Кафедра електротехнічних систем та енергетичного менеджменту

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11335

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Аналіз методики розрахунку електромеханічної частини електротранспорту
    (ЦНТУ, 2024-12-25) Яловенко, Юрій Сергійович; Yalovenko, Yurii
    Останні зміни в галузі електричного транспорту тісно пов’язана з удосконаленням хімічних джерел струму, зокрема із застосуванням літію, який створив спражно революцію. Електричний транспорт стає конкурентоспроможним порівняно з автомобілями, оснащеними двигунами внутрішнього згоряння. Здешевлення літієвих акумуляторів призводить до підвищення доступності електромобілів все більшої кількості споживачів. На сьогодні бракує простої та доступної методології розрахунку електромеханічної частини електротранспорту, яка б дозволила точно визначати його технічні характеристики та обґрунтовано підбирати необхідне обладнання, таке як електродвигун, інвертор, параметри акумуляторної батарея тощо. В зв’язку зі збільшенням доступності електротехнічного обладнання для електромобілів з’явилася стійка тенденція, як до переобладнання улюблених автомобілів з двигунами внутрішнього згорання на електричну тягу, так і до конструювання простих електричних транспортних засобів на кшталт скутерів, самокатів, велосипедів. В більшості випадків переобладнання або конструювання електротранспорту здійснюється без належного методичного підходу, використовуючи доступні компоненти без проведення інженерних розрахунків. Таким чином, розробка простої та доступної методології розрахунку електромеханічної частини електротранспорту є важливим та актуальним науково-практичним завданням. Recent changes in the field of electric transport are closely related to the improvement of chemical current sources, in particular, with the use of lithium, which has created a real revolution. Electric transport is becoming competitive compared to cars equipped with internal combustion engines. The reduction in the price of lithium batteries leads to an increase in the availability of electric vehicles for an increasing number of consumers. Today, there is a lack of a simple and affordable methodology for calculating the electromechanical part of electric transport, which would allow to accurately determine its technical characteristics and reasonably select the necessary equipment, such as an electric motor, inverter, battery parameters, etc. Due to the increase in the availability of electrical equipment for electric vehicles, a steady trend has emerged, both to convert beloved cars with internal combustion engines to electric traction, and to design simple electric vehicles such as scooters, mopeds, bicycles. In most cases, the re-equipment or design of electric vehicles is carried out without a proper methodological approach, using available components without engineering calculations. Thus, the development of a simple and accessible methodology for calculating the electromechanical part of electric vehicles is an important and relevant scientific and practical task.
  • Item
    Проектування системи енергопостачання механоскладального корпусу машинобудівного заводу з розробкою енергоаудиту компресорних установок
    (ЦНТУ, 2023-06-16) Яловенко, Юрій Сергійович; Yalovenko, Yurii
    Бакалаврська робота присвячена проектуванню системи енергопостачання механоскладального корпусу машинобудівного заводу з розробкою енергоаудиту компресорних установок. В першому розділі роботи здійснено розрахунок силових та освітлювальних електричних навантажень. У другому розділі визначені теплові навантаження корпусу. В третьому розділі виконано гідравлічний розрахунок теплових мереж та проведено розрахунок теплових втрат в них. В четвертому розділі обране джерело тепла. У п'ятому розділі побудовані графіки електричних навантажень, розраховані значення Тм та τм . У шостому розділі побудована картограма навантажень, обрано місце розташування ЦРП. У сьомому розділі розглянуто питання техніко-економічного порівняння варіантів зовнішнього електропостачання. У восьмому розділі розрахована компенсація реактивної потужності. В дев'ятому розділі розраховано струми короткого замикання в схемі електропостачання, а також проведено вибір сучасного силового електрообладнання. В спеціальному розділі кваліфікаційної роботи (десятий розділ) розроблена система енергоаудиту компресорних установок, а також запропоновані заходи з енергозбереження та підвищення ресурсу роботи компресорів. The bachelor's work is devoted to the design of the power supply system of the mechanical assembly building of the machine-building plant with the development of an energy audit of compressor units. In the first section of the work, the calculation of power and lighting electrical loads was carried out. In the second section, thermal loads of the housing are defined. In the third section, the hydraulic calculation of heat networks was carried out and the calculation of heat losses in them was carried out. In the fourth section, the heat source is selected. In the fifth section, graphs of electrical loads are drawn, Tm and τm values are calculated. In the sixth section, a cartogram of loads is constructed, the location of the CRP is chosen. The issue of technical and economic comparison of external power supply options is considered in the seventh chapter. In the eighth section, reactive power compensation is calculated. In the ninth chapter, the short-circuit currents in the power supply scheme are calculated, and the selection of modern power electrical equipment is also carried out. In a special section of the qualification work (tenth section), a system of energy audit of compressor units was developed, as well as proposed measures to save energy and increase the resource of compressors.