Випускні кваліфікаційні роботи

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/763

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Дослідження шляхів діагностування каталітичних нейтралізаторів автомобільних систем випуску у ДП «Кіровоградський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» філія «Кіровоградська ДЕД» м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Скрипник, Дмитро Миколайович; Skrypnyk, Dmytro
    В кваліфікаційній роботі розглянуто конструктивні особливості основних типів каталітичних нейтралізаторів, процеси функціонування та основні несправності, які можуть виникати при їх роботі. Проаналізовано способи діагностування каталітичних нейтралізаторів, що використовуються на даний момент в сервісі автомобілів. В роботі запропоновано метод оцінки технічного стану каталітичного нейтралізатора за результатами індивідуального аналізу проб відпрацьованих газів та засоби контролю. Встановлено, що достовірний контроль стану каталітичного нейтралізатора в експлуатації можливий за одночасної оцінки не менше трьох вихідних параметрів. Тривимірні поверхні та рівняння регресії, що описують ці поверхні, дозволяють з високою точністю визначити взаємозв'язки складу відпрацьованих газів та частоті обертання ДВЗ з технічним станом каталітичного нейтралізатора. The qualification work considers the design features of the main types of catalytic converters, the processes of operation and the main malfunctions that may occur during their operation. Methods for diagnosing catalytic converters currently used in car service are analyzed. The work proposes a method for assessing the technical condition of the catalytic converter based on the results of individual analysis of exhaust gas samples and means of control. It is established that reliable control of the condition of the catalytic converter in operation is possible with the simultaneous assessment of at least three initial parameters. Three-dimensional surfaces and regression equations describing these surfaces allow us to determine with high accuracy the relationships between the composition of exhaust gases and the speed of the internal combustion engine with the technical condition of the catalytic converter.
  • Item
    Удосконалення технології діагностування дизельних двигунів по параметрам картерних газів в КАТП «Агробудавтосервіс»
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Долібський, Олексій Олексійович; Dolibskyi, Oleksii
    Метою даної магістерської роботи є удосконалення технології діагностування циліндро-поршневої групи дизелів за параметрами картерних газів, що забезпечує підвищення точності та достовірності діагностування при зниженні витрат та трудомісткості робіт. Об’єкт дослідження: циліндро-поршнева групи дизельних автотракторних двигунів внутрішнього згоряння та витрата картерних газів як діагностичний параметр. Предмет дослідження: залежності пливу експлуатаційних факторів та режимів роботи ДВЗ на значення параметрів картерних газів, як засобу діагностування. В роботі проведено літературний аналіз та визначено задачі наукових досліджень. Визначена методика оптимальних режимів діагностування, вибрана устаткування для моделювання факторів, що впливають на параметри картерних газів та пристрій для оцінки стану двигуна. Наведено результати експериментальних досліджень впливу факторів, що впливають на параметри картерних газів: вплив якості моторної оливи на витрату картерних газів, встановлено залежностей витрати картерних газів від прогріву ДВЗ, витрати від навантаження на двигун, витрати на різних швидкісних режимах роботи ДВЗ та зміни параметрів тиску газів у порожнині картера ДВЗ Відображено ефективність проведених досліджень для ухвалення рішень за результатами діагностування по параметрам картерних газів. The purpose of this master's thesis is to improve the technology of diagnosing the cylinder-piston group of diesel engines by crankcase gas parameters, which ensures increased accuracy and reliability of diagnostics while reducing costs and labor intensity. Object of research: cylinder-piston group of diesel autotractor internal combustion engines and crankcase gas consumption as a diagnostic parameter. Subject of research: dependence of the flow of operational factors and operating modes of the internal combustion engine on the values of crankcase gas parameters as a means of diagnostics. The work includes a literature analysis and the tasks of scientific research. The methodology of optimal diagnostic modes is determined, equipment is selected for modeling factors affecting crankcase gas parameters and a device for assessing the condition of the engine. The results of experimental studies of the influence of factors affecting the parameters of crankcase gases are presented: the influence of engine oil quality on the consumption of crankcase gases, the dependence of the consumption of crankcase gases on the warming up of the internal combustion engine, consumption on the load on the engine, consumption at different speed modes of operation of the internal combustion engine and changes in the pressure parameters of gases in the cavity of the internal combustion engine crankcase are established. The effectiveness of the conducted studies for making decisions based on the results of diagnostics on the parameters of crankcase gases is reflected.
