Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. Випуск 8. Частина 1. - 2023
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/15503
Browse
Item Обґрунтування параметрів регулярних мікрорельєфів сформованих на плоских поверхнях(ЦНТУ, 2023) Дзюра, В. О.; Марущак, П. О.; Семеген, В. О.; Головко, В. В.; Федів, В. Я.; Dzyura, V.; Maruschak, P.; Semehen, V.; Holovko, V.; Fediv, V.Розглянуто технологічні особливості формування регулярного мікрорельєфу І виду на плоских поверхнях методом вібраційного обкочування вібраційною головкою із кульковими обкатниками. Отримано аналітичну залежність для визначення шляху, що пройде віброобкатник за чверть оберту шпинделя при заданих режимах формування мікрорельєфу. Отримано аналітичні залежності для визначення відносної площі віброобкоченої поверхні для рельєфу з паралельними канавками, сформованого на плоских поверхнях. Встановлено умови формування мікрорельєфу в залежності від геометричних параметрів мікрорельєфу та технологічних режимів його формування. Побудовано графіки залежності відносної площі віброобкочування Fв від повздовжньої подачі інструменту, Sпз та від частоти nдв.х. осциляцій обкатників, а також графіки відносної площі віброобкочування Fв від кроку канавки tk. The task of the article is to establish the influence of the technological parameters of the process of forming regular microrelief formed on flat surfaces on the relative area of vibration rolling and, accordingly, the operational properties of this surface.Item Мікроструктура поверхневого шару титанового сплаву модифікованого вакуумним іонним азотуванням в імпульсному режимі(ЦНТУ, 2023) Калініченко, В. І.; Рутковський, А. В.; Маркович, С. І.; Kalinichenko, V.; Rutkovskіy, А.; Markovych, S.Проведено металографічне дослідження мікроструктури модифікованих поверхонь титанових сплавів зі специфічною структурою та глибиною дифузійного шару, заповненої азотом. Встановлено що азотування (до 900ᵒС) в тліючому розряді титану ВТ1-0 та ВТ1-00 дозволяє значно підвищити мікротвердість за рахунок властивостей азоту та його сполук з титаном, зберігаючи при цьому вихідні механічні властивості матеріалу основного матеріалу. Зміна параметрів процесу азотування (температура, тиск, середовище зберігання та година азотування), що призводить до зміни фізикомеханічних характеристик, структури, складу, фазового та хімічного складу поверхні азотованого шару: мікротвердість поверхні до 10500 МПа; товщина азотованого шару до 500 мікрон; товщина нітридного шару до 25 мікрон; різниця зсуву фаз TiN, Ti2N, Ti(N); різний градієнт твердості по глибині, що дозволяє оптимізувати потужність поверхні кулі в конкретних умовах експлуатації. The mechanical strength and durability of structural elements is ensured by the correct selection of the materials from which they are made and the special functional properties of the surface layer, which are provided by applying coatings or by changing the structural state of the surface layers of the material by means of their modification.Item Впливу корозії на технічний стан дорожніх водопропускних труб та сучасні методи їх ремонту(ЦНТУ, 2023) Гаркуша, М. В.; Harkusha, М.Із збільшенням кількості дорожніх водопропускних труб на дорогах, особливе значення набувають питання забезпечення надійності і довговічності їх роботи в процесі експлуатації, так як має місце велика кількість деформацій, а також випадки повного руйнування труб під насипами як існуючих автомобільних доріг, так і доріг, які будуються. Світовий досвід показує, що корозійні пошкодження є надзвичайно важливою проблемою і вимагають належної реакції на дуже ранній стадії розвитку. Одним із методів підвищення довговічності дорожніх водопропускних труб є застосуваня сучасних матеріалів та технологій для їх виготовлення. ods of Their Repair There were about 130,000 pieces of hydraulic engineering structures of transport construction from road culverts on the highways of Ukraine, which is more than 90% of the total number of transport structures on the roads. This is explained, first of all, by the more cost-effective use of pipes compared to small bridges, the arrangement of the subgrade without break ups, the increase in safety, speed and comfort of movement.With the increase in the number of hydraulic engineering structures of transport construction from road culverts on roads, the issue of ensuring the reliability and durability of their work during operation is of particular importance, as there is a large number of deformations, as well as cases of complete destruction of pipes under embankments of both existing automobile roads and and roads under construction.World experience indicates that corrosion damage is an extremely important problem and requires an appropriate response at a very early stage of development.Item Будова груп атомів пари системи Аs-S для створення перспективних матеріалів для автомобільної промисловості(ЦНТУ, 2023) Тарандушка, Л. А.; Ковтуненко, В. С.; Tarandushka, L.; Kovtunenko, V.