіональних інноваційних інфраструктурних утворень, виявлено особливості їх розвитку в Україні та сформульовані завдання щодо підтримки їх розвитку в сучасних умовах господарювання. The article generalizes the essence and the functions of technology parks as one of the basic forms of regional innovation infrastructure formation, determines the peculiarities of their development in Ukraine, formulates the tasks directed to support their development in modern economic conditions.