Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Browse
14 results
Search Results
Item Оптимізація руху міського трамвайного транспорту для підвищення ефективності функціонування вулично-дорожньої мережі(ЦНТУ, 2025) Холодова, О. О.; Левченко, О. С.; Бугайова, М. О.; Боцман, А. О.; Kholodova, O.; Levchenko, O.; Buhaiova, M.; Botsman, A.Досліджено вплив міського трамвайного транспорту на дорожній рух у м. Харків. Доведено, що за кордоном активно впроваджуються інтелектуальні системи управління та технології V2V і V2I, тоді як в Україні обмежуються збором статистики, системні зміни майже не впроваджуються, а демонтаж трамвайних колій суперечить міжнародному досвіду. Моделювання показало, що перенесення трамвайної колії на окреме полотно з регулюванням світлофорів знижує конфліктні точки, скорочує затримки, підвищує швидкість руху та мінімізує зупинки. Вирішальним фактором стало правильне місце перенесення колій. Результати можуть сприяти оптимізації трамвайної інфраструктури, підвищенню доступності та ефективності громадського транспорту. Traffic safety depends not only on the number of road accidents but also on the level of conflict between its participants, especially at intersections and at the junction of traffic flows. One of the key but insufficiently studied aspects is the interaction of tram transport with cars, which directly affects the capacity and safety of the road network. The article analyses the impact of various tramway schemes on the dynamics of traffic flows and accidents, considering modern traffic management methods. The study aims to determine the optimal solution that will increase the efficiency of the transport system, minimize conflicts between modes of transport, and ensure safe traffic conditions in the study area. The literature analysis shows that tram traffic research abroad includes introducing intelligent control systems, optimizing traffic lights, promoting tram priority, and using V2V and V2I technologies. In Ukraine, however, they are mostly limited to collecting statistics, while systemic changes are hardly implemented, and the dismantling of tram tracks contradicts international experience etc.Item Особливості проектування архітектури довіри нульового рівня(ЦНТУ, 2024) Минайленко, Р. М.; Поліщук, Л. І.; Minailenko, R.; Polishchuk, L.В статті проведено аналіз особливостей архітектури довіри нульового рівня (АДНР), яка є новою концепцією інформаційної безпеки, враховуючою віддалений формат доступу співробітників до інформації, яка є власністю підприємства, де вони працюють. Показано, що традиційні моделі забезпечення інформаційної безпеки, засновані на периметрі безпеки, не дозволяють забезпечити потрібний рівень захисту від можливих загроз. The article provides an overview and analysis of modern BIOS interfaces. It is shown that due to the large The article analyzes the features of the zero-level trust architecture (ZTR), which exists. a relatively new concept of information security, taking into account the remote format of employee access to information that is the property of the enterprise where they work.Item Критерії вибору великовагових транспортних засобів для ефективних і безпечних перевезень(ЦНТУ, 2024) Аулін, В. В.; Тертиця, О. М.; Надич, Т. М.; Гриньків, А. В.; Ляшук О. Л.; Гудь, В. З.; Залуцький, С. З.; Aulin V.; Tertytsia, O.; Nadych, T.; Hrynkiv, A.; Lyashuk, O.; Gud, V.; Zalutsky, S.Визначено етапи вибору великовагових транспортних засобів для безпечного перевезення продукції підприємства. Обґрунтовано технічні, організаційні та економічні критерії. Враховано габаритні та вагові параметри, обмеження навантаження на вісь, а також типи комплектації (шторна, бортова, фургон/рефрижератор). Розглянуто дев’ять варіантів із позиціонуванням центру ваги. Запропоновано механізм вибору транспорту за технічною готовністю та економічною ефективністю. Виконано ранжування, з якого обрано три оптимальні варіанти для перевезень підприємства ЗАТ "Кіровоградграніт". The work defines the stages of solving the problem of choosing heavy-duty vehicles for the effective and safe transportation of the enterprise's products. Technical, organizational and economic (market) criteria for choosing vehicles are formed and substantiated.Item Безпечність транспортної діяльності(ЦНТУ, 2024) Хітров, І. О.; Козак, С. В.; Khitrov, I.; Kozak, S.