Наукові публікації кафедри ДМ та ПМ

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1357

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item type:Item,
    Условия уравновешивания ротора абсолютно твердым телом с неподвижной точкой на оси вала
    (2001) Филимонихин, Г. Б.; Філімоніхін, Г. Б.
    It was obtained conditions imposed on geometry of mass of a absolute rigid body, at which fulfilment this body with a fixed point on an axis of the shaft of a rotor can balanced the rotor in a certain plane of correction. The examples of absolute rigid bodies satisfying to obtained conditions are adduced.
  • Item type:Item,
    Експериментальне дослідження процесу зрівноваження автобалансирами дисків ручних шліфувальних машин
    (Вінниця, 2007) Філімоніхін, Г. Б.; Коваленко, О. В.
    Исследован процесс уравновешивания на холостом ходу дисков ручных шлифовальных машин разными типами шаровых автобалансиров. Установлена наибольшая пригодность автобалансиров с подвижными и неподвижными перегородками. Is investigated the process of an equilibration idling disks of manual grinding machines by different types of ball-type autobalancers. The greatest suitability.
  • Item type:Item,
    Експериментальне дослідження зрівноваження кульовими автобалансирами крильчатки осьового вентилятора
    (Вінниця, 2007) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.
    Исследована работа различных типов шаровых автобалансиров при уравновешивании крыльчатки осевого вентилятора. Разработаны методика динамического уравновешивания крыльчатки до начала эксплуатации вентилятора и методика определения чувствительности автобалансиров к дисбалансу, использующие двухшаровой автобалансир. Is investigated works of various types of ball-type autobalancers at a balancing of an impeller of the axial-flow fan. Are developed a technique of a dynamic balancing of an impeller prior to the beginning of operation of the fan and a technique of definition of sensitivity of autobalancers to the unbalance, using the two balls autobalancer.
  • Item type:Item,
    Стабілізація положення осі обертання абсолютно твердого тіла двухмаятниковим (двухкульовим) автобалансиром
    (2004) Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.
    В роботі в рамках плоскої моделі ізольованої системи складеної з тіла, двухмаятникового (двухкульового) автобалансира (АБП) і точки, що створює дисбаланс, досліджується задача про стійкість всіх усталених рухів системи. Далі, спираючись на отримані результати досліджується як швидко система буде повертатися до основного руху, якщо від нього відхилиться. Стійкість основного руху забезпечує обертання тіла навколо осі, на яку насаджені маятники, тобто стабілізацію її положення щодо тіла. Встановлено, що: 1. Система має чотири істотно відмінних усталених рухи: основний - у якому маятники зрівноважують дисбаланс тіла; три побічних, у яких тіло розбалансоване, причому в першому - маятники відхилені в легкий бік тіла, в другому - у важкий, в третьому - один маятник відхилений у легкий, а інший у важкий бік тіла; 2. В основному русі кінетична енергія приймає абсолютний мінімум, в першому і третьому побічному русі кінетична енергія приймає екстремальне значення, що не є мінімумом, у другому побічному русі - максимальна; 3. Основний рух глобально стійкий, а побічні - нестійкі; За коренями характеристичного рівняння, оцінена швидкість приходу системи до основного руху, якщо вона від нього відхилиться.
  • Item type:Item,
    Забезпечення працездатності нечутливих до сил ваги некласичних автобалансирів
    (РВЛ КДТУ, 2003) Невдаха, Ю. А.; Nevdakha, Y.
