Збірники наукових праць ЦНТУ

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Item
    Дослідження процесу теплопередачі в циліндрах двигуна внутрішнього згоряння
    (ЦНТУ, 2020) Сиволапов, В. А.; Новицький, А. В.; Хмельовський, В. С.; Бистрий, О. М.; Suvolapov, V.; Novitskiy, A.; Khmelevski, V.; Bustruy, O.; Новицкий, А. В.; Хмелёвский, В. С.; Быстрый, А. Н.
    В статі проведено аналіз наукових публікацій і літературних досліджень процесів теплопередачі в циліндрах двигунів внутрішнього згоряння. Представлено дослідження температурних полів в двигунах під час їх роботи на різних режимах з використанням програмного комплексу та розрахункового модуля. Проаналізовано результати моделювання та проведення термометрування в однорідній і пластинуваній гільзах циліндрів двигунів. Приведено графічні залежності та розподіл температури по товщині стінки циліндра під час максимальної і мінімальної температури на поверхні циліндра. На основі досліджень встановлено, що при пластинуванні і запресуванні вставки температурні поля в циліндрі двигуна змінюються, підвищується температура на внутрішній поверхні циліндра при пластинуванні на 6,5 С, а при запресуванні – на 4,5 С. Це пояснюється тим, що контактний шар при пластинуванні знаходиться в зоні нестаціонарного режиму, а при запресуванні контактний шар знаходиться в зоні стаціонару і, таким чином, збільшує товщину циліндра на 2 міліметри. Встановлено, що різниця мінімальної і максимальної температур на внутрішній поверхні циліндра практично залишається такою ж як у однорідного циліндра. The article analyzes scientific publications and literary studies of heat transfer processes in cylinders of internal combustion engines. The research of temperature fields in engines during their operation at different modes with the use of a software package and calculation module is presented. The results of modeling and thermo-metering in homogeneous and laminated engine cylinder liners are analyzed. Graphic dependencies and temperature distribution by cylinder wall thickness at maximum and minimum temperature on cylinder surface are given. On the basis of researches it is established that at laminating and pressing of inserts temperature fields in the engine cylinder change, temperature on an internal surface of the cylinder increases at laminating on 6,5 °С, and at pressing - on 4,5 °С. This is explained by the fact that the contact layer during plastification is in the zone of non-stationary mode, and when pressing the contact layer is in the zone of stationary mode and thus increases the thickness of the cylinder by 2 millimeters. It is established that the difference of minimum and maximum temperatures on the inner surface of the cylinder practically remains the same as that of a homogeneous cylinder. Thus, modeling becomes the most effective scientific tool in the development and implementation of long-term evaluation of options for improving ICE. В статье проведен анализ научных публикаций и литературных исследований процессов теплопередачи в цилиндрах двигателей внутреннего сгорания. Представлены исследования температурных полей в двигателях во время их работы на различных режимах с использованием программного комплекса и расчетного модуля. Проанализированы результаты моделирования и проведения термометрирования в однородной и пластинированной гильзах цилиндров двигателей. Приведены графические зависимости и распределение температуры по толщине стенки цилиндра при максимальной и минимальной температуры на поверхности цилиндра. На основании исследований установлено, что при пластинировании и запрессовке вставки температурные поля в цилиндре двигателя меняются, повышается температура на внутренней поверхности цилиндра при пластинировании на 6,5 °С, а при запрессовке – на 4,5 °С. Это объясняется тем, что контактный слой при пластинировании находится в зоне нестационарного режима, а при запрессовке контактный слой находится в зоне стационара и, таким образом, увеличивает толщину цилиндра на 2 миллиметра. Установлено, что разница минимальной и максимальной температур на внутренней поверхности цилиндра практически остается такой же как у однородного цилиндра.
  • Item
    Оптимізація параметрів режиму наплавлення тріщиностійкого вуглецевого сталевого шару
    (КНТУ, 2005) Фастовець, П. М.