Фізичними способами експериментально встановлено види ізоморфних типів 2-хg19 і 3-х атомних груп системи As-S: ланцюгові та трикутні. Наведено аналіз їх будови на границях перших двох координаційних шарів як для центральних атомів сірки, так і для центральних атомів миш’яку. Відображена перспектива створення у групах ширшого кола різних картин атомів ближнього порядку порівняно із конденсованими фазами матеріалів As-S. Обчислені параметри довжин хімічних зв’язків, їх енергії та кути для груп, які корелюють із експериментом. Результати дослідження можуть бути корисними для вдосконалення процесу виготовлення палива для автомобілів. Quantum mechanical simulation methods was found two kinds of different isomorphic forms of two- and three-atom clusters of As-S system vapor phase materials: chain and triangular. Nature of their structure was analyzed within the first two coordination spheres as central atoms for sulfur and arsenic. It is shown the possibility of realization in small clusters of a broader spectrum of different short-range order atomic configurations, compared with the condensed phase materials As-S. The calculated length of the different chemical bonds, their energy and bond angles for the clusters are in good agreement with the experimental data. The results of the research can be useful for improving the process of manufacturing fuel for cars.Item Дослідження впливу температури електроліту при імпульсному анодуванні на властивості поверхневих шарів технічного алюмінію(ЦНТУ, 2023) Гвоздецький, В. М.; Маркович, С. І.; Задорожна, Х. Р.; Студент, М. М.; Hvozdetskii, V.; Markovych, S.; Zadorozhna, К.; Student, М.Імпульсне анодування формує оксидні шари на алюмінієвих сплавах, що дозволяє отримати поверхневі шари з високою твердістю (до 2000 HV), низьким коефіцієнтом тертя, високою адгезією до металевої основи та низькою екологічною небезпекою. Проведено дослідження впливу температури імпульсного анодування на структуру та зносостійкість анодованих шарів. Встановлено, шо більше молекул води та сірки в анодованому шарі, то менша його мікротвердість та абразивна зносостійкість. Мінімальний знос анодованого шару, а значить найвищу його зносостійкість, зафіксовано для шарів, синтезованих за температури анодування -8ºС, а максимальний знос та найменшу зносостійкість за температури анодування -5ºС. Висока зносостійкість анодованих шарів, синтезованих за температур електроліту від -8 до +10ºС за умов тертя без мащення зумовлена наявністю кристалічної води в анодованому шарі. luminum alloys are characterized by low abrasive wear resistance, which significantly restricts their wide use in technological environments, especially if they contain abrasive particles. The method of pulse anodizing, which consists in periodically changing the current density, allows to improve the hardness and abrasive wear resistance. However, the influence of temperature on these processes has not been sufficiently studied.Item Багатомодульна електроерозійна головка розмірної обробки дугою(ЦНТУ, 2023) Сергєєв, А. О.; Боков, В. М.; Шмельов, В. М.; Sergeev, А.; Bokov, V.; Shmelov, V.Запропоновано концепцію багатомодульної електроерозійної головки розмірної обробки дугою, що включає склад, загальний технічний опис та схеми підключення модулів. Показано, що використання електроерозійної головки розмірної обробки дугою зі станцією робочої рідини та джерелом живлення технологічним струмом на базі настільного свердлувального верстата дозволяє розширити її технологічні можливості за рахунок використання багатомодульного принципу обробки без суттєвого підвищення вартості обладнання. In modern conditions at repair plants and workshops, there is a need to process various parts from hardto-machine materials, for example, from G13 steel, hardened steels and hard alloys. When implementing electropulse processing, the process is accompanied by mandatory pauses that negatively affect processing performance. A distinctive feature of the arc dimensional processing method, compared to electric pulse processing, is a significantly higher processing productivity (approximately by an order of magnitude or more), but stationary machines are massive, difficult to manufacture, occupy a large area and are very expensive. Therefore, only some of them are used for repair work. In addition, portable EDM machines and heads implementing the ROD process are used for repair work, but they have a narrow technological purpose.Item Відновлювані джерела енергії й інші базові компоненти зростання енергоефективності та енергонезалежності(ЦНТУ, 2023) Кравцов, С. В.; Жесан, Р. В.; Голик, О. П.; Kravtsov, S.; Zhesan, R.; Holyk, О.