Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки.
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/9042
Ідентифікатор медіа: R30-03350 (рішення Національної ради України від 25.04.2024 р. № 1418).
ISSN 2664-262X (p)
DOI: 10.32515/2664-262X
Browse
3 results
Search Results
Item Оптимізація режимів взаємодії магістрального та міського пасажирського транспорту м. Кременчук(ЦНТУ, 2024) Мороз, М. М.; Гайкова, Т. В.; Солошич, І. О.; Moroz, M.; Haikova, T.; Soloshych, I.У статті розглядаються ключові компоненти організації та оптимізації взаємодії пасажирського магістрального та міського транспорту на прикладі міста Кременчука. Магістральний пасажирський транспорт представлений такими видами транспорту як автомобільний, залізничний та річковий, а міський – тролейбусами, автобусами та маршрутними таксомоторами. Оптимізацію взаємодії поведено за критерієм зменшення сумарних приведених затрат, що пов’язані з роботою міського пасажирського транспорту та очікуванням пасажирів поїздки при пересадці з одного на інший видів транспорту. Запропоновано узагальнений критерій оцінки сумарних витрат коштів учасників транспортного процесу, який в результаті організації перевезень проявляє тенденцію мінімізуватися. The purpose of the article is to determine the optimal value of the number of vehicles on the route network of Kremenchuk in the interaction of mainline and internal passenger transport by organizing the work of participants in the transport process of moving passengers during the transition from mainline (car, railway, river) to urban (trolley buses, buses, route taxis) transport.Item Model of the optimal composition of the main technical facilities of a container transport and technological system(ЦНТУ, 2023) Zahorianskyi, V.; Moroz, М.; Haikova, Т.; Загорянський, В. Г.; Мороз, М. М.; Гайкова, Т. В.To solve the problem of determining the rational type and parameters of containers, as well as the structure of their fleet for the delivery of cargo (cargo), taking into account whether the accepted type and structure of the container fleet corresponds to the values of the required (custom) batches for the delivery of products and the possibility of making appropriate adjustments to the container payload values, an economic and mathematical model of the optimal composition of the technical complex of a container transport and technological system has been developed. Метою статті є розробка математичної моделі, що передбачає процедури оптимізації, за допомогою якої можуть бути визначені ефективні типи технічних засобів і їх кількість і структура парку, необхідних для здійснення контейнерних перевезень, в тому числі контейнерів, для коригування корисного навантаження контейнерів. Технічні засоби контейнерної транспортної системи виділені в шість основних видів (елементів), які утворюють єдиний технічний комплекс. При конкретних розрахунках визначення раціонального типажу і параметрів контейнерів, а також структури їх парку для доставки вантажу (вантажів) слід враховувати, чи відповідає типаж і структура парку контейнерів що приймається величинам потрібних (замовних) партій доставки продукції і вносити відповідні поправки значень корисного навантаження контейнера. Для вирішення даної задачі застосована економіко-математична модель технічного комплексу контейнерних перевезень. Для процесу контейнерних перевезень виділена система обмежень математичної моделі, що враховує умови цього процесу. Критерієм ефективності варіанту вибору (цільовою функцією математичної моделі) виступає значення сукупних приведених витрат при їх мінімізації. Виділено чинники, що визначають питомі приведені витрати при перевезенні вантажів з заданими характеристиками в контейнерах з різними параметрами. Запропонований підхід застосований для випадку невідповідності типажу і структури парку контейнерів рекомендованим партіям поставки за масою або об'ємом і запропонована методика коригування корисного навантаження контейнерів. Розглянуто передумови формування та функціонування економічно ефективних контейнерних вантажних перевезень в Україні з використанням автомобільного транспорту. Для вибору раціонального типажу і параметрів основних технічних засобів контейнерної транспортної системи та їх поєднань (структури парків) застосований системний підхід, який супроводжується комплексними техніко- економічними розрахунками. Представляється перспективною розробка по даній моделі алгоритму і програми для оптимізації складу контейнерної транспортно-технологічної системи.Item Results of Social-Transport Monitoring of Passenger Transportation Kremenchuk City(ЦНТУ, 2019) Markevich, A.; Moroz, M.; Moroz, O.; Vasylkovskyi, O.; Маркевич, А. Г.; Мороз, Н. Н.; Мороз, А. В.; Васильковский, А. М.; Мороз, М. М.; Мороз, О. В.; Васильковський, О. М.The article presents the results of social and transport survey of the population, which include indicators of the survey of families and users of transport, the purpose and methods of travel on routes, a comparison of the movement of passengers by districts, the satisfaction of the population with the work of transport. Passenger transport users were interviewed at Kremenchug bus stops and online. It allows to predict the traffic of the population, to form organizational and economic decisions and to provide high efficiency and quality of passenger transportation. В статье приведены результаты социально-транспортного опроса населения, которые содержат показатели опроса семей и пользователей транспорта, цель и способы поездки по маршрутам, сравнения движения пассажиров по районам, удовлетворенность населения работой транспорта. Пользователи пассажирского транспорта были опрошены на автобусных остановках города Кременчуга и в Интернете. Это позволяет прогнозировать транспортное движение населения, формировать организационные и экономические решения и обеспечивать высокую эффективность и качество пассажирских перевозок. Метою статті є висвітлення результатів розробки алгоритму соціологічного опитування населення, що включає показники опитування сімей та користувачів транспорту, мету та спосіб подорожі, опис усієї поїздки маршрутами, порівняння робочих рухів за районами, задоволеність населення роботою транспорту, пріоритетність використання маршрутного таксі. Під час соціальних досліджень було здійснено наступні дії: проведено опитування у 120 сім’ях методом випадкового вибору в мікрорайонах, пропорційно чисельності населення. Інтерв'ю включало такі питання: кількість членів родини; кількість зайнятих; дохід; кількість учнів; наявність та використання транспорту; вартість проїзду в громадському транспорті та в приватному транспорті; задоволеність роботою громадського транспорту; сімейні витрати на придбання продуктів харчування тощо. Також було проведено опитування в Інтернеті. За результатами опитування побудовано діаграми вибору муніципального транспорту, пріоритетів видів транспорту, проведено аналіз особливостей руху транспорту протягом дня, сімейних витрат на транспорт, незадоволеності пасажирів транспортною діяльністю. Досліджено думки населення щодо транспортних послуг, тарифів та готовності платити більше, а також наведені схеми розподілу маршрутних засобів залежно від відстані подорожі респондентів і діаграму розподілу думок респондентів щодо незадовільного рівня обслуговування. Отримані дані дозволяють прогнозувати транспортне переміщення населення та приймати відповідні організаційно-економічні рішення та забезпечувати на цій основі високу ефективність та якість пасажирських перевезень. Результати є вихідними даними для розробки заходів щодо підвищення ефективності експлуатації конкретних маршрутів. Водночас, за даними дослідження та відповідної обробки матеріалів щодо вивчення потреб населення на тролейбусних маршрутах у місті Кременчук, спостерігається тенденція до утримання пасажиропотоків, що дає змогу підтримувати існуючу мережу без виправлення змін лінії та функціонування тролейбусних маршрутів на найближчу перспективу.