Випускні кваліфікаційні роботи

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/763

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Моделювання силової взаємодії штампового інструменту і обладнання під час здійснення технологічної операції
    (ЦНТУ, 2024-01-29) Локоцький, Костянтин Анатолійович; Lokotskyi, Kostiantyn
    Метою дослідження є підвищення якості листового штампування шляхом удосконалення пристроїв компенсації системи «прес-штамп. Виконано експериментальне дослідження напружено-деформованого стану штампа під дією технологічного зусилля і різних варіантах його закріплення і налагодження. Встановлено, що найменший вигин пуансону відбувається при закріплені нижньої частини штампу на пристрої компенсації, який використовується замість підштампової плити. Оптимальний діапазон рухомості компенсатора між його рухомими і нерухомими елементами визначена при зазорі 1 мм. Виконано моделювання напружено-деформованого стану окремих компонентів компенсатора похибок системи “прес-штамп” методом кінцевих елементів в розрахунковому пакеті Simulation САПР SolidWorks для преса 0,4 МН в умовах його номінального зусилля. Встановлено, що прогин та напруження нижньої нерухомої плити компенсатора з підп’ятником, при номінальному зусиллі навантаження преса, значно більші ніж на підштамповій плиті преса. Розроблено технічні рішення по модернізації компенсатора похибок системи "прес-штамп". Запропоновано спосіб зменшення прогину нижньої нерухомої плити компенсатора над провальним фігурним отвором в столі преса, шляхом накладення в зону інтенсивних деформацій зустрічного зусилля підпору. The aim of the research is to improve the quality of sheet metal stamping by enhancing the devices of the "press-stamp" compensation system. An experimental study of the stress-strain state of the stamp under the influence of technological forces and various options for its fixation and adjustment has been conducted. It was found that the smallest deflection of the punch occurs when the lower part of the stamp is fixed on the compensation device, which is used instead of the press plate. The optimal range of compensator mobility between its moving and fixed elements is determined at a gap of 1 mm. Modeling of the stress-strain state of individual components of the compensator errors in the "press-stamp" system was performed using the finite element method in the Simulation CAD SolidWorks package for a press with a nominal force of 0.4 MN under its nominal load conditions. It is established that the deflection and stress on the lower fixed plate of the compensator with a heel, under the nominal load of the press, are significantly higher than on the press plate.Technical solutions for modernizing the compensator of the "press-stamp" system errors have been developed. A method of reducing the deflection of the lower fixed plate of the compensator above the punch hole in the press table is proposed by applying counterforce in the zone of intense deformations.
  • Item
    Дослідження напружено-деформованого стану сталезалізобетонних балок при знакозмінних режимах навантаження
    (ЦНТУ, 2021-12-24) Односум, Андрій Валентинович; Odnosum, Andrii
    В роботі представлено теоретичне узагальнення і експериментальне обґрунтування рішення актуальної науково-технічної задачі, що полягає в створенні методу розрахунку сталезалізобетоних балок при малоповторюваних і знакозмінних режимах навантаження. Ця проблема має важливе народно-господарське значення. Розроблені методи дозволяють розраховувати і проектувати елементи перекриттів як для об'єктів нового будівництва, так і що знаходяться в експлуатації. В роботі отримані наступні результати: виконаний аналіз результатів досліджень в області визначення напружено-деформованого стану і несучої здатності сталезалізобетоних балок сформульовані передумови і допущення. На основі сформульованих передумов і результатів експериментальних досліджень розроблені методи розрахунку сталезалізобетоних балок при різних режимах навантаження; розроблені методи розрахунку дозволяють отримати залежності "момент-кривизна" для перерізів балок на всіх стадіях навантаження, аж до руйнування. Підстановка початкових даних у відомі методики деформаційного розрахунку конструкцій дозволяє оцінити як несучу здатність, так і деформативність балок. Криву розвантаження необхідно будувати в припущенні наступної деформації після розвантаження по зворотній кривій навантаження. Після досягнення точки розвантаження подальша деформація походить від точки по кривій, яка поступово переходить в криву навантаження у зворотному напрямі. З достатньою для практичних цілей точністю деформація при навантаженні, розвантаженні і подальшому навантаженні згинальним моментом протилежного знаку можна описувати апроксимуючими функціями, які можуть бути отримані методом найменших квадратів. The paper presents a theoretical generalization and experimental justification of the solution of the current scientific and technical problem, which consists in creating a method for calculating reinforced concrete beams at low-frequency and alternating load modes. This problem is of great economic importance. The developed methods allow to calculate and design elements of overlappings both for objects of new construction, and which are in operation. The following results were obtained:the analysis of results of researches in the field of definition of a stress-strain condition and bearing capacity of reinforced concrete beams the preconditions and assumptions are formulated. On the basis of the formulated preconditions and results of experimental researches methods of calculation of reinforced concrete beams at various modes of loading are developed; developed calculation methods allow to obtain "moment-curvature" dependences for cross-sections of beams at all stages of loading, up to failure. Substitution of initial data in the known methods of deformation calculation of structures allows to estimate both bearing capacity, and deformability of beams. The unloading curve must be constructed under the assumption of the next deformation after unloading on the reverse load curve. After reaching the unloading point, further deformation originates from a point on the curve, which gradually turns into a load curve in the opposite direction. With sufficient accuracy for practical purposes, the deformation during loading, unloading and subsequent loading of the bending moment of the opposite sign can be described by approximating functions that can be obtained by the method of least squares.
  • Item
    Дослідження впливу деформацій будівлі на напружено-деформований стан перекриттів
    (ЦНТУ, 2021-12-14) Гичко, Сергій Сергійович; Hychko, Serhii
    Просторова жорсткість будівель і споруд забезпечується дисками перекриттів. Перекриття призначені для сприйняття вертикальних навантажень, перерозподілу зусиль при дії горизонтальних навантажень. Найбільш масовими є залізобетонні багатопустотні плити перекриттів. Їх широке застосування визначається високою міцністю та жорсткістю при невеликій висоті перерізу, високим рівнем заводської готовності. Експериментальні та теоретичні дослідження роботи збірних перекриттів свідчать про складність і неоднозначність напружено-деформованого стану. Більшість дослідників схиляються до того, щоб приймати збірні перекриття у своїй площині абсолютно жорсткими. Між тим існують численні дослідження, які показали, що жорсткість збірних перекриттів у своїй площині має кінцеві значення і в основному залежить від конструкції плит і способу їх сполучення. Проте до теперішнього часу немає досить обгрунтованих розрахункових моделей для оцінки фактичної інтегральної жорсткості збірного перекриття при деформації. Spatial rigidity of buildings and structures is provided by disks of overlappings. Floors are designed to absorb vertical loads, redistribution of forces under horizontal loads. The most common are reinforced concrete multi-hollow slabs. Their wide application is defined by high durability and rigidity at small height of section, high level of factory readiness. Experimental and theoretical studies of prefabricated floors show the complexity and ambiguity of the stress-strain state. Most researchers tend to take prefabricated floors in their plane absolutely rigid. Meanwhile, there are numerous studies that have shown that the rigidity of prefabricated floors in its plane has finite values and mainly depends on the design of the plates and the way they are connected. However, to date, there are no well-founded calculation models to estimate the actual integral stiffness of the prefabricated floor during deformation.