У статті розглянуто сучасний стан державної політики у сфері енергозбереження та енергоефективності, акцентовано на актуальності та доцільності подальшого впровадження енергозберігаючих технологій, з врахуванням національного і світового досвіду. Пропонується розглядати відновлювані джерела енергії у якості базових елементів енергоефективності окремих галузей економіки та енергонезалежності держави в цілому. Окремо акцентується на перспективності енергозбереження шляхом підвищенням енергоефективності будівель і споруд. Мета статті полягає у проведенні аналізу обставин і базових елементів, що сприяють вдосконаленню та сучасному розвитку різноманітних технологічних процесів, що сприяють підвищенню енергоефективності будівель і споруд, за рахунок використання відновлюваних джерел енергії та створення і впровадження сучасних систем автоматичного керування. На основі проведеної роботи, зроблено висновки щодо подальших досліджень з висвітленої наукової проблематики. The article examines the current state of state policy in the field of energy saving and energy efficiency, prospects for further implementation of energy-saving technologies, taking into account national and world experience. Attention is focused on the fact that renewable energy sources can be considered as basic elements of energy efficiency of separate sectors of the economy and energy independence of the state as a whole. This is facilitated by the constant growth of humanity's energy needs, the lack of fossil fuel and energy resources, their depletion, as well as the introduction of modern trends in the development of industries. The state policy of Ukraine for the coming years, enshrined in a number of legislative and regulatory acts, envisages comprehensive support and development of the sphere of energy conservation, reduction of harmful anthropogenic impact on ecology, reduction of energy intensity of products.Item Математична модель переміщення зрізаної гички коренеплодів цикорію в направляючому каналі(ЦНТУ, 2023) Ляшук, О. Л.; Береженко, Є. Б.; Козаченко, О. В.; Lyashuk, О.; Berezhenko, Ye.; Kozachenko, О.На основі аналізу технологічного процесу зрізування гички коренеплодів Г-подібними ножами роторного гичкоріза розроблено математичну модель, яка функціонально описує переміщення зрізаної гички в направляючому каналі гичкозрізувальної машини залежно від конструктивно-кінематичних параметрів робочих органів різального апарату. На основі рішення математичної моделі отримано рівняння профілю поверхні кожуха направляючого каналу з умов рівних післяударних швидкостей і рівних швидкостей руху зрізаної гички. Встановлено, що найбільш прийнятним є профіль, у якого кут зіткнення, або кута між напрямком вектора доударної швидкості та дотичною до профілю направляючого каналу в точці удару дорівнює 25 град., при цьому висота профілю направляючого каналу становить 1,2 м. За значення кута між напрямком вектора доударної швидкості та дотичною до профілю направляючого каналу в точці удару 30…35 град. початкова швидкість руху зрізаної частинки гички знаходиться у діапазоні 9,5…10,5 м/с, а на виході з вихідної горловини – 2,5…3,5 м/с, при цьому час переміщення гички по направляючому каналу становить 0,15…0,2 с. The increase in the production of root crops of chicory, which is a valuable technical crop, is restrained by the low level of mechanization of the main technological processes of their collection. The increased content of vegetable impurities or the remains of ghee in the collected root crops of chicory significantly reduces the quality of the raw material and, accordingly, the output of its processing products.Item Cинтез гвинтових конвеєрів-змішувачів з обертовим кожухом(ЦНТУ, 2023) Коваль, С. О.; Koval, S.