Browsing by Author "Hrynkiv, A."
Now showing 1 - 20 of 103
Results Per Page
Sort Options
Item Analysis of tribological efficiency of movable junctions "polymeric-composite materials – steel"(PC Technology Center, 2019) Aulin, V.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Hrynkiv, A.; Pankov, A.; Tykhyi, A.; Аулін, В. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Гриньків, А. В.; Панков, А. О.; Тихий, А. А.An analysis of tribological efficacy was performed of polymeric composite materials - because of the incorrectly selected materials from Tribology points of view give considerable operational costs. Therefore, the choice of polymer-composite brand materials for use in knot structures and machine parts are a task of significant promotion their technical level. Tests of polymer-composite samples materials for relative abrasion resistance in the with the samples of steel 45, it was possible to to keep the lowest value of weight wear has Nylon 66 material. we have the relative abrasion resistance of the subjects materials for Nylon 66 have material PA-6-210КС, with values 1.65 times smaller. In operation of machines in the presence of abrasive wear, but use the Nylon 66 material pairing - steel 45 "and" PA-6-210KS - steel 45 ". Results tribotechnical research without machine lubrication friction of SMC-2 couplings "polymer-composite material - steel 45 "make it possible to establish- you that have the least wear and tear on the material UPA-6-30 - 0.00083 g. The closest to him for demolition is resistance is a sample of PAG / 6.6 material R196-GF30, which 6.1 times greater than the weight wear. Material sample lu steel 45 in conjunction with the sample material UPA- 6-30 has the lowest weight-loss value of 0.00005 d. The lowest value is the coefficient of friction has the conjunction of materials "steel 45 – UPA-6-30" - 0.163. The process of working out is most quickly achieved with UPA-6-30 material after 20 min. with the value of of friction in the friction zone 348 ± 2 K. The research presented is necessary for the further exploitation and selection of polymer- of no-composite materials for conjugations that work in difficult conditions. The research data of are of interest to agricultural producers and career equipment and various transport machines. Проведено аналiз трибологiчної ефективностi спряжень "полiмерних-композитних матерiалiв – сталь". Оскiльки неправильно пiдiбранi матерiли з точки зору трибологiї дають значнi експлуатацiйнi витрати. Тому вибiр марки полiмерно-композитних матерiалiв для використання у конструкцiях вузлiв та деталей машин є завданням суттєвого пiдвищення їх технiчного рiвня. Випробування зразкiв з полiмерно-композицiйних матерiалiв на вiдносну абразивну стiйкiсть в спряженнi зi зразками сталi 45 дало можливiсть встановити, що найменше значення вагового зношування має матерiал Nylon 66. Найближчими за значеннями вiдносної абразивної стiйкостi з дослiджуваних матерiалiв до Nylon 66 має матерiал ПА-6-210КС, зi значеннями в 1,65 разiв меншими. В експлуатацiї машин при наявностi абразивного зношування доцiль¬но використовувати спряження матерiалiв "Nylon 66 – сталь 45" та "ПА-6-210КС – сталь 45". Результати триботехнiчних дослiджень без мащення на машинi тертя СМЦ-2 спряжень "полiмерно-композитний матерiал – сталь 45" дають можливiсть встановити, що найменше зношування має зразок з матерiалу УПА-6-30 – 0.00083 г. Найближчим до нього за зносостiйкiстю є зразок матерiалу PAG/6.6 R196-GF30, що в 6.1 раз бiльший за ваговим зносом. Зразок з матерiалу сталь 45 в спряженi зi зразком матерiалу УПА- 6-30 має найнижче значення вагового зносу 0,00005 г. При цьому найнижче значення коефiцiєнту тертя має спряження матерiалiв "сталь 45 –УПА-6-30"– 0.163. Процес припрацювання найшвидше досягається з матерiалом УПА-6-30 пiсля 20 хв. зi значенням температури в зонi тертя 348±2 K. Представленi дослiдження необхiднi для обґрунтування подальшої експлуатацiї та пiдбору полiмерно-композицiйних матерiалiв для спряжень, що працюють у важких умовах. Данi дослiдження представляють iнтерес для виробникiв сiльськогосподарської i кар'єрної технiки та рiзних транспортних машин.Item Basic approaches and requirements for the design of tribological polymer composite materials with high-modulus fillers(ХНУ, 2021) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Smal, V.; Lysenko, S.; Pashynskyi, M.; Katerynych, S.; Livitskyi, O.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Смаль, В. В.; Лисенко, С. В.; Пашинський, М. В.; Катеринич, С. Е.; Лівіцький, О. М.Based on a combination of a system-oriented approach and a synergetic concept, the requirements for the design of tribological polymer composite materials with high-modulus fillers are formed. These materials are considered as an open dynamic system that evolves during operation. The principles of the synergetic concept for tribotechnical systems taking into account the theory of evolution and self-organization to ensure its self-governing and self-supporting development are considered. It is revealed that in the process of interaction of elements of the tribosystem the cooperation of local areas of their materials is formed with the emergence of a critical number of such areas and the creation of an information field about their functioning. The direction of self-organization of processes and states of parts materials in the tribotechnical system and expediency of using the conclusions of the synergetic concept in the construction of polymer composite materials, as well as their nonequilibrium are shown. The issues of creation of tribophysical bases of wear resistance of tribotechnical systems with conjugations of the details made or strengthened by polymeric composite materials are considered. Polymer composite materials are considered as a set of interacting ensembles of local areas, the principle of maximum wear resistance (reliability) is used. Tribological principles and requirements to creation and substantiation of expediency and efficiency of use of high-modulus fillers in polymers are formulated. В роботі на основі поєднання системно-спрямованого підходу і синергетичної концепції сформовані вимоги до конструювання трибологічних полімерних композитних матеріалів з високомодульними наповнювачами. Ці матеріали розглядаються як відкрита динамічна система, яка еволюційно розвивається в процесі експлуатації. Розглянуті принципи синергетичної концепції для триботехнічних систем з урахуванням теорії еволюції і самоорганізації для забезпечення її самокеруючого і самопідтримуючого розвитку. Виявлено, що в процесі взаємодії елементів трибосистеми формується кооперативність локальних областей їх матеріалів з виникненням критичного числа таких областей й створення інформаційного поля про їх функціонування. Показано спрямованість самоорганізації процесів і станів матеріалів деталей в триботехнічній системі та доцільність використання висновків синергетичної концепції при конструюванні полімерних композитних матеріалів, а також їх нерівноважність. Розглянуті питання створення трибофізичних основ зносостійкості триботехнічних систем зі спряженнями деталей, виготовлених або зміцнених полімерними композитними матеріалами. Полімерні композитні матеріали розглянуті як сукупність взаємодіючих ансамблів локальних областей використано принцип максимальної зносостійкості (надійності). Сформульовані трибологічні принципи та вимоги до створення і обґрунтування доцільності і ефективності використання високомодульних наповнювачів в полімерах.Item Creation of theoretical bases of tribotechnologies of running-in and restoration as means of effective increase of operational wear resistance of motor transport and mobile agricultural machinery(ХНУ, 2021) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Slon, V.; Chernai, A.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Слонь, В. В.; Чернай, А. Є.The bases for creation of theoretical bases of tribotechnologies of running-in and restoration of conjugations of details of systems and units of motor transport and mobile agricultural machinery are defined. The specifics of selective transfer on the surface of contacting parts of machines and creation of servito films, formation of coatings during running-in and restoration from antifriction materials, which are a part of additives in motor and transmission oil, are considered. A number of tribophysicochemical processes that occur in the conjugations of parts materials and how they affect the creation of tribotechnologies of running-in and restoration are clarified. The creation of tribotechnologies using geomodifiers is considered. It is proposed to build a single theory of tribotechnologies of running-in and recovery on the basis of the mechanism of triboplasm formation in the conjugations of parts of systems and units of machines. It is also proposed to add to this the thermofluctuation theory of S.M. Zhurkova taking into account the change of dilaton and compression bonds of atoms of materials of tribocouples of details with creation of local areas of deformations of compression and tension and zones of thermoplastic deformation. Визначено підстави для створення теоретичних основ триботехнологій припрацювання і відновлення спряжень деталей систем і агрегатів автотранспортної та мобільної сільськогосподарської техніки. Розглянуто специфіку вибіркового переносу на поверхні контактуючих деталей машин та створення сервовитних плівок, формування покриттів при припрацюванні і відновленні з антифрикційних матеріалів, що входять до складу присадок в моторну та трансмісійну оливу. З'ясовано ряд трибофізикохімічних процесів, які відбуваються в спряженнях матеріалів деталей, та як вони впливають на створення триботехнологій припрацювання та відновлення. Розглянуто створення триботехнологій при використанні геомодифікаторів. Запропоновано єдину теорію триботехнологій припрацювання і відновлення будувати на основі механізму утворення трибоплазми в спряженнях деталей систем і агрегатів машин. Також запропоновано до цього додати термофлуктуаційну теорію С.