Кафедра економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/778

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Determination of the directions of the genesis of trade cooperation and the world economy in the conditions of neoprotectionism
    (ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2023) Hutsaliuk, O.; Petlenko, T.; Bondar, Yu.; Гуцалюк, О. М.; Петленко, Т. Г.; Бондар, Ю. А.
    The study considered a generalization of scientific provisions and an in-depth examination of the main factors of structural shifts in international trade in services and trade cooperation of Ukraine in the context of the development of international economic relations and neo-protectionism. It was determined that neoprotectionism, aimed at stimulating innovation and the development of competitive industries, can become an effective tool for achieving sustainable and balanced economic development. Проблема. Одним із основних завдань сучасної зовнішньоекономічної політики України є побудова відносин стратегічного партнерства з інтеграційними об’єднаннями та окремими країнами, співробітництво з якими є важливим для розвитку національної економіки. Тому головними рушійними силами розвитку ринку міжнародних послуг на даному етапі повинні бути високоякісний людський капітал, інвестиції в нематеріальні активи, ефективний внутрішній нагляд, розвиток інформаційно-комунікаційної інфраструктури, якість інституційного середовища, національна політика тощо. Наукова школа неопротекціонізму включає заходи щодо стимулювання експорту та залучення іноземних інвестицій для підтримки зростання національної економіки. Метою статті є узагальнення наукових положень та поглиблений аналіз основних факторів структурних зрушень у міжнародній торгівлі послугами та торговельному співробітництві України в контексті розвитку міжнародних економічних відносин та неопротекціонізму. Результати. У дослідженні розглядаються тенденції глобалізації світової економіки, яка посилюється з відкритістю національних ринків та економічною взаємозалежністю. Завдання сучасної зовнішньоторговельної політики України полягають у розбудові відносин стратегічного партнерства з інтеграційними об’єднаннями та окремими країнами, співпраця з якими є важливою для розвитку національної економіки. Визначено, що міжнародна торгівля створює матеріальну основу міжнародних економічних відносин, що призводить до зростання інтеграції національних економік у світову економіку, формування якої безпосередньо випливає з подальшого поглиблення міжнародного поділу праці. Визначено, що неопротекціонізм, спрямований на стимулювання інновацій та розвиток конкурентоспроможних галузей, може стати ефективним інструментом для досягнення сталого та збалансованого економічного розвитку. Наукова новизна. Отримали подальший розвиток основні аспекти генезису розвитку неопротекціонізму. Розглянуто етапи реалізації рівня розвитку міжнародних торговельно-економічних відносин та визначено роль некомерційних організацій у розвитку світової економіки в умовах неопротекціонізму. Висновки. Визначено, що торговельно-економічні відносини є матеріальною основою міжнародної економічної інтеграції, яка зазвичай починається з лібералізації взаємної торгівлі, зняття обмежень на рух товарів, послуг, капіталу, робочої сили і поступово, за відповідних умов та інтересів країн-партнерів, веде до створення єдиного економічного, правового, інформаційного простору в межах регіону. Встановлено, що міжнародна торгівля – це парадигма розвитку торговельно-економічних відносин країн, які охоплюють весь спектр сфер співробітництва та реалізуються через низку форм, кожна з яких визначається кількістю учасників різноманітних взаємодій – двосторонні та багатосторонні відносини. Правильно сформована стратегія неопротекціонізму може сприяти стійкому і збалансованому розвитку, забезпечуючи економічну стабільність та підвищення якості життя населення країни.
  • Item
    Поддержка конкурентоспособности работников предприятий на основе активного взаимодействия социальных партнеров
    (2014) Даневич, Н. В.; Danevich, N.; Даневич, М. В.
    Доведено, что в условиях системного кризиса в Украине, влияния глобальных процессов и реализации курса евроинтеграции необходимо предусмотреть опасность снижения конкурентоспособности работников промышленных предприятий. Обоснована необходимость повышения роли социального взаимодействия работодателей, профсоюзов и органов государственной власти в вопросах поддержки и повышения конкурентоспособности работников предприятий. Разработаны предложения по модернизации рабочих мест, переобучению персонала. Предложены меры по активизации социального диалога, повышению социальной ответственности работодателей и профсоюзных организаций за сохранение трудового потенциала предприятий, повышение конкурентоспособности работников. It has been proved that in the conditions of system crisis in Ukraine, influences of global processes and realization of the European integration course it is necessary to foresee the danger of employees competitiveness decrease at the industrial enterprises. Need of increase of a role of social interaction of employers, labor unions and public authorities concerning questions of support and increase of employees competitiveness of the enterprises has been proved. Suggestions concerning modernization of workplaces, retraining of the personnel have been developed. The actions concerning intensification the social dialogue, increase of social responsibility of employers and labour unions organizations for preservation of labour potential of the enterprises, increase of employees competitiveness have been suggested.
  • Item
    Формування механізмів забезпечення конкурентоспроможності працівників в умовах впливів глобалізації
    (АПСВ, 2011) Даневич, М. В.; Danevich, M.
    Статья посвящена систематизации существующих и разработке новых методических подходов к формированию структуры механизма обеспечения конкурентоспособности работников. Разработан авторский подход к выбору стратегических целей, обоснована структура механизма обеспечения конкурентоспособности работников на региональном рынке труда. The article deals with the systematization of existing and developing of new methodological approaches to the structure formation of the promotion mechanism of workers’ competitive ability. The author's approach to the choosing of strategic goals has been developed. The structure formation of the promotion mechanism of workers’ competitive ability at the regional labour market has been proved.
  • Item
    Активізація ролі профспілок у збереженні трудового потенціалу підприємств та підвищенні його конкурентоспроможності
    (2009) Семикіна, М. В.; Даневич, М. В.
    Доведена необходимость повышения роли профсоюзов в достижении положительных перемен в социально-трудовой сфере. Предложены меры по активизации роли профсоюзных организаций в сохранении трудового потенциала предприятий, повышении его конкурентоспособности в условиях влияния глобальных процессов. The necessity of the increase of the role of the trade unions in the achieving of positive changes in the social-labour sphere has been substantiated. The arrangements about activization of the of the role of the trade unions in the maintenance of labour capital of the enterprises, in the increase of it’s competitiveness in the conditions of influence of the global processes have been suggested.
  • Item
    Вплив інноваційного розвитку на процес сегментації ринку праці в умовах глобалізації
    (2014) Семикіна, М. В.; Красножон, Н. С.
    У статті розглянуто вплив інноваційного розвитку економіки на трансформаційні процеси ринку праці, визначено сутність та особливості сегментації ринку праці в умовах інноваційного розвитку. Обґрунтовано та доведено провідну роль інноваційного розвитку у процесі сегментації ринку праці. The article examines the impact of economic development on innovative transformation of the labor market, the essence and features of the segmentation of the labor market in terms of innovation. Substantiated and proven leadership role in the development of innovative segmentation of the labor market.