Кафедра будівельних, дорожніх машин та будівництва
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11573
Browse
Search Results
Item Чисельне дослідження впливу характерних пошкоджень в стиснених зонах залізобетонних балок на їх несучу здатність в умовах реального будівництва багатоповерхової офісної будівлі в м. Київ(ЦНТУ, 2024) Карпушин, Андрій Сергійович; Karpushyn, AndriiРозроблено проект офісної будівлі в Києві з вісьмома наземними поверхами та дворівневим підземним паркінгом. Будівля спроектована в повному металевому каркасі із залізобетонними ядрами жорсткості. Весь будинок розділений деформаційними швами на три секції. Дві з них служать офісними приміщеннями та забезпечують комфортне робоче середовище для людей. Тоді як центральна частина являє собою атріум і служить вестибюлем і зоною відпочинку для людей. Дворівневий паркінг великої площі забезпечує необхідні місця для паркування відвідувачів. У проекті використано нетипові дизайнерські рішення. Наприклад, для офісу розроблена монолітна залізобетонна плита на несучому профнастилі. Розрахунки проводилися як за допомогою програмного забезпечення, так і вручну як за вітчизняними стандартами проектування, так і за Єврокодом. Проект зосереджений на оптимізації процесів проектування за допомогою інтегрованого застосування різноманітного програмного забезпечення. Крім того, у цьому дипломному проекті проведено чисельне дослідження впливу характерних пошкоджень в стиснених зонах залізобетонних балок на їх несучу здатність в умовах будівництва багатоповерхової офісної будівлі. Чисельне дослідження базується на емпіричному випробуванні пошкоджених балок в науковій статті - [1]. Автор диплому є співавтором вищезгаданої наукової статті[1]. Виявлено, що при визначенні граничного навантаження, що може бути сприйняте елементом при пошкодженні необхідно задати собі запитання про початкове навантаження при якому це пошкодження було заподіяне. Адже, як виявило експериментальне дослідження деформації можуть досягати +48% за звичайних умов пошкоджень, які не містять значних навантажень елемента. Проте вже пошкодження під час 30% навантаження від граничного значення, що може втримати елементи демонструє збільшення деформацій на 18%. Таким чином, наведене чисельне дослідження дозволяє передбачити реальну несучу здатність залізобетонних балок, що мають схожі пошкодження, прямо на будівельному майданчику та прийняти рішення по необхідності демонтажу та заміни елементу. Пошкодження бувають дуже різні саме тому необхідно більше експериментальних досліджень для розробки унікальних методів обчислень граничної степені навантажень для таких залізобетонних елементів. The project of an office building in Kyiv with eight above-ground floors and two-level underground parking was developed. The building is designed in a full metal frame with reinforced concrete cores of rigidity. The entire house is divided by expansion joints into three sections. Two of them serve as office spaces and provide a comfortable working environment for people. While the central part is an atrium and serves as a lobby and a recreation area for people. Large two-level parking lot provides the necessary parking spaces for visitors. The project presents a non-typical design solutions. For example, a monolithic reinforced concrete slab on a load-bearing corrugated sheets was utilized. Calculations were carried out with the help of software as well as manually according to national design standards and Eurocodes. The project is focused on optimizing design processes through the integrated application of various software. In addition, this diploma project carried out a numerical study of the influence of characteristic damage to reinforced concrete beams in zones of compression so that their bearing capacity under the conditions of the construction of an office building. The numerical study is based on the empirical test of damaged beams in the scientific article - [1]. The author of the diploma is a co-author of the aforementioned scientific article[1]. It was concluded that the initial load level significantly affects the residual bearing capacity. Concrete samples that obtained damage before an initial load demostrated deformability in 1.48 times greater than normal. Specimens that received similar damage at a load level of 0.3 of bearing capacity of a conventional beam showed a slight increase in deformability (1.18 times) than a conventional beam. This means that to study the effect of defects and damage on the load-bearing capacity of flexural reinforced concrete elements, it is necessary to take into account the initial stress-strain state. Thus, the given numerical study allows predicting the real load-bearing capacity of reinforced concrete beams with similar damage right on the construction site and making a decision on the need to dismantle and replace the element. Damages are very different, which is why more experimental research is needed to develop unique methods of calculating the residual bearing capacity of reinforced concrete elements.