Кафедра аудиту, обліку та оподаткування

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11014

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Item
    Податковий кодекс України як базовий нормативний документ, що регулює відносини у сфері справляння податків і зборів та його структурні компоненти
    (ЦНТУ, 2024) Печена, А. В.; Бондаренко, Д. В.; Лисенко, А. М.
    Автори систематизували структурні компоненти Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (у редакції від 01.10.2024 р.), акцентували увагу на визначенні у податковому законодавстві понять "податок", "збір (плата, внесок)", "спеціальні податкові режими", а також на елементах, які обов’язково визначаються під час встановлення податку. Наголошується на тому, що розуміння структурних компонентів Податкового кодексу України та знання його норм є запорукою якісного формування підприємством податкової звітності та вчасної сплати податкових платежів до відповідних бюджетів.
  • Item
    Економічний аналіз як основа ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ризиків та загроз
    (ВІПО, 2024) Лисенко, А. М.
    Автором досліджені розроблені науковцями підходи щодо визначення сутності понять «ризик», «загроза», а також щодо класифікації ризиків. На сучасному етапі при оцінці ризиків діяльності суб’єктів господарювання в Україні пропонується враховувати економічні, екологічні, соціальні ризики та загрози впливу війни, виокремлюючи при цьому прояв таких ризиків та загроз у зонах бойових дій, на звільнених територіях, а також на територіях, які не входять до переліку вище зазначених. Пропонується поєднувати кількісні та якісні методи аналізу при ідентифікації та оцінці ризиків та загроз, визначенні причин їх виникнення, потенційних сфер з використанням економіко-математичних методів та моделей, побудовою детермінованих та стохастичних факторних залежностей для максимально повного урахуванням чинників невизначеності та випадковості. Акцентується увага на тому, що аналіз дає можливість виокремити чинники впливу на формування важливих результативних показників фінансово-господарської діяльності, здійснити їх деталізацію, систематизацію та синтез, провести необхідні розрахунки з метою обґрунтування рішень та їх подальшого впровадження у практичній площині.
  • Item
    Економічний аналіз як основа прийняття ефективних рішень в управлінні суб’єктами господарювання сфери агробізнесу
    (ОНЕУ, 2024) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.; Чадай, Ю. В.
    Автори виокремили стадії процесу розробки рішень, розкрили їх зміст, дослідили особливості взаємодії керуючої та керованої підсистем в системі управління суб'єктами господарювання. Акцентується увага на тому, що суб'єкти господарювання сфери агробізнесу різняться за обсягами діяльності та організаційно-правовими формами, що здійснює значний вплив на організацію та проведення ними аналізу. Автори стверджують, що для адекватної економічної оцінки ситуацій та прийняття ефективних рішень у сфері агробізнесу важливими моментами є: розуміння особливостей розвитку сільського господарства, основ ведення обліку, складання звітності, оподаткування; поєднання знань, логіки та раціонального мислення; узгодженість організаційних цілей та стратегій; орієнтація на процес; встановлення пріоритетів; відповідальність у розробці та реалізації рішень.
  • Item
    Теоретичні аспекти аналізу бізнес-портфеля суб’єктів господарювання аграрної сфери
    (ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2024) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.; Чадай, Ю. В.
    Автори розглядають бізнес-портфель як сукупність бізнес-одиниць, зон господарювання, окремих продуктів, які виробляються підприємством, або набір продуктів одного цільового призначення, які відрізняються ціною та цінністю. На їхню думку, аналіз бізнес-портфеля суб’єктів господарювання, у тому числі й аграрної сфери, базується на виокремленні стратегічних зон господарювання (певних сегментів середовища, у яких такі суб’єкти фактично здійснюють, або планують здійснювати свою діяльність), стратегічних одиниць бізнесу (організаційних одиниць, відповідальних за розробку стратегічних позицій в певних зонах господарювання), стратегічних господарських підрозділів (які виокремлюються у структурі бізнес-одиниць та мають чітко виражену спеціалізацію), окремих продуктів або набору продуктів ідентичного цільового призначення. Виходячи з галузевої специфіки, для суб’єктів господарювання аграрної сфери виокремлено етапи проведення аналізу бізнес-портфеля, розроблено узагальнену схему проведення такого аналізу, досліджено популярні інструменти портфельного аналізу. У процесі формування ефективної моделі ведення агробізнесу рекомендовано виокремлювати бізнес-об’єкти (кластери) споживачів продукції, постачальників ресурсів, дебіторів. Встановлено, що важливими напрямами кластерного аналізу є оцінка та прогнозування розвитку бізнес-моделі суб’єктів господарювання з метою визначення можливостей щодо підвищення конкурентоспроможності бізнесу в інтегрованих аграрних формуваннях, а також групування виокремлених бізнес-об’єктів (кластерів) з метою розробки ефективних управлінських рішень.
