Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. Випуск_10. Частина 2. - 2024

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/16156

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Критерії вибору великовагових транспортних засобів для ефективних і безпечних перевезень
    (ЦНТУ, 2024) Аулін, В. В.; Тертиця, О. М.; Надич, Т. М.; Гриньків, А. В.; Ляшук, О. Л.; Гудь, В. З.; Залуцький, С. З.; Aulin, V.; Tertytsia, O.; Nadych, T.; Hrynkiv, A.; Lyashuk, O.; Gud, V.; Zalutsky, S.
    Визначено етапи вибору великовагових транспортних засобів для безпечного перевезення продукції підприємства. Обґрунтовано технічні, організаційні та економічні критерії. Враховано габаритні та вагові параметри, обмеження навантаження на вісь, а також типи комплектації (шторна, бортова, фургон/рефрижератор). Розглянуто дев’ять варіантів із позиціонуванням центру ваги. Запропоновано механізм вибору транспорту за технічною готовністю та економічною ефективністю. Виконано ранжування, з якого обрано три оптимальні варіанти для перевезень підприємства ЗАТ "Кіровоградграніт". The work defines the stages of solving the problem of choosing heavy-duty vehicles for the effective and safe transportation of the enterprise's products. Technical, organizational and economic (market) criteria for choosing vehicles are formed and substantiated.
  • Item
    Формування логістичних проєктно-орієнтованих кластерів у регіональних ланцюгах постачань агропродукції
    (ЦНТУ, 2024) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Aulin, V.; Holub, D.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.
    Розглянуто поняття логістичного проєктно-орієнтованого кластеру, як ефективної регіональної економічної одиниці, яка дає змогу вирішувати проблеми регіону. Виділено переваги такого виду кластерів та запропоновано його адаптацію в структуру економіки Кіровоградської області. The concept of a logistics project-oriented cluster, as an effective regional economic unit, which makes it possible to solve the problems of the region, is considered. The advantages of this type of clusters are highlighted and its adaptation into the structure of the economy of Kirovohrad region is proposed.
  • Item
    Підвищення надійності та ефективності експлуатації виробничих ліній методами штучного інтелекту, використовуючи моніторинг акустичних сигналів
    (ЦНТУ, 2024) Ковальов, С. Г.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Варваров, В. В.; Kovalov, S.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Varvarov, V.
    У статті розглянуто підвищення надійності та ефективності виробничих процесів шляхом зменшення витрат на обслуговування та мінімізації простоїв. Пропонується метод оптимізації технічного обслуговування за допомогою алгоритмів штучного інтелекту. Досліджується кореляція між акустичними спектрами вузлів обладнання та їх надійністю та ефективністю. Запропоновано використовувати конволюційні мережі для розпізнавання патернів роботи обладнання через двовимірне відображення акустичних спектрів. Дослідження підтверджує зв'язок між параметрами надійності функціонування та ефективності використання обладнання та їхніми акустичними спектрами. The article provides an in-depth analysis of a method to improve the reliability and efficiency of automated production lines by reducing maintenance costs and minimizing downtime using artificial intelligence algorithms. The method involves the application of acoustic spectra generated by the production line nodes during operation to establish a correlation with the reliability and efficiency of these lines. A model for representing acoustic spectra as a two-dimensional data array, which captures the change in acoustic spectra over time, has been proposed. The format of acoustic spectra as two-dimensional data is used to recognize equipment operation patterns. To recognize these patterns, the use of a convolutional neural network is proposed, and its software model has been developed, allowing simulation and assessment of the accuracy of using machine learning methods.
  • Item
    Оцінювання ризиків несхоронних перевезень нафтопродуктів автомобільним транспортом
    (ЦНТУ, 2024) Аулін, В. В.; Кульова, Д. О.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Aulin, V.; Kulova, D.; Hrinkiv, A.; Lysenko, S.
