Наукові публікації кафедри ДМ та ПМ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові публікації кафедри ДМ та ПМ by Subject "balancing"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Забезпечення працездатності нечутливих до сил ваги некласичних автобалансирів(РВЛ КДТУ, 2003) Невдаха, Ю. А.; Nevdakha, Y.Дисертаційна робота присвячена розробці теоретичних принципів конструювання некласичних автобалансувальних пристроїв (АБП) нечутливих до сил ваги, призначених для більш точного зрівноваження вертикально розташованих роторів екстракторів, центрифуг, сепараторів, теоретичному й експериментальному визначенню умов працездатності нових пристроїв. Запропоновано усувати чутливість коригувальних вантажів (КВ) у некласичних АБП шляхом встановлення другого КВ і накладання на їх рухи в’язей. Виділені ознаки, комбінаціями яких створюються пристрої. Досліджені габаритні розміри, балансувальна ємність та інші технічні характеристики нових АБП. Теоретично й експериментально визначені умови працездатності пристроїв. Побудована модель ротора, який розташований вертикально, рухається плоскопаралельно, утримується ізотропними в’язкопружними опорами і зрівноважується запропонованим АБП. За допомогою теорії стійкості усталених рухів нелінійних автономних систем встановлена працездатність пристроїв на зарезонансних швидкостях обертання ротора. На універсальному стенді експериментально досліджена працездатність двох моделей АБП, зокрема при: різних режимах руху ротора; при зрівноваженні різних дисбалансів; дії збурень різного походження. Підтверджена працездатність пристроїв на зарезонансних швидкостях обертання ротора і переваги у роботі над АБП-прототипом. Розроблені додаткові рекомендації щодо поліпшення конструкції АБП: створювати нижній КВ меншої маси; збільшувати в’язкість сил внутрішнього опору; частково заповнювати порожнину АБП рідкою речовиною. The thesis is devoted to improving of a construction nonclassical automatic balancing devices (ABD) by a elimination of sensitivity of correcting masses (CM) to forces of weight, theoretical and experimental definition of conditions of serviceability of new devices. It is offered to eliminate sensitivity of CM in nonclassical ABD to forces of weight by installation of second CM and superposition by their movements of connections. The indications are chosen, which combinations form device by. The overall dimensions, balance capacity and other characteristics of the new ABD are investigated. Theoretically and experimentally conditions of serviceability of devices are certain. The model of a rotor is constructed which is located vertically, moves plain-parallel, is kept by isotropic viscous-elastic supports and statically is counterbalanced offered by ABD. With the help of theories of stability of the states motions of nonlinear autonomous systems and method of expansion of the roots of a polynomial on degrees of a small parameter the serviceability of devices is established on the speeds of rotation of a rotor, which is higher resonance. On the universal stand is experimentally investigated the serviceability of two models of ABD, including for: various modes of motions of a rotor; balancing various disbalances; operation of perturbations of a various origin. Is confirmed the serviceability of devices on rotation rate of a rotor, which higher that resonance one. The additional recommendations for improving a construction of ABD are produced: to execute lower CM by a smaller mass; to increase viscosity of forces of an internal resistance.Item Зрівноваження і віброзахист роторів пасивними автобалансирами(Поліграфічний центр "КОД", 2005) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, G.Створена єдина теорія зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними автобалансирами (АБП). Вона містить: теорію твердих КВ (умови, при виконанні яких тверді КВ певної форми можуть зрівноважити ротор у певній площині корекції; приклади КВ, їх геометричні і масо-інерційні характеристики; кінематику руху КВ відносно ротора, відповідні схеми і методи зрівноваження і віброзахисту роторів; класифікацію АБП, тощо); наближений метод визначення умов настання автобалансування (критичних швидкостей, при переході через які втрачається чи настає автобалансування); одержані з допомогою методу умови зрівноваження пасивними АБП гнучких і жорстких роторів при різному закріпленні. Розроблений