У статті розглядається безпечність транспортної діяльності як комплексна характеристика, що визначає здатність транспортної системи функціонувати з мінімальними ризиками для всіх учасників процесу. Визначено основні аспекти безпеки: технічний стан транспортних засобів, професійна підготовка персоналу, відповідність транспортної інфраструктури вимогам безпеки, екологічна відповідальність та ефективне управління ризиками. Особлива увага приділяється впливу автомобілебудування на підвищення рівня захищеності учасників дорожнього руху через впровадження інноваційних технологій та систем безпеки. Окреслено значення регулярного технічного обслуговування, екологічного контролю у забезпеченні безпеки перевезень. Стаття акцентує на важливості комплексного підходу до створення безпечного транспортного середовища в умовах зростання інтенсивності перевезень, урбанізації, технічного та технологічного прогресу. In the national dimension, transport safety, as a comprehensive characteristic, defines the state of protection of transport infrastructure facilities. This ensures security and interests in the field of transport activities, resilience of transport operations, and the ability to prevent harm to human health and life, property damage, and environmental harm.Item Вплив репутації на безпеку підприємств ресторанного господарства(ЦНТУ, 2023) Сущенко, О. А.; Ахмедова, О. О.; Єрмаков, І. О.; Sushchenko, О.; Akhmedova, О.; Yermakov, I.У контексті повсякденного життя існує величезна потреба в зниженні будь-яких ризиків, пов’язаних з життям, відпочинком і роботою. Тому споживачі все більше довіряють лише тим підприємствам, які намагаються мінімізувати ризики та забезпечити безпеку всіма можливими засобами, створюючи таким чином позитивну репутацію у своїй сфері діяльності. У статті розкрито зміст категорії «репутація» підприємств ресторанного господарства як основи формування іміджу та безпеки закладу в умовах невизначеності. Проаналізовано найбільші ресторанні мережі країни, їх репутаційний рейтинг та вплив репутації на сприйняття безпеки. Доведено, що репутація підприємства ресторанного господарства і його впізнаваність в цілому мають позитивний вплив на вартісні показники компанії, впливають на можливості його масштабування, відповідно, репутацією компанії необхідно управляти для посилення її конкурентоспроможності. Визначено, що ділова репутація, впізнаваність бренду і відносно невисокий рівень складності запуску в роботу стають головними чинниками безпечної роботи ресторанних підприємств і можливості подальшого масштабування. Within the context of everyday life, there is a huge demand for reducing any risks associated with life, leisure and work. That is why people are increasingly trusting only those businesses that try to minimize risks and ensure safety by all possible means, thus creating a positive reputation in their field of operation. Therefore, the content of the category “reputation” of the restaurant enterprises as the basis of its image formation and its influence on the restaurant`s safety and security in conditions of uncertainty have been disclosed in the paper. The largest restaurant chains in the country have been analyzed, their reputation rating, and the impact of reputation on the perception of safety has been identified. It has been proved that the reputation of a restaurant and its recognition in general have a positive impact on the company`s value indicators, affect its scaling capabilities, and, consequently, the company`s reputation should be managed to enhance its competitiveness. It is determined that business reputation, brand awareness and a relatively low level of complexity of launching a business are the main factors of the restaurant`s safe and secure operation and its possible further scaling. To achieve the above stated purpose, the following has been recommended: to check regularly the overall customer satisfaction with each establishment of the restaurant chain as a whole, to constantly adjust the network`s compliance with social trends and target customers’ preferences; to constantly improve the professional level of staff, who plays a crucial role in the service sector; to encourage enterprises to maintain their reputational image, which is a recognized intangible multifactorial asset, at a high level by investing capital and time in order to increase the loyalty of consumers, employees, suppliers and partners.Item Підвищення безпеки автомобільних перевезень автошляхами Черкаської області(ЦНТУ, 2022) Тарандушка, Л. А.; Костьян, Н. Л.; Тарандушка, І. П.; Хилик, Я. О.; Халявка, В. В.; Tarandushka, L.; Kostian, N.; Tarandushka, I.; Khylyk, Ya.; Halyavka, V.Досліджується проблема забезпечення безпеки пересування автодорогами Черкаської області. Для виявлення методів підвищення безпеки пересування автошляхами області було проведено поглиблений аналіз стану аварійності на території обслуговування Генерального управління національної поліції в Черкаській області за видами, причинами, днями тижня, часом скоєння дорожньо- транспортних пригод, кількості постраждалих, кількості загиблих, тощо. Було виявлено небезпечні ділянки автодоріг та проведено експериментальне дослідження, щодо виявлення причин скоєння дорожньо-транспортних пригод. В ході проведення експериментального дослідження було здійснено виміри, що дозволяють розрахувати швидкість руху транспортних засобів, які порушуючи правила дорожнього руху, здійснювали обгон на ділянках автодоріг, що мають сліпі повороти. З отриманих результатів можна зробити висновок, що основними