    На основі експериментальних досліджень встановлено математичні моделі зміни схильності до утворення тріщин і вмісту вуглецю у наплавленому металі, твердості і товщини наплавленого шару, товщини дефектного шару в залежності від параметрів режиму наплавлення дуговим способом із газополуменевим захистом. Визначено оптимальні параметри режиму наплавлення тріщиностійкого вуглецевого сталевого шару. On the basis of experimental researches mathematical models of change of the cracking susceptibility and contents of carbon in deposited metal, hardness and thickness deposited layer, thickness of a defective layer was established depending on surfacing parameters by an arc way with gas-flame protection. Optimum surfacing parameters of crack resistant carbonaceous steel layer were determined.
  • Item
    Доцільність поєднання в спільному потоці різних маршрутів відновлення зношених деталей як задача організаційно-технологічної сумісності процесів
    (КНТУ, 2005) Кузьмінський, Р. Д.
    Викладено результати обґрунтування доцільності поєднання у спільному потоці процесів відновлення гільз циліндрів двигунів SOFIM за різними технологічними маршрутами на підставі розрахунку показників організаційно-технологічної сумісності. The results of the feasibility-study of the union of the different route of manufacturing processes of the restoring of dry cylinder sleeves of the engines SOFIM on single flexibility bay are given.
  • Item
    Побудова хмарних інформаційних технологій оптимізації технологічного процесу відновлення та зміцнення поверхонь деталей
    (ЦНТУ, 2019) Смірнова, Т. В.; Солових, Є. К.; Смірнов, О. А.; Дрєєв, О. М.; Смирнова, Т. В.; Соловых, Е. К.; Смирнов, А. А.; Дреев, А. Н.; Smirnova, T.; Solovykh, Ye.; Smirnov, O.; Drieiev, O.
    У даній роботі розглядається проблематика оптимізації технологічного процесу відновлення та зміцнення поверхонь деталей в умовах гнучкої зміни параметрів проведення технологічних операцій. Для цього треба розробити відповідну інформаційну технологію у вигляді рекомендаційної системи, яка дозволяє обрати оптимізований ланцюг технологічних процесів, які у свою чергу дозволяють за заданими критеріями реалізувати технологічний процес відновлення та зміцнення поверхонь деталей. Виходячи з широкого розповсюдження Інтернету, та застосування його у сучасному виробництві, дана технологія пропонується у вигляді хмарного сервісу. Предметом вивчення у статті є хмарна інформаційна технологія оптимізації технологічного процесу відновлення та зміцнення поверхонь деталей. Метою роботи відповідно є побудова хмарної інформаційної технології оптимізації технологічного процесу відновлення та зміцнення поверхонь деталей із заданими характеристиками на основі комбінації декількох технологічних процесів. Для цього у даній роботі була розв’язана наступна низка задач: проведений огляд відомих експертних систем оптимізації технологічного процесу та їх приведення до абстрактного вигляду, для цього був представлений рух інформації в експертній системі оптимізації технологічних процесів, яка побудована на базі аналізу процесу електродугового напилення; формалізовано підмножини абстрактних експертних систем оптимізації технологічного процесу; формалізовано рекомендаційні системи для забезпечення оптимізації ланцюга технологічного процесу, як надбудови експертної системи над експертними системами окремих технологічних процесів. Результатами роботи є інформаційна технологія оптимізації технологічного процесу відновлення та зміцнення поверхонь деталей як хмарний сервіс. Висновки: в роботі у сукупності запропонована інформаційна технологія вирішення задачі побудови оптимізованого ланцюга технологічних процесів відновлення та зміцнювання поверхонь валів, з вибором більш оптимального процесу серед альтернативних, у вигляді хмарного сервісу. В данной работе рассматривается проблематика оптимизации технологического процесса восстановления и упрочнения поверхностей деталей в условиях гибкого изменения параметров проведения технологических операций. Для этого необходимо разработать соответствующую информационную технологию в виде рекомендательной системы, которая позволяет выбрать оптимизированный цепь технологических процессов, которые в свою очередь позволяют по заданным критериям реализовать технологический процесс восстановления и упрочнения поверхностей деталей. Исходя из широкого распространения Интернета, и применение его в современном производстве, данная технология предлагается в виде облачного сервиса. Предметом изучения в статье является облачная информационная технология оптимизации технологического процесса восстановления и упрочнения поверхностей деталей. Целью работы соответственно являются построение облачной информационной технологии оптимизации технологического процесса восстановления и упрочнения поверхностей деталей с заданными характеристиками на основе комбинации нескольких технологических процессов. Для этого в данной работе был решен следующий ряд задач: проведен обзор известных экспертных систем оптимизации технологического процесса и их приведение к абстрактному виду, для этого было представлено