Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Browse
10 results
Search Results
Item Математична модель підвищення якості управління мехатронною системою мікроклімату салону автомобіля(ЦНТУ, 2024) Голуб, Д. В.; Аулін, В. В.; Holub, D.; Aulin. V.Проведено аналіз досліджень систем управління мікрокліматом салону автомобіля та сформульовані вимоги до кліматичного комфорту простору, що оточує людину в процесі експлуатації транспортного засобу. Обґрунтовано необхідність формування системи управління кліматичним комфортом як мехатронної системи автомобіля, що має підвищену швидкодію, узгодженість і точність регулювання величин для його визначення. Запропоновано перелік показників, які найточніше враховують сукупний вплив на кліматичний комфорт в мультизонному робочому просторі та дозволяють підвищити якість функціонування мехатронної системи управління мікрокліматом салону автомобіля. Розроблено математичну модель підвищення якості управління мехатронною системою мікроклімату салону автомобіля. Модель описує багатовимірний нелінійний електропневмомеханічний об'єкт управління та його структуру. Досліджено динамічні властивості цифрових стежачих приводів на основі колекторних двигунів постійного струму, що входять до складу виконавчої частини мехатронної системи управління кліматичним комфортом салону автомобіля. An analysis of studies of microclimate control systems in the car interior was carried out and the requirements for climatic comfort of the space surrounding a person during the operation of the vehicle were formulated. The necessity of forming a climate comfort control system as a mechatronic system of a car, which has increased speed, consistency and accuracy of adjusting the values for its determination, is substantiated. A list of indicators is proposed that most accurately take into account the cumulative effect on climatic comfort in a multi-zone working space and allow to improve the quality of functioning of the mechatronic microclimate control system of the car interior. A mathematical model for improving the quality of control of the mechatronic system of the car interior microclimate has been developed. The model describes a multidimensional nonlinear electropneumomechanical control object and its structure. The dynamic properties of digital tracking drives based on direct current collector motors, which are part of the executive part of the mechatronic system for controlling the climate comfort of the car interior, were studied. An algorithm for implementing the model in the Matlab Simulink environment has been developed, which allows for detailed computer modeling of the control processes of the mechatronic climate comfort system in order to increase its accuracy and speed.Item Способи підвищення показників дизелів тракторів і автомобілів в умовах рядової експлуатації(ЦНТУ, 2023) Пугач, А. М.; Аулін, В. В.; Мельниченко, В. І.; Деркач, О. Д.; Тесля, В. О.; Pugach, А.; Aulin V.; Melnychenko, V.; Derkach, O.; Teslia, V.Наводяться результати порівняльного аналізу способів підвищення показників дизелів тракторів і автомобілів вітчизняного і зарубіжного виробництва, які знаходяться в умовах рядової експлуатації підприємств України різної форми власності. Проаналізовано зміни показників паливної економічності та екологічні показники дизелів тракторів і машинно-тракторних агрегатів. В якості прикладу розглянуто роботу паливного насосу високого тиску НД-22/6Б4, дизеля СМД-62 і трактора Т-150К. Дослідження та спостереження за технікою проводили протягом тривалого періоду. Наведено історичний аспект розвитку даної тематики щоб показати динаміку й зосередити увагу на більш ефективних способах підвищення показників тракторів і автомобілів в рядової умовах експлуатації й їх застосування. Розглянуто зазначені питання про аналізи конструкції іфункціонуванні сучасних тракторів іноземного виробництва. It has been established that when the diesel engine is overloaded, the smokiness of the exhaust gases increases. This indicator is affected by the configuration of the unit, incorrectly selected operating mode, existing violations in the regulation and operation of the fuel equipment.Item Ідентифікація лінеаризованої моделі динаміки контролера та терморегулювального вентилю фірми Danfoss за даними пасивного експерименту(ЦНТУ, 2018) Лужков, Д. М.; Осадчий, С. І.; Дідик, О. К.; Осадчий, С. И.; Дидык, А. К.; Luzshkov, D.; Osadchy, S.; Didyk, O.Мета статті полягає у забезпеченні конструкторів та дослідників роботи систем автоматизації процесу керування холодильним обладнанням з одним терморегулювальним вентилем вихідними даними про лінеаризовану модель динаміки контролера разом з регулювальним органом. Ідентифікація виконана у три етапи. На першому етапі на основі даних пасивного експерименту одержані спектральні та взаємні спектральні щільності сигналів. На другому етапі, на основі результатів першого, визначені передаточні функції елементів системи та формуючого фільтру завад. На третьому етапі виконана верифікація результатів ідентифікації, при якій використовувались експериментальні дані та одержані передаточні функції на другому етапі. Цель статьи заключается в обеспечении конструкторов и исследователей работы систем автоматизации процесса управления холодильным оборудованием с одним терморегулирующим вентилем исходными данными о линеаризованной модели динамики контроллера вместе с регулирующим органом. Идентификация выполнена в три этапа. На первом этапе на основе данных пассивного эксперимента