єдиний методологічний підхід до поглибленого досліджен¬ня процесу зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними АБП з твердими КВ, який містить два нових етапи: дослідження усталених рухів системи ротор-АБП, у яких КВ не припиняють рух відносно ротора; уточнення кількості і величини критичних швидкостей системи. Підхід застосований для теоретичного і експериментального дослідження динаміки класичних (багатокульових і багатомаятникових) і нового - некласичного АБП, розробленого у цій роботі. З його допомогою досліджені такі нові явища: квазіперіодичні рухи системи ротор – АБП; залежність кількості і величини критичних швидкостей від положення КВ відносно ротора, дисбалансу, сил опору, тощо. Is created the general theory of balancing and defense from vibrations of rotors by passive autobalancers (ABD). It contains: theory of rigid corrective masses (CM) (terms at implementation of which the rigid CM with definite form can balance a rotor in the definite plane of correction; examples of CM, their geometrical, mass and inertia descriptions; kinematics of motion of CM in relation to a rotor, the proper charts of balancing and defense from vibrations of rotors; classification of ABD); the close method of determination of terms of offensive of autobalancing (critical speeds, at transitions through which is lost or come autobalancing); are found with the help of the method the conditions of balancing by passive ABD of flexible and rigid rotors at a different fixing. Is developed sole methodological approach to research of process of balancing and defense from vibrations of rotors by passive ABD with rigid CM, which contains two new stages: research of the steady motions of the system rotor - ABD, in which CM move in relation to a rotor; clarification of quantity and size of critical speeds of the system. Approach is applied for theoretical and experimental research of dynamics of classic (multi-ball and multi-pendulum) and new - unclassic ABD, developed at this work. With it’s help is opened such new phenomena: existence of quasi-periodic motions of the system rotor - ABD; dependence of quantity and size of critical speeds from position of CM in relation to a rotor, disbalance, forces of resistance, and others like that.Item Працездатність пасивних автобалансирів при зрівноваженні крильчаток осьових вентиляторів(Поліграфічний центр "КОД", 2010) Яцун, В. В.; Yatsun, V.Узагальнена методика застосування як звичайних, так і нових кульових (роликових) автобалансирів (АБ) – із перегородками для зрівноваження на ходу крильчаток осьових вентиляторів, яка включає вибір типу АБ, алгоритми розрахунку його основних параметрів, вимоги до точності виготовлення і встановлення у машину, рекомендації по забезпеченню працездатності тощо. Розроблена математична модель вентиляторної машини із АБ, що враховує аеродинамічні сили. У випадку осесиметричних опор встановлено, що у машини можуть існувати одна, дві чи три критичні швидкості і в залежності від цього автобалансування наставатиме при перевищенні єдиної критичної швидкості, між першою і другою, або між першою і другою, та над третьою критичними швидкостями. Встановлений вплив на критичні швидкості аеродинамічних сил і розміщення ротора крильчатки у важкому, в’язко-пружно закріпленому корпусі. Експериментально встановлено, що єдиним істотним джерелом вібрацій машини є незрівноваженість крильчатки. АБ зменшують статичний дисбаланс у 620 разів за рахунок приходу КВ у положення, у якому вони зрівноважують крильчатку. Встановлені істотні труднощі у забезпеченні працездатності звичайних АБ і переваги у роботі АБ із перегородками. Так останні, на відміну від звичайних АБ, гарантовано розганяють кулі при будь-якій орієнтації ротора і забезпечують автобалансування навіть без мастила у корпусі АБ. Шляхом трьохвимірного числового моделювання в програмному середовищі SolidWorks з використанням модуля Cosmos Motion досліджений вплив різних параметрів системи на процес автобалансування. Підтверджені переваги у працездатності АБ із перегородками. We generalize the method of application of both ordinary and new ball (roller) autobalancers (AB) to balance on the move impellers of axial fans, which include a choice of type AB, algorithms for calculating of basic parameters, the requirements for precision manufacturing and installation in the machine, the recommendation to ensure efficiency, etc. We