Випускні кваліфікаційні роботи

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/763

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Розробка корпоративної культури в контексті управління підприємством (на прикладі колективного підприємства «ПВК Геркон», м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2024-12) Слинченко, Андрій Олегович; Slynchenko, Andriy
    У першому розділі кваліфікаційної роботи проведений аналіз наукових підходів до визначення корпоративної культури. Також було визначено складові елементи корпоративної культури. Обгрунтовані напрями впливу корпоративної культури на діяльність підприємства, а відтак доведено, що вплив корпоративної культури сприяє створенню синергетичного ефекту в ключових компонентах потенціалу підприємства. Визначені найважливіші особливості КК: системність, історичний розвиток, соціальна основа, зв'язок із ментальними, культурними та моральними цінностями. Також було розроблено базові принципи формування, функціонування та розвитку корпоративної культури. Також було визначено передумови та особливості формування корпоративної культури у сучасних уовах в Україні. Також було окремо визначено особливості формування корпоративної культури в сучасних умовах в Україні, зокрема під час воєнного стану. Був здійснений аналіз зарубіжного і вітчизняного досвіду формування позитивних цінностей корпоративної культури в контексті ефективного управління підприємством. У другому розділі дослідження була проведена діагностика рівня сформованості КК КП «ПВК Геркон». Зокрема, надана загальна характеристика діяльності КП «ПВК Геркон». Був здійснений аналіз фінансового стану КП «ПВК Геркон». Загальний аналіз фінансового стану КП «ПВК Геркон» свідчить про позитивну динаміку в основних аспектах фінансової діяльності підприємства за період дослідження. Проведена діагностика корпоративної культури КП «ПВК Геркон». Процес діагностики корпоративної культури в КП «ПВК Геркон» відбувався за спеціально розробленим алгоритмом і включав кілька послідовних етапів: 1. Вибір параметрів оцінювання ефективності стратегії корпоративної культури і СТВ; 2. Вибір джерел інформації, методів, інструментів; 3. Формулювання вимог до проведення оцінки; 4. Проведення оцінки реалізації стратегії управління корпоративною культурою та впливу на СТВ; 5. Аналіз результатів оцінювання; 6. Прийняття рішень щодо вжиття відповідних заходів. Для детального аналізу корпоративної культури КП «ПВК Геркон», було проведене анкетування серед персоналу. У результаті оцінки корпоративної культури КП «ПВК Геркон» було виявлено, що загальний рівень становить 154 бали, що відповідає середньому рівню. Це в основному обумовлено середніми показниками корпоративної культури серед рядових робітників та невиробничого персоналу, які частково незадоволені умовами роботи та атмосферою в колективі. Аналіз корпоративної культури КП «ПВК Геркон» на основі експертних оцінок, показав, що підприємство має змішаний тип культури - регресивно-прогресивний, з перевагою прогресивного елементу. У третьому розділі роботи розроблено і запропоновано політику формування позитивної КК в контексті ефективного управління підприємством. Зокрема, сформульовані напрями політики формування позитивної корпоративної культури КП «ПВК Геркон». Запропоновані основні етапи формування корпоративної культури. Обгрунтовані джерела формування позитивної корпоративної культури та інструменти впливу. Запропоновано застосовувати спеціальну систему інструментів для впливу на формування позитивної корпоративної культури. Визначені основні складові формування позитивної корпоративної культури підприємства і поділені на шість груп елементів. Розроблений концептуальний механізм формування позитивної корпоративної культури КП «ПВК Геркон». In the first chapter of the qualification work, an analysis of scientific approaches to defining corporate culture was conducted. The constituent elements of corporate culture were also identified. The directions of influence of corporate culture on enterprise activity were substantiated, and it was proven that the influence of corporate culture facilitates the creation of a synergistic effect in the key components of the enterprise's potential. The most important characteristics of corporate culture were defined: systematic nature, historical development, social basis, and connection with mental, cultural, and moral values. Basic principles for the formation, functioning, and development of corporate culture were also developed. The prerequisites and characteristics of corporate culture formation in the modern conditions in Ukraine were identified. The characteristics of forming corporate culture in modern conditions in Ukraine, particularly during