причинами скоєння дорожньо-транспортних пригод є порушення правил дорожнього руху, яке викликане різницею швидкостей руху в потоці та несвідомим ставленням водіїв до відповідної дорожньої ситуації. В результаті проведеного дослідження було надано рекомендації щодо оптимізації організації дорожнього руху на небезпечних ділянках автодоріг. А саме запропоновано використовувати методику експериментального дослідження на інших небезпечних ділянках автодоріг країни та встановлювати динамічні дорожні знаки, що дозволять регулювати гранично допустиму швидкість в залежності від обраних факторів на відповідних ділянках, тим самим зменшувати різницю швидкостей в потоці руху та карати порушників за перевищення граничної швидкості. Окрім цього дуже важливим елементом підвищення безпеки на автодорогах країни є поширення інформаційних програм щодо дотримання правил дорожнього руху серед молоді країни. Запропоновану методику рекомендовано застосовувати для зменшення кількості ДТП, а відповідно і зменшення постраждалих від ДТП на теренах України. The problem of ensuring the safety of movement on the Cherkasy region roads is being studied. The marketbased methods of transport management, changes in the structure and management system of the transport industry of Ukraine. Such qualitative changes have led to the development in this field of new models, methods methodologies of transportation safety management capable of comprehensively solving the problems of transportation organization, their legal, financial, and information support. In order to identify methods of improving road safety in the region, an in-depth analysis of the state of accidents in the territory of the General Directorate of the National Police in Cherkasy Region was conducted by types, causes, days of the week, time of traffic accidents, number of victims, number of dead, etc. Dangerous sections of highways were identified and an experimental study was conducted to identify the causes of traffic accidents. In the course of the experimental study, measurements were made that allow to calculate the speed of vehicles that, violating traffic rules, were overtaking on sections of highways with blind turns. From the obtained results, it can be concluded that the main causes of traffic accidents are the violation of traffic rules, which is caused by the difference in traffic speeds in the flow and the unconscious attitude of drivers to the corresponding traffic situation. As a result of the conducted research, recommendations were provided for optimizing the organization of traffic on dangerous sections of highways. Namely, it is proposed to use the methodology of experimental research on other dangerous sections of the country's highways and to install dynamic traffic signs that will allow regulating the maximum permissible speed depending on the selected factors on the relevant sections, thereby reducing the speed difference in the flow of traffic and punishing violators for exceeding the speed limit. In addition, a very important element of improving safety on the country's highways is the dissemination of information programs on compliance with traffic rules among the country's youth. The proposed method is recommended to be used to reduce the number of road accidents, and accordingly, to reduce the number of victims of road accidents in the territory of Ukraine.Item Дослідження умов безпечного проїзду перехрестя з близькими залізничними коліями(ЦНТУ, 2022) Хітров, І. О.; Khitrov, I.Стаття присвячена оцінюванню рівня безпеки поїзду перехрестя з близькими залізничними коліями для міста Дубно Рівненської області. Досліджено, побудовано модель дорожньої ситуації і проаналізовано фактичні умови безпечного проїзду перехрестя з близькими залізничними коліями та надано практичні рекомендації з удосконаленням організації дорожнього руху на перспективу. Crossing – is a place of crisscrossing, fitting closely or branching of roads at one level the limit of that are imaginary lines between beginning of rounding of edges of travel part each of roads. It is the critical place of road net from the point of view of carrying capacity of transport, level of service and safety, especially in case of location with near railway ways. The successful planning or reconstruction of crossing must answer all aims of mobility and safety, and also possibilities of improvement of public space. The article is devoted to the study of safe driving conditions of the intersection with nearby railway tracks for the city of Dubno, Ukraine. At the investigated intersection, from the point of view of the traffic safety organization, the following traffic situations are observed: difficult exit; non-observance of the turning trajectory of vehicles due to overall characteristics of the transport or the selection of an insufficient trajectory for changing the direction of movement; selection of insufficient rounding radius for right turn; the