    У статті проведено ідентифікацію та оцінювання ризиків, пов’язаних з перевезенням нафтопродуктів від нафтобаз до автозаправних станцій автомобільним транспортом. Розглянуто внутрішні фактори, зумовлені фізико-хімічними властивостями нафтопродуктів, такими як вогненебезпечність, вибухонебезпечність, випаровуваність та схильність до електризації, а також зовнішні фактори, включаючи механічні впливи, кліматичні умови, організаційні та технічні аспекти. За допомогою методу експертних оцінок визначено ймовірність виникнення ризиків і величину можливих наслідків, що дозволило встановити їх пріоритетність. Запропоновано рекомендації для зниження рівня ризиків, спрямовані на підвищення безпеки перевезень і схоронності нафтопродуктів. The article identifies and assesses risks associated with the transportation of petroleum products by road from oil depots to gas stations. The main external and internal factors affecting cargo safety have been determined, including the physicochemical properties of petroleum products such as flammability, explosiveness, volatility, and susceptibility to static electrification, as well as external factors, including mechanical impacts, climatic conditions, organizational, and technical aspects.
  • Item
    Інтеграція штучного інтелекту в системи підтримки прийняття рішень в оптимізації виробничих процесів машинобудівного підприємства на прикладі машинного навчання
    (ЦНТУ, 2024) Бойко, Р. Ю.; Аулін, В. В.; Тихий, А. А.; Карпушин, С. О.; Коваль, О. П.; Boiko, R.; Aulin, V.; Tykhyi, А.; Karpushyn, S.; Koval, O.
    У статті представлено комплексний огляд систем підтримки прийняття рішень в галузевому машинобудуванні на основі штучного інтелекту у контексті Індустрії 4.0. Проаналізовано підходи до інтеграції та обробки даних, а також основні методи машинного та глибокого навчання, що формують технологічне підґрунтя таких рішень. Окреслено архітектуру, типові етапи впровадження і запропоновано план інтеграції штучного інтелекту для машинобудівного підприємства, включно з описом складових рішення та ключових стратегій розгортання. Розглянуто потенційні виклики й надано рекомендації щодо успішної реалізації. Результати впровадження можуть значно скоротити незаплановані простої устаткування, підвищити ефективність виробництва й забезпечити підприємствам суттєву конкурентну перевагу. This article provides a comprehensive overview of decision support systems based on artificial intelligence within the context of Industry 4.0. The integration approaches and data processing methods, as well as key machine learning and deep learning techniques, which form the technological foundation of such systems, are analyzed. The article outlines the architecture, typical implementation stages, and suggests a plan for artificial intelligence integration in a machine-building enterprise, including descriptions of the system components and deployment strategies. Potential challenges and recommendations for successful implementation are also discussed.
  • Item
    Оцінка величини і характеру зношування зірочок ланцюгових передач сільськогосподарських машин
    (ЦНТУ, 2024) Гупка, А. Б.; Аулін, В. В.; Цьонь, Г. Б.; Буховець, В. М.; Пиндус, Т. Б.; Gypka, A.; Aulin, V.; Tson, A.; Buhovets, V.; Pyndus, T.
    У статті досліджено процес зношування зірочок ланцюгових передач бурякозбиральних машин, зокрема механізму викопування та очищення буряків. Встановлено, що основною причиною інтенсивного зношування зірочок є вплив абразивних частинок. Проаналізовано результати комплексних випробувань та визначено основні статистичні характеристики процесу зношування зірочок. Запропоновано використання розподілу Вейбулла-Гнеденка для опису закону розподілу експлуатаційного ресурсу зірочок. Обґрунтовано можливі шляхи підвищення ресурсу зірочок, зокрема впровадження зміцнювальних технологій та заходів щодо зниження впливу абразиву. The article investigates the wear process of sprockets of chain drives of beet harvesters, in particular the mechanism for digging and cleaning beets. It was found that the main cause of intensive wear of sprockets is the influence of abrasive particles contained in the soil and plant residues. This leads to a change in the geometry of the sprocket teeth, disruption of interaction with the chain and, accordingly, a decrease in the operational resource of the transmission.