wartime, were separately identified. An analysis of foreign and domestic experience in forming positive values of corporate culture in the context of effective enterprise management was conducted. In the second chapter of the study, a diagnosis of the level of formation of corporate culture at CE "PVK Herkon" was carried out. In particular, a general characteristic of the activity of CE "PVK Herkon" was provided. An analysis of the financial condition of CE "PVK Herkon" was conducted. The general analysis of the financial condition of CE "PVK Herkon" indicates a positive dynamic in the main aspects of the enterprise's financial activity over the study period. The diagnosis of corporate culture at CE "PVK Herkon" was conducted using a specially developed algorithm and included several sequential stages: 1. Selection of parameters for evaluating the effectiveness of the corporate culture strategy and human resources; 2. Selection of information sources, methods, tools; 3. Formulating the requirements for conducting the evaluation; 4. Conducting the evaluation of the strategy implementation for managing corporate culture and its impact on human resources; 5. Analyzing the evaluation results; 6. Making decisions regarding the implementation of appropriate measures. A detailed analysis of corporate culture at CE "PVK Herkon" was conducted, including surveying the staff to obtain an objective picture of the state of corporate culture and further planning improvements. As a result of evaluating the corporate culture at CE "PVK Herkon", it was found that the overall level is 154 points, which corresponds to an average level. This is mainly due to average indicators of corporate culture among rank-and-file workers and non-production staff, who are partially dissatisfied with working conditions and the atmosphere in the team. The analysis of corporate culture at CE "PVK Herkon" based on expert assessments showed that the enterprise has a mixed type of culture - regressive-progressive, with a predominance of the progressive element. In the third chapter of the work, a policy for forming a positive corporate culture in the context of effective enterprise management was developed and proposed. In particular, the directions of the policy for forming a positive corporate culture at CE "PVK Herkon" were formulated. The main stages of forming corporate culture were proposed. The sources of forming positive corporate culture and influence tools were substantiated. A special system of tools for influencing the formation of a positive corporate culture was proposed to be applied. The main components of forming a positive corporate culture at the enterprise were identified and divided into six groups of elements. A conceptual mechanism for forming a positive corporate culture at CE "PVK Herkon" was developed.
  • Item
    Розробка заходів щодо підвищення ефективності підприємства ЖКГ (на прикладі ОКВП «Дніпро-Кіровоград», м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2024-12) Вербовий, Віктор Григорович; Verbovy, Viktor
    У кваліфікаційній роботі проведений комплексний аналіз ефективності функціонування ОКВП «Дніпро-Кіровоград» і на цій основі розроблені заходи щодо підвищення ефективності функціонування ОКВП «Дніпро-Кіровоград». У першому розділі було визначено сутність та зміст ефективності функціонування підприємства, специфіка функціонування підприємств ЖКГ та розглянуті сучасні підходи до управління ефективністю функціонування організацій та її оцінки. Загалом визначено, що розвиток та оптимізація підприємств житлово-комунального господарства є критично важливими для підвищення якості життя населення, забезпечення екологічної стійкості та зміцнення економічної безпеки держави. У другому розділі роботи здійснена загальна характеристика ОКВП «Дніпро-Кіровоград», оцінка ефективності функціонування ОКВП «Дніпро-Кіровоград» та проведенй аналіз чинників, які впливають на ефективність діяльності ОКВП «Дніпро-Кіровоград». Аналізований період 2018-2022 рр. характеризується для підприємства тенденцією скорочення основних економічних показників діяльності. Аналіз макросередовища підприємства показав, що найбільше значущими чинниками, надають значний вплив на ефективність діяльності підприємства, є соціальні фактори, а також економічні. У підсумковій матриці SWOT-аналізу в полі «Слабкість та загрози» знайшли відображення такі положення, як висока плинність кадрів, значний коефіцієнт аварійності, застаріле обладнання та технології, залежність від місцевого ринку, фінансові проблеми, обмежені ресурси, регуляторні ризики, нестача кваліфікованих кадрів тощо; основними загрозами є загрози через військові дії, відтік кадрів, нестача кваліфікованого