Кафедра експлуатації та ремонту машин

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/788

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 20
  • Item
    Елементно-модульна система технічного обслуговування сільськогосподарської техніки
    (НУБіП, 2022) Аулін, В. В.; Лівіцький, О. М.; Гриньків, А. В.; Aulin, V.; Livitskyi, O.; Hrynkiv, A.
  • Item
    Підвищення надійності автотракторної техніки елементно-модульною системою технічного обслуговування і ремонту
    (ХНТУСГ, 2021) Лівіцький, О. М.; Livitskyi, O.
    Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуального науково-практичного завдання підвищення надійності автотракторної техніки за допомогою вдосконалення підходів технічного сервісу при використанні елементно-модульної системи організації технічного обслуговування і ремонту на підприємствах агропромислового виробництва. Наведено результати теоретичного обґрунтування підтримки технічного стану та рівня експлуатаційної надійності автотракторної техніки при врахуванні діагностичних параметрів і реального технічного стану техніки в експлуатації. Дано закономірності зв'язку діагностичної інформації елементів автотракторної техніки з показниками їх експлуатаційної надійності. Сформовано основні алгоритми реалізації елементно-модульної системи технічного сервісу та підібрано відповідне обладнання. Отримано результати дослідження технічного стану силових агрегатів техніки за інформативно значимими діагностичними параметрами, що відображають зміну технічного стану її модулів в експлуатації. На основі бази діагностичних параметрів та використанні алгоритмів реалізації елементно-модульної системи встановлені нормативи проведення операцій технічного сервісу для різних модулів досліджуваного парку автотракторної техніки, що експлуатуються в жорстких режимах сільськогосподарського виробництва. The dissertation work is devoted to the solution of an actual scientific and practical problem of reliability of autotractor equipment increase by improving the approaches of technical service using element-modular system of the technical service organization at the enterprises of agro-industrial production. The results of theoretical justification of technical condition maintenance and level of operational reliability of autotractor equipment taking into account diagnostic parameters and real technical operation condition of equipment are given. The regularities of connection of diagnostic information of autotractor equipment elements with indicators of their operational reliability are given. The basic algorithms of realization of element-modular system of technical service are formed and the corresponding equipment is selected. The results of research of a technical condition of power units of equipment on informatively significant diagnostic parameters reflecting change of a technical condition of its modules in operation are received. Based on the diagnostic parameters and the use of algorithms for the implementation of the element-module system the standards for technical service operations for various modules of the studied park of tractor equipment are set, operated in hard modes of agricultural production.
  • Item
    Substantiation of conditions of effective working capacity of tribocouples of the details made of polymeric composite materials with high-modulus fillers
    (ХНУ, 2022) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Livitskyi, O.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Лівіцький, О. М.
    This work is devoted to the study of the conditions of effective performance of triad couplings of parts made of polymeric composite materials. The stress state of the material is associated with the characteristics of the accumulation of dislocations, the energy of activation of their movement. The average stress, friction stress is determined. Based on this, expressions for estimating critical stresses and loads on tribocouple parts are obtained. The distribution of the force on the tribocoupling of parts is determined taking into account the quality characteristics of the friction surfaces, modulus of elasticity and Poisson's constant of the components of the polymer composite material. This problem is considered for tribocouples of parts of various kinds. Expressions for calculation of nominal pressures at different types of contact of material of details of tribocoupling are received, and also the equations on which it is possible to estimate in them values of nominal critical pressure are resulted. The conditions for efficient operation of tribocoupling of parts made of polymer composite materials are clarified. It is determined that a significant increase in the nominal critical pressure on the tribocoupling is possible with the use of high-modulus fillers, the modulus of elasticity of which is greater than the modulus of elasticity of the polymer matrix. Дана робота присвячена дослідженню умов ефективної працездатності трибоспряжень деталей, виготовлених з полімерних композитних матеріалів. Напружений стан матеріалу пов'язано з характеристиками скупчення дислокацій, енергією активації їх руху. Визначено усереднене напруження, напруження тертя. На основі цього отримано вирази для оцінки критичних напружень та навантаження на трибоспряження деталей. Визначено розподіл зусилля на трибоспряження деталей з врахуванням характеристик якості поверхонь тертя, модулів пружності та сталої Пуассона компонентів полімерного композитного матеріалу. Цю задачу розглянуто для трибоспряжень деталей різного роду. Отримано вирази для розрахунку номінальних тисків у різних типів контакту матеріалу деталей трибоспряження, а також наведені рівняння, за якими можливо оцінити в них значення номінального критичного тиску. З'ясовано умови ефективного функціонування трибоспряження деталей з полімерокомпозитних матеріалів. Визначено, що значне підвищення номінального критичного тиску на трибоспряження можливе використанням високомодульних наповнювачів, модуль пружності матеріалу яких більший за модуль пружності полімерної матриці.
