Кафедра економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/778

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item type:Item,
    Торговельне та ресторанне підприємництво: методологія дослідження ефективності та соціальної відповідальності бізнесу
    (НТУ "ХПІ", 2025) Семикіна, М. В.; Журило, І. В.; Бугаєва, М. В.; Semykina, M.; Zhurylo I.; Buhaieva, M.
    Стаття присвячена проблемі вдосконалення методологічних засад дослідження ефективності та соціальної відповідальності підприємств торгівлі та ресторанного бізнесу. Розкрито сутність ключової термінології дослідження. Визначено концепції, які сформували сучасні уявлення про торговельне підприємництво, ресторанне підприємництво, ефективність, соціальну відповідальність. Визначено сутність та завдання методології наукових досліджень в контексті обраної теми. Методологія визначена як система принципів, методів та інструментів, що використовуються для аналізу та оцінки діяльності цих підприємств з точки зору їхньої економічної ефективності та впливу на суспільство. Розкрито методологічні аспекти дослідження – основні етапи, методи, інструменти, завдання наукових пошуків. Здійснено порівняльний аналіз сутності ефективності для торговельного та ресторанного бізнесу. Проаналізовано спільне і відмінності в аспектах соціальної відповідальності для торговельного та ресторанного бізнесу. Розкрито взаємозв’язок ефективності та соціальної відповідальності бізнесу з урахуванням галузевої специфіки. Визначено, що взаємозв’язок між соціальною відповідальністю та ефективністю бізнесу формується під впливом різноманітних чинників та умов, які можуть як посилювати, так і послаблювати цю залежність: споживчі очікування, технології, репутація, залучення та утримання персоналу, рівень витрат, доступ до інвестицій, інновації, ризик-менеджмент, правове регулювання, освітньо-культурний розвиток населення та ін. Гнучке урахування ролі впливових чинників дає змогу менеджерам в своїй діяльності свідомо досягати успіху шляхом забезпечення ефективності та соціальної відповідальності бізнесу та отримувати конкурентні переваги на ринку. Розроблено перспективні напрями наукових досліджень ефективності та соціальної відповідальності підприємств торгівлі та ресторанного бізнесу в умовах повоєнної розбудови економіки. The article is devoted to improving the methodological foundations for researching the efficiency and social responsibility of retail and restaurant businesses. It clarifies the essence of key terminology central to the study and identifies the concepts that shape modern understandings of retail entrepreneurship, restaurant entrepreneurship, efficiency, and corporate social responsibility (CSR). The methodology of scientific research is defined as a system of principles, methods, and tools used to analyze and evaluate the activities of these businesses in terms of their economic efficiency and societal impact. The methodological aspects of the research are elaborated, including key stages, methods, tools, and objectives of scientific inquiry. A comparative analysis of efficiency in retail and restaurant businesses is conducted, highlighting commonalities and differences in their approaches to social responsibility. The interrelation between business efficiency and social responsibility is explored, emphasizing industry-specific factors. It is established that this relationship is shaped by diverse factors and conditions – such as consumer expectations, technology, reputation, employee engagement, operational costs, access to investments, innovation, risk management, legal regulations, and socio-cultural development – which may either strengthen or weaken this interdependence. Flexible consideration of these influential factors enables managers to consciously achieve success by balancing efficiency and social responsibility, thereby gaining competitive market advantages. The article outlines prospective directions for future research on the efficiency and social responsibility of retail and restaurant businesses in the context of post-war economic recovery.
  • Item type:Item,
    Соціальна відповідальність через призму бізнес-культури та ділового спілкування: механізми реалізації в торгівлі та ресторанному бізнесі
    (Інститут економіки промисловості НАН України, 2024) Семикіна, М. В.; Бугаєва, М. В.; Савеленко, Г. В
    Стаття присвячена обґрунтуванню теоретико-методичних засад розробки та запровадження механізмів реалізації соціальної відповідальності в торговельному та ресторанному бізнесі через призму бізнес-культури та ділового спілкування. Розкрито теоретичні аспекти взаємозв’язку між поняттями «бізнес-культура», «ділове спілкування» та «соціальна відповідальність», спільне та відмінності. Систематизовано фактори, які впливають на формування соціально відповідального бізнесу з використанням інструментів бізнес-культури і ділового спілкування. Визначено вплив внутрішньої і зовнішньої комунікації (ділового спілкування) на процес реалізації соціально значимих ініціатив і практик. Запропоновано розуміти механізм реалізації соціальної відповідальності як динамічну систему методів, засновану на взаємодії комунікаційних інструментів та корпоративних цінностей, спрямовану на інтеграцію етичних, соціальних та екологічних принципів у стратегічні та операційні процеси компанії, що забезпечує формування стійкого соціально відповідального бізнесу. Розкрито структуру механізму. Розроблено алгоритм впровадження механізму соціальної відповідальності за допомогою інструментів бізнес-культури і ділового спілкування. Визначено та систематизовано види механізмів реалізації соціальної відповідальності за допомогою інструментів ділового спілкування та бізнес-культури. Наведено приклади впровадження в практику українського торговельного та ресторанного бізнесу механізму соціальної відповідальності за допомогою інструментів бізнес-культури і ділового спілкування.