    Дисертаційна робота присвячена розробці теоретичних принципів конструювання некласичних автобалансувальних пристроїв (АБП) нечутливих до сил ваги, призначених для більш точного зрівноваження вертикально розташованих роторів екстракторів, центрифуг, сепараторів, теоретичному й експериментальному визначенню умов працездатності нових пристроїв. Запропоновано усувати чутливість коригувальних вантажів (КВ) у некласичних АБП шляхом встановлення другого КВ і накладання на їх рухи в’язей. Виділені ознаки, комбінаціями яких створюються пристрої. Досліджені габаритні розміри, балансувальна ємність та інші технічні характеристики нових АБП. Теоретично й експериментально визначені умови працездатності пристроїв. Побудована модель ротора, який розташований вертикально, рухається плоскопаралельно, утримується ізотропними в’язкопружними опорами і зрівноважується запропонованим АБП. За допомогою теорії стійкості усталених рухів нелінійних автономних систем встановлена працездатність пристроїв на зарезонансних швидкостях обертання ротора. На універсальному стенді експериментально досліджена працездатність двох моделей АБП, зокрема при: різних режимах руху ротора; при зрівноваженні різних дисбалансів; дії збурень різного походження. Підтверджена працездатність пристроїв на зарезонансних швидкостях обертання ротора і переваги у роботі над АБП-прототипом. Розроблені додаткові рекомендації щодо поліпшення конструкції АБП: створювати нижній КВ меншої маси; збільшувати в’язкість сил внутрішнього опору; частково заповнювати порожнину АБП рідкою речовиною. The thesis is devoted to improving of a construction nonclassical automatic balancing devices (ABD) by a elimination of sensitivity of correcting masses (CM) to forces of weight, theoretical and experimental definition of conditions of serviceability of new devices. It is offered to eliminate sensitivity of CM in nonclassical ABD to forces of weight by installation of second CM and superposition by their movements of connections. The indications are chosen, which combinations form device by. The overall dimensions, balance capacity and other characteristics of the new ABD are investigated. Theoretically and experimentally conditions of serviceability of devices are certain. The model of a rotor is constructed which is located vertically, moves plain-parallel, is kept by isotropic viscous-elastic supports and statically is counterbalanced offered by ABD. With the help of theories of stability of the states motions of nonlinear autonomous systems and method of expansion of the roots of a polynomial on degrees of a small parameter the serviceability of devices is established on the speeds of rotation of a rotor, which is higher resonance. On the universal stand is experimentally investigated the serviceability of two models of ABD, including for: various modes of motions of a rotor; balancing various disbalances; operation of perturbations of a various origin. Is confirmed the serviceability of devices on rotation rate of a rotor, which higher that resonance one. The additional recommendations for improving a construction of ABD are produced: to execute lower CM by a smaller mass; to increase viscosity of forces of an internal resistance.
  • Item type:Item,
    Умови зменшення кута нутації обертового НТ в ізольованій системі
    (Поліграфічний центр "КОД", 2009) Філімоніхіна, І. І.; Filimonikhina, I.
    Створена єдина теорія зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними автобалансирами (АБП). Вона містить: теорію твердих КВ (умови, при виконанні яких тверді КВ певної форми можуть зрівноважити ротор у певній площині корекції; приклади КВ, їх геометричні і масо-інерційні характеристики; кінематику руху КВ відносно ротора, відповідні схеми і методи зрівноваження і віброзахисту роторів; класифікацію АБП, тощо); наближений метод визначення умов настання автобалансування (критичних швидкостей, при переході через які втрачається чи настає автобалансування); одержані з допомогою методу умови зрівноваження пасивними АБП гнучких і жорстких роторів при різному закріпленні. Розроблений єдиний методологічний підхід до поглибленого досліджен¬ня процесу зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними АБП з твердими КВ, який містить два нових етапи: дослідження усталених рухів системи ротор-АБП, у яких КВ не припиняють рух відносно ротора; уточнення кількості і величини критичних швидкостей системи. Підхід застосований для теоретичного і експериментального дослідження динаміки класичних (багатокульових і багатомаятникових) і нового - некласичного АБП, розробленого у цій роботі. З його допомогою досліджені такі нові явища: квазіперіодичні рухи системи ротор – АБП; залежність кількості і величини критичних швидкостей від