Економічні науки. Випуск 32. – 2017
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Економічні науки. Випуск 32. – 2017 by Subject "academic mobility"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємодія роботодавців та вищих навчальних закладів в контексті стабілізації освітніх міграційних потоків(ЦНТУ, 2017) Ситник, О. Ю.; Sytnyk, О.В статті розглянуто особливості та векторна спрямованість освітньої міграції населення України. Проаналізовано динаміку освітньої міграції в Україні за роки державної незалежності. Визначено основні причини процесу поширення освітньої міграції та її наслідки. Акцентовано увагу на дисбалансі ринку праці та освіти. Визначено основні заходи щодо стабілізації освітніх міграційних потоків на міжнародному, державному, регіональному та рівні окремого навчального закладу. Запропоновано напрями взаємодії роботодавців та вищих навчальних закладів як засіб стабілізації освітніх міграційних потоків. The purpose of the article is to study the peculiarities in the areas of educational migration in Ukraine, to find out the reasons for the process of its existence, and to substantiate the directions of interaction between employers and higher primary schools as one of the most effective measures to reduce the volume of educational migration in Ukraine. The features and vector orientation of educational migration of the population of Ukraine are considered in the article. The dynamics of educational migration in Ukraine during the years of state independence have been analyzed. The main reasons for the process of the spread of educational migration and its consequences are determined. Attention is drawn to the imbalance of the labour market and education. The main measures for stabilization of educational migration flows at the international, state, regional and individual educational establishments are determined. The directions of interaction between employers and higher educational establishments as a means of stabilization of educational migration flows are offered. In the context of dramatic increase in educational emigration, the development of the market for educational services and the establishment of its link with the labour market become necessary. Cooperation between employers and high education will allow solving a number of existing problems. The main directions of this interaction include: organization of internships at the enterprises; updating of training programs according to employers' requirements; participation of practitioners, professionals in the learning process; the introduction of a dual education system, etc.