Наукові публікації кафедри ДМ та ПМ
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1357
Browse
63 results
Search Results
Item Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller(2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.Item On the limited accuracy of balancing the axial fan impeller by automatic ball balancers(2018) Olijnichenko, L; Hruban, V.; Lychuk, M.; Pirogov, V; Олійніченко, Л. С.; Грубан, В. А.; Личук, М. В.; Пирогов, В. В.Комп’ютерним 3D моделюванням досліджений процес динамічного балансування кульовими автобалансирами крильчатки осьового вентилятора. Досліджено режими розгону, крейсерського руху і вибігу вентилятора. Оцінена точність балансування на ділянці крейсерського руху. Досліджено вплив сил тяжіння, в’язкого опору руху куль на точність балансування. Оцінений вплив ексцентриситетів бігових доріжок автобалансирів на точність балансування.Item Исследование процесса стабилизации оси вращения несущего тела маятниковым автобалансиром(2016) Пирогов, В. В.В рамках механічної системи, яка здійснює просторовий рух і складена з обертового статично незрівноваженого несучого тіла та двох однакових математичних маятників, відносному руху яких перешкоджають сили в’язкого опору, досліджується умовна стійкість основних рухів. Встановлено, що основні рухи, в яких відбувається стабілізація положення осі обертання несучого тіла, умовно асимптотично стійкі.Item Перспективи та особливості застосування механізма Баландіна в двигунах внутрішнього та зовнішнього згорання(Baltija Publishing, 2019-09) Пирогов, В. В.Item Зовнішні та внутрішні фактори впливу на якість підготовки висококваліфікованих фахівців у технічній галузі та шляхи подолання кризових явищ у вищій освіті(Czech Technical University in Prague, 2019-05) Пирогов, В. В.Item До стійкості автобалансуючого пристрою із зв’язками, накладеними на рух коригуючих вантажів(АН УРСР, 1990) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, G.В рамках плоскої моделі досліджується динамічна стійкість ротора, який зрівноважується четирьохмаятниковим автобалансуючим пристроєм. У пристрої на рухи маятників накладені зв'язки, які дозволяють їм повертатися відносно ротора на рівні кути в протилежні боки. У випадках, коли маса маятників набагато менше маси ротора, при великому терті між маятника і валом ротора, при обертанні ротора з частотою, набагато вище критичної, при великому зовнішньому терті знайдені необхідні умови стійкості руху. Dinamic stability of rotor balanced by four-pendulum autobalancing device is studied within the plane model. The necessary condition of the motion stabi¬lity are found for the cases when pendulum mass is much lower than the rotor mass, at larger friction between pendulums and the rotor shaft, under the dotation of rotor with the speed much higher than the critical one, under larger external damping.Item К устойчивости основного движения двухмаятникового автобалансира(1996) Филимонихин, Г. Б.; Філімоніхін, Г. Б.Dynamic stability of the main motion of a two-pendulum autobalancing device is studied within the plane model. The sufficient conditions of asymptotic stability are found for the cases where the pendulum mass, is much less than that of the rotor at large friction between pendulums and the rotor shaft, under large external damping, and under high-speed rotation of the rotor. For small damping, one or three critical speeds are found and the region of stability of the main motion is constructed which is independent of disbalance of the rotor.Item Дослідження динаміки пасивних автобалансирів з твердими коригувальними вантажами(2003) Філімоніхін, Г. Б.Is adduced general sequence of a theoretical research of dynamics and efficiency of the passive auto-balancers with the rigid corrective masses. Is represented the method based on the theory of stability of stationary motions of the nonlinear autonomous systems.Item Условия уравновешивания ротора абсолютно твердым телом с неподвижной точкой на оси вала(2001) Филимонихин, Г. Б.; Філімоніхін, Г. Б.It was obtained conditions imposed on geometry of mass of a absolute rigid body, at which fulfilment this body with a fixed point on an axis of the shaft of a rotor can balanced the rotor in a certain plane of correction. The examples of absolute rigid bodies satisfying to obtained conditions are adduced.Item Об уравновешивании ротора маятниками, насаженными на оси, перпендикулярные валу(2000) Филимонихин, Г. Б.; Філімоніхін, Г. Б.Іt is offered to autobalance a rotor by two pairs of pendulum, which are connected under a right angle, installed on axes perpendicular to the shaft. The model of a rotor making cylindrical motions is considered. The sufficient conditions for asymptotic stability of the main motion are found: when the weight of pendulums are much less than the weight of a rotor; at fast rotation of a rotor; at large friction between pendulums and axes; and at large external friction. In the absence of forces of resistance, the area of stability of the main motion not dependent on unbalance is found.