М. Журкова з урахуванням зміни дилатонних і компресонних зв'язків атомів матеріалів трибоспряжень деталей з створенням локальних областей деформацій стиску і розтягу та зон термопластичної деформації.Item Design of mated parts using polymeric materials with enhanced tribotechnical characteristics(PC Technology Center, 2020) Kobets, A.; Aulin, V.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Hrynkiv, A.; Krutous, D.; Muranov, E.; Кобець, А. С.; Аулін, В. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.; Гриньків, А. В.; Крутоус, Д. І.; Муранов, Є. С.; Кобец, А. С.; Аулин, В. В.; Деркач, А. Д.; Макаренко, Д. А.; Гринькив, А. В.; Крутоус, Д. И.; Муранов, Е. С.This paper reports a comparative study of the poly¬meric materials operating in conjugation with steel. In agricultural engineering, a significant role in structur¬al materials belongs to polymer composites. This type of material is characterized by the low price, small technological cost, as well as acceptable processing characteristics. It has been found that it is necessary to form, for each type of mated parts, a set of materials that could maximally meet the operational conditions. To describe the operating conditions in more detail, they need to be generalized for the specific tribolog¬ical and loading characteristics. Based on this, such load regimes were selected that correspond to the mov¬able mated parts in sowing complexes. For these mated parts, it was necessary, in the course of the tribological study, to choose a material with minimal technologi¬cal deviations but with enhanced tribotechnical char¬acteristics. The result of this study has established that under the predefined conditions a polymer-composite materi¬al with the high-modulus filler PA-6.6+30 % F demon¬strates the best tribophysical characteristics compared to the material PA-6.6. The proposed material, in con¬jugation with steel 1.1191, has a friction coefficient that is 38...41 % lower, while the temperature in the contact area is 8...12 % less, than that in conjugation with the material PA-6.6. Based on the metallographic analysis of friction surfaces, one can argue that a polymer composite with a high-modulus filler creates favor¬able conditions for their implementation in the moving units of machines. The results reported here make it possible to ana¬lyze and synthesize composite materials primarily for agricultural engineering, taking into consideration their tribological properties. The findings may be par-ticularly interesting for service departments and enter¬prises producing parts for sowing complexes. Ця стаття про порівняльне дослідження полімерних матеріалів, що діють у сполученні зі сталлю. У сільськогосподарському машинобудуванні значна роль у конструкційних матеріалах належить полімерним композитам. Цей тип матеріалу характеризується низькою ціною, невеликою технологічною вартістю, а також прийнятними технологічними характеристиками. Було встановлено, що для кожного типу сполучених деталей необхідно сформувати набір матеріалів, які могли б максимально відповідати експлуатаційним умовам. Щоб більш детально описати умови експлуатації, їх потрібно узагальнити для конкретних трибологічних і навантажувальних характеристик. На основі цього були обрані такі режими навантаження, які відповідають рухомим сполученим деталям у посівних комплексах. Для цих сполучених деталей під час трибологічного дослідження необхідно було вибрати матеріал з мінімальними технологічними відхиленнями, але з посиленими триботехнічними характеристиками. Результатом цього дослідження було встановлено, що за попередньо визначених умов полімер-композиційний матеріал з високомодульним наповнювачем PA-6,6 + 30% F демонструє найкращі трибофізичні характеристики порівняно з матеріалом PA-6,6. Запропонований матеріал у кон'югації зі сталлю 1.1191 має коефіцієнт тертя на 38 ... 41% нижче, тоді як температура в зоні контакту на 8 ... 12% менше, ніж у кон'югації з матеріалом PA -6,6. На основі металографічного аналізу поверхонь тертя можна стверджувати, що полімерний композит з високомодульним наповнювачем створює сприятливі умови для їх реалізації в рухомих вузлах машин. Наведені тут результати дозволяють аналізувати та синтезувати композиційні матеріали насамперед для сільськогосподарського машинобудування, беручи до уваги їх трибологічні властивості. Висновки можуть бути особливо цікавими для сервісних відділів та підприємств, що виробляють деталі для посівних комплексів. В этой статье приводится сравнительное исследование полимерных материалов, работающих в сочетании со сталью. В сельскохозяйственном машиностроении значительная роль в конструкционных материалах принадлежит полимерным композитам. Этот вид материала отличается невысокой ценой, небольшой технологической стоимостью, а также приемлемыми технологическими характеристиками. Установлено, что для каждого типа сопрягаемых деталей необходимо формировать набор материалов, максимально соответствующих условиям эксплуатации. Чтобы описать условия эксплуатации более подробно, их необходимо обобщить для конкретных трибологических и нагрузочных характеристик. Исходя из этого, были выбраны такие режимы нагрузки, которые соответствуют подвижным сопряженным частям в посевных комплексах. Для этих сопряженных деталей в ходе трибологического исследования необходимо было выбрать материал с минимальными технологическими отклонениями, но с улучшенными триботехническими характеристиками. В результате исследования установлено, что в заданных условиях полимерно-композиционный материал с высокомодульным наполнителем ПА-6,6 + 30% F демонстрирует лучшие трибофизические характеристики по сравнению с материалом ПА-6,6. Предлагаемый материал в сопряжении со сталью 1.1191 имеет коэффициент трения на 38 ... 41% ниже, а температура в зоне контакта на 8 ... 12% меньше, чем в сопряжении с материалом PA-6,6. На основании металлографического анализа поверхностей трения можно утверждать, что полимерный композит с высокомодульным наполнителем создает благоприятные условия для их применения в движущихся узлах машин. Представленные здесь результаты позволяют анализировать и синтезировать композиционные материалы, прежде всего, для сельскохозяйственной техники, принимая во внимание их трибологические свойства. Полученные данные могут быть особенно интересны сервисным службам и предприятиям, производящим детали для посевных комплексов.Item Detection of changes in the characteristics and properties of friction zones of parts of tribocoupling systems and machine assemblies based on the entropy approach(ХНУ, 2023) Aulin, V.; Tykhyi, A.; Kuzyk, O.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Zhylova, I.; Аулін, В. В.; Тихий, А. А.; Кузик, О. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Жилова, І. В.The role of entropy in the processes of friction and wear of tribocoupling materials of moving parts is clarified. The implementation of the effect of self-organization of materials depending on the production of entropy is theoretically substantiated. The conditions of self-organization with negative entropy production were obtained. The relationship between the rate of volumetric wear of tribocoupled parts and the production of excess entropy and its flow is determined. Expressions for the intensity of wear of tribocoupling parts were obtained, taking into account thermal processes in the friction zone. The trends of changes in the characteristics and properties of tribocouplers of components, systems and machine aggregates with a change in entropy have been clarified. Виявлення змін характеристик і властивостей зон тертя деталей трибоспряжень систем і агрегатів машин на основі ентропійного підходу З'ясовано роль ентропії в процесах тертя і зношування матеріалів трибоспряження рухомих деталей. Теоретично обґрунтовано реалізацію ефекту самоорганізації матеріалів в залежності від виробництва ентропії. Отримано умови самоорганізації при від'ємному виробництві ентропії. Визначено зв'язок швидкості об'ємного зношування трибоспряження деталей від виробництва надлишкової ентропії і її потоку. Отримано вирази для інтенсивності зношування деталей трибоспряження з урахуванням теплових процесів в зоні тертя. З'ясовано тенденції зміни характеристик і властивостей трибоспряжень деталей вузлів, систем і агрегатів машин зі зміною ентропії.Item Determination of the rational composition of the additive to oil with the use of the Katerynivka friction geo modifier(University of Kragujevac, 2019) Aulin, V.; Lyashuk, O.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Zamota, T.; Vovk, Y.; Pankov, A.; Tykhyi, A.; Horkunenko, A.; Аулін, В. В.; Ляшук, О. Л.