difficulty of making a left turn at a prohibited railway crossing signal. With the increase in the duration of the prohibited traffic light signal, there is an increase in the number of vehicles, especially cargo vehicles, the total length of which can reach more than 200 meters. The width of the road is not enough to overtake vehicles. In order to simulate different conditions of crossing the intersection and make the necessary decision, the composition and intensity of traffic flows were studied. The study of traffic flows was carried out in the period from August 15 to 21, 2022. A simulation model of the road situation was built and the actual conditions for safe passage of an intersection with nearby railway tracks were, and practical recommendations were given to improve the organization of road traffic. It has been established that in order to increase the safety of passing through an intersection with nearby railway tracks for the city of Dubno, based on the conducted research and simulation modeling, it is necessary to provide an additional traffic lane for vehicles to make a left; a pedestrian crossing through the intersection; increase the width of the traffic lane.Item Сутнісна характеристика економічної безпеки держави як мультилатерального явища(КНТУ, 2016) Бережнюк, І. І.; Berezhnyuk, І.В дослідженні авторами зазначено, що кардинальні трансформації у світовому політичному та економічному просторі зумовлюють необхідність розроблення нових підходів до забезпечення економічної безпеки держави. Успішність реалізації цих заходів залежить за умови врахування теоретично-змістовного підґрунтя безпеки, що дозволить сформувати загальні уявлення про характер досліджуваної реальності, її найбільш загальні властивості, закони, принципи та способи наукового пізнання. The article stated that the growth of external and internal threats to national economic security requires the development and use of effective mechanisms to neutralize and minimize the adverse action. The article is to study the nature and essential characteristics of the category of «economic security» as a as multilateral phenomenon. According to the author, the category of «security» is the general limit fundamental concept that reflects the most essential connections and relationships or activities exist in reality and knowledge is a basic category of Security Studies, which is a body of knowledge about safety and are multylateralnym that is versatile, versatile, multifaceted concept. Therefore, knowledge of safety distributed in various sectors. It is noted that in the study category of «security», the main task is to identify its nature, is necessary disclosures meaningful sense of the phenomenon, followed by the realization of the essence with regard to the variability of its forms and the possible states opposing it (danger).Item Система автоматичного моніторингу параметрів техногенно небезпечних об’єктів(КНТУ, 2012) Бугайов, О. А.; Колесник, В. Т.; Bugayov, O.; Kolesnik, V.В статті розглянута система, яка забезпечує постійний збір інформації, спостереження та контроль за технологічними параметрами техногенно та природно небезпечних об'єктів, з метою раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та забезпечення максимально можливого інтервалу часу для виконання відповідних дій службами реагування на надзвичайну ситуацію. The system, that provides permanent collection of information, supervisions and control after technological parameters technogenic and naturally dangerous objects, is considered in the article, with the purpose of early exposure of threat of origin of emergencies and providing of maximally possible time domain for implementation of corresponding actions services of reacting on an emergency.Item Види характерних небезпечних дефектів і їх вплив на пріоритети робіт по поліпшенню безпеки сільськогосподарської техніки(КНТУ, 2010) Рубльов, В. І.; Rublov, V.Складена класифікація видів небезпечних дефектів сільськогосподарської техніки. Визначені їх пріоритети. Найбільш небезпечними є характерні дефекти, які належать до: видив небезпеки, що пов’язані з рухом, видив механічної небезпечності та видив небезпечності створені через відсутність (тимчасово) та/або невірне розташування засобів безпеки. Спрямована робота по ліквідації вищевказаних видив і, в першу чергу, причин механічної небезпечності, дозволяє зменшити небезпечність техніки до двох разів. Classification of types of dangerous defects of agricultural technique is made. Their priorities are certain. Characteristic defects which belong to are most dangerous: to the types of danger, that is related to motion, to the types of mechanical danger and types of danger, arising up because of absence (temporally) and/or incorrect location of facilities of safety. Directed work on liquidation of foregoing prospects and, above all things, reasons of mechanical danger, allows to decrease the danger of technique to two times.