Кафедра будівельних, дорожніх машин та будівництва
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11573
Browse
3 results
Search Results
Item Дослідження залізобетонного каркасу будівлі з урахуванням формоутворюючих металевих конструкцій(ЦНТУ, 2024) Сторчова, Юлія Олександрівна; Storсova, YuliiaВ останні роки в Україні значно зросло використання монолітного залізобетону в цивільному будівництві. Його популярність пояснюється зниженням трудовитрат, економією сталі та підвищенням жорсткості конструкцій. Однак стик колони з перекриттям є слабким місцем через малу товщину перекриттів та значну арматурну насиченість. Дослідження роботи стиків з різними конструктивними рішеннями показало, що традиційні методи мають високі матеріальні витрати та складність реалізації. У роботі розглядається створення розрахункової моделі, яка описує опір конструкції діям зрізу та згину. Запропоновані вдосконалені методи розрахунку, що враховують нелінійне деформування матеріалів. Отримані результати можуть бути використані при проектуванні монолітних безбалочних перекриттів. In recent years, the use of monolithic reinforced concrete in civil engineering has significantly increased in Ukraine. Its popularity is explained by reduced labor costs, steel savings, and increased structural rigidity. However, the joint between the column and the slab is a weak point due to the small thickness of the slabs and significant reinforcement density. The study of joints with different design solutions showed that traditional methods have high material costs and complexity of implementation. The paper examines the creation of a calculation model that describes the resistance of the structure to shear and bending actions. Improved calculation methods considering nonlinear material deformation are proposed. The obtained results can be used in the design of monolithic beamless floors.Item Чисельне дослідження впливу характерних пошкоджень в стиснених зонах залізобетонних балок на їх несучу здатність в умовах реального будівництва багатоповерхової офісної будівлі в м. Київ(ЦНТУ, 2024) Карпушин, Андрій Сергійович; Karpushyn, AndriiРозроблено проект офісної будівлі в Києві з вісьмома наземними поверхами та дворівневим підземним паркінгом. Будівля спроектована в повному металевому каркасі із залізобетонними ядрами жорсткості. Весь будинок розділений деформаційними швами на три секції. Дві з них служать офісними приміщеннями та забезпечують комфортне робоче середовище для людей. Тоді як центральна частина являє собою атріум і служить вестибюлем і зоною відпочинку для людей. Дворівневий паркінг великої площі забезпечує необхідні місця для паркування відвідувачів. У проекті використано нетипові дизайнерські рішення. Наприклад, для офісу розроблена монолітна залізобетонна плита на несучому профнастилі. Розрахунки проводилися як за допомогою програмного забезпечення, так і вручну як за вітчизняними стандартами проектування, так і за Єврокодом. Проект зосереджений на оптимізації процесів проектування за допомогою інтегрованого застосування різноманітного програмного забезпечення. Крім того, у цьому дипломному проекті проведено чисельне дослідження впливу характерних пошкоджень в стиснених зонах залізобетонних балок на їх несучу здатність в умовах будівництва багатоповерхової офісної будівлі. Чисельне дослідження базується на емпіричному випробуванні пошкоджених балок в науковій статті - [1]. Автор диплому є співавтором вищезгаданої наукової статті[1]. Виявлено, що при визначенні граничного навантаження, що може бути сприйняте елементом при пошкодженні необхідно задати собі запитання про початкове навантаження при якому це пошкодження було заподіяне. Адже, як виявило експериментальне дослідження деформації можуть досягати +48% за звичайних умов пошкоджень, які не містять значних навантажень елемента. Проте вже пошкодження під час 30% навантаження від граничного значення, що може втримати елементи демонструє збільшення деформацій на 18%. Таким чином, наведене чисельне дослідження дозволяє передбачити реальну несучу здатність залізобетонних балок, що мають схожі пошкодження, прямо на будівельному майданчику та прийняти рішення по необхідності демонтажу та заміни елементу. Пошкодження бувають дуже різні саме тому необхідно більше експериментальних досліджень для розробки унікальних методів обчислень граничної степені навантажень для таких залізобетонних елементів. The project of an office building in Kyiv with eight above-ground floors and two-level underground parking was developed. The building is designed in a full metal frame with reinforced concrete cores of rigidity. The entire house is divided by expansion joints into three sections. Two of them serve as office spaces and provide a comfortable working environment for people. While the central part is an atrium and serves as a lobby and a recreation area for people. Large two-level parking lot provides the necessary parking spaces for visitors. The project presents a non-typical design solutions. For example, a monolithic reinforced concrete slab on a load-bearing corrugated sheets was utilized. Calculations were carried out with the help of software as well as manually according to national design standards and Eurocodes. The project is focused on optimizing design processes through the integrated application of various software. In addition, this diploma project carried out a numerical study of the influence of characteristic damage to reinforced concrete beams in zones of compression so that