  • Item
    Маркетинговий аналіз як основа прийняття рішень в управлінні виробничо-збутовою діяльністю суб’єкта господарювання
    (Кошовий Б.-П. О., 2023) Лисенко, А. М.
    Автором досліджене поняття маркетингового аналізу, систематизовано його базові компоненти, розглянуто основні детерміновані факторні моделі, а також методи, які застосовуються у маркетинговому аналізі, здійснена класифікація резервів підвищення ефективності виробничо-збутової діяльності. Наголошено на ролі маркетингового аналізу при розробці й ухваленні рішень, спрямованих на раціональне управління виробничо-збутовою діяльністю суб’єкта господарювання. Встановлено, що система управління виробничо-збутовою діяльністю суб’єкта господарювання поєднує сукупність підсистем (функціональна підсистема та підсистема забезпечення), функцій (планування, регулювання, організація, облік, контроль, координація, аналіз, мотивація), принципів (системність, комплексність, гнучкість, оптимальність) та елементів (технічні, технологічні, організаційні, економічні, соціальні), які у процесі взаємодії забезпечують результативність її функціонування. У цьому контексті маркетинговий аналіз розглянуто як інструмент всебічного оцінювання виробничо-збутової діяльності суб’єкта господарювання й мінімізації впливу негативних чинників, а отже як основу для прийняття виважених та економічно обґрунтованих управлінських рішень.
  • Item
    Економічний потенціал суб’єктів господарювання сфери агробізнесу: особливості формування, систематизація показників, методи оцінки
    (Вишемирський В. С., 2023) Лисенко, А. М.
    Автор досліджує агробізнес як важливий компонент ринкової економіки, що поєднує через ланцюги горизонтальної та вертикальної інтеграції сукупність суб’єктів господарювання у сфері виробництва сільськогосподарської продукції, її промислового перероблення, транспортування й подальшого продажу, а також виробництва та постачання засобів і предметів праці для сільського господарства. В роботі систематизовано сукупність взаємопов’язаних показників та методів оцінювання економічного потенціалу суб’єктів сфери агробізнесу, досліджено теоретико-методологічні аспекти проблеми, використано та проаналізовано цифрову інформацію, узагальнену Державною службою статистики України на підставі використання форм державних статистичних спостережень, складених суб’єктами господарювання. Визначено сутність економічного потенціалу на основі урахування різних підходів науковців до трактування цього поняття, розгляду особливостей формування економічного потенціалу суб’єктами господарювання сфери агробізнесу, систематизації показників та методів оцінки складових елементів економічного потенціалу у цій сфері.
  • Item
    Організація економічного аналізу, його інформаційне та методичне забезпечення
    (Державний податковий університет, 2023) Чадай, Ю. В.; Гавриленко, В. В.
    Досліджено сутність понять "організація економічного аналізу", "інформаційне забезпечення економічного аналізу", виокремлено етапи проведення аналізу, класифікаційні ознаки та види економічної інформації, складові компоненти методики аналітичного дослідження.
  • Item
    Організація аналізу фінансово-господарської діяльності суб'єктами господарювання аграрної сфери
    (Центрально-Українське видавництво, 2023) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.