Проведено структурно-схемний синтез гвинтових конвеєрів-змішувачів з обертовим кожухом і згенеровано конструктивні рішення гвинтових робочих органів змішувачів, у яких є можливість вибору необхідної величини зазору між лопатями для інтенсифікації процесу змішування матеріалів різних фракцій, а також конвеєрів-змішувачів з обертовим кожухом без примусового обертання кожуха з можливістю пригальмовування і з примусовим обертанням кожуха з можливістю зміни довжини траси змішування і переміщення матеріалів. Представлено розроблену залежність з допомогою якою проводиться кінцевий відбір синтезованих конструкцій, яка враховує вагу таких факторів, як загальна вартість, продуктивність, ефективність виконання процесу змішування та кількість функціональних характеристик. Carrying out a structural-schematic synthesis often allows you to obtain a significant range of quite effective constructive solutions of various technical means, which fully also applies to the generation of alternative solutions for screw mixers. Screw conveyors-mixers with a rotating casing (GKZOK) are atypical mechanical means for performing the operation of mixing materials, however, they can become quite widely used in various sectors of the economy by combining the operation of moving loose material with the operation of mixing it. For their creation and further research, it is necessary to develop separate rational structures that would meet the relevant parameters in terms of achieving quality indicators of the mixing process, high performance of the process, as well as acceptable cost of manufacturing, operation and maintenance of such structures. For this reason, it is advisable to use the method of structural-schematic synthesis by the method of hierarchical groups with the help of morphological analysis to obtain appropriate technical solutions.Item Виробничі комплекси машин для аерації при компостуванні органічної сировини(ЦНТУ, 2023) Павленко, С. І.; Pavlenko, S.Метою досліджень є узагальнення вибору машин і обладнання для забезпечення процесів механізованого компостування на прикладі операції аерації суміші.Методи досліджень: системний аналіз технологічних прийомів, техніко-економічних характеристик засобів для механізованого компостування. Вибір технічних засобів аерації суміші, що компостується, необхідно проводити з врахуванням періодичності циклу обробітку. Використання вдосконаленого для процесів компостування сировини розкидача органічних добрив (аналог ПРТ-10(7)), причіпних, самохідних аераторів – змішувачів дозволяє зменшити кількість використовуваних технічних засобів в механізованій технології компостування і підвищити економічну ефективність. The purpose of the research is to generalize the selection of machines and equipment to ensure mechanized composting processes using the example of the mixture aeration operation. Research methods: systematic analysis of technological methods, technical and economic characteristics of means for mechanized composting.Item Increasing the wear resistance of the working bodies of soil processing machines by nitridation in the ignition discharge(ЦНТУ, 2023) Stechyshyn, М.; Lukianiuk, M.; Martynyuk, А.; Olekasandrenko, V.; Stechyshyna, N.; Стечишин, М. С.; Лук’янюк, М. В.; Мартинюк, А. В.; Олександренко, В. П.; Стечишина, Н. М.The article considers the problem of increasing the wear resistance of the cutting elements of the working bodies of tillage machines by nitriding in a glow discharge. Solving the problem of increasing the wear resistance of the cutting elements of the working bodies of soil tillage machines reduces the resistance to cutting when tilling the soil, which helps to reduce the traction force of the unit and, in the final version, save fuel. У статті розглядається проблема підвищення зносостійкості різальних елементів робочих органів ґрунтообробних машин азотуванням в тліючому розряді. Вирішення проблеми підвищення зносостійкості різальних елементів робочих органів ґрунтообробних машин зменшує опір різанню при обробці ґрунту, що сприяє зменшенню тягового зусилля агрегату і в кінцевому варіанті економії пального. Азотування досліджуваних зразків проводились на установці УАТР-1, призначеній для поверхневої модифікації деталей, інструменту та оснащення методом БАТР або аналогічних дифузійних вакуумних процесів. Встановлено, що при безводневому азотуванні в тліючому розряді (БАТР) відбуваються такі основні взаємоконкуруючі процеси: утворення нітридів, дифузійне насичення поверхні азотом і розпорошення поверхневого шару. Утворення нітридів відбувається при низьких значеннях питомого енергетичного потоку, процес розпорошення поверхні активізується при високих значеннях напруги, а за дифузію азоту в глибину металу відповідає густина струму. Структура і фазовий склад азотованих шарів визначається комбінацією режимних і енергетичних параметрів. Можливість керування енергетичними параметрами БАТР дозволяє значно розширити область отримання азотованих шарів із наперед заданими експлуатаційними характеристиками деталей машин і обладнання при одночасному зниженні енергоємності процесу азотування. Результати досліджень показали що величина зношування азотованого інструменту, в порівнянні з не азотованим зменшилась на 25 – 40 %.Item Дослідження ефекту релаксації напруження та залишкової деформації сучасних полімерних матеріалів для захисту поверхонь деталей від зношування(ЦНТУ, 2023) Пугач, А. М.; Черній, О. А.; Калганков, Є. В.; Puhach, А.; Chernii, О.; Kalhankov, Ye.