their bearing capacity under the conditions of the construction of an office building. The numerical study is based on the empirical test of damaged beams in the scientific article - [1]. The author of the diploma is a co-author of the aforementioned scientific article[1]. It was concluded that the initial load level significantly affects the residual bearing capacity. Concrete samples that obtained damage before an initial load demostrated deformability in 1.48 times greater than normal. Specimens that received similar damage at a load level of 0.3 of bearing capacity of a conventional beam showed a slight increase in deformability (1.18 times) than a conventional beam. This means that to study the effect of defects and damage on the load-bearing capacity of flexural reinforced concrete elements, it is necessary to take into account the initial stress-strain state. Thus, the given numerical study allows predicting the real load-bearing capacity of reinforced concrete beams with similar damage right on the construction site and making a decision on the need to dismantle and replace the element. Damages are very different, which is why more experimental research is needed to develop unique methods of calculating the residual bearing capacity of reinforced concrete elements.Item Дослідження деформаційних властивостей ґрунтової основи при розробці проекту будівлі приймального пункту зерна з автотранспорту в м. Старокостянтинів Хмельницької області(ЦНТУ, 2021-12-14) Аширбеков, Віктор Миколайович; Ashyrbekov, ViktorНавіть на сучасному етапі розвитку будівельної галузі усім відомо, що визначення величини деформаційних властивостей грунтової основи, зокрема модулів деформації ґрунтів основи є складним і неоднозначним завданням. До безпосередніх способів визначення загального модуля деформації Езаг грунтової основи відносять штампові та компресійні випробування, до непрямих – методи зондування та пресіометрії. Найбільш достовірним способом для одержання релевантних значення Езаг на сьогодні є використання круглих штампів з площею 2500-5000см2 та статичне зондування. Значна кількість публікацій з цього питання засвідчує неточність отриманих в результаті компресійних випробувань даних, що пояснюється систематичними помилками, які обумовлені методикою проведення дослідів. Особливо актуальним є дане питання для проектування високих і відповідальних споруд агропромислового комплексу, силосів, тощо. Ці споруди працюють в умовах підвищених температур, що супроводжується тепловими деформаціями металевого каркасу. Поєднання деформацій металевого каркасу даних будівель з можливими помилками при проектуванні деформаційних властивостей грунтової основи може бути причиною аварії будівлі. В магістерській роботі розроблено проект будівлі приймального пункту зерна з автотранспорту на три проїзди з врахуванням результатів натурних штампових експериментальних досліджень по встановленню модуля загальної деформації грунтової основи. Це дозволить обгрунтовано підходити до проектування основ і фундаментів споруди за умов циклічного навантаження грунтової основи автозерновозами силою ваги в 1470 кН. В дослідницькому розділі проаналізовані методики визначення деформаційних показників грунтової основи та виконано проектування плитного фундаменту та окремих фундаментів під колони. Днище накопичувального бункера виконує функцію плитного фундаменту для частини будівлі приймального пункту зерна, що навантажена найбільше. Even at the present stage of development of the construction industry, everyone knows that determining the magnitude of the deformation properties of the soil base, in particular the modules of deformation of the soil base is a complex and ambiguous task. The direct methods for determining the total modulus of deformation of the Ezag soil base include stamping and compression tests, and indirect methods include probing and pressureometry methods. The most reliable way to obtain relevant Ezag values today is to use round dies with an area of 2500-5000 cm2 and static sounding. A significant number of publications on this issue testifies to the inaccuracy of the data obtained as a result of compression tests, which is explained by systematic errors, which are due to the methodology of experiments. This issue is especially relevant for the design of tall and responsible buildings of the agro-industrial complex, silos, etc. These structures operate in conditions of elevated temperatures, accompanied by thermal deformation of the metal frame. The combination of deformations of the metal frame of these buildings with possible errors in the design of the deformation properties of the soil base can cause a building accident. Іn the master's thesis the project of the building of the receiving point of grain from motor transport on three passes is developed taking into account results of full-scale stamp experimental researches on installation of the module of the general deformation of a ground basis. This will allow a reasonable approach to the design of foundations and foundations of the structure under the conditions of cyclic loading of the soil base by grain trucks with a weight of 1470 kN. In the research section the methods of determining the deformation parameters of the soil base are analyzed and the design of the slab foundation and individual foundations for columns is performed. The bottom of the storage hopper serves as a slab foundation for the part of the building of the grain receiving point that is most loaded.