    Підвищення результативності фінансово-господарської діяльності суб’єктами господарювання аграрної сфери не є можливим без раціонально налагодженої економічної роботи на рівні таких суб’єктів. Важлива роль при цьому має відводитися економічному аналізу, який забезпечує виявлення внутрішніх та зовнішніх резервів на основі дослідження причинно-наслідкових взаємозв’язків процесів і явищ та належна організація якого, основана на урахуванні потенційних можливостей та специфіки діяльності кожного суб’єкта господарювання, забезпечує підвищення показників ефективності на мікроекономічному рівні. Встановлено, що у фермерських господарствах аналіз фінансово-господарської діяльності не проводиться належним чином, що призводить до погіршення результатів діяльності таких суб’єктів господарювання. Авторами узагальнені основні підходи до трактування поняття «організація економічного аналізу», запропоновано розподіляти організаційні складові за етапами організації аналітичного дослідження.
  • Item
    Податкове стимулювання діяльності суб’єктів господарювання в умовах воєнного стану в Україні
    (Sergeieva&Co, 2022) Фоміна, Т. В.; Пугаченко, О. Б.; Fomina, T.; Puhachenko, O.
    У статті розглянуто напрямки податкового стимулювання діяльності суб’єктів господарювання за умов воєнного стану в Україні. Обґрунтовано необхідність введення та законодавчий порядок визнання особливого правового режиму – воєнний стан. Узагальнено зміни у частині адміністрування податків і зборів й особливості справляння окремих їх видів за умов воєнного стану в Україні. Розглянуто специфіку подання звітності, визначення об’єктів оподаткування, нарахування та сплати податку на прибуток підприємств, ПДВ, акцизного й екологічного податку та місцевих податків (на майно і єдиний). Описано порядок переходу на тимчасовий режим спрощеного оподаткування за ставкою 2 відсотка та особливості його застосування в умовах воєнного стану. The directions of tax incentives for business entities under martial status in Ukraine are considered in the article. The purpose of the article is to study the trends of tax incentives for businesses during martial status in Ukraine by liberalizing the conditions of entrepreneurial activity and reducing its taxation. The authors substantiate the need for the introduction and recognition of the martial status as a special legal regime at the legislative procedure. The changes in the administration of taxes and fees and the peculiarities of the collection of some of their types under martial status in Ukraine are summarized. The specifics of reporting, determining the objects of taxation, accrual and payment of corporate income tax, value added tax, excise and environmental tax and some local taxes are considered. The procedure for transition to the temporary regime of simplified taxation at the rate of 2 percent and the peculiarities of its application during martial status are described. Currently in Ukraine, a number of preferential conditions for the taxation of income of individuals, their payment of property and other taxes have been introduced at the legislative level. The government provides incentives for the development of certain sectors of the economy (for example agribusiness, construction), simplified and soft loans, various types of assistance to internally displaced persons, compensation to homeowners for the temporary accommodation of such persons and more. After the war, a number of such innovations should be abandoned, and some should be reformatted, as the post-war formation and rehabilitation of the economy will also take some time and will require state support.
  • Item
    Інструменти податкового регулювання як засіб стимулювання інноваційної активності суб’єктів господарювання
    (Сочінський М. М., 2018) Лисенко, А. М.
    Досліджено динаміку питомої ваги підприємств, що займалися інноваціями в Україні, витрати за напрямами використання інноваційних коштів підприємствами, питомі показники інноваційної активності промислових підприємств, динаміку впровадження інновацій на промислових підприємствах України, розподіл інструментів податкового регулювання економічних процесів за характером дії. Встановлено, що низька інноваційна активність суб’єктів господарювання значною мірою пов’язана з недосконалістю засобів державного регулювання інноваційних процесів в економіці. Систематизовано основні інструменти податкового регулювання інноваційних процесів в економіці країн світу, виявлено недоліки у нормативно-правовому забезпеченні питань регулювання інноваційних процесів в економіці України на основі застосування податкових інструментів. Досліджено податкові пільги у сфері регулювання інноваційних процесів, передбачені податковим кодексом України, зроблено висновок про те, що діючі на даний час інструменти податкового регулювання не можуть належним чином стимулювати інноваційний розвиток економічних процесів в Україні. Запропоновано заходи, необхідні для забезпечення ефективного впливу податкових інструментів на стимулювання інноваційної активності суб’єктів господарювання.