Метою роботи є дослідження на релаксацію напруження при стиску та визначення залишкової деформації полімерних матеріалів, які використовуються в сучасному машинобудуванні для виготовлення захисних покриттів деталей машин. Експериментальні дослідження проводились на лабораторній установці ДМ-30М. В процесі випробування було визначено залежність падіння напруження в стиснених зразках матеріалів від часу,швидкість релаксації напруження, величину падіння напруження до рівноважного значення, рівноважний модуль, а також залишкову деформацію після зняття навантаження. Stress relaxation during compression of rubber and polymers is one of the indicators of their viscoelasticity. The purpose of the work is research on stress relaxation during compression and determination of the residual deformation of polymeric materials used in modern engineering for the production of protective coatings for machine parts.Item Покращення показників автомобільних дизельних двигунів при додаванні водневої каталітичної добавки(ЦНТУ, 2023) Тарандушка, Л. А.; Шалапко, Д. О.; Tarandushka, L.; Shalapko, D.У статті розглядається один із методів підвищення продуктивності автомобільних дизельних двигунів, а саме введення водню (від 0,2% до 2,0% за масою) у склад основного дизельного палива. Пропонується інтегрувати водень у паливопровід високого тиску між паливним насосом високого тиску (ПНВТ) та форсункою. Цей підхід дозволяє досягти зменшення споживання палива на рівні від 0,4…2,8% без суттєвого переобладнання конструкції двигуна. The aim of the study is to present a new proposed method for improving the efficiency of transportation diesel engines. Considering the rising cost of transportation, where 80% of the expenses are attributed to fuel costs, there is a necessity to develop methods for reducing fuel consumption. Among the main approaches are the use of alternative fuels or fuel additives. One of the most effective and promising options is the utilization of hydrogen, both as an alternative fuel and a fuel additive.Item Improving the Accuracy of Wheeled Vehicle Acceleration Estimation During Testing(ЦНТУ, 2023) Podryhalo, М.; Polyanskyi, О.; Dubinin, Ye.; Klets, D.; Baidala, V.; Krasnokutskyi, М.; Подригало, М. А.; Полянський, О. С.; Дубінін, Є. О.; Клец, Д. М.; Байдала, В. Ю.; Краснокутський, М. В.The study considers the influence of installation errors during the installation of linear acceleration sensors on the accuracy of measurements during testing of wheeled vehicles, including the dynamic stability of the position. The possibility of automatic correction of these errors to improve measurement accuracy is considered. The work includes establishing the dependence of linear acceleration components on the angular deviations of the axes of the wheeled vehicle coordinate system and developing a method of automatic correction in real time to ensure high quality measurements and maintain the reliability of measurement systems. У дослідженні розглянуто вплив монтажної похибки під час установки датчиків лінійних прискорень на точність вимірювань при проведенні випробувань колісних машин, в тому числі – на динамічну стійкість положення. Розглянуто можливість автоматичного коригування цих похибок для поліпшення точності вимірювань. Робота включає встановлення залежності компонент лінійних прискорень від кутових відхилень осей системи координат колісної машини та розробку методу автоматичного коригування в реальному часі для забезпечення високої якості вимірювань і підтримання надійності вимірювальних систем.Item Cинтез підвіски автотранспортних засобів(ЦНТУ, 2023) Гевко, І. Б.; Ляшук, О. Л.; Рогатинський, Р. М.; Матвіїшин, А. Й.; Хорошун, Р. В.; Hevko, І.; Lyashuk, О.; Rohatynskyi, R.; Matviishyn, А.; Khoroshun, R.