Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки.
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/2
Свідоцтво про державну реєстрацію у Міністерстві юстиції України: серія КВ, №15255-3827 ПР.
Затверджено наказом Міносвіти і науки України № 528 від 12.05.15р.
ISSN 2413-340X (Print)
Мови видання: українська, російська, англійська, періодичність - два рази на рік;
Browse
Search Results
Item Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємства(КНТУ, 2013) Жовновач, P. І.; Zhovnovach, R.Стаття присвячена дослідженню маркетингового управління конкурентоспроможністю підприємств. Визначено сутність маркетингового управління конкурентоспроможності підприємств, виділено її складові та встановлено взаємозв’язок з функціями менеджменту. Представлено концепцію маркетингового управління конкурентоспроможністю підприємства, що спрямовується на отримання ним в довгостроковій перспективі конкурентних переваг. The article is devoted to the study of marketing management of enterprise competitiveness. The purpose of this paper is the research and development of theoretical principles of marketing management competitiveness. To this end, an analysis of marketing theory to establish the essence of marketing management of the competitiveness of enterprises, in accordance with which it is presented as a major ingredient of the overall management of the enterprise, aimed at obtaining a competitive advantage due to the formation of mutually beneficial relationships among manufacturers, consumers and other parties exchange. A relationship marketing management competitiveness of the enterprises with the performance of the functions of management: analysis, planning, organization, motivation and control of the company. Presented concept of competitiveness of enterprise marketing management, aimed at promoting enterprise adaptation to the changing environment and a long-term competitive advantage in challenging conditions of today's economy.Item Інтегральне оцінювання рівня фінансової конкурентоспроможності підприємств(КНТУ, 2013) Жовновач, Р. І.; Zhovnovach, R.В статье рассмотрены существующие трактовки категории "финансовая конкурентоспособность предприятия" и уточнено определение её сущности. Предложен методический подход к проведению интегральной оценки финансовой конкурентоспособности предприятий на основе индикаторов эффективности финансовой деятельности и относительно потенциальных источников финансирования производственной деятельности, системы управления и инновационного развития предприятия. The article is devoted to the problem of development of the technical approach for realization of integral estimation of financial competitiveness of enterprises. Present interpretations of the category “financial competitiveness of an enterprise” have been considered and its nature has been specified. The technical approach for realization of integral estimation of financial competitiveness of enterprises on the basis of indicators of efficiency of financial activity and potential funding sources of production activity, control system and innovative development of an enterprise has been offered. Realization of the offered technical approach for realization of integral estimation of financial competitiveness of enterprises will allow to get the grounded results which will fully represent financial possibilities of an enterprise, occupy an active position at the competitive market in the dynamic conditions of external and internal environment.