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Замота, Т. М.; Вовк, Ю. Я.; Панков, А. О.; Тихий, А. А.; Горкуненко, А. Б.Studies of the formation of the optimal composition of Tribological additives to the base oil have shown the possibility of improving the characteristics of the tribosystem. It was revealed that this Tribological additive makes it possible to form functional surface layers that provide normal operating conditions for tribological conjugation of parts. Based on the optimization of the technical condition of the Tribological additives, the optimal values of each of its components are obtained. Optimization of the condition provided that the amount of wear should tend to a minimum, and the maximum load and loading of the weld should tend to a maximum. Based on the experimental database on the 4-ball friction machine, an equation is obtained for each of the indicated response functions of the resulting features, based on which, with a desirability value of the order of 1.0, the composition of Tribological additives is obtained: from Katerynivka Friction geo modifiers; Sodium oleate, copper sulfate and phosphor TAT 33. It was found that the adding of TM-3-18k into the oil Tribological additives in the amount of 5.75 % under laboratory conditions can reduce the wear rate by 35.1 – 35.5 %, the maximum load also increases by 17.1 – 17.2 %, and the welding load increases by 5.3 – 8.4 %. The analysis of experimental data shows that this Tribological additive can be operated at locally loaded parts of 1035 N, and the peak contact overload is up to 2385 N. The research results suggest that the proposed Tribological supplement makes it possible to improve the characteristics of the tribosystem. It can be useful to service and trucking enterprises during technical service and for the manufacturing of composite oil. Дослідження формування оптимального складу трибологічних присадок до базової оливи показали можливість покращення характеристик трибосистеми. Було виявлено, що ця трибологічна присадка дає можливість формувати функціональні поверхневі шари, які забезпечують нормальні умови експлуатації для трибологічних спряжень деталей. На основі оптимізації вмісту трибологічних присадок отримують оптимальні значення кожного з його компонентів. Оптимізація умови за умови, що кількість зносу має бути до мінімуму, а максимальне навантаження та навантаження зварювання має бути максимальним. На основі експериментальної бази даних на 4-кульковій машині тертя отримують рівняння для кожної із зазначених функцій реагування отриманих ознак, на основі якої зі значенням бажаності порядку 1,0 отримують склад трибологічних присадок : Катеринівські геомодифікатори тертя; олеат натрію, мідний купорос та фосфор TAT 33. Було встановлено, що додавання ТМ-3-18к в оливу трибологічної присадки в кількості 5,75% в лабораторних умовах дозволяє знизити швидкість зносу на 35,1 - 35,5%, максимальне навантаження також збільшується на 17,1 - 17,2%, а зварювальне навантаження збільшується на 5,3 - 8,4%. Аналіз експериментальних даних показує, що цю трибологічну присадку можна експлуатувати на локально завантажених ділянках 1035 Н, а пікове контактне перевантаження становить до 2385 Н. Результати досліджень говорять про те, що запропонована трибологічна присадка дозволяє покращити характеристики трибосистеми. Це може бути корисно для обслуговування під час технічного обслуговування та для виготовлення композиційних олив.Item Development of a system for diagnosing bearing assemblies with polymer parts during operation(PC Technology Center, 2020) Aulin, V.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Hrynkiv, A.; Krutous, D.; Muranov, Є.; Аулін, В. В.; Деркач, А. Д.; Макаренко, Д. А.; Гриньків, А. В.; Крутоус, Д. І.; Муранов, Є. С.The object of research is the process of monitoring the limiting wear of polymer-composite bushings of the bearing unit of the parallelogram mechanism of seeding machines. This process is clearly manifested in determining the good condition of the moving joints of machines operating in severe operating conditions. The studies performed are based on the principle of breaking the active link. The diagnostics is based on this principle, which makes it possible to assert with sufficient accuracy about the failure of the control link of the mates of parts. The main hypothesis of the study is that by developing a diagnostic system based on the control of composite bushings, it is possible to determine the boundaries of the normal functioning of the sowing sections as a whole. The solution of this issue without intervention in the design of the sowing section itself is impossible. Since the material of the sleeve is a polymer composite, which has sufficient resistance not to pass an electric current, conditions are created for the implementation of the proposed diagnostic system. In this work, a regression model is built to control and identify changes in the lateral backlash from the operating time of the seeding complex. By analyzing the data obtained, it is possible to establish the relationship between the diagnostic parameter, namely, the fixation of the rupture of the active link passing near the working surface of the composite sleeve. The main limitations in the development of this diagnostic system are the boundaries of the control gaps in the mates, as well as the presence of dielectric materials for the control parts. In the case of a significant occurrence of an active rupture link or an incorrect selection of its required diameter, then this diagnostic method may work inappropriately and the diagnostic system becomes ineffective. The work reflects the timeliness and rationality of the developed diagnostic system. On the basis of such a diagnostic system, it is possible to create an automated diagnostic complex for monitoring the state of the parallelogram mechanisms of the seeding complex as a whole. Об'єктом дослідження є процес контролю граничного зносу полімерно-композиційних втулок підшипникового вузла паралелограмного механізму посівних машин. Даний процес чітко проявляється під час визначення справного стану рухомих з'єднань машин, що працюють у важких умовах експлуатації. Виконані дослідження спираються на принцип розриву активної ланки. Діагностика, побудована за даним принципом, дає можливість в достатній точності стверджувати про вихід з ладу контрольної ланки спряжень деталей. Основна гіпотеза дослідження полягає в тому, що розробивши систему діагностики на основі контролю композиційних втулок можливо визначити межі нормального функціонування посівних секцій в цілому. Вирішення даного питання без втручання в конструкцію самої посівної секції неможливо. Оскільки матеріалом втулки є полімерний композит, який має достатній опір, щоб не пропускати електричний струм, то створюються умови для реалізації запропонованої діагностичної системи. В даній роботі побудовано регресійну модель для контролю та виявлення зміни бокового люфта від напрацювання посівного комплексу. Шляхом аналізу отриманих даних можливо встановити взаємозв'язок між діагностичним параметром, а саме, фіксацією розриву активної ланки, що проходить поблизу робочої поверхні композиційної втулки. Основними обмеженнями під час розробки даної діагностичної системи є межі контрольних зазорів у спряженнях, а також наявність діелектричних матеріалів для контрольних деталей. У випадку значного залягання активної розривної ланки або неправильного підбору необхідного її діаметру, даний метод діагностування може недоречно спрацювати і діагностична система стає не ефективною. В роботі відображено вчасність та раціональність спрацювання розробленої діагностичної системи. На базі такої діагностичної системи можливо створити автоматизований діагностичний комплекс для контролю технічного стану паралелограмних механізмів посівного комплексу в цілому.Item Development of mechatronic module for the seeding control system(INMA Bucharest, 2019) Aulin, V.; Pankov, A.; Zamota, T.; Lyashuk, O.; Hrynkiv, A.; Tykhyi, A.; Kuzyk, O.; Аулін, В. В.; Панков, А. О.; Замота, Т. М.; Ляшук, О. Л.; Гриньків, А. В.; Тихий, А. В.; Кузик, О. В.Existing control systems of sowing machines are intricate and not reliable enough. In these systems, devices are connected by a variety of signal and power wires. This leads to a "problem of interfaces" and a decrease in the efficiency of the control process. The solution to this problem is based on the mechatronic approach or combining elements and control units into mechatronic modules. They are characterized by reliability, compact design and lower cost. The improvement of functional and structural integration of the control system components by their integration into the mechatronic module is considered. The module of regulation of seeding rate on the basis of software and hardware platform Arduino is developed. The work of the proposed control system when changing the seeding rate in the seeding system is studied. Існуючі системи управління роботою посівних машин складні і недостатньо надійні. В цих системах пристрої з'єднуються безліччю сигнальних і силових проводів. Це призводить до «проблеми інтерфейсів» і зниження ефективності процесу управління. Рішення даної проблеми засноване на мехатронному підході, або на об'єднанні елементів і блоків системи управління в мехатронні модулі. Вони характеризуються надійністю, компактністю, меншою вартістю. Розглянуто поліпшення функціонально-структурної інтеграції компонентів системи управління їх об'єднанням в мехатронний модуль. Розроблено модуль регулювання норми висіву на основі програмно-апаратної платформи