З метою створення прогресивних конструкцій автомобільних амортизаторів, які б забезпечували підвищений комфорт і безпеку водіння за рахунок поглинання ударів і коливань, що виникають під час руху по дорозі, нами було проведено їх структурно-схемний синтез методом ієрархічних груп за допомогою морфологічного аналізу. Загальна кількість базових генерованих варіантів підвіски автотранспортного засобу становитиме 167 варіантів, а кількість базових варіантів в залежності від типу амортизаційного принципу коливатиметься у межах від 96 до 148 варіантів. Використовуючи даний метод синтезу нами було розроблено і досліджено конструкцій гідропневматичних амортизаторів з активним пневмобалоном та демпфуючими елементами, які у порівнянні з традиційними стійками володіли високою адаптивністю та вібраційною стійкістю. In order to create progressive structures of car shock absorbers that would provide increased driving comfort and safety due to the absorption of shocks and vibrations that occur while driving on the road, we carried out their structural-schematic synthesis by the method of hierarchical groups with the help of morphological analysis. For this, the method of hierarchical grouping using morphological analysis was used and six basic types of suspension with original types of shock absorbers (hydraulic, hydropneumatic, pneumatic, magnetofluid, hydrovacuum and pneumovacuum type) were obtained. At the same time, the following basic morphological design features and elements were highlighted: a) depreciation principle, which includes the following features: type of depreciation principle; type of cushioning substance; hydraulic fluid flow holes in the piston (their area and number); number of cameras; location of cameras; the number of electromagnetic coils; b) a type of elastic element consisting of two main features, namely a spring, the structural features of which include the following features: construction; geometric section; rigidity; directionality; number; Location; and a pneumatic cylinder, the structural features of which include the following: geometric parameters; manageability (adaptability); construction; filling; rigidity; c) damping element, which includes the following features: location; number; material; combination; structural parameters.Item Дослідження захисних елементів технологічного устаткування та обладнання на автотранспортних підприємствах(ЦНТУ, 2023) Гевко, Ів. Б.; Гудь, В. З.; Левкович, М. Г.; Сіправська, М. Д.; Hevko, І.; Hud, V.; Levkovich, М.; Sipravska, М.Забезпечення надійності та безпеки при використанні обладнання є важливою задачею при проектуванні та виготовленні даного устаткування. Захисні елементи якими обладнано технологічне устаткування для ремонту на автотранспортних підприємствах є важливою запорукою показників надійності використання та довговічності такого обладнання. Саме такими елементами в даній статті є захисні муфти, які широко використовуються в устаткуванні. В даній статті проведено огляд використання та описано принцип роботи та конструкцію захисних муфт з підвищеними показниками надійності та точності спрацювання. Protective equipment is used in any equipment of motor vehicle enterprises, both to protect the equipment itself to reduce damage and for the worker. The protective elements of the equipment must provide high indicators of reliability and accuracy, therefore the purpose of this article is to conduct a study of these protective elements to improve their efficiency and reliability of operation when used on the equipment of motor vehicle enterprises.Item Розвиток технологій гібридних силових установок автомобілів(ЦНТУ, 2023) Ляшук, О. Л.; Плекан, У. М.; Цьонь, О. П.; Гевко, Б. Р.; Lyashuk, О.; Plekan, U.; Tson, О.; Gevko, B.У статті розглянуто питання підвищення коефіцієнта корисної дії силових установка автомобілів, збільшення паливної економічності та зниження викидів токсичних газів у сучасних транспортних засобах. Новітні технології в автомобільній промисловості постійно еволюціонують, включаючи й силові установки легкових автомобілів. Окреслено тенденції останніх років у розвитку електромобілів, які використовують електричні силові установки замість двигунів внутрішнього згоряння. Проаналізовано сучасний розвиток гібридних автомобілів та встановлено, що головною особливістю гібридних автомобілів є поєднання роботи двох різних типів двигунів (внутрішнього згорання і електричного) та розподілення енергії між ними за допомогою спеціальної трансмісії. Основним завданням трансмісії в гібридних автомобілях є забезпечення ефективного розподілу потужності між двигунами внутрішнього згорання і електромоторами. Одним з основних типів трансмісій для гібридних автомобілів є планетарна трансмісія (також відома як планетарна шестерня). В цілому, комбінація роботи двигуна внутрішнього згорання і електричного у гібридних автомобілях дозволяє досягти оптимального балансу між паливною ефективністю та екологічністю, забезпечуючи зручність і продуктивність при русі на автошляхах. Innovations and trends in the field of power plants of hybrid cars were covered in the article. The essence of the car's power plant was analyzed. The special transmission of hybrid cars was described. The modes of operation of the power plant in a hybrid car were outlined. Modern technologies of power plants of cars were given.Item Експериментальні дослідження ширини утвореного валка зрізаної гички коренеплодів цикорію(ЦНТУ, 2023) Підгурський, М. І.; Борис, М. М.; Цьонь, Г. Б.; Pidhurskyi, М.; Boris, М.; Tsyon, Н.