полученные спектральные и взаимные спектральные плотности сигналов. На втором этапе, на основе результатов первого, определены передаточные функции элементов системы и формирующего фильтра помех. На третьем этапе выполнена верификация результатов идентификации, при которой использовались экспериментальные данные и полученные передаточные функции на втором этапе. Main purpose of the article is to provide designers and researchers with a dynamics models of a controller for refrigerating equipment with one thermal control valves in conjunction with a regulatory body.. This article is devoted to an analysis of the trends improve refrigeration efficiency by upgrading the control system of a thermostatic expansion valve. It is shown that Danfoss refrigeration equipment increases the efficiency of the formation of the cold due to changes in the evaporator superheat setting. The main idea of upgrading is to use a systems approach to the consideration of refrigeration equipment in conjunction with the cooling chamber and the products which are stored in it. To realize this idea one has developed a new block diagram of the cooling system as a multidimensional follow-up system that operates in conditions of air temperature changes in the refrigerating chamber and fluctuations of the refrigerant temperature and its pressure. The definition of a linearized model took place in three stages. In the first stage, based on the data of the passive experiment, spectral and cross spectral densities of signals are obtained. In the second stage, based on the results of the first, the transfer functions of the system elements and the filtering block are defined. In the third stage, the verification of the identification results, which used experimental data and received transfer functions in the second stage, was performed. The separation of the signal records that are active at the inputs and outputs of the AK-CC 550 controller and Danfoss thermostat valve allows you to determine the linearized pattern of the dynamics of the specified elements, which corresponds to the mode of operation of these elements during the recording of signals. The new transfer functions obtained form the basis for adapting the known methods of synthesis of control systems to the definition of the structure and parameters of the law of control, which is aimed at improving the efficiency of the use of cold in real operating conditions.Item Шляхи модернізації систем автоматики холодильного устаткування з одним терморегулювальним вентилем(ЦНТУ, 2017) Осадчий, С. І.; Лужков, Д. М.; Osadchy, S.; Luzshkov, D.Стаття присвячена аналізу тенденцій підвищення ефективності холодильного устаткування за рахунок модернізації системи керування роботою терморегулювального вентиля. Показано, що холодильне обладнання фірми Danfoss підвищує ефективність утворення холоду за рахунок зміни уставки перегріву випарника. Головна ідея модернізації полягає у застосуванні системного підходу до розгляду холодильного устаткування у комплексі з холодильною камерою та продуктами, які зберігаються у ній. Для реалізації зазначеної ідеї у статті розроблена нова структурна схема системи охолодження продуктів як багатовимірної системи слідкування, яка функціонує в умовах зміни температури у холодильній камері, коливаннях тиску та температури хладагенту. This article is devoted to an analysis of the trends improve refrigeration efficiency by upgrading the control system of a thermostatic expansion valve. It is shown that Danfoss refrigeration equipment increases the efficiency of the formation of the cold due to changes in the evaporator superheat setting. The main idea of upgrading is to use a systems approach to the consideration of refrigeration equipment in conjunction with the cooling chamber and the products which are stored in it. To realize this idea one has developed a new block diagram of the cooling system as a multidimensional follow-up system that operates in conditions of air temperature changes in the refrigerating chamber and fluctuations of the refrigerant temperature and its pressure. The resulting new structural schemes form the basis for adapting known methods of structural identification of dynamical models of objects to determine the dynamics of uncontrolled disturbances acting on a control object in real operating conditions.Item Застосування комбінованого принципу регулювання для створення АСУ гідросистем(КНТУ, 2006) Каліч, В. М.; Осадчий, С. І.; Віхрова, М. С.В статті доведена необхідність реалізації ідей динамічного проектування з метою створення автоматизованої системи управління гідротрансмісіями машин та агрегатів широкого класу на базі комбінованого принципу регулювання. In the article the necessity of realization of ideas of the dinamiks planning is well-proven with the purpose of creation of the automated control system hydra by the transmissions of machines and aggregates of wide class on the base of the combined principle of adjusting.Item Проблеми інституту банкрутства в Україні(КНТУ, 2012) Пасічник, М. С.; Котенко, Т. М.; Pasechnik, M.; Kotenko, T.