  • Item
    Підвищення ефективності діагностування газорозподільних механізмів автотракторних двигунів на базі ТОВ «ГрейсАгро Тех» м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Шило, Олександр Олегович; Shylo, Oleksandr
    В роботі встановлено, що зниження технічного стану приводу ГРМ автомобільних двигунів призводить до зміни кількості та якості горючої суміші, до скорочення тривалості робочого циклу, що викликає зниження техніко-економічних показників автомобілів, підвищує токсичність газів, що відпрацювали. Процес діагностування ГРМ в умовах АТП та СТО відрізняється низькою інформативністю, високою трудомісткістю та значним часом простою автомобілів. Запропоновано метод тестового впливу на двигун при діагностуванні приводу ГРМ у вигляді його функціонування в режимі малих оборотів холостого ходу з підключеною системою вимірювання тиску повітря у впускному колекторі та стробоскопічною системою вимірювання кута повороту колінчастого валу. Встановлено, що фаза коливань тиску у впускному колекторі може бути використаний як діагностичні параметр при оцінці положення розподільного валу, а індивідуальний характер коливань тиску для кожного стану приводу ГРМ дозволяє ідентифікувати його несправності. The work established that the decrease in the technical condition of the timing drive of automobile engines leads to a change in the quantity and quality of the combustible mixture, to a reduction in the duration of the working cycle, which causes a decrease in the technical and economic indicators of cars, increases the toxicity of the exhaust gases. The process of diagnosing timing in the conditions of ATP and service stations is characterized by low information content, high labor intensity and significant downtime of cars. A method of test impact on the engine when diagnosing the timing drive is proposed in the form of its operation in the low idle speed mode with a connected system for measuring air pressure in the intake manifold and a stroboscopic system for measuring the angle of rotation of the crankshaft. It was established that the phase of pressure fluctuations in the intake manifold can be used as a diagnostic parameter when assessing the position of the camshaft, and the individual nature of pressure fluctuations for each state of the timing drive allows identifying its malfunctions.
  • Item
    Дослідження та програмна реалізація системи діагностування помилок жорсткого диску
    (ЦНТУ, 2023-12) Білозор, Дмитро Олександрович; Bilozor, Dmytro
    В даній випускній кваліфікаційній роботі за другим (магістерським) рівнем вищої освіти розроблено програмне забезпечення, яке призначено для системи діагностування помилок жорсткого диску. Метою розробки є дослідження та програмна реалізація системи діагностування помилок жорсткого диску. Об’єктом дослідження є процес діагностування помилок жорсткого диску. Предметом дослідження є методи діагностування помилок жорсткого диску. Методи дослідження базуються на методах теорії надійності, методах математичної статистики, методах розробки програмного забезпечення. Результат роботи – програмна реалізація системи діагностування помилок жорсткого диску. В процесі роботи над програмною моделлю виконано аналіз існуючих апаратних та програмних засобів. В повній мірі описані всі компоненти розробленого програмного забезпечення. Розроблено зручний інтерфейс користувача. Наведені інструкції по роботі з програмними засобами. Програма може використовуватися на ПЕОМ архітектури IBM PC з ОС Windows 10/11. Програму розроблено в середовищі Visual C++. In this final qualification work for the second (master's) level of higher education, software is developed, which is intended for the hard disk error diagnosis system. The purpose of the development is the research and software implementation of the hard disk error diagnosis system. The object of the study is the process of diagnosing hard disk errors. The subject of the study is methods of diagnosing hard disk errors. Research methods are based on reliability theory methods, mathematical statistics methods, and software development methods. The result of the work is the software implementation of the hard disk error diagnosis system. In the process of working on the software model, an analysis of existing hardware and software was performed. All components of the developed software are fully described. A convenient user interface has been developed. Instructions for working with software tools are provided. The program can be used on PCs of IBM PC architecture with Windows 10/11 OS. The program was developed in the Visual C++ environment.