Arduino. Досліджено роботу запропонованої системи управління при зміні норми висіву у висівній системі.Item Exploring a possibility to control the stressed-strained state of cylinder liners in diesel engines by the tribotechnology of alignment(PC Technology Center, 2019) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Dykha, O.; Zamota, T.; Dzyura, V.; Аулін, В. В.; Гринькив, А. В.; Лисенко, С. В.; Диха, О. В.; Замота, Т. М.; Дзюра, В. О.Using a finite element method, we have investigated the stressed-strained state of part in a diesel cylinder liner. It was established that the distribution of a stress field corresponds to the distribution of the mean wear along the generatrix and the diameter of cylinder liners in the powertrain KamAZ at different operating duration. It is shown that the coercimetric method makes it possible to obtain objective pattern of the stressed-strained state of cylinder liners by building a histogram of distributions of coercive force along their generatrix and the cross section. It was found that an important magnitude along the generatrix of the examined cylinder liners is within 12...68 mm along the generatrix from the upper plane. It was established that the intensity of wear of cylinder liners at operating duration of 112 thousand km is 2.5∙10–6 mm/km; at 220.5 thousand km, it increases by 1.36 times and equals 3.4∙10–6 mm/km; following the implementation of tribotechnology of alignment, at operating duration of 254.8 thousand km the intensity of wear is 2.4∙10–6 mm/km. This shows the improved wear resistance of cylinder liners for the case of a combined modification of a motor oil with a 4 % copper glycerate additive and the implementation of the proposed tribotechnology of align¬ment, as well as the increased resource of cylinder liners by 16 %. We have theoretically substantiated the dynamics of change in the wear resistance of the part consisting of a diesel cylinder liner when implementing the proposed tribotechnology of alignment, taking into consideration the character of additive wear. A refined mathematical model has been constructed for the wear of parts in the diesel engines when applying active additives to motor oils, which subsequently could be used for the theoretical estimation of their residual resource. A comparative analysis of the results obtained from applying a coercimetric method confirms that the proposed tribotechnology of alignment leads to a decrease in the stressed-strained state. That enhances the wear resistance and improves the technical condition of diesel cylinder liners: the magnitude of coercive force reduces by 7.5 % while the operating duration increases by 16 %. In this case, at longer operating duration: 254.8 thousand km vs. 220.5 thousand km based on data on coercive force (14.2...9.1) A/cm (13.2...9.0) A/cm, it is in almost the same technical condition. Проведеними дослідженнями формування функціонального мідьвмісного поверхневого шару на деталях двигунів автомобілів триботехнологією припрацювання встановлено зниження зношування деталей підчас їх експлуатації. Виявлено, що сформоване покриття створює можливість еластичного шару який зменшує напруження в матеріалі деталей двигунів. Експериментальними дослідженнями коерцитивної сили робочих поверхонь деталей підтверджено зниження накопичення руйнуючих напружень в приповерхневих шарах матеріалу деталей. В свою чергу, порівняльний аналіз отриманих результатів коерцитиметричним методом підтверджує, що запропонована триботехнологя припрацювання приводить до зменшення напружено-деформованого стану та дає можливість підвищити зносостійкість і поліпши¬ти технічний стан гільз циліндрів дизеля: величи¬на коерцитивної сили знижується на 7,5 %, в той час коли напрацювання збільшується на 16 %. При цьому при більшому напрацюванні: 254,8 тис. км проти 220,5 тис. км за даними коерцитивної сили (14,2…9,1) А/см і (13,2…9,0) А/см знаходиться в практично однаковому технічному стані. Функціональний поверхневий шар формується при впроваджені композиційної оливи в триботехнологію холодного припрацювання силового агрегату автомобіля. Запропоновано та реалізовано схему підключення електричного струму до деталей циліндропоршневої групи двигуна при дослідженні розробленої триботехнології припрацювання. Особливостями даної схеми є те, що постійний електричний струм подається наступною полярністю, плюсом, через щітково-колекторний вузол на колінчастий вал, а мінусом – через затискний контакт на блок картер. Результати досліджень дають підстави стверджувати про можливість контролю внутрішніх напружень та подальшої величини зношування в матеріалі робочих важконавантажених деталей силових агрегатів автомобілів підчас певних їх сервісних дій. Запропонована триботехнологія припрацювання може представляти інтерес як для сервісних служб автотранспортних підприємств, так і для станцій технічного обслуговування автомобілів.Item Features of electrochemical-mechanical running-in of chrome-plated piston rings to the cast-iron surface of the cylinder liner under different friction modes(ХНУ, 2019) Aulin, V.; Zamota, T.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Chernovol, M.; Chernai, A.; Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Черновол, М. І.; Чернай, А. Є.In this paper, the laws of the electrochemical - mechanical running-in (ECMR) are considered. For elimination of inaccuracies of form of details and errors of assembling mechanism expose to running-in which running- in of the surfaces take place. The most effective factor of acceleration of running-in is to use the combined processes at running- in surfaces. One of them is ECMR. The results of experimental studies have shown that the the processes of ECMR pass in the environment of electrolyte, which influences efficiency of process, mode of friction at running-in pair and speed of electrochemical reactions. The essence of ECMR consists of the following: working motion for details of mechanism is given, between details an electrolyte is pumping and cutoff alternating current. Due to joint electrochemical-mechanical influence there is a rapid adaptation of one surface to other. The most effective factor of ECMR is electrochemical, at which it is easy to electrochemical stripping of material from the run-in surface due to anodal dissolution at the hydrodynamic lubrication rate. У цій роботі розглядаються закони електрохіміко-механічного припрацювання (ЕХМП). Для усунення неточностей форми деталей та помилок збирального механізму виконують обкату, в якій відбувається припрацювання поверхонь. Найефективнішим фактором прискорення обкатки в роботі є використання комбінованих процесів на поверхнях тертя. Один з них - ЕХМП. Результати експериментальних досліджень показали, що процеси ЕХМП проходять у середовищі електроліту, що впливає на ефективність процесу, режим тертя при запуску пари та швидкість електрохімічних реакцій. Суть ЕХМП полягає в наступному: задається робочий рух для деталей механізму, між деталями пропускають електроліт і підключення змінного струму. Завдяки спільному електрохіміко-механічному впливу відбувається швидке припрацювання однієї поверхні до іншої. Найбільш ефективним факторомЕХМП є електрохімічний, при якому легко проводити електрохімічне знімання матеріалу з поверхні, завдяки анодному розчиненню зі швидкістю гідродинамічного мащення.Item Improvement of tribological characteristics of coupling parts "shaft-sleeve" with polymer and polymer-composite materials(ХНУ, 2022) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Pashynskyi, M.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Пашинський, М. В.The article provides an analytical justification of the flow of tribological processes of coupling of "shaft-sleeve" parts, which simulates the functioning of sliding bearings and cylindrical joints of machines. The main attention is paid to such characteristics as contact pressure, static and dynamic forces, the criterion of the product of the total pressure on the sliding speed, the work of friction forces and its transition into thermal energy in the friction zone for polymer (based on polyamide P-68) and polymer-composite coatings (based on P-68 with kaolin filler) on the working surfaces of the parts. A comparative analysis of the functioning and tribological characteristics of the couplings of parts without coatings is presented. Experimentally, on the basis of tests of samples on the MИ-1M friction machine, a significant reduction in wear and an increase in the relative wear resistance of samples with polymer-composite coatings in the modes of friction without lubrication (by 1.3...1.4 times) and marginal friction (in 1.2...1.3 times), as well as a decrease in the temperature in the friction zone (365 K and 347 K) compared to the polymer coating. В статті дано аналітичне обґрунтування протікання трибологічних процесів спряження деталей "вал-втулка", яке моделює функціонування підшипників ковзання і циліндричні шарніри машин. Основна увага приділена таким характеристикам як контактний тиск, статичному та динамічному зусиллям, критерію добутку сумарного тиску на швидкість ковзання, роботи сил тертя й її переходу в теплову енергію в зоні тертя для полімерних (на основі поліаміду П-68) і полімерно-композиційних покриттів (на основі П-68 з наповнювачем каоліну) на робочих поверхнях деталей. Наведено порівняльний аналіз функціонування і трибологічних характеристик спряжень деталей без покриттів. Експериментально, на основі випробувань зразків на машині тертя МИ-1М, доведено істотне зменшення зносу та підвищення відносної зносостійкості зразків з полімерно-композиційними покриттями в режимах тертя без змащення (в 1,3...1,4 рази) і граничному терті (в 1,2...1,3 рази), а також зменшення температури у зоні тертя (365 К і 347 К) у порівнянні з полімерним покриттям.Item Increase of formation efficiency of gears contact spot at electrochemical-mechanical running-in(ХНУ, 2019) Aulin, V.; Zamota, T.