персоналу, застарілі технології та їх подальший знос, великі фінансові зобов'язання. У третьому розділі розроблені заходи щодо підвищення ефективності функціонування підприємства та комплексна програма стратегії щодо підвищення ефективності ОКВП «Дніпро-Кіровоград». Запропонована система маркетингу включає дві підсистеми: інформаційна підсистема та система комплексу маркетингу. Інформаційна підсистема маркетингу включає 4 ключові блоки. Так, для комунального підприємства ОКВП «Дніпро-Кіровоград», що відповідає за водопостачання та водовідведення, встановлення інформаційно-аналітичної системи може бути корисним для покращення сервісу та оптимізації внутрішніх процесів. Визначено кілька варіантів, які можна розглянути: SAP Business Intelligence, Microsoft Power BI, Tableau, QlikView, Google Analytics. Комплексна програма стратегії щодо підвищення ефективності ОКВП «Дніпро-Кіровоград» включає: - аналіз фінансового стану ОКВП «Дніпро-Кіровоград»; аналіз впливу внутрішніх та зовнішніх чинників, - фінансові стратегії та рекомендації; - залучення державної та міжнародної підтримки. Визначено, що додатково, наразі є нагальна необхідність погашення кредиту Світового банку для комунального підприємства, що вимагає комплексного підходу, який би включав як фінансові, так і стратегічні заходи. Відтак, було запропоновано кілька можливих кроків для погашення кредиту. In the qualification work, a comprehensive analysis of the functioning efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was conducted, and based on this, measures to improve the functioning efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" were developed. The first section defined the essence and content of the enterprise's operating efficiency, the specifics of the functioning of utility enterprises, and reviewed modern approaches to managing and evaluating the efficiency of organizations. Overall, it was determined that the development and optimization of housing and communal services enterprises are critically important for improving the quality of life of the population, ensuring ecological stability, and strengthening the economic security of the state. In the second section of the work, a general characteristic of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was performed, the efficiency of the functioning of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was assessed, and an analysis of factors affecting the efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was conducted. The analyzed period of 2018-2022 is characterized by a trend of decreasing main economic indicators of the enterprise. An analysis of the macroenvironment of the enterprise showed that the most significant factors affecting the efficiency of the enterprise's activities are social and economic factors. The SWOT analysis summary matrix in the "Weaknesses and Threats" field reflected such issues as high staff turnover, significant accident rate, outdated equipment and technology, dependence on the local market, financial problems, limited resources, regulatory risks, lack of qualified personnel, etc.; the main threats are threats due to military actions, staff outflow, lack of qualified personnel, outdated technologies, and their further wear and tear, and significant financial obligations. In the third section, measures were developed to increase the efficiency of the enterprise's functioning and a comprehensive strategy program to increase the efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was formulated. The proposed marketing system includes two subsystems: an information subsystem and a marketing mix system. The information subsystem of marketing includes four key blocks. Thus, for the utility enterprise OKVP "Dnipro-Kirovograd", which is responsible for water supply and wastewater treatment, the establishment of an information-analytical system could be beneficial for improving service and optimizing internal processes. Several options that can be considered include SAP Business Intelligence, Microsoft Power BI, Tableau, QlikView, and Google Analytics. The comprehensive strategy program to enhance the efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" includes: - analysis of the financial condition of OKVP "Dnipro-Kirovograd"; analysis of the impact of internal and external factors, - financial strategies and recommendations; - involvement of state and international support. It is determined that additionally, there is an urgent need to repay the World Bank loan for the municipal enterprise, requiring a comprehensive approach that would include both financial and strategic measures. Subsequently, several possible steps for loan repayment were proposed.