Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки.

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/2

Свідоцтво про державну реєстрацію у Міністерстві юстиції України: серія КВ, №15255-3827 ПР. Затверджено наказом Міносвіти і науки України № 528 від 12.05.15р. ISSN 2413-340X (Print) Мови видання: українська, російська, англійська, періодичність - два рази на рік;

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Дослідження маркетингової діяльності Національного олімпійського комітету України
    (ЦНТУ, 2017) Гамалій, В. Ф.; Ковальов, В. О.; Ковальов, С. В.; Gamaliy, V.; Kovaliov, V.; Kovaliov, S.
    У статті розглянуті складові олімпійського маркетингу, завдяки яким досягається синергетичний ефект, особливості комплексу олімпійського маркетингу, маркетингової діяльності та основних заходів НОК України, спрямованих на розвиток олімпійського руху та популяризацію здорового способу життя серед населення України. Проведено аналіз показників фінансового забезпечення та досягнутий соціальний ефект маркетингової діяльності НОК України. The Olympic movement has the potential for development through the use of Olympic marketing. The development of marketing aspects becomes particularly relevant in connection with their exceptional significance in order to increase profitability and ensure financial independence from external factors. In addition, owing to its marketing activities, the Olympic Movement is capable of shaping and maintaining a high profile of Olympism, which is the most important intangible asset of the International Olympic Committee. Today, the Olympic Movement is one of the most dynamic nonprofit marketing areas. The experience gained in recent years allows it to confidently develop and serve sport and society. At the same time, in order to achieve a qualitatively new level of development, the Olympic movement needs to analyze its marketing activities, accumulated their own knowledge and experience, as well as the involvement of such experience from related fields of activity. Taking into account that the way of improving Olympic marketing is considered by the IOC as the leading force in the progress of Olympism, efforts should be directed directly to the field of study. The article deals with the components of Olympic marketing, due to which the synergy effect is achieved. It shows the features of the Olympic marketing complex, marketing activities and the main activities of the NOC of Ukraine, aimed at the development of the Olympic movement and popularization of a healthy lifestyle among the Ukrainian population. The analysis of indicators of financial support has been done and it shows the social effect of marketing activities of the NOC of Ukraine.
  • Item
    Вплив людського фактору на визначення тарифної ставки в автомобільному страхуванні
    (КНТУ, 2011) Гамалій, В. Ф.; Осадча-Фіц, Л. С.; Ковальов, В. О.; Gamaliy, V.; Osadcha-Fitz, L.; Kovalev, V.
    Обґрунтовано необхідність розрахунку диференційованого страхового тарифу в автомобільному страхуванні, що зумовлюється наявністю людського фактору (особистісних характеристик водія). Пропонується застосування умовного коефіцієнту при встановленні тарифної ставки, котрий відображає стаж водія-клієнта, що посприяє визначенню страхового тариф на основі еквівалентності збитків і ризиків страхувальників і страховиків при формуванні страхового фонду. The necessity of differentiated insurance rate calculation of car insurance that is due to the presence of human factors (personal characteristics of the driver). Proposed the use of conditional factor in setting the tariff rate, which reflects the driving experience, customer, boosting the definition of an insurance rate based on the equivalence of losses and risks insured and insurers in the formation of the insurance fund.
  • Item
    Модель інноваційного розвитку професіонального потенціалу: актуальність та напрями формування
    (КНТУ, 2011) Левченко, О. М.; Ковальов, В. О.; Levchenko, A.; Kovalev, V.
    У статті обґрунтовується необхідність інноваційного розвитку професіонального потенціалу, який охоплює економічно активне населення з вищою освітою і є основним носієм якісних характеристик людського капіталу суспільства. Визначено особливості інноваційного розвитку професіонального потенціалу, а також запропоновано основні напрями його забезпечення. The professional potential innovation development necessity, which consists of labour force with higher education and represents the main qualitative characteristics of human capital of the society, is argued in the paper. The main features of the professional potential innovation development are determined and the principal directions of this process providence are offered.