положення КВ відносно ротора, дисбалансу, сил опору, тощо. Is created the general theory of balancing and defense from vibrations of rotors by passive autobalancers (ABD). It contains: theory of rigid corrective masses (CM) (terms at implementation of which the rigid CM with definite form can balance a rotor in the definite plane of correction; examples of CM, their geometrical, mass and inertia descriptions; kinematics of motion of CM in relation to a rotor, the proper charts of balancing and defense from vibrations of rotors; classification of ABD); the close method of determination of terms of offensive of autobalancing (critical speeds, at transitions through which is lost or come autobalancing); are found with the help of the method the conditions of balancing by passive ABD of flexible and rigid rotors at a different fixing. Is developed sole methodological approach to research of process of balancing and defense from vibrations of rotors by passive ABD with rigid CM, which contains two new stages: research of the steady motions of the system rotor - ABD, in which CM move in relation to a rotor; clarification of quantity and size of critical speeds of the system. Approach is applied for theoretical and experimental research of dynamics of classic (multi-ball and multi-pendulum) and new - unclassic ABD, developed at this work. With it’s help is opened such new phenomena: existence of quasi-periodic motions of the system rotor - ABD; dependence of quantity and size of critical speeds from position of CM in relation to a rotor, disbalance, forces of resistance, and others like that.
  • Item type:Item,
    Зрівноваження і віброзахист роторів пасивними автобалансирами
    (Поліграфічний центр "КОД", 2005) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, G.
    Створена єдина теорія зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними автобалансирами (АБП). Вона містить: теорію твердих КВ (умови, при виконанні яких тверді КВ певної форми можуть зрівноважити ротор у певній площині корекції; приклади КВ, їх геометричні і масо-інерційні характеристики; кінематику руху КВ відносно ротора, відповідні схеми і методи зрівноваження і віброзахисту роторів; класифікацію АБП, тощо); наближений метод визначення умов настання автобалансування (критичних швидкостей, при переході через які втрачається чи настає автобалансування); одержані з допомогою методу умови зрівноваження пасивними АБП гнучких і жорстких роторів при різному закріпленні. Розроблений єдиний методологічний підхід до поглибленого досліджен¬ня процесу зрівноваження і віброзахисту роторів пасивними АБП з твердими КВ, який містить два нових етапи: дослідження усталених рухів системи ротор-АБП, у яких КВ не припиняють рух відносно ротора; уточнення кількості і величини критичних швидкостей системи. Підхід застосований для теоретичного і експериментального дослідження динаміки класичних (багатокульових і багатомаятникових) і нового - некласичного АБП, розробленого у цій роботі. З його допомогою досліджені такі нові явища: квазіперіодичні рухи системи ротор – АБП; залежність кількості і величини критичних швидкостей від положення КВ відносно ротора, дисбалансу, сил опору, тощо. Is created the general theory of balancing and defense from vibrations of rotors by passive autobalancers (ABD). It contains: theory of rigid corrective masses (CM) (terms at implementation of which the rigid CM with definite form can balance a rotor in the definite plane of correction; examples of CM, their geometrical, mass and inertia descriptions; kinematics of motion of CM in relation to a rotor, the proper charts of balancing and defense from vibrations of rotors; classification of ABD); the close method of determination of terms of offensive of autobalancing (critical speeds, at transitions through which is lost or come autobalancing); are found with the help of the method the conditions of balancing by passive ABD of flexible and rigid rotors at a different fixing. Is developed sole methodological approach to research of process of balancing and defense from vibrations of rotors by passive ABD with rigid CM, which contains two new stages: research of the steady motions of the system rotor - ABD, in which CM move in relation to a rotor; clarification of quantity and size of critical speeds of the system. Approach is applied for theoretical and experimental research of dynamics of classic (multi-ball and multi-pendulum) and new - unclassic ABD, developed at this work. With it’s help is opened such new phenomena: existence of quasi-periodic motions of the system rotor - ABD; dependence of quantity and size of critical speeds from position of CM in relation to a rotor, disbalance, forces of resistance, and others like that.