движение информации в экспертной системе оптимизации технологических процессов, построенных на базе анализа процесса электродугового напыления; формализовано подмножество абстрактных экспертных систем оптимизации технологического процесса; формализованы рекомендательные системы для обеспечения оптимизации цепи технологического процесса, как надстройки экспертной системы над экспертными системами отдельных технологических процессов. Результатами работы является информационная технология оптимизации технологического процесса восстановления и упрочнения поверхностей деталей как облачный сервис. Выводы: в работе в совокупности предложена информационная технология решения задачи построения оптимизированной последовательности технологических процессов восстановления и упрочнения поверхностей валов, с выбором более оптимального процесса среди альтернативных, в виде облачного сервиса. In the given work the problem of optimization of the technological process of restoration and strengthening of surfaces of parts is considered in the conditions of flexible change of parameters of carrying out of technological operations. To do this, we need to develop an appropriate information technology in the form of a recommendation system that allows you to choose an optimized chain of technological processes, which in turn allows you to implement the technological process of recovery and strengthening of parts surfaces in accordance with the given criteria. Proceeding from the widespread distribution of the Internet, and its application in modern production, this technology is offered in the form of cloud service. The subject of the study in the article is the cloud information technology optimizing the technological process of recovery and strengthening of parts surfaces. The purpose of the work, respectively, is to build a cloud information technology optimizing the technological process of recovery and strengthening the surfaces of parts with specified characteristics based on a combination of several technological processes. For this purpose, the following set of tasks was solved in this work: an overview of known expert systems of optimization of the technological process and their reduction to an abstract view was carried out; for this purpose, information movement was introduced in the expert system of optimization of technological processes, which was based on the analysis of the process of electric arc spraying; formalized subsets of abstract expert systems for optimizing the technological process; formalized recommendation systems for optimization of the technological process chain, as an add-on of the expert system over the expert systems of individual technological processes. The results of work are the information technology of optimization of the technological process of restoration and strengthening of parts surfaces as a cloud service. Conclusions: in the whole, the information technology of solving the problem of constructing an optimized chain of technological processes of restoration and strengthening of surfaces of shafts, with the choice of a more optimal process among alternatives, in the form of cloud service is proposed.
  • Item
    Підвищення довговічності ґрунтообробних робочих органів
    (ЦНТУ, 2017) Дудніков, А. А.; Дудніков, І. А.; Дудник, В. В.; Горбенко, О. В.; Лапеннко, Т. Г.; Дудников, А. А.; Дудников, И. А.; Горбенко, А. В.; Dudnikov, A.; Dudnikov, I.; Dudnik, V.; Gorbenko, A.; Lapenko, T.
    Проаналізована математична модель прогнозування довговічності робочих органів ґрунтообробних машин з метою вибору ефективного методу їх відновлення. Проанализирована математическая модель прогнозирования долговечности рабочих органов почвообрабатывающих машин с целью выбора эффективного метода их восстановления. The mathematical model of prediction of durability of working bodies of soil-working machines with the purpose of choosing the method of their restoration is analyzed. The process of formation of the geometry of the working surface during its restoration by reinforcing surfacing has been researched and its influence on the increase of durability of the cutting element of the stiffened cultivar leg is estimated. As a result of the conducted research the power characteristic, taking into account the frictional forces acting in the process of working on the arrowhead cultivar paw, is calculated, the density of the distribution of the size of the wear element of the cutting element is calculated.
  • Item
    Перевірка математичної моделі прогнозування властивостей деталей сільськогосподарських машин, отриманих із полімерів в ультразвуковому полі
    (КДТУ, 2001) Василенко, Ф. І.; Лук’яненко, Л. П.; Свяцький, В. В.; Vasylenko, F.; Lukianenko, L.; Sviatskyi, V.
    Представлено результати експериментального підтвердження математичної моделі прогнозування властивостей деталей сільськогосподарських машин, отриманих із полімерів в ультразвуковому полі. The experimental verification results of the mathematical model of properties agricultural machines details obtained by polymers in the ultrasonic field are presented.