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Bondarets, O.; Yatsun, V.; Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Бондарець, О. А.; Яцун, В. В.The analysis of literature sources showed that gears are the most common types of mechanical gears. They are widely used in all branches of mechanical engineering, in particular in metal-cutting machines, cars, tractors, agricultural machines, etc. Among the many advantages of this type of gear, there are disadvantages, among which it is worth noting increased demands on precision manufacturing and Assembly, which results in a greater complexity of the collaborative process of finishing gears in view of their complicated shape and heavyduty loads for contour and complex mode of interaction. This makes it particularly difficult to increase the durability when running gears. They require increased surface hardness, which is associated with small contact areas (in most cases-in line) and large specific loads. Even small distortions in this case lead to a significant complication of the process of their burn-in. The results of experimental studies have shown that for elimination of inaccuracies of form of details and errors of assembling mechanism expose to running-in which running- in of the surfaces take place. The most effective factor of acceleration of running-in is to use the combined processes at running- in surfaces. One of them is the electrochemical - mechanical running-in (ECMR). Показано, що зубчасті зачеплення є найбільш поширеними типами механічних передач. Їх широко застосовують у всіх галузях машинобудування, зокрема в металорізальних верстатах, автомобілях, тракторах, сільгоспмашинах і т.д. Серед безлічі переваг цього типу передач, в якості недоліків можна зазначити підвищені вимоги до точності виготовлення і монтажу. Слід увагу зосередити на складному характері процесів доведення зубчастих зачеплень, враховуючи форму і важкі умови роботи при взаємодії. Це обумовлює складність методів обробки робочих поверхонь з метою підвищення довговічності зубчастих зачеплень. Методи вимагають підвищення твердості робочої поверхні при малих площинах контакту і великих питомих навантажень. Навіть невеликі геометричні відхилення при цьому призводять до значного ускладнення процесу припрацювання поверхонь. Результати експериментальних досліджень показали, що для усунення геометричних відхилень форми деталей і відхилень операцій від технології складання, механізм піддають обкатці, під час якої відбувається припрацювання робочих поверхонь. Найбільш ефективним фактором прискореного припрацювання є використання комбінованих технологій, що базуються на процесах електрохіміко- механічного припрацювання.Item Increasing the Functioning Efficiency of the Working Warehouse of the “UVK Ukraine” Company Transport and Logistics Center(University of Zilina, 2020) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lyashuk, O.; Vovk, Y.; Lysenko, S.; Holub, D.; Zamota, T.; Pankov, A.; Sokol, M.; Ratynskyi, V.; Lavrentieva, O.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Ляшук, О. Л.; Вовк, Ю. Я.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Замота, Т. М.; Панков, А. О.; Сокол, М. Б.; Ратинський, В. В.; Лаврентьєва, О. О.Competition in the field of logistics and individual transport services requires the constant analysis of logistics chains and their individual links. Given analysis enables implementation of new approaches to logistics companies and networks trade marketing in the offtake of certain types of goods. Industrial and commercial enterprises have to expand their trade and economic relations with other regions with the aim to provide the necessary sales volumes in the domestic market of regions and to go beyond it. Integration of the country's economy and the free trade policy orientation greatly simplify the task of establishing the free trade and economic relations between producers and consumers. However, there is a question of how quickly and efficiently; with minimal logistics costs, the goods at the right region of the customer should be delivered. The experiment on a one-storey closed warehouse No 3 of Brovary "UVK Ukraine", where a process of the crossdocking warehousing, with subsorting from a warehouse, has been conducted. The warehouse mainly works on trading networks. The loading of the warehouse has been performed with the input flow intensity within (12.3 ... 23.56 (t/h)). During the experiment, the number gain of loading and unloading machines (Electrostacks Reath Track OMG NEOS LAT 3.0) a pcs in the process of unloading, loading and moving consignments, has been examined. In addition, the increasing number of workers employed in non-mechanized forms of work, such as receiving and stacking cargo in the reception area (moving the relevant consignments to designated areas of the reception area and its arrangement), which in total is an increase of 4 employees in the technological process of the warehouse operation, has been investigated during the experiment. The growing of labor and mechanized resources makes it possible to better organize the work of the warehouse, reduce total costs and increase cargo output flow. Conducting the process of warehouse work optimization on the formed technology and corresponding labor and mechanized resources caused an increase of its efficiency. It has been found that the optimal values of intensity of the incoming cargo flow will be 17.93 (t/h); the number of employees engaged in non-mechanized labor - 12 workers, and loading and unloading machines - 3 (pcs). Under such conditions, the warehouse functioning according to the desirability level will reach value 0.792. In this case, the cost value of warehouse work is 181.07 US$/h and cargo output flow intensity is 10.23 (t/h). Results of experimental studies have shown that implementation of the proposed method of increasing the efficiency of warehouse work, based on the company "UVK Ukraine" may, on average, achieve a total cost reduction of 17.2% and an increase in output flow by 34.6% and the input flow by 10.3%. Конкуренція в галузі логістики та окремих транспортних послуг вимагає постійного аналізу логістичних ланцюгів та їх окремих зв'язків. Наведений аналіз дозволяє реалізувати нові підходи до логістичних компаній та мережевого торговельного маркетингу при відході певних видів товарів. Промислові та комерційні підприємства мають розширити свої торговельно-економічні відносини з іншими регіонами з метою забезпечити необхідні обсяги продажів на внутрішньому ринку регіонів та вийти за його межі. Інтеграція економіки країни та орієнтація на політику вільної торгівлі значно спрощують завдання встановлення вільної торгівлі та економічних відносин між виробниками та споживачами. Однак виникає питання про те, як швидко та ефективно; при мінімальних логістичних витратах товар повинен бути доставлений у потрібний регіон замовника. Експеримент на одноповерховому закритому складі №3 м. Бровари «UVK Ukraine», де проведено процес перехресного складування із зануленням із складу. Склад переважно працює в торгових мережах. Завантаження складу виконується з інтенсивністю вхідного потоку в межах (12,3 ... 23,56 (т / год)). Під час експерименту було вивчено збільшення кількості вантажно-розвантажувальних машин (Electrostacks Reath Track OMG NEOS LAT 3.0) у процесі вивантаження, завантаження та переміщення вантажів. Крім того, збільшується кількість робітників, зайнятих на немеханізованих формах роботи, таких як отримання та укладання вантажів у зоні прийому (переміщення відповідних партій вантажів у визначені зони приймальної зони та її облаштування), що в цілому є збільшенням 4 працівників у технологічному процесі роботи складу, було досліджено в ході експерименту. Зростання робочої сили та механізованих ресурсів дає змогу краще організувати роботу складу, зменшити загальні витрати та збільшити потік вантажу. Проведення процесу оптимізації складських робіт за сформованою технологією та відповідними робочими та механізованими ресурсами викликало підвищення її ефективності. Встановлено, що оптимальні значення інтенсивності вхідного вантажопотоку становитимуть 17,93 (т / год); кількість працівників, зайнятих немеханізованою працею - 12 робітників, а вантажно-розвантажувальними машинами - 3 (шт). За таких умов функціонування складу відповідно до рівня бажаності досягне значення 0,792. У цьому випадку вартість витрат на складські роботи становить 181,07 дол. / год, а інтенсивність потоку вантажу - 10,23 (т / год). Результати експериментальних досліджень показали, що реалізація запропонованого способу підвищення ефективності роботи складських приміщень на базі компанії «UVK Ukraine» може в середньому досягти загального зниження витрат на 17,2% та збільшення потоку продукції на 34,6% і вхідний потік на 10,3%.Item Influence of high-modulus filler content on critical load on tribocouples made of microheterophase polymer composite materials(ХНУ, 2022) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Derkach, O.; Makarenko, D.