Організаційні аспекти менеджменту туристичної діяльності
Loading...
Files
Date
2021
Authors
Панченко, В. А.
Черненко, О. В.
Panchenko, V.
Chernenko, A.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ЦНТУ
Abstract
У статті розглянуто особливості організаційних аспектів менеджменту туристичної діяльності.
Представлено результати анкетування менеджерів туристичних операторів, на підставі чого виділено і
класифіковано фактори зовнішнього та внутрішнього середовищ організації. Метою статті є з’ясування
сутності функції туристичного менеджменту «організування туристичної діяльності», а також виявлення
та характеристика факторів організаційного оточення туристичних підприємств. Виявлено, що
туристичне підприємство в управлінській діяльності, орієнтується на фактори внутрішнього середовища
(мікро-рівень: цілі та завдання; персонал туристичного підприємства; технологія надання послуг;
організаційна структура; фінанси) та фактори зовнішнього середовища (мезо-рівень: конкуренти на
ринку туристичних послуг; контролюючі державні установи; громадські організації та об’єднання;
клієнти; бізнес-партнери. макро-рівень: кон’юнктура туристичного ринку; законодавство України, яке
регулює туристичну діяльність; економічна політика в державі; рішення та діяння місцевих органів
влади; транспортна інфраструктура; екологія та рекреаційні ресурси; мода, сучасні тренди). The article considers the features of organizational aspects of tourism management. The results of the
survey of managers of tour operators are presented, on the basis of which the factors of external and internal
environments of the organization are selected and classified. The purpose of the article is to clarify the essence of the function of tourism management "organization
of tourism activities", as well as to identify and characterize the factors of the organizational environment of
tourism enterprises.
It is revealed that the tourist enterprise in the management activity, focuses on the factors of the internal
environment (micro-level: goals and objectives; staff of the tourist enterprise; service technology; organizational
structure; finance) and environmental factors (meso-level: competitors in the tourist services market).;
controlling government agencies; public organizations and associations; clients; business partners. ; ecology and
recreational resources; fashion, modern trends).
The external environment provides tour operators with information on the dynamics of the market of
tourist services, the conditions of legislative and economic regulation, the state of the environment, the existing
transport infrastructure and more. The internal environment provides tour operators with information on:
available staff; technologies for providing tourist and health services; management structures of the tourist
enterprise; financial resources, all this helps to define goals and develop an effective strategy for tourism
business.
Description
Keywords
менеджмент, фактор, організація, зовнішнє середовище, внутрішнє середовище, туристичне підприємство, туризм, management, organization, factor, internal environment, external environment, tourism, tourist enterprise
Citation
Панченко, В. А. Організаційні аспекти менеджменту туристичної діяльності / В. А. Панченко, О. В. Черненко // Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки : зб. наук. пр. – Кропивницький : ЦНТУ, 2021. – Вип. 6 (39). – С. 230-238.