Кафедра економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/778

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item type:Item,
    Управління бізнес-культурою у торгівлі та ресторанному бізнесі з позицій мотиваційного менеджменту та соціальної відповідальності
    (ЦНТУ, 2024) Семикіна, М. В.; Савеленко, Г. В; Семикіна, А. В.; Semykina, M.; Savelenko, H.; Semykina, A.
    Стаття присвячена визначенню напрямів вдосконалення управління бізнес-культурою на основі інтеграції мотиваційного менеджменту та соціальної відповідальності. Досліджено та систематизовано наукові підходи до вивчення управління бізнес-культурою. З позицій сформованого автором комплексного підходу обґрунтовано переваги запропонованого визначення управління бізнес-культурою: це є цілеспрямований процес створення, підтримки та розвитку системи цінностей, норм поведінки, переконань та символів, що поділяються працівниками організації та спрямовані на досягнення її стратегічних цілей, враховуючи потреби і мотивованість персоналу, принципи соціальної відповідальності. Шляхом аналізу визначено сучасні тенденції управління бізнес-культурою. З’ясовано, що бізнес-культура зазнає значних змін під впливом глобалізації, соціально-культурних, економічних, політико-правових, технологічних чинників, змін у цінностях суспільства. Здійснено систематизацію та аналіз ключових проблем в управлінні бізнес-культурою на підприємствах торговельного та ресторанного бізнесу. Обґрунтовано роль мотиваційного менеджменту та соціальної відповідальності для поліпшення бізнес-культури. Розкрито механізм синергії взаємовпливу мотиваційного менеджменту і корпоративної соціальної відповідальності в системі управління бізнес-культурою. Це створює для торговельного і ресторанного бізнесу низку переваг, включаючи підвищення мотивації персоналу, покращення іміджу та репутації, зміцнення зв'язку з громадою, що несе економічні та репутаційні зиски для підприємств. Розроблено практичні рекомендації та напрями вдосконалення управління бізнес-культурою на основі інтеграції мотиваційного менеджменту та соціальної відповідальності, які мають практичне значення для підвищення ефективності торговельного та ресторанного бізнесу. This article focuses on identifying ways to improve business culture management through the integration of motivational management and social responsibility. Scientific approaches to the study of business culture management have been researched and systematized. From the perspective of the comprehensive approach developed by the author, the advantages of the proposed definition of business culture management are substantiated: it is a purposeful process of creating, maintaining and developing a system of values, behavioral norms, beliefs and symbols shared by the organization's employees and aimed at achieving its strategic goals, taking into account the needs and motivation of staff, the principles of social responsibility. Through analysis, modern trends in business culture management have been identified. It has been revealed that business culture is undergoing significant changes under the influence of globalization, sociocultural, economic, political-legal, and technological factors, as well as shifts in societal values. The key problems in managing business culture at the enterprises of trade and restaurant business are systematized and analyzed. The role of motivational management and social responsibility in improving business culture has been substantiated. The synergy mechanism of the mutual influence of motivational management and corporate social responsibility within the business culture management system has been unveiled. This creates a range of advantages for the retail and restaurant business, including increased staff motivation, enhanced image and reputation, and stronger ties with the community, which brings economic and reputational gains for enterprises. Practical recommendations and directions for improving business culture management based on the integration of motivational management and social responsibility have been developed, which have practical significance for increasing the efficiency of the retail and restaurant business.
  • Item type:Item,
    Формування мотивованості персоналу в умовах інноваційних трансформацій праці, цифровізації економіки, викликів та загроз
    (ЦНТУ, 2024) Семикіна, М. В.; Костишина, А.; Семикіна, А. В.; Semykina, M.; Kostyshyna, A.; Semykina, A.
    У статті досліджується проблема мотивованості персоналу в умовах інноваційних трансформацій праці, цифровізації економіки, викликів та загроз, аналізуються фактори, що впливають на мотивацію працівників та пропонуються шляхи формування високої мотивованості персоналу. Здійснено порівняльний аналіз сутнісних характеристик мотивації праці і мотивованості персоналу. Запропоновано визначення «мотивованість персоналу», обгрунтовано особливості авторського підходу до визначення. Обґрунтовано, що мотивованість персоналу є динамічним станом, що постійно змінюється під впливом внутрішніх та зовнішніх факторів (їх змісту, сили, спрямованості) і відіграє вирішальну роль у забезпеченні ефективності та успіху підприємства. Проаналізовано вплив інноваційних трансформацій праці та цифровізації економіки на мотивацію праці, визначено позитивні і негативні наслідки такого впливу для мотивованості персоналу. Визначено роль цифрових технологій у формуванні мотиваційного середовища через розширення арсеналу інструментів та можливостей для підвищення мотивації працівників. Розкрито вплив фактору війни на мотивацію працівників. Обґрунтовано стратегічне значення проблеми формування високої мотивованості персоналу. Запропоновано низку інновацій у технологіях мотиваційного менеджменту в умовах війни та на етапі повоєнної розбудови економіки («психологічна реабілітація та стійкість», «гібридна мотивація», «патріотичний менеджмент», «цифрові драйвери мотивації», «мотивація через освіту», «синергія спільнот»). Запропоновано систему негрошових стимулів та соціальних пакетів, важливих під час війни, а також методи підвищення мотивованості персоналу підприємств на основі вдосконалення матеріальної мотивації в умовах повоєнної України. The article explores the issue of staff motivation in the context of innovative transformations in labor, the digitalization of the economy, and contemporary challenges and threats. It analyzes factors influencing employee motivation and proposes pathways for fostering high levels of staff engagement. A comparative analysis of the essential characteristics of work motivation and staff motivation is conducted. The definition of "staff motivation" is proposed, with a justification of the unique features of the author’s conceptual approach. It is substantiated that staff motivation represents a dynamic state, constantly evolving under the influence of internal and external factors (their nature, intensity, and direction), and plays a decisive role in ensuring organizational efficiency and success. The impact of innovative labor transformations and economic digitalization on work motivation is analyzed, with identification of both positive and negative consequences for staff engagement. The role of digital technologies in shaping motivational environments is highlighted, particularly through expanding the arsenal of tools and opportunities to enhance employee motivation. The influence of wartime conditions on workforce motivation is also examined. The strategic significance of cultivating highly motivated personnel is emphasized. A series of innovations in motivational management technologies are proposed for wartime conditions and the post-war economic recovery phase. These include: psychological rehabilitation and resilience, hybrid motivation, patriotic management, digital drivers of motivation, education-driven motivation, and community synergy. A system of non-monetary incentives and social support packages, critical during wartime, is outlined. Additionally, methods for improving staff motivation through enhanced material incentives in post-war Ukraine are recommended.