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Деркач, О. Д.; Макаренко, Д. О.The influence of the content of high-modulus filler on the assessment of the critical load on the conjugation of polymeric composite materials is theoretically substantiated from the tribological point of view. Various cases of destruction of polymeric composite materials are considered. The conditions under which the setting of polymeric composite materials is observed, as well as the conditions of their destruction are formulated. Both viscous and brittle fracture of polymeric composite materials are considered. The main focus is on critical loads and stresses depending on the content of high-modulus filler, taking into account the modulus of elasticity of the polymer matrix and filler and the nature of their destruction. В роботі теоретично з трибологічної точки зору обґрунтовано вплив вмісту високомодульного наповнювача на оцінку критичного навантаження на спряження полімерних композитних матеріалів. При цьому розглядаються різні випадки руйнування полімерних композитних матеріалів. Сформульовані умови, при яких спостерігаються схоплювання полімерних композитних матеріалів, а також умови їх руйнування. Розглядається як в'язке, так і крихке руйнування полімерних композитних матеріалів. Основна увага зосереджена на критичних навантаженні і напруження в залежності від вмісту високомодульного наповнювача з урахуванням модулів пружності полімерної матриці і наповнювача та характеру їх руйнування.Item Investigation of the influence of fulleren-containing oils on tribotechnical characteristics(Rousse University, 2020) Derkach, O.; Kobets, A.; Aulin, V.; Kabat, O.; Makarenko, D.; Hrynkiv, A.; Shchus, B.; Деркач, О. Д.; Кобец, А. С.; Аулін, В. В.; Кабат, О. С.; Макаренко, Д. А.; Гриньків, А. В.; Шусь, Б. П.The influence of fullerenes’ soot concentration, which added to oil М10г2к on few tribotechnical characteristics «steel-steel» was investigated. It was found, that optimal volume of fullerene soot in the oil was 0,1% of the weight. At this level of concentration can be seen the lowest values of coefficient of friction – 0,045, and intense of linear wearing - 2,7×10-9. Through optical investigation the participation of fullerene soot in surface forming mechanism and saturated with carbon was confirmed, it provided an increase in tribotechnical characteristics of the samples. Досліджено вплив концентрації сажі фулеренів, що додано в оливу М10г2к, на деякі триботехнічні характеристики «сталь-сталь». Було встановлено, що оптимальний вміст фуллеренової сажі в оливі становив 0,1% ваги. На цьому рівні концентрації видно найнижчі значення коефіцієнта тертя - 0,045, а інтенсивності лінійного зношування - 2,7 × 10-9. Завдяки оптичному дослідженню було підтверджено участь фуллеренової сажі в механізмі поверхневого формування та насиченого вуглецем, що забезпечило підвищення триботехнічних характеристик зразків.Item Operational evaluation of motor oils of trucks by their thermal oxidative stability(Технологічний центр, 2019) Hrynkiv, A.; Гриньків, А. В.It is revealed that TEMOL Extra Diesel 15W-40, CF-4/CG engine oil on KamAZ 6520 trucks provides its functionality for 0–12.8 thousand km of mileage. It is forbidden to change the mileage intervals to replace the oil of the investigated brand on these vehicles under the prevailing operating conditions. Since on the mileage of 12.8 thousand km, the value of the coefficient of thermal oxidative stability during operation has a reserve of about 0.2 %, which can be characterized as a critical value. It is shown that Rovas Truck 15W-40, CI-4/SN engine oil, which is used on MAN TGA 64 trucks, corresponds to operating conditions in terms of its thermal oxidative stability. The development of changes in thermal oxidative stability from relative viscosity reflects the gradual activation of additives and functional additives in the working oil. The operational margin for thermal oxidative stability of this brand of oil is 2.5 %, which can be argued about the extension of the interval for its replacement by 1.1 thousand kilometers of mileage. Об’єктом дослідження є процес визначення термічного окислення робочої моторної оливи вантажних автомобілів підчас їх експлуатації. Одними з найбільш проблемних місць є встановлення відповідних режимів окислення робочої моторної оливи та підбір необхідного лабораторного обладнання, а також формування рекомендацій відносно експлуатаційної оцінки досліджуваних олив. В ході дослідження використовували способи термічного окислення проб робочої моторної оливи в режимах ламінарного перемішування, а також фотометрування для визначення ступеня забруднень продуктами окиснення. Виявлено, що моторна олива TEMOL Extra Diesel 15W-40, CF-4/CG в автомобілях КамАЗ 6520 (Росія) забезпечує свої функціональні можливості. Разом з тим змінювати інтервали пробігу для заміни оливи, при усталених експлуатаційних режимах, заборонено. Оскільки на пробігу 12,8 тис. км значення за термоокис¬лювальною стабільністю оливи підчас експлуатації має резерв лише 0,2 %, що характерне як критичне. Це пов’язано з тим, що запропонований метод контролю стану робочої оливи відображає залишковий ресурс оливи зазначеної марки на досліджуваному інтервалі пробігу вантажних автомобілів. Встановлено, що мо¬торна олива Rovas Truck 15W-40, CI-4/SN, яка експлуатується на вантажних автомобілях MAN TGA 6Ч4 (Німеччина), за характеристикою термоокислювальної стабільності відповідає експлуатаційним умовам. Експлуатаційний запас за термоокислювальною стабільністю даної марки оливи складає 2,5 % на пробігу 43,2 тис. км, що дає підстави для розширення інтервалу її заміни на 1,1 тис. км пробігу. Збільшення ресурсу моторної оливи, встановленої марки, можливо за рахунок визначення термоокислювальної стабільності, що також опосередковано характеризує працездатність присадок і доступність ресурсу оливи на зазна¬чений інтервал напрацювання. Завдяки визначенню термоокислювальної стабільності оливи забезпечується можливість обґрунтованої експлуатаційної оцінки робочої моторної оливи для відповідної марки вантажного автомобіля підчас їх експлуатації.Item Realization of the logistic approach in the international cargo delivery system(2019) Aulin, V.; Lyashuk, O.; Pavlenko, O.; Velykodnyi, D.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Holub, D.; Vovk, Y.; Dzyura, V.; Sokol, M.; Аулін, В. В.; Ляшук, О. Л.; Павленко, О. В.; Великодний, Д. О.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Вовк, Ю. Я.; Дзюра, В. О.; Сокол, М. Б.Fierce rivalry in the transport market raises serious reassessment and implementation of new approaches to logistics companies and trade enterprises in marketing of goods. To maintain the volume of domestic sales and output to the external one, producers and trading firms are forced to expand their trade and economic relations that occur in other regions. The integration of the world economy and policy orientation of foreign trade to free trade greatly simplify the task of setting up the free trade and economic connections, but the question is how quickly and efficiently, with the least costs, it is necessary to put the goods in the right region to the customer. In modern market conditions, international container transportation of goods between Ukraine and the European Union countries has a prospect of development, as each year the number of orders in transport and logistics enterprises increases. After analyzing the status of orders, the problem has been detected and widely connected with the method of organization of container cargo delivery in international communication and the formation of rational technology of serviced. To solve this problem a method of logistic approach to the system of containers transportation has been proposed based on the cybernetic model „white box“. The initial stage of its implementation involves formation of the limitation system of input parameters and factors that are consistent with the needs of the customer firm and the company performing transportation. Ten alternative order services schemes, each of which takes into account the possible combinations of operations, has been proposed. Based on the company „Inter Trans Logistic“, which serviced the order of the company „Agricultural Holding August“ for the transportation of rape seeds, 10 tons of corn on demand and a portion of sunflower oil 20,000 liters, according to their applications for ransportation, a logistic approach using a cybernetic model „white box“ has been implemented. Based on the mathematical models of changes in the total costs of the international container cargo shipping company of the customer, it has been shown that the maximum expenses are occurring in the implementation of the scheme 1 service order. In that case, the costs have been in the range of 848.72 to 7455.41 US $, according to a certain series of experiments. Based on the condition of the minimum cost function for container transportation, scheme 1 has been chosen as limiting scheme of service order against which the assessment carried out changes of the total costs in the implementation of other schemes. In percentage display according to Scheme 1, the following percentage intervals have been deducted for the reduction of sales costs: Scheme 2 - 12.70 to 34.98%; Scheme 3 - 2.93 to 12.00%; Scheme 4 - 2.06 to 