  • Item
    Відновлення шестерень шестеренного насоса НШ електроіскровим методом
    (КНТУ, 2011) Брехунець, Ю. М.; Кулєшков, Ю. В.
    У статті запропоновано принцип вибору відновлення шестерень насосів НШ електроіскровим методом. Дослідженнями технічного стану шестерень насосів НШ встановлено, що провідним видом зносу є знос абразивними частинками, впроваджуються у більш м'які поверхні, що сполучаються з шестернями деталей. При правильно підібраному режимі електроіскрової обробки можливо відновлювати деталь від декількох мкм до декількох мм.
  • Item
    Pulp Industry Performance and Circular Economy
    (КНТУ, 2016) Bassam, Kayal; Abu-Ghunmi, Lina; Abu-Ghunmi, Diana; Nicolescu, Mihai; Rashid, Amir; Al Khatib, Iyad; Бассам, Каял; Абу Гунмі, Ліна; Абу Гунмі, Діана; Ніколеску, Міхай; Рашід, Амір; Аль Хатіб, Іяд
    The importance of pulp industry coupled with its intensive use of earth resources and its environmental pollution consequences raise concerns about the industry sustainability. This paper aims to review pulp industry performance in the context of circular economy, which achieves sustainability by tools of reduction, reuse and recycle. The study showed pulp industry is moving toward circularity through enhancing productivity by reducing materials consumption; fiber resource, water, chemical, and energy. Інтенсивне використання природних ресурсів виробництва, що поєднується з забруднення навколишнього середовища, ставлять під загрозу стійке функціонування паперово-целюлозної промисловості. Метою даної статті є огляд роботи галузі з точки зору забезпечення продуктивної діяльності у ході створення економічних передумов стійкого розвитку за рахунок використання інструментів скорочення, повторного використання і відновлення виробничих ресурсів. У ході дослідження доводиться теза, що розвиток целюлозно-паперової промисловості відбувається у напрямі підвищення продуктивності за рахунок скорочення споживання матеріалів; волоконних ресурсів, води, хімічних речовин та енергії. У підсумку спостерігається скорочення обсягів продукування відходів виробництва та рівня забруднення ними навколишнього середовища, підвищується тривалість використання окремих матеріалів за рахунок їх повторного використання, переробки, відновлення енергетичних ресурсів, організації безвідходного виробництва.
  • Item
    Амортизаційна політика та її вплив на інвестиційні процеси в Україні
    (КНТУ, 2005) Петленко, Ю. В.; Грабенко, О. В.
    Основна увага приділена засадам формування амортизаційної політики, які стримують інвестиційну діяльність в Україні та запропоновано можливі шляхи розв'язання даної проблеми.Essential attention is spared to the bases of forming of depreciation policy, which restrain investment activity in Ukraine and are offered possible ways of decision of the given problem.
  • Item
    Ремонт шестеренних насосів гідросистем дорожніх машин
    (КНТУ, 2008) Посвятенко, Е. К.; Кропівний, В. М.; Посвятенко, Н. І.; Русских, В. В.
    В статті описано дослідження ресурсозберігальної технології ремонту шестеренних насосів шляхом контактного наварювання зносостійких композиційних порошкових матеріалів на вершини зубців з наступною термоциклічною обробкою. Доведена можливість ремонту шестеренних насосів під ремонтний розмір. Визначено склад порошкового матеріалу для відновлення шестерень та оптимальні режими контактного наварювання. Зносостійкість шестерень, відновлених контактним наварюванням перевершує зносостійкість серійних шестерень у 4 рази. Це служить основою збільшення ресурсу насосів, які відремонтовано за новою технологією. In article are described the researches of life-saving repair technology of gear-type pumps using the contract welding-on of wear-resistant composed powdered materials on gear teeth point with consequent thermocyclical treatment. The possibility of gear-pumps repair on repair size is proved. The powdered material compound for gears reduction and the optimal conditions of contact welding-on are proved. The wear resistance of gears recovered lay contact welding-on exceeds the wear resistance of serial gears in 4 times. It serves as basis of enlargement of pumps resource with are repaired on new technology.