В статті описано становлення і розвиток інституту банкрутства в Україні як механізму регулювання ринкової економіки, наявні проблеми і пропозиції їх вирішення. Розглянуто підходи, які були визначені для виокремлення цілей процедури банкрутства і наведено причини банкрутства вітчизняних підприємств. The article describes the formation and development of the institute of bankruptcy in Ukraine as the mechanism of regulating the market economy, the existing problems and solutions of them. There were considered the approaches which were identified for separation purposes of bankruptcy proceeding and causes of domestic enterprises bankruptcy.Item Необхідність та можливість підвищення якості системи автоматичного регулювання об’єктами агропромислового комплексу за рахунок використання адаптивних алгоритмів(КНТУ, 2014) Кроніковський, Д. О.; Ладанюк, А. П.; Kronikovskyi, D.; Ladanyuk, А.Останнім часом досить популярним серед науковців є дослідження адаптивних методів, що мають в основі нечітку логіку або нейромережний апарат в поєднанні з класичними алгоритмами керування. Метою статті є розкриття необхідності та можливості підвищення якості системи автоматичного регулювання (САР) за використання адаптивних алгоритмів. Для ґрунтовного дослідження можливості використання адаптивних регуляторів, зокрема ПІД-нейро та ПІД-нечіткого, для технологічних об’єктів харчової промисловості було зроблено ряд експериментів. Адаптивні алгоритми були реалізовані в середовищі MatLab. Проведений експеримент засвідчує перевагу ПІД-нечіткого адаптивного алгоритму над неадаптивним за рахунок меншої динамічної похибки та часу виходу на завдання (часу регулювання). Проте, якщо розглядати його в порівнянні з ПІД-нейро алгоритмом, то відносні показники є гіршими. Задача створення адаптивних систем є досить актуальною, що об’єктивно пояснюється наведеними прикладами і необхідністю покращення ефективності функціонування технологічних об’єктів харчової промисловості. Recently, quite popular among scientists is investigation of adaptive methods that are based on fuzzy logic and neuro apparatus combined with classical control algorithms. The aim of the article is checking the necessity and possibility of improving the quality of automatic control system (ACS) by using adaptive algorithms. The experiments confirms superiority in -fuzzy adaptive algorithm of nonadaptive due to less dynamic error and control time. However, when viewed in comparison with neuro - PID algorithm , the ratios are worse. Problem of creating adaptive systems is quite relevant that objectively explained above examples and needs to improve the efficiency of the food industry technological objects. The proposed method of correction of transient guaranteed to give positive results, but its implementation using the optimal switching applications sensitive to even small changes in the parameters of the object and the action of disturbances. Algorithm adaptation is primarily aimed at changing the parameters of the regulator, and is known to change settings while driving to the optimal criterion can lead to loss of stability. This algorithm does not need to be in the controller. It is expedient to provide for its operation directly on your PC, because it can significantly burden the processor controller. Thus adaptation algorithm complemented evaluation of stability that will ensure the avoidance of an emergency situation in the future and improve the automation system as a whole.Item Дослідження кінематики універсального регулятора швидкості колісного трактора(КНТУ, 2013) Харак, Р. М.; Сакало, В. М.; Лихвенко, С. П.; Kharak, R.; Sakalo, V.; Lykhvenko, S.Запропонована методика дослідження кінематики універсального регулятора паливного насоса розподільчого типу з автоматичним переключенням режимності роботи трактора ХТЗ – 150К-03. The proposed method studies the kinematics universal regulator fuel pump distribution type with automatic switchover modes tractor KhTZ-150K-03. Kinematic analysis was conducted using the closed vector paths. As a result, the rational move anchors electromagnets mode switching mechanism regulating universal regulator. To determine the parameters of rational mechanism links the automated switching modes tractor engine is to study the kinematics of the universal controller. Found that progress anchors electromagnets – 3.34 mm, internal lever controls the fuel supply – 4.1mm, turning lever – 28.4 mm. The proposed mechanism for automatic switching modes allows the diesel engine management to simplify the process and reduce operational fuel consumption by 6-8 % in the transport operations.Item Синтез оптимальної системи стабілізації роботи гідротрансміссії зернозбирального комбайну(КНТУ, 2008) Віхрова, М. С.В статті приведений синтез оптимальної системи стабілізації роботи гідротрансміссії з метою створення автоматизованої системи управління швидкістю машин та агрегатів широкого класу на базі комбінованого принципу регулювання. In the article the synthesis of the optimum system of stabilization of work of gidrotransmission with the purpose of creation of the automated system of management by speed of machines and aggregates of wide class of the on a base combined principle of adjusting is presentedItem Визначення оптимальних параметрів настроювання регулятора для багатомірної системи автоматичного керування активним вентилюванням зерна(КНТУ, 2009) Осадчий, С. І.; Жесан, Р. В.; Босов, Є. П.; Киянченко, О. С.На основі спеціальних алгоритмів обробки матриць-векторів вхідних та вихідних сигналів визначено оптимальні параметри настроювання регулятора багатомірної системи автоматичного керування активним вентилюванням зерна. On the basis of special algorithms of matrixes-vectors processing of entrance and target signals the regulators optimum settings of the multi-channel automatic control system by active ventilate of a grain are determined.