10.88%; Scheme 5 - 1.69 to 4.25%; Scheme 6 - 0.87 to 3.28%; scheme 7 - 0.97 to 2.58%; Scheme 8 - 1.64 to 4.45%; Scheme 9 - 2.66 to 11.77%; scheme 10 - 2.33 to 9.94%. The results of experimental studies indicate that when the proposed methodology of the logistic approach, using the „white box“ based on the company „Inter Trans Logistic“ to international container transportation of goods in relation to the application of the company „Agricultural Holding August“ for transportation, the scheme 2 sequence of transport operations has been effective. In its realization the costs for 12.70 to 34.98% has been decreased in comparison with the marginal service scheme. Жорстке суперництво на транспортному ринку викликає серйозну переоцінку та впровадження нових підходів до логістичних компаній та торгівлі підприємства з маркетингу товарів. Для підтримання обсягу внутрішніх продажів та випуску продукції на зовнішній, виробники та торгові фірми є змушені розширювати свої торговельно-економічні відносини, що відбуваються в інших регіонах. Інтеграція світової економіки та орієнтація на політику зовнішньої торгівлі до вільної торгівлі значно спрощує завдання встановлення вільної торгівлі та економічних зв'язків, але питання полягає в тому, наскільки швидко і ефективно, з найменшими витратами, потрібно поставити товар у потрібному регіоні замовнику. У сучасних ринкових умовах здійснюються міжнародні контейнерні перевезення вантажів між Україною та країнами Європейського Союзу перспектива розвитку, оскільки з кожним роком кількість замовлень на транспортних і логістичних підприємствах збільшується. Проаналізувавши статус о замовлень, проблема виявлена і широко пов'язана з методом організації доставки контейнерних вантажів у міжнародному спілкуванні та формування раціональної технології обслуговування. Для вирішення цієї проблеми застосовується метод логістичного підходу до системи контейнерів перевезення запропоновано на основі кібернетичної моделі „білий ящик”. Початковий етап його реалізації включає формування система обмеження вхідних параметрів та факторів, що відповідають потребам фірми-замовника та компанії, що здійснює перевезення. Запропоновано десять схем альтернативних замовлень, кожна з яких враховує можливі поєднання операцій. На базі компанії «Інтер Транс Логістик», яка обслуговувала замовлення компанії «Аграрний Холдинг Август» на перевезення насіння ріпаку, 10 тонн кукурудзи на вимогу та порція соняшникової олії 20 000 літрів, відповідно до заявок на транспортування, було реалізовано логістичний підхід за допомогою кібернетичної моделі „білого поля”. На основі математичних моделей змін загальної суми витрати міжнародної компанії з доставки контейнерних вантажів замовника, було показано, що максимальні витрати відбуваються при виконанні замовлення на обслуговування схемою 1. У цьому випадку витрати були в межах від 848,72 до 7455,41 дол. США, згідно з даними певна серія експериментів. Виходячи з умови функції мінімальної вартості транспортування контейнерів, була обрана схема 1 як обмежувальну схему замовлення послуг, щодо якої оцінка здійснювала зміни загальних витрат при впровадженні інших схем. У відсотковому відображенні згідно зі схемою 1 для зменшення витрат на продаж були відраховані наступні відсоткові інтервали: Схема 2 - 12,70 до 34,98%; Схема 3 - 2,93 до 12,00%; Схема 4 - 2,06 до 10,88%; Схема 5 - 1,69 до 4,25%; Схема 6 - 0,87 до 3,28%; схема 7 - 0,97 до 2,58%; Схема 8 - 1,64 до 4,45%; Схема 9 - 2,66 - 11,77%; схема 10 - 2,33 до 9,94%. Результати експериментальних досліджень свідчать про те, що при запропонованій методології логістичного підходу використовують „білий ящик” на основі компанія «Inter Trans Logistic» здійснює міжнародні контейнерні перевезення вантажів стосовно заявки компанії «Agricultural Holding August» для транспортування, схема 2 послідовності транспортних операцій була ефективною. На його реалізацію витрати на 12.70 до 34,98% зменшено порівняно зі схемою граничного обслуговування.Item Regularities of dynamics of change in tribotechnical characteristics of coatings formed by tribotechnologies of restoration(ХНУ, 2019) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Velykodnyi, D.; Chernai, A.; Lukashuk, A.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Великодний, Д. О.; Чернай, А. Є.; Лукашук, А. П.In this paper, the laws of the dynamics of the changes of such tribotechnical characteristics as the moment of friction and the intensity of wear of the formed coatings by tribotechnology of restoration with the use of mixtures of geomodifiers KGMF-1 from natural substances based on the clay of the Katerinovsky deposit in the Kirovograd region of Ukraine are considered. The geomodifier KGMF-1 was added to the engine oil M10G2k. The study of the friction moment was carried out on a friction machine 2070 SMT-1 on various types of tripartite specimens and parts differing in area of the friction zone and the magnitude of its hardness. The processes of friction and wear were investigated by the method of acoustic emission on the Brüel & Kjear instrument with the determination of the intensity of wear. The results of experimental studies have shown that the dependence of the moment of friction and the intensity of wear on the duration of the test for the strains I and III types are identical. Investigation of the patterns of these characteristics on samples without endurance and endurance of 100 and 300 days revealed the difference: when maintaining the coatings for 100 days tribotechnical characteristics are the best, with the friction moment practically does not change, however, the duration of the time of spin and the intensity of wear decreases. Виконаний аналіз літературних джерел показав, що підвищена інтенсивність використання сільськогосподарської, транспортної та військової техніки обумовлює інтенсивне зношування поверхонь тертя деталей трибоспряжень, їх систем і агрегатів. Виявлено, що одним зі способів підвищення зносостійкості і надійності машин є покращення триботехнічних показників мастильних матеріалів додаванням в них геомодифікаторів тертя. З'ясовано експлуатаційні властивості від використання геомодифікаторів у трибоспряженнях деталей та показано можливість їх відновлення і реалізація процесів самоорганізації. З наукових робіт вітчизняних та зарубіжних вчених виявлено теоретичну та експериментальну доцільність використання геомодифікаторів у відновлювальних композиціях триботехнологій, особливо порошку на основі серпентину. Визначено, що з подрібненням частинок геомодифікаторів тертя на поверхні відбуваються фізико-хімічні перетворення та спостерігається трибополімеризація компонентів композиційної оливи у сформованому покритті. Зазначене покладено в основу розробки триботехнологій відновлення у різних країнах з використанням різних типів геомодифікаторів. В даній роботі розглянуто закономірності динаміки зміни таких триботехнічних характеристик, як момент тертя і інтенсивність зношування сформованих покриттів триботехнологією відновлення з використанням сумішей геомодифікатора КГМТ-1 з природних речовин на основі глини Катеринівського родовища Кіровоградської області України. Геомодифікатор КГМТ-1 додавали в моторну оливу М10Г2к. Дослідження моменту тертя проводили на машині тертя 2070 СМТ-1 на різних типів трибоспряження зразків і деталей, що відрізнялися за площею зони тертя і величини її твердості. Процеси тертя та зношування досліджували методом акустичної емісії на приладі фірми Brüel&Kjear з визначенням величини інтенсивності зношування. Результати експериментальних досліджень показали, що залежність моменту тертя і інтенсивності зношування від тривалості випробування для трибоспряжень І і ІІІ типів є ідентичними. Дослідження закономірностей цих характеристик на зразках без витримки і витримці 100 і 300 діб виявили відмінність: при витримуванні покриттів протягом 100 діб триботехнічні характеристики є найкращими, при цьому момент тертя практично не змінюється, однак зменшується тривалість часу.Item Studying the tribological properties of mated materials C61900-A48-25BC1.25BNo.25 in composite oils containing geomodifiers(PC Technology Center, 2019) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Lyashuk, O.; Zamota, T.; Holub, D.; Аулин, В. В.; Гринькив, А. В.; Лысенко, С. В.; Ляшук, О. Л.; Замота, Т. Н.; Голуб, Д. В.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Ляшук, О. Л.; Замота, Т. Н.; Голуб, Д. В.Studying the lubricating ability of the basic and composite oils Monnol TS-5 UHPD 10W40+K¬GМF-1+oleic acid, Monnol TS-5 UHPD 10W40+XADO HighWay for Diesel Truck on materials C61900 - A48- 25BC1.25BNo. 25 revealed their positive effect in com¬parison with basic oil Monnol TS-5 UHPD 10W40. This is proved by the enhancement of such characteristics as welding load and critical load, as well as the nature of dependence of the diameter of spots of wear of lower FBM balls on the load applied to them. These composite oils can be used to increase wear resistance of tribojunction of machine parts. It was found that among the studied oils Monnol TS-5 UHPD 10W40+KGМF-1+oleic acid, Monnol TS-5 UHPD 10W40+XADO HighWay for Diesel Truck, com¬posite oil with geomodifier KGМF-1+oleic acid demon¬strated the best result in comparison with the basic oil: wear indicator decreased by 11.5...14.3 %, аnd critical load increased by 17.2 %. The anti-scruff properties, which are determined by welding load, increased by 19.3 %. 