developed the mathematical model of fan machine with AB that takes into account aerodynamic forces. It is set in the case of axial symmetric supports, that machine can have one, two or three critical rotor speeds and depending on this auto-balancing will come at exceeding of sole speed, between first and second, or between first and second, and above the third speeds. Were set influence on critical rotor speeds of aerodynamic forces and placing the impellers rotor in a massive case. It is set experimentally that the only significant source of vibration machine is the imbalance of the impeller. AB reduces static imbalance in 620 times by the arrival of corrective masses in the position in which they balance it. It is set the essential difficult-ties in providing of capacity of ordinary AB and advantage in work of AB with partitions. Since the latter, in contrast to conventional AB, guaranteed scatter the balls at any orientation of the rotor and provide auto-balancing, even without oil in the case of AB. By the 3-D number design in a software environment SolidWorks with the use of the module Cosmos Motion were explored influence of different parameters of the system on the process of auto-balancing. Were confirmed advantages in a capacity of AB with partitions.Item Умови зменшення кута нутації обертового НТ в ізольованій системі(Поліграфічний центр "КОД", 2009) Філімоніхіна, І. І.; Filimonikhina, I.Створена єдина теорія зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними автобалансирами (АБП). Вона містить: теорію твердих КВ (умови, при виконанні яких тверді КВ певної форми можуть зрівноважити ротор у певній площині корекції; приклади КВ, їх геометричні і масо-інерційні характеристики; кінематику руху КВ відносно ротора, відповідні схеми і методи зрівноваження і віброзахисту роторів; класифікацію АБП, тощо); наближений метод визначення умов настання автобалансування (критичних швидкостей, при переході через які втрачається чи настає автобалансування); одержані з допомогою методу умови зрівноваження пасивними АБП гнучких і жорстких роторів при різному закріпленні. Розроблений єдиний методологічний підхід до поглибленого досліджен¬ня процесу зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними АБП з твердими КВ, який містить два нових етапи: дослідження усталених рухів системи ротор-АБП, у яких КВ не припиняють рух відносно ротора; уточнення кількості і величини критичних швидкостей системи. Підхід застосований для теоретичного і експериментального дослідження динаміки класичних (багатокульових і багатомаятникових) і нового - некласичного АБП, розробленого у цій роботі. З його допомогою досліджені такі нові явища: квазіперіодичні рухи системи ротор – АБП; залежність кількості і величини критичних швидкостей від положення КВ відносно ротора, дисбалансу, сил опору, тощо. Is created the general theory of balancing and defense from vibrations of rotors by passive autobalancers (ABD). It contains: theory of rigid corrective masses (CM) (terms at implementation of which the rigid CM with definite form can balance a rotor in the definite plane of correction; examples of CM, their geometrical, mass and inertia descriptions; kinematics of motion of CM in relation to a rotor, the proper charts of balancing and defense from vibrations of rotors; classification of ABD); the close method of determination of terms of offensive of autobalancing (critical speeds, at transitions through which is lost or come autobalancing); are found with the help of the method the conditions of balancing by passive ABD of flexible and rigid rotors at a different fixing. Is developed sole methodological approach to research of process of balancing and defense from vibrations of rotors by passive ABD with rigid CM, which contains two new stages: research of the steady motions of the system rotor - ABD, in which CM move in relation to a rotor; clarification of quantity and size of critical speeds of the system. Approach is applied for theoretical and experimental research of dynamics of classic (multi-ball and multi-pendulum) and new - unclassic ABD, developed at this work. With it’s help is opened such new phenomena: existence of quasi-periodic motions of the system rotor - ABD; dependence of quantity and size of critical speeds from position of CM in relation to a rotor, disbalance, forces of resistance, and others like that.