  • Item
    Підвищення ефективності діагностування систем живлення дизельних двигунів на базі ФГ «ГОНЧАРЕНКО» с. Трепівка Кропивницького району Кіровоградської області
    (ЦНТУ, 2022-12-23) Іващенко, Владислав Сергійович; Ivashchenko, Vladyslav
    Експлуатація сільськогосподарських машин супроводжується процесами зношування, фізичним та моральним старінням. Внаслідок цього знижуються техніко-економічні параметри застосування техніки. Для функціонування машин у справному стані слід підтримувати їх технічний стан, періодично та якісно проводити технічні обслуговування та ремонти, здійснювати зберігання техніки за оптимального витрачання трудових та матеріальних ресурсів. Значне підвищення ефективності використовуваної техніки досягається шляхом впровадження сучасних методів та засобів технічного діагностування, яке у свою чергу є найважливішою частиною планово-запобіжної системи технічного обслуговування та ремонту машин. Наукову новизну представляють: теоретичні передумови зменшення трудомісткості комплексного діагностування дизельних двигунів із ГТН та методика виконання операцій комплексного діагностування відповідно до принципів проектування технології діагностування, що дозволяє знижувати трудомісткість робіт. Практична значимість роботи полягає в удосконаленні методики та засобів діагностування дизельних двигунів з ГТН, заснованих на оцінці їх динамічних характеристик з урахуванням залежностей, що характеризують стан циліндропоршневої групи, газотурбінного нагнітача та паливної апаратури високого тиску. Застосування розробленої методики та діагностичного комплексу дозволяє визначати основні показники технічного стану дизельного двигуна, а також здійснювати постійний контроль технічного стану двигуна протягом усього періоду експлуатації, що забезпечує: можливість оцінювати загальний технічний стан дизельних двигунів та приймати рішення щодо доцільності їх подальшого використання в умовах експлуатації; зниження трудомісткості діагностування основних показників двигуна. На підставі вищевикладеного об'єктом досліджень обрано процес діагностування дизельного двигуна з газотурбінним нагнітачем (ГТН) та засоби для визначення технічного стану його систем. Предметом досліджень є залежності, що дозволяють діагностувати паливну апаратуру високого тиску, а також оцінювати стан циліндропоршневої групи та газотурбінного нагнітача дизельного двигуна на основі динамічних показників. Метою роботи є вдосконалення методики та засобів діагностування циліндропоршневої групи та систем паливо- та подачі повітря дизельних двигунів. Для досягнення поставленої мети було вирішено наступні завдання досліджень: виявити основні недоліки застосовуваних методик та технічних засобів діагностування та намітити шляхи їх удосконалення; удосконалити методику діагностування технічного стану дизельних двигунів, засновану на оцінці їх динамічних якостей та обґрунтувати структуру діагностичного комплексу; обґрунтувати параметри технічних засобів діагностування та виконати їхню виробничу перевірку. The operation of agricultural machines is accompanied by processes of wear and tear, physical and moral aging. As a result, the technical and economic parameters of the use of the equipment are reduced. In order for machines to function in good condition, their technical condition should be maintained, technical maintenance and repairs should be performed periodically and with high quality, and equipment should be stored for optimal use of labor and material resources. A significant increase in the efficiency of the used equipment is achieved through the introduction of modern methods and means of technical diagnostics, which in turn is the most important part of the preventive system of maintenance and repair of machines. The scientific novelty is represented by: theoretical prerequisites for reducing the labor-intensiveness of complex diagnostics of diesel engines with GTN and the method of performing complex diagnostic operations in accordance with the design principles of diagnostic technology, which allows reducing the labor-intensiveness of work. The practical significance of the work lies in the improvement of the methodology and means of diagnosing diesel engines with HTN, based on the assessment of their dynamic characteristics, taking into