Наукові публікації кафедри ЕМ та КД
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові публікації кафедри ЕМ та КД by Subject "4th Industrial Revolution"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item The Impact of Higher Education on National Economic and Social Development: Comparative Analysis(2017) Levchenko, O.; Levchenko, A.; Horpynchenko, O.; Tsarenko, I.; Левченко, О. М.; Левченко, А. О.; Горпинченко, О. В.; Царенко, І. О.На сучасному етапі кожна країна зазнає впливу вищої освіти в умовах розвитку економіки, заснованої на знаннях та під впливом 4-ої Промислової революції, яка почалася на нинішньому етапі розвитку економіки. Метою цієї статті є визначення економічних і соціальних аспектів здобуття вищої освіти, впливу вищої освіти на економіку загалом, впливу вищої освіти в контексті поточних змін, що викликає необхідність навчання вродовж життя. Особлива актуальність пов'язана з необхідністю навчання впродовж життя в сучасній економіці. Дослідження охоплює взаємозв'язок між рівнем освіти та розвитком соціально-економічного потенціалу країни, а також впливу вищої освіти на неї. Як результат, основні вимоги, які висвітлює сфера вищої освіти на сучасному етапі, особливо в контексті трансформації країн під впливом 4-ї Промислової революції. The effect of the higher education under the conditions of knowledge-based economy and under influence of the 4th Industrial Revolution that started at the current stage of economies' development, is being experienced by each country. The purpose of this paper is to identify the economic and social aspects of obtaining higher education, the influence of higher education on the economy, the impact of higher education in the context of current changes on the necessity of the lifelong learning. Particular actuality is associated with necessity of the lifelong learning in the process of working at current economy. The study covers the relationship between the level of education and the development of social and economic potential of a country, the impact of higher education on it. As a result the basic requirements which the sector of higher education should face at modern stage, especially in the context of transformation of countries under influence of the 4th Industrial Revolution.Item The Impact of Lifelong Learning on the Country’s Development in Dimension of Innovative Oriented Economy: Comparative Analysis(2018) Levchenko, O.; Levchenko, A.; Horpynchenko, O.; Tsarenko, I.; Левченко, О. М.; Левченко, А. О.; Горпинченко, О. В.; Царенко, І. О.Under the conditions of knowledge-based economy and under influence of the 4th Industrial Revolution education has become a strategic factor of social development and achieving of this goal will be possible only through the population's involving the lifelong learning. The purpose of this paper is to determine the dependence between competitiveness of any country and level of its lifelong learning under conditions of development knowledge-based economy. Particular actuality is associated with necessity of the lifelong learning in the process of working in dimension of innovative oriented economy. The study covers the relationship between the level of lifelong learning and level of the country’s development, the impact of lifelong learning on it. As a result, it was defined, between competitiveness and level of lifelong learning exists a close relationship. The matrix shows the 4 groups of countries with different levels of competitiveness and lifelong leaning. The achieved results of created matrix suggest that the instruments of Nordic model of lifelong learning is the most effective, as the results, these countries. В умовах розвитку економіки знань та під впливом 4-ої Промислової революції освіта стала стратегічним чинником соціального розвитку, і досягнення цієї мети стане можливим лише завдяки залученню населення до навчання впродовж життя. Метою статті є визначення залежності між конкурентоспроможністю будь-якої країни та рівнем її безперервного навчання в умовах розвитку знаннєвої економіки. Актуалізація пов'язана з необхідністю безперервного навчання в процесі роботи в сфері інноваційно-орієнтованої економіки. Дослідження охоплює взаємозв'язок між рівнем освіти протягом усього життя і рівнем розвитку країни, впливом на неї навчання впродовж життя. В результаті було визначено, що між конкурентоспроможністю і рівнем освіти протягом усього життя існує тісний взаємозв'язок. Матриця являє собою 4 групи країн з різними рівнями конкурентоспроможності та схильності до навчання протягом життя. Досягнуті результати створеної матриці дозволяють припустити, що інструменти скандинавської моделі навчання впродовж життя є більш ефективними, підтвердженням чого є відповідні макро-економічні показники цих країн.