У статті наведено результати перевірки адекватності розробленої аналітичної моделі, яка функціонально описує процес вивантаження зрізаної гички на поверхню зібраного поля шнековим конвеєром гичкозрізувального модуля. На основі обробки експериментального масиву даних отримано рівняння регресії зміни ширини утвореного валка зрізаної гички залежно від швидкості руху модуля, урожайності гички та частоти обертання шнека. The search for effective technical solutions and scientific directions for substantiating the rational parameters of the working bodies of hedge cutting devices, which ensure an increase in the production of the strategically important for the leading sectors of the economy of Ukraine (energy - biofuel, food - coffee, pharmaceutical - inulin) culture, or root crops of chicory is a relevant and significant direction research, both for science and practice.Item Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки(ЦНТУ, 2023)У науковому віснику представлені статті, присвячені проблемам проектування, експлуатації та ремонту сільськогосподарської техніки і транспортних засобів, технології виробництва, транспортних технологій та логістики, будівництва, матеріалознавства, IT-технологій, роботизації, автоматизації в промисловості та сільському господарстві. Наведені практичні рекомендації до використання результатів досліджень у галузях народного господарства. Науковий вісник є фаховим виданням, в якому публікуються основні результати наукових досліджень професорсько-викладацького складу, аспірантів, докторантів університету, а також науковців інших навчальних закладів, науково-дослідних інститутів НАНУ та промислових підприємств України. Збірник розрахований на наукових, науково-технічних працівників різних галузей науки та техніки, ЗВО, здобувачів вчених ступенів і звань.Item Оцінка пропускної спроможності міської дорожньої мережі з урахуванням пропозиції паркування(ЦНТУ, 2023) Пашкевич, С. М.; Никончук, В. М.; Кристопчук, М. Є.; Pashkevych, S.; Nykonchuk, V.; Krystopchuk, M.Щоб покращити оцінку пропускної спроможності мережі для певної міської дорожньої системи, передбачається, що в моделі оцінки пропускної здатності мережі слід враховувати вплив стратегій управління паркуванням у місцях призначення. У цьому дослідженні представлена розширена модель пропускної спроможності дорожньої мережі, яка враховує як кількість паркувальних місць, так і тарифи на паркування в кожній зоні руху. Модель пропускної здатності мережі сформульована як дворівнева проблема програмування з максимізацією загальної генерації поїздок на верхньому рівні та проблемою комбінованого розподілу поїздок і призначення трафіку (CTDTA) на нижньому рівні. Щоб обґрунтовано охарактеризувати вплив ціноутворення на паркування та затримки паркування через ефект заторів, у моделі CTDTA бере участь два класи попиту на подорожі. Надано ефективний і практичний алгоритм розв’язку дворівневої моделі потужності мережі. Чисельні експерименти показують переваги запропонованої моделі, а також демонструють вплив пропозиції та ціноутворення паркувальних місць на результати оцінки пропускної здатності дорожньої мережі. This study presents an extended road network capacity model that takes into account both the number of parking spaces and parking rates in each traffic zone. The network capacity model is formulated as a two-level programming problem with maximizing the total trip generation at the upper level and the combined trip distribution and traffic assignment (CTDTA) problem at the lower level. In order to reasonably characterize the impact of parking pricing and parking delays due to congestion, the CTDTA model involves two classes of travel demand. An efficient and practical algorithm for solving the two-level network capacity model is presented. Numerical experiments show the advantages of the proposed model and demonstrate the impact of parking supply and pricing on the results of road network capacity assessment.