Конструювання, виробництво та експлуатація сільськогосподарських машин. Загальнодержавний міжвідомчий науково-технічний збірник.

Постійне посилання на фондhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/19

Ідентифікатор медіа: R30-03925 (рішення Національної ради України від 25.04.2024 р. № 1418). Мови видання: українська, російська, англійська, періодичність - один раз на рік.

Перегляд

Результати пошуку

Наразі показано 1 - 8 з 8
  • Тип:Документ,
    Розробка технологічного процесу вакуумного азотування поршнів двигунів в пульсуючому пучку плазми
    (ЦНТУ, 2017) Ляшенко, Б. А.; Маркович, С. І.; Михайлюта, С. С.; Маркович, С. И.; Ljashenko, B.; Markovich, S.; Myhajlyta, S.
    В статті визначено основні причини, що перешкоджають вирішенню задачі удосконалення автотракторних двигунів внутрішнього згорання на базі застосування зміцнювальних іонноазотованих шарів, зокрема недостатньо високої швидкості насичення поверхневих шарів металу азотом (через низький робочий тиск газу) та можливості переходу тліючого розряду у дуговий, що може призвести до оплавлення поверхні деталі, яку обробляють. Розроблено ефективну технологію вакуумного азотування в пульсуючому пучку плазми. При цьому застосовано спосіб ефективного очищення поверхні поршнів шляхом катодного розпилювання в середовищі аргон – водень що сприяє формуванню рівномірної обробки. Застосування періодичного чередування циклів насичення та розсіювання азотованого шару дозволило не тільки прискорити процес дифузійного насичення, а й контролювати його. В статье определены основные причины, которые препятствуют решению задачи усовершенствования автотракторных двигателей внутреннего сгорания на базе применения укрепляющих ионноазотированых слоев, в частности недостаточно высокой скорости насыщения поверхностных слоев металла азотом (через низкое рабочее давление газа) и возможности перехода тлеющего разряда в дуговой, что может привести к оплавливанию поверхности детали, которую обрабатывают. Разработана эффективная технология вакуумного азотирования в пульсирующем пучке плазмы. При этом применен способ эффективной очистки поверхности поршней путем катодного распыления в среде аргон – водород, что способствует формированию равномерной обработки. Применение периодического чередования циклов насыщения и рассеивания азотированного слоя позволило не только ускорить процесс диффузионного насыщения, но и контролировать его. Principal reasons which hinder the decision of task of improvement of auto of tractor engines internal combustion on the base of application of strengthening ionic nitriding layers are certain in the article, in particular it is not enough to high-rate of satiation of superficial layers of metal nitrogen (through low working pressure of gas) and possibilities of transition of glow-discharge in arc, that can result in melting of surface of detail which is processed. Effective technology of a vacuum nitriding is developed in the pulsating bunch of plasma. The method of the effective cleaning of surface of pistons is thus applied by cathode dispersion in an environment an argon is hydrogen, that is instrumental in forming of even treatment. Correlation is an argon – hydrogen at cathode dispersion is 4:1 at to pressure 40 Pa, to the temperature 420 °С, to tension 500 V during 1 hour at duration of action of impulse 100 mkm effectively clears a surface and instrumental in forming of even treatment. Application of periodic alternation of cycles of satiation and dispersion of the nitrided layer allowed not only to accelerate the process of diffusive satiation but also control it. Periodic alternation of cycles of satiation and dispersion of the nitrided layer at the maximally possible decline of saturant ability of atmosphere in the conditions of cyclic change of temperature promotes the coefficient of diffusion. Effective technology of the ionic nitriding of aluminium alloys is developed in thick layers to 20 mkm with providing of forming of homogeneous, firmly coupled with basis layers on all of details of party.
  • Тип:Документ,
    Вплив підвищеного тиску повітряного струменю на структуру і властивості електродугових покриттів
