Агротехнічний факультет
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Агротехнічний факультет by Author "Golovko, I. O."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Technical Education and Economy: Relationships and Interacting Roles (case of Victorian England)(2018) Golovko, I. O.; Головко, І. О.The article suggests the review of some scientists’ analysis whether the failure of education in the sector of technical instruction was a major contributory factor of Britain’s economic decline. It also dwells on the counter-arguments whether the level of technical education development in the late nineteenth – beginning twentieth centuries was so low in Great Britain to make negative impact on the level of the country’s economy, and whether the only technical education provision is to be blamed for it. Розглянуто аспекти впливу економічних факторів розвитку промислового суспільства на підходи до навчання спеціалістів технічного профілю. Висвітлено характерні риси педагогічних підходів до створення профільних закладів у Англії кінця ХІХ – початку ХХ ст.ст. згідно до нових економічних умов. Досліджено ступінь залежності економічного спаду економіки Британії через уповільнений розвиток технічної освіти наприкінці ХІХ – початку ст.Item Посилення ролі уряду у процесі становлення технічної освіти в Англії на межі ХІХ – ХХ ст.(ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2012) Головко, І. О.; Golovko, I. O.У статті автор розглядає урядові заходи щодо формування технічної освіти в Англії на межі ХІХ-ХХ ст., показує посилення ролі уряду в вирішенні цього питання, аналізує зовнішні та внутрішні фактори гальмування розвитку технічної освіти в суспільстві та висвітлює можливі заходи її подальшого реформування. В статье автор рассматривает способы формирования технического образования в Англии на границе ХIХ-ХХ веков, показывает усиление роли государства в решении этого вопроса, анализирует внешние и внутренние факторы торможения развития технического образования в обществе и отображает возможные пути его дальнейшего реформирования. The author of the article touches upon the ways of technical education system formation within the end of the XIX c. and the beginning of the XX c., and shows the strengthening of the government“s role in ruling this process. The author also analyzes the inner and outer factors of hindering the process of technical education development and reflects the possible measures of its further reformation.