  • Item
    Basic approaches and requirements for the design of tribological polymer composite materials with high-modulus fillers
    (ХНУ, 2021) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Smal, V.; Lysenko, S.; Pashynskyi, M.; Katerynych, S.; Livitskyi, O.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Смаль, В. В.; Лисенко, С. В.; Пашинський, М. В.; Катеринич, С. Е.; Лівіцький, О. М.
    Based on a combination of a system-oriented approach and a synergetic concept, the requirements for the design of tribological polymer composite materials with high-modulus fillers are formed. These materials are considered as an open dynamic system that evolves during operation. The principles of the synergetic concept for tribotechnical systems taking into account the theory of evolution and self-organization to ensure its self-governing and self-supporting development are considered. It is revealed that in the process of interaction of elements of the tribosystem the cooperation of local areas of their materials is formed with the emergence of a critical number of such areas and the creation of an information field about their functioning. The direction of self-organization of processes and states of parts materials in the tribotechnical system and expediency of using the conclusions of the synergetic concept in the construction of polymer composite materials, as well as their nonequilibrium are shown. The issues of creation of tribophysical bases of wear resistance of tribotechnical systems with conjugations of the details made or strengthened by polymeric composite materials are considered. Polymer composite materials are considered as a set of interacting ensembles of local areas, the principle of maximum wear resistance (reliability) is used. Tribological principles and requirements to creation and substantiation of expediency and efficiency of use of high-modulus fillers in polymers are formulated. В роботі на основі поєднання системно-спрямованого підходу і синергетичної концепції сформовані вимоги до конструювання трибологічних полімерних композитних матеріалів з високомодульними наповнювачами. Ці матеріали розглядаються як відкрита динамічна система, яка еволюційно розвивається в процесі експлуатації. Розглянуті принципи синергетичної концепції для триботехнічних систем з урахуванням теорії еволюції і самоорганізації для забезпечення її самокеруючого і самопідтримуючого розвитку. Виявлено, що в процесі взаємодії елементів трибосистеми формується кооперативність локальних областей їх матеріалів з виникненням критичного числа таких областей й створення інформаційного поля про їх функціонування. Показано спрямованість самоорганізації процесів і станів матеріалів деталей в триботехнічній системі та доцільність використання висновків синергетичної концепції при конструюванні полімерних композитних матеріалів, а також їх нерівноважність. Розглянуті питання створення трибофізичних основ зносостійкості триботехнічних систем зі спряженнями деталей, виготовлених або зміцнених полімерними композитними матеріалами. Полімерні композитні матеріали розглянуті як сукупність взаємодіючих ансамблів локальних областей використано принцип максимальної зносостійкості (надійності). Сформульовані трибологічні принципи та вимоги до створення і обґрунтування доцільності і ефективності використання високомодульних наповнювачів в полімерах.
  • Item
    Системно-спрямований підхід до формування інтелектуальної системи технічного сервісу
    (НУБіП, 2021) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Лівіцький, О. М.; Головатий, А. О.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Livitskyi, O.; Holovatyi, A.
  • Item
    Роль інтелектуальних інформаційних систем у транспортних і виробничих підприємствах та їх класифікація
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Головатий, А. О.; Лисенко, С. В.; Лівіцький, О. М.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Holovatyi, A.; Lysenko, S.; Livitskyi, O.