    (КНТУ, 2016) Студент, М. М.; Гвоздецький, В. М.; Маркович, С. І.; Student, М.; Hvozdetskyi, V.; Markovich, S.
    В статті наведено результати дослідження впливу тиску повітряного струменю на властивості покриттів. Встановлено, що збільшення тиску повітряного струменю від 0,6 до 1,2 МПа забезпечує зростання швидкості повітряного струменю від 300 до 600 м/с, а швидкість диспергованих краплин від 120 до 220 м/с. Підвищення тиску повітряного струменю від 0,6 до 1,2 МПа зумовлює зменшення товщини ламелей покриття, формування більшої кількості оксидної фази у покритті, при цьому зростає твердість, когезивна міцність та знижується рівень колових залишкових напружень першого роду у покритті. The aim is to investigate the effect of increasing the airspeed of molten drops during spraying coating. The article presents the results of research impact pressure air jet on the properties of coatings. It was established that increasing pressure air jet from 0.6 to 1.2 MPa, the growth speed air jet from 300 to 600 m / s, and shvydkistы dispersed droplets from 120 to 220 m / s. Increasing pressure air jet from 0.6 to 1.2 MPa causes thinning lamella coatings, forming more oxide phase in the coating, thus increasing strength, cohesive strength, and reduced levels of residual stresses circular first kind.
  • Тип:Документ,
    Конструкція головки для нанесення зносостійких електродугових покриттів на внутрішні поверхні деталей сільськогосподарської техніки
    (КНТУ, 2009) Мажейка, О. Й.; Маркович, С. І.; Рябоволик, Ю. В.; Mazheyka, О.; Markovich, S.; Ryabovolik, Y.
    В статті здійснено розрахунок струмознімних направляючих електродугового розпилювача для нанесення зносостійких покриттів на внутрішні поверхні корпусних деталей сільськогосподарської техніки. При цьому отримано рівняння, що описують оптимальну форму кривизни направляючих з урахуванням фізико-механічних властивостей і розмірів порошкових та суцільнотягнутих електродних дротів. The calculation of sending arc nebulizer for causing of wear proof coverages on the internal surfaces of cabinet-type details of agrarian technique is carried out in the article. Equalizations which describe the optimum form of curvature sending taking into account physical and mechanical properties and sizes of powder- like and continuous electrodes are thus got.
  • Тип:Документ,
    Лазерне наплавлення та термомеханічна обробка композиційних матеріалів з пам'яттю форми
    (КНТУ, 2009) Головко, Л. Ф.; Мажейка, О. Й.; Маркович, С. І.; Golovko, L.; Mazheyka, A.; Markovich, S.
    В статті викладені положення концепції лазерного наплавлення композиційних покриттів з пам'яттю форми, досліджено особливості структуроутворення і властивостей матеріалів з поверхнево- модифікованим шаром із сплаву з пам'яттю форми на основі ТІМ , сформованим при лазерній дії. Розроблено технологічний процес поверхневого модифікування з поетапною термічною обробкою і термомеханічним тренуванням шляхом поверхневої пластичної деформації з обтисканням або обкаткою. In the articles the expounded positions of conception of the laser causing of composition coverages are with memory of form, the features of gelation and properties of materials are investigational with the superficially modified layer from an alloy with memory of form on the basis of TiNi, formed at a laser action. The technological process of the superficial retrofitting is developed with stage-by-stage heat treatment and thermo mechanical training by a superficial flowage with a preload or rolling.
  • Тип:Документ,
    Вплив поруватості на трибологічні характеристики електродугових покриттів з порошкових дротів
    (КНТУ, 2014) Студент, М. М.; Ступницький, Т. Р.; Гвоздецький, В. М.; Маркович, С. І.; Мажейка, О. Й.; Student, М.; Stupnickiy, Т.; Gvozdeckiy, V.; Markovich, S.; Mazheyka, А.
