Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки.

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/2

Свідоцтво про державну реєстрацію у Міністерстві юстиції України: серія КВ, №15255-3827 ПР. Затверджено наказом Міносвіти і науки України № 528 від 12.05.15р. ISSN 2413-340X (Print) Мови видання: українська, російська, англійська, періодичність - два рази на рік;

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Будівництво вітчизняної залізниці та розвиток її інфраструктури наприкінці ХІХ ст.
    (КНТУ, 2015) Лантух, І. В.; Lantuh, Igor
    У статті обґрунтовується економічна необхідність спорудження в Україні наприкінці ХІХ ст. залізниці та її інфраструктури, що знайшло своє вираження у будівництві під’їзних колій, які забезпечували ритмічність та ефективність роботи всієї залізниці в цілому. Досліджено їх значення для промислового розвитку різних регіонів України. The article explains the economic necessity of the railway construction in Ukraine at the end of the 21st century and service infrastructure, which resulted in the approach lines construction, which provided the entire railway system with rhythm and efficiency. The author defines their importance for the development of a certain Ukrainian region, namely, Poltava, Kharkiv provinces, Donetsk region. It was studied their economic efficiency. While considering the question of the railway infrastructure, the author analyzed the "Regulations on the sidings," which opened up opportunities for private and public initiative to the question of its construction. Local initiative and self-activity were necessary not only to update the already existent railtrack with rail lines and other kind of rail transport branches, but also to create convenient railway lines at such sectors, where there were no lines at all. But, on the other hand, the construction was run by the state, which had a variety of, for example, forms of financing. The Government saw the matter of the first state importance in the construction of the railway infrastructure, which requires a whole set of conditions of the inside domestic commercial and industrial activities.