    Розглянуто принципи, на яких базуються інтелектуальні інформаційні системи на транспортних та промислових підприємствах. Класифікація інформаційних систем проводилась із використанням методу штучного інтелекту. З'ясовано роль системи самонавчання в інтелектуальних інформаційних системах, заснованих на методах автоматичної класифікації ситуацій із реальної практики. Звертається увага на індуктивні та адаптивні інформаційні системи на транспортних та промислових підприємствах у напрямку штучного інтелекту. The principles on which intelligent information systems at the transport and industrial enterprises are based are considered. Classification of information systems was performed using the method of artificial intelligence. The role of self-learning system in intelligent information systems based on methods of automatic classification of situations from real practice is clarified. Attention is paid to inductive and adaptive information systems in transport and industrial enterprises in the direction of artificial intelligence.
  • Item
    Інтелектуальні елементи експертних систем в галузі транспорту і виробництва
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лівіцький, О. М.; Кернус, Р. О.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Livitskyi, O.; Kernus, R.
    Розглянуто розробку експертних систем з використанням елементів технологій створення штучного інтелекту. Порівняльний аналіз виявив відмінності між системами штучного інтелекту та звичайними програмними системами. Наведено класифікацію експертних систем за різними ознаками. Виділено етапи їх існування та масштаби, що характеризують складність завдань. Виділено інструменти розробки інтелектуальних експертних систем. Вказано структуру процесу прийняття рішень в експертних системах, виділено ряд аспектів реалізації технології створення інтелектуальних експертних систем. Подано три основні принципи проектування інтелектуальних експертних систем та сформульовано основні вимоги. Development of expert systems with use of elements of technologies of creation of artificial intelligence is considered. Comparative analysis revealed differences between artificial intelligence systems and conventional software systems. The classification of expert systems on various grounds is given. The stages of their existence and the scales that characterize the complexity of the tasks are highlighted. The tools of development of intelligent expert systems are allocated. The structure of the process of decision making in expert systems is indicated, a number of aspects of realization of technology of creation of intelligent expert systems are allocated. Three main principles of designing intelligent expert systems are given and the main requirements are formulated.
  • Item
    Автоматизація робочих процесів засобів механізації застосуванням розподілених систем управління
    (ХНТУСГ, 2020) Аулін, В. В.; Панков, А. О.; Гриньків, А. В.; Лівіцький, О. М.; Щеглов, А. В.; Аулин, В. В.; Панков, А. А.; Гринькив, А. В.; Ливицкий, А. Н.; Щеглов, А. В.; Aulin, V.; Pankov, A.; Hrynkov, A.; Livitskyi, O.; Shchehlov, A.
  • Item
    Припрацювальна мастильна композиція
    (2009-05-12) Аулін, В. В.; Кузик, О. В.; Лисенко, С. В.; Жулай, О. Ю.; Бобрицький, В. М.; Голуб, Д. В.; Барановський, Д. М.; Лівіцький, О. М.; Aulin, V.; Kuzyk, O.; Lysenko, S.; Zhulai, O.; Bobrytskyi, V.; Holub, D.; Baranovskyi, D.; Livitskyi, O.
    Припрацювальна мастильна композиція містить мінеральну оливу, гліцерат міді, олеїнову кислоту. Як наповнювач застосовують графіт. Рабочая смазочная композиция содержит минеральное масло, глицерат меди, олеиновую кислоту. В качестве наполнителя используют графит. A work lubricant composition contains mineral-oil, copper glycerate, and oleinic acid. Graphite is used as a filling agent.
  • Item
    Спосіб отримання заданої форми та шорсткості внутрішньої поверхні гільзи циліндрів двигунів
    (2009-11-25) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Кузик, О. В.; Лівіцький, О. М.; Лізунов, С. М.; Тихий, А. А.; Слонь, В. В.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Holub, D.; Kuzyk, O.; Livitskyi, O.; Lizunov, S.; Tykhyi, A.; Slon, V.
    Спосіб отримання заданої форми та шорсткості внутрішньої поверхні гільзи циліндрів двигунів за допомогою хонінгування. Задану форму та шорсткість отримують за рахунок використання енергії лазерного променя. A method for obtaining given form and roughness of inner surface of sleeves of engine cylinders by honing. The given form and roughness are obtained due to use of energy of laser ray.