Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Другий (магістерський) рівень by Subject "bearing capacity"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Дослідження напружено-деформованого стану сталезалізобетонних балок при знакозмінних режимах навантаження(ЦНТУ, 2021-12-24) Односум, Андрій Валентинович; Odnosum, AndriiВ роботі представлено теоретичне узагальнення і експериментальне обґрунтування рішення актуальної науково-технічної задачі, що полягає в створенні методу розрахунку сталезалізобетоних балок при малоповторюваних і знакозмінних режимах навантаження. Ця проблема має важливе народно-господарське значення. Розроблені методи дозволяють розраховувати і проектувати елементи перекриттів як для об'єктів нового будівництва, так і що знаходяться в експлуатації. В роботі отримані наступні результати: виконаний аналіз результатів досліджень в області визначення напружено-деформованого стану і несучої здатності сталезалізобетоних балок сформульовані передумови і допущення. На основі сформульованих передумов і результатів експериментальних досліджень розроблені методи розрахунку сталезалізобетоних балок при різних режимах навантаження; розроблені методи розрахунку дозволяють отримати залежності "момент-кривизна" для перерізів балок на всіх стадіях навантаження, аж до руйнування. Підстановка початкових даних у відомі методики деформаційного розрахунку конструкцій дозволяє оцінити як несучу здатність, так і деформативність балок. Криву розвантаження необхідно будувати в припущенні наступної деформації після розвантаження по зворотній кривій навантаження. Після досягнення точки розвантаження подальша деформація походить від точки по кривій, яка поступово переходить в криву навантаження у зворотному напрямі. З достатньою для практичних цілей точністю деформація при навантаженні, розвантаженні і подальшому навантаженні згинальним моментом протилежного знаку можна описувати апроксимуючими функціями, які можуть бути отримані методом найменших квадратів. The paper presents a theoretical generalization and experimental justification of the solution of the current scientific and technical problem, which consists in creating a method for calculating reinforced concrete beams at low-frequency and alternating load modes. This problem is of great economic importance. The developed methods allow to calculate and design elements of overlappings both for objects of new construction, and which are in operation. The following results were obtained:the analysis of results of researches in the field of definition of a stress-strain condition and bearing capacity of reinforced concrete beams the preconditions and assumptions are formulated. On the basis of the formulated preconditions and results of experimental researches methods of calculation of reinforced concrete beams at various modes of loading are developed; developed calculation methods allow to obtain "moment-curvature" dependences for cross-sections of beams at all stages of loading, up to failure. Substitution of initial data in the known methods of deformation calculation of structures allows to estimate both bearing capacity, and deformability of beams. The unloading curve must be constructed under the assumption of the next deformation after unloading on the reverse load curve. After reaching the unloading point, further deformation originates from a point on the curve, which gradually turns into a load curve in the opposite direction. With sufficient accuracy for practical purposes, the deformation during loading, unloading and subsequent loading of the bending moment of the opposite sign can be described by approximating functions that can be obtained by the method of least squares.