account the dependencies that characterize the state of the cylinder-piston group, gas turbine supercharger and high-pressure fuel equipment. The application of the developed methodology and diagnostic complex allows to determine the main indicators of the technical condition of the diesel engine, as well as to carry out constant control of the technical condition of the engine during the entire period of operation, which provides: the opportunity to assess the general technical condition of diesel engines and make decisions about the feasibility of their further use in operating conditions; reducing the complexity of diagnosing the main indicators of the engine. On the basis of the above, the object of research has chosen the process of diagnosing a diesel engine with a gas turbine supercharger (GTN) and means for determining the technical condition of its systems. The subject of research is dependencies that allow diagnosing high-pressure fuel equipment, as well as evaluating the state of the cylinder-piston group and the gas turbine supercharger of a diesel engine based on dynamic indicators. The purpose of the work is to improve the methods and tools for diagnosing the cylinder-piston group and the fuel and air supply systems of diesel engines. To achieve the set goal, the following research tasks were solved: to identify the main shortcomings of the applied methods and technical means of diagnosis and to outline the ways of their improvement; to improve the technique of diagnosing the technical condition of diesel engines, based on the assessment of their dynamic qualities, and to justify the structure of the diagnostic complex; justify the parameters of technical means of diagnosis and perform their production inspection.
  • Item
    Дослідження та програмна реалізація системи сервісу діагностування та тестування складових ПК
    (ЦНТУ, 2022-12-26) Бурлаченко, Владислав Юрійович; Burlachenko, Vladyslav
    В даній випускній кваліфікаційній роботі за другим (магістерським) рівнем вищої освіти розроблено програмне забезпечення, яке призначено для системи сервісу діагностування та тестування складових ПК. Метою розробки є дослідження та програмна реалізація системи сервісу діагностування та тестування складових ПК. Об’єктом дослідження є процес сервісу діагностування та тестування складових ПК. Предметом дослідження є методи сервісу діагностування та тестування складових ПК. Методи дослідження базуються на методах схемотехніки, методах математичної статистики, методах розробки програмного забезпечення. Результат роботи – програмна реалізація системи сервісу діагностування та тестування складових ПК. В процесі роботи над програмною моделлю виконано аналіз існуючих апаратних та програмних засобів. В повній мірі описані всі компоненти розробленого програмного забезпечення. Розроблено зручний інтерфейс користувача. Наведені інструкції по роботі з програмними засобами. Програма може використовуватися на ПЕОМ архітектури IBM PC з ОС Windows 10/11. Програму розроблено в середовищі Embarcadero RAD Studio Delphi 10.3.2 Rio Architect. In this final qualification work for the second (master's) level of higher education, software was developed, which is intended for the service system of diagnosing and testing PC components. The purpose of the development is the research and software implementation of the service system for diagnosing and testing PC components. The object of the study is the service process of diagnosing and testing PC components. The subject of the study is the methods of the service of diagnosing and testing PC components. Research methods are based on circuit engineering methods, mathematical statistics methods, and software development methods. The result of the work is the software implementation of the service system for diagnosing and testing PC components. In the process of working on the software model, an analysis of existing hardware and software was performed. All components of the developed software are fully described. A convenient user interface has been developed. Instructions for working with software tools are provided. The program can be used on PCs of IBM PC architecture with Windows 10/11 OS. The program was developed in the Embarcadero RAD Studio Delphi 10.3.2 Rio Architect environment.