    В статті досліджено вплив поруватості на трибологічні та механічні характеристики еллектродугових покриттів. Визначено, що структурою покриття з порошкових дротів є композит, де чергуються металеві ламелі та ламелі із оксидів, а також пори. Із ростом тиску повітряного струменю розмір структурних складових поверхні покриття та розмір пор зменшується. Встановлено позитивний вплив поруватості на трибологічні характеристики покриттів при терті за граничного мащення. Influence of porosity is investigational the article on mechanical properties of arc coatings. Exposed to research of coatings from different types powder-like. A structure, phase composition, porosity, resistance to the friction, cohesion of coatings depending on pressure of transporting gas, was studied. Determination of coefficient friction of coatings is exposed to research in the conditions of dry friction and border greasing It is set, that from powder-like wires the structure of coatings there is a compo, where metallic lamels and lamels alternate from oxides and also pore. With growth of pressure of air-blast the size of structural constituents of surface of coatings and size of pores diminishes. Positive influence of porosity is set on mechanical properties of coatings in the conditions of border friction. Аrc coatings of gradient type provide high mechanical properties of coatings at to the low level of remaining tensions of in them.
  • Тип:Документ,
    Напряженное состояние внутренних поверхностей корпусних деталей сельскохозяйственных машин при комбинированной лазерной обработке
    (КНТУ, 2011) Мажейка, А. И.; Маркович, С. И.; Чайковский, О. Б.; Mazeikiu, O; Markovich, S.; Tchaikovsky, A.; Мажейка, О.; Чайковський, О.
    В статье приведены данные по нанесению покрытий на ответственные поверхности деталей сельскохозяйственных машин, в частности внутренние поверхности. Приведены результаты рентгеноструктурных измерений внутренних напряжений, описаны процессы релаксации, возникающие в поверхностных слоях при комбинированной лазерной обработке. У статті наведено дані з нанесення покриттів на відповідальні поверхні деталей, зокрема внутрішні поверхні. Наведено результати рентгеноструктурних вимірювань внутрішніх напружень, описані процеси релаксації виникають у поверхневих шарах при комбінованої лазерної обробці. The article presents data from the coating of the surface charge details, including internal surfaces. The results of X-ray measurements of internal stresses described relaxation processes occur in the surface layers of the combined laser treatment.
  • Тип:Документ,
    Дослідження впливу вмісту легуючих елементів в шихті порошкового дроту на придатність до обробки електродугових покриттів
    (КНТУ, 2011) Черновол, М. І.; Мажейка, О. Й.; Маркович, С. І.; Chernovol, М.; Mazheyka, O.; Markovich, S.
    В статті приведено результати дослідження впливу легуючих елементів в шихті порошкового дроту на вміст кисню в електродуговому покритті та його придатність до обробки лезовим інструментом. In the article a method and results of research of influence is resulted С, Cr and Al in the charge of powder-like wire on composition and fitness to tooling of coverages. The method of determination of fitness is given to treatment on composition of powder-like wire.
  • Тип:Документ,
    Дослідження трибологічних характеристик модифікованих поверхонь з регулярним мікрорельєфом
    (КНТУ, 2010) Мажейка, О. Й.; Маркович, С. І.; Савченко, О. П.; Mazheyka, А.; Markovich, S.; Savchenko, О.
    В статті розглянуто проблему підвищення трибомеханічних характеристик поверхонь завдяки створенню регулярного мікрорельєфу з послідуючим нанесенням мідного покриття. Проведено огляд методів нанесення регулярного мікрорельєфу. Приведено технологію платовершинного хонінгування та нанесення покриття, результати дослідження трибологічнічних характеристик покриття та експлуатаційні випробування гільз циліндрів ДВЗ, оброблених по пропонованій технології. In the article the problem of increase of tribe of mechanical descriptions of surfaces is considered due to creation regular мicro relief with the subsequent causing of copper coverage. Technology of plateau of the vertex honing and overcoating, results of research of tribologichnoy descriptions of coverage and operating tests of shells of cylinders of engines, treated on the offered technology, is resulted.