Наукові публікації кафедри ДМ та ПМ

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1357

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Item
    Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller
    (2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.
    Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.
  • Item
    On the limited accuracy of balancing the axial fan impeller by automatic ball balancers
    (2018) Olijnichenko, L; Hruban, V.; Lychuk, M.; Pirogov, V; Олійніченко, Л. С.; Грубан, В. А.; Личук, М. В.; Пирогов, В. В.
    Комп’ютерним 3D моделюванням досліджений процес динамічного балансування кульовими автобалансирами крильчатки осьового вентилятора. Досліджено режими розгону, крейсерського руху і вибігу вентилятора. Оцінена точність балансування на ділянці крейсерського руху. Досліджено вплив сил тяжіння, в’язкого опору руху куль на точність балансування. Оцінений вплив ексцентриситетів бігових доріжок автобалансирів на точність балансування.
  • Item
    Исследование процесса стабилизации оси вращения несущего тела маятниковым автобалансиром
    (2016) Пирогов, В. В.
    В рамках механічної системи, яка здійснює просторовий рух і складена з обертового статично незрівноваженого несучого тіла та двох однакових математичних маятників, відносному руху яких перешкоджають сили в’язкого опору, досліджується умовна стійкість основних рухів. Встановлено, що основні рухи, в яких відбувається стабілізація положення осі обертання несучого тіла, умовно асимптотично стійкі.
  • Item
    Стабілізація положення осі обертання абсолютно твердого тіла маятниковим (кульовим) автобалансиром
    (Київ, 2004) Горошко, О. О.; Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Goroshko, О.; Filimonikhin, H.; Pirogov, V.
    Розглянута задача про стійкість руху ізольованої матеріальної системи, яку утворюють абсолютно тверде тіло, що рухається плоскопаралельно, на центральну вісь якого, перпендикулярну площині руху, насаджені два однакових математичних маятника і усередині якого знаходиться матеріальна точка, що створює дисбаланс. Встановлено, що, за умови існування, глобально стійкий основний рух системи, у якому система обертається навколо центральної осі тіла, а решта рухів, побічних - нестійка. Is considered the problem of stabilization, of the position of the axis of the isolated absolute rigid body concerning itself. The isolated absolute rigid body makes plane-parallel motions. On the central axis of the absolute rigid body, which is perpendicular to the plane of motion is installed two identical mathematical pendulums. Inside the absolute rigid body there is a material point, which creates unbalanced weight. Is established, that, under condition of existence, is global stable the main motion of a system – the motion, in which the system rotates around the central axis of the absolute rigid body.
  • Item
    Стабілізація положення осі обертання абсолютно твердого тіла двухмаятниковим (двухкульовим) автобалансиром
    (2004) Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.
    В роботі в рамках плоскої моделі ізольованої системи складеної з тіла, двухмаятникового (двухкульового) автобалансира (АБП) і точки, що створює дисбаланс, досліджується задача про стійкість всіх усталених рухів системи. Далі, спираючись на отримані результати досліджується як швидко система буде повертатися до основного руху, якщо від нього відхилиться. Стійкість основного руху забезпечує обертання тіла навколо осі, на яку насаджені маятники, тобто стабілізацію її положення щодо тіла. Встановлено, що: 1. Система має чотири істотно відмінних усталених рухи: основний - у якому маятники зрівноважують дисбаланс тіла; три побічних, у яких тіло розбалансоване, причому в першому - маятники відхилені в легкий бік тіла, в другому - у важкий, в третьому - один маятник відхилений у легкий, а інший у важкий бік тіла; 2. В основному русі кінетична енергія приймає абсолютний мінімум, в першому і третьому побічному русі кінетична енергія приймає екстремальне значення, що не є мінімумом, у другому побічному русі - максимальна; 3. Основний рух глобально стійкий, а побічні - нестійкі; За коренями характеристичного рівняння, оцінена швидкість приходу системи до основного руху, якщо вона від нього відхилиться.
  • Item
    Усунення кута нутації та незрівноваженості обертових ізольованих систем маятниками (кулями)
    (2010) Пирогов, В. В.; Pirogov, V.; Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, G.
    Досліджується задача усунення кута нутації та незрівноваженості обертових ізольованих систем маятниками (кулями). The problem eliminating nutation angle and unstability rotating isolated systems pendulum (balls).
  • Item
    Стабілізація положення осі обертання тіла-носія маятниками (кулями)
    (2008) Пирогов, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Pirogov, V.; Filimonikhin, G.
    Досліджується задача стабілізації положення осі обертання тіла-носія маятниками (кулями) енергетичним методом та першим методом Ляпунова. The problem stabilization the rotation axis of the body carrier pendulums (balls) energy method and the first method of Lyapunov.
  • Item
    Устойчивость установившихся движений спутника, стабилизируемого вращением, с пассивным автобалансиром-демпфером угла нутации
    (2012) Филимонихин, Г. Б.; Филимонихина, И. И.; Пирогов, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Філімоніхіна, І. І.; Пирогов, В. В.; Filimonikhin, G.; Filimonikhina, I.; Pirogov, V.
    Решается актуальная проблема выделения установившихся движений и определения условий их условной асимптотической устойчивости для изолированной системы, состоящей из вращающегося несущего тела и присоединенных к нему маятников, относительному движению которых препятствуют силы вязкого сопротивления. Такими системами моделируются в ряде задач космические аппараты, положение которых в пространстве стабилизируется вращением. Основное внимание уделяется исследованию величины и динамики изменения угла нутации несущего тела. Вирішується актуальна проблема виділення усталених рухів і визначення умов їх умовної асимптотичної стійкості для ізольованої системи, що складається з обертового несучого тіла і приєднаних до нього маятників, відносному руху яких перешкоджають сили в'язкого опору. Такими системами моделюються в ряді задач космічні апарати, положення яких у просторі стабілізується обертанням. Основна увага приділяється дослідженню величини і динаміки зміни кута нутації несучого тіла. We solve the actual problem of allocation of steady motions and determine the conditions of their conditional asymptotic stability for isolated system consisting of a rotating carrier body and pendulums attached to it, which relative motion prevents the forces of viscous resistance. Such systems are modeled in a number of tasks the spacecraft, whose position in space is stabilized by rotation. The main attention is paid to research of magnitude and dynamics of change of the angle of nutation of the carrier body.