3. It was determined that the patterns of changing friction momentum and wear intensity of the samples over time of testing on the friction machine 2070 CMT-1 depend both on their material, type of junction and the lu¬bricating medium. When geomodifier KGМF-1+oleic acid is used in basic oil Monnol TS-5 UHPD 10W40, friction momentum decreases on the mated samples from materi¬als C61900-A48-25BC1.25BNo. 25 by 5...57 %, compared to the basic oil. In addition, it was determined that wear intensity decreases by 3.4...6.0 times for the mated sam¬ples of type I and type III, and by 1.3…1.8 times for the mated samples of type II and type IV. Во время проведения исследований смазочной способности базовой и композиционных масел Monnol TS-5 UHPD 10W40 + КGМF-1 + олеиновая кислота, Monnol TS-5 UHPD 10W40 + XADO HighWay for Diesel Truck на материалах C61900 - A48-25BC1.25BNo.25 выявлены их положительный эффект по сравнению с базовым маслом Monnol TS-5 UHPD 10W40. Об этом свидетельствует повышение таких характеристик, как нагружение сварки и критическое нагружение, а также характер зависимости диаметра пятен износа нижних шариков FBM от приложенной к ним нагрузки. Данные композиционные масла можно использовать для повышения износостойкости трибосопряжений деталей машин. Выявлено, что среди исследуемых композиционных масел Monnol TS-5 UHPD 10W40 + КGМF-1 + олеиновая кислота, Monnol TS-5 UHPD 10W40 + XADO HighWay for Diesel Truck композиционное масло с геомодификаторы КGМF-1 + олеиновая кислота показала лучший результат по сравнению с базовом маслом: показатель износа уменьшился на 11,5 ... 14,3%, а максимальная нагрузка повысилась на 17,2%. Противозадирные свойства, которые определяются нагрузкой сварки, улучшились на 19,3%. Определено, что закономерности изменения момента трения и интенсивности изнашивания образцов со временем испытания на машине трения 2070 СМТ-1 зависят как от их материала, типа сопряжений и смазочного среды. При использовании геомодификаторы КGМF-1 + олеиновой кислоты в базовом масле Monnol TS-5 UHPD 10W40 на сопряжениях образцов из материалов C61900 - A48-25BC1.25BNo.25 на 5 ... 57% снижается момент трения, по сравнению с базовым маслом . При этом определено, что интенсивность изнашивания уменьшается в 3,4 ... 6,0 раза для I и III типа сопряжения образцов, а для ІІ и IV типа сопряжения образцов - в 1,3 ... 1,8 раза. Підчас проведення досліджень мастильної здатності базової та композиційних олив Monnol TS-5 UHPD 10W40+КGМF-1+олеїнова кислота, Monnol TS-5 UHPD 10W40+XADO HighWay for Diesel Truck на матеріалах C61900 – A48-25BC1.25BNo.25 виявлено їх позитивний ефект у порівнянні з базовою оливою Monnol TS-5 UHPD 10W40. Про це свідчить підвищення таких характеристик, як навантажування зварювання та критичного навантажування, а також характер залежності діаметра плям зносу нижніх кульок FBM від прикладеного до них навантаження. Дані композиційні оливи можливо використовувати для підвищення зносостійкості трибоспряжень деталей машин. Виявлено, що серед досліджуваних композиційних олив Monnol TS-5 UHPD 10W40+КGМF-1+олеїнова кислота, Monnol TS-5 UHPD 10W40+XADO HighWay for Diesel Truck композиційна олива з геомодифікатором КGМF-1+олеїнова кислота показала найкращий результат у порівнянні з базовою оливою: показник зносу зменшився на 11,5...14,3 %, а критичне навантаження зросло на 17,2 %. Протизадирні властивості, які визначаються навантаженням зварювання, покращилися на 19,3 %. Визначено, що закономірності зміни моменту тертя та інтенсивності зношування зразків з часом випробування на машині тертя 2070 СМТ-1 залежать як від їх матеріалу, типу спряжень та мастильного середовища. При застосуванні геомодифікатора КGМF-1+олеїнової кислоти в базовій оливі Monnol TS-5 UHPD 10W40 на спряженнях зразків з матеріалів C61900 – A48-25BC1.25BNo.25 на 5...57 % знижується момент тертя, в порівнянні з базовою оливою. При цьому визначено, що інтенсивність зношування зменшується в 3,4...6,0 рази для І і ІІІ типу спряження зразків, а для ІІ і ІV типу спряження зразків - в 1,3...1,8 рази.Item Studying truck transmission oils using the method of thermal-oxidative stability during vehicle operation(PC Technology Center, 2019) Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Rohovskii, I.; Chernovol, M.; Lyashuk, O.; Zamota, T.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Роговський, І. Л.; Черновол, М. І.; Ляшук, О. Л.; Замота, Т. М.The development of the technical exploitation of means of transport is to ensure the technical condition at a considerable level of functional serviceability for which the use of quality lubricants is a key area. Therefore, determining the technical condition of the transmission oils of cars by the method of thermo-oxidative stability during their operation is an urgent problem. The solution of the problem and the investigation of the technical condition of the transmission oil was performed on the basis of operational tasks and the results of their chemotomological studies. They can be used during the development of vehicle maintenance and justification for the use of appropriate brands of oils during operation. The methodology for research, determination of the condition and compliance with the operating conditions of working oils with thermo-oxidative stability during the operation of vehicles has been developed. Transmission oils research was carried out in the course of their operation on gearboxes of KamAZ 6520, MAN TGA 6 × 4 trucks. The research of working transmission oil by the following parameters is carried out: transmission of light flux, evaporation, viscosity. Graphic and analytical reflections of the coefficient of thermo-oxidative stability used the results of studies of the transmission of light flux through the oil sample and its evaporation after the temperature modes of testing the working oils. The change in the coefficient of thermo-oxidative stability of the oils of the corresponding brand from their relative viscosity is determined, the analysis of the obtained functions will allow to develop recommendations on the compliance of the working oils to the conditions of their operation. The Tedex Gear GL-4 80W90 transmission oil, used on MAN TGA 6 × 4 cars, has been found to meet the operating conditions of its thermal oxidation stability. At the time, the study of transmission oil YUKO TO-4 80W-85 on KAMAZ 6520 cars, showed that this oil does not provide its functionality for 8-30 and 45 thousand km. run. This is confirmed by the analysis of the obtained mathematical model of the change of the thermo-oxidative stability of the oil from the relative viscosity, namely, the output of some of its numerical values of the function for the level of 0.85 units. on the test interval of the run of cars. It is established that these researches are necessary for justification of further operation and selection of gear oils for the researched brands of vehicles during the performance of transport work at the enterprise. Розвиток технiчної експлуатацiї засобiв транспорту полягає в забезпеченнi технiчного стану на значному рiвнi функцiональної справностi для яких використання якiсних мастильних матерiалiв є ключовим напрямком. Тому визначення технiчного стану трансмiсiйних олив автомобiлiв методом термоокислювальної стабiльностi пiдчас їх експлуатацiї є актуальною проблемою. Вирiшення проблеми та дослiдження технiчного стану трансмiсiйної оливи виконувалось на основi експлуатацiйних завдань та результатiв їх хiммотологiчних дослiджень. Вони можуть бути використанi пiдчас розробки системи технiчного обслуговування транспортних засобiв та обґрунтування доцiльностi використання вiдповiдних марок олив пiдчас експлуатацiї. Розроблено методику для дослiдження, визначення стану i вiдповiднiсть умовам експлуатацiї робочих олив за тер¬моокислювальною стабiльнiстю пiдчас експлуатацiї транспортних засобiв. Дослiдження стану трансмiсiйних олив реалiзовано в процесi їх експлуатацiї на коробках переключення передач вантажних автомобiлiв марок КамАЗ 6520, MAN TGA 6×4. Проведено дослiдження робочої трансмiсiйної оливи за наступними параметрами: пропускання свiтлового потоку, випаровуваностi, в'язкостi. В графiчних та аналiтичних вiдображеннях коефiцiєнту термоокислювальної стабiльностi використанi результати дослiджень пропускання свiтлового потоку через пробу оливи та її випаровуваностi пiсля температурних режимiв випробування робочих олив. Визначено змiну коефiцiєнту термоокислювальної стабiльностi олив вiдповiдної марки вiд їх вiдносної в'язкостi, аналiз отриманих функцiї дасть змогу розробляти рекомендацiї про вiдповiднiсть робочих олив до умов їх експлуатацiї. Виявлено, що трансмiсiйна олива Tedex Gear GL-4 80W90, що експлуатується на автомобiлях MAN TGA 6×4, за характеристикою її термоокислювальної стабiльностi вiдповiдає експлуатацiйним умовам. В той час дослiдження трансмiсiйної оливи YUKO TО-4 80W-85 на автомобiлях КамАЗ 6520, показало, що дана олива не забезпечує свої функцiональнi можливостi на 8–30 i 45 тис. км. пробiгу. Це пiдтверджується аналiзом отри¬маної математичної моделi змiни термоокислювальної стабiльностi оливи вiд вiдносної в'язкостi, а саме виходом її деяких числових значень функцiї за рiвень 0,85 од. на дослiджуваному iнтервалi пробiгу автомобiлiв. Встановлено, що данi дослiдження необхiднi для обґрунтування подальшої експлуатацiї та пiдбору трансмiсiйних олив для дослiджуваних марок транспортних засобiв пiдчас виконання транспортної роботи на пiдприємствi.