Наукові публікації кафедри ДМ та ПМ

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1357

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 52
  • Item
    Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller
    (2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.
    Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.
  • Item
    До стійкості автобалансуючого пристрою із зв’язками, накладеними на рух коригуючих вантажів
    (АН УРСР, 1990) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, G.
    В рамках плоскої моделі досліджується динамічна стійкість ротора, який зрівноважується четирьохмаятниковим автобалансуючим пристроєм. У пристрої на рухи маятників накладені зв'язки, які дозволяють їм повертатися відносно ротора на рівні кути в протилежні боки. У випадках, коли маса маятників набагато менше маси ротора, при великому терті між маятника і валом ротора, при обертанні ротора з частотою, набагато вище критичної, при великому зовнішньому терті знайдені необхідні умови стійкості руху. Dinamic stability of rotor balanced by four-pendulum autobalancing device is studied within the plane model. The necessary condition of the motion stabi¬lity are found for the cases when pendulum mass is much lower than the rotor mass, at larger friction between pendulums and the rotor shaft, under the dotation of rotor with the speed much higher than the critical one, under larger external damping.
  • Item
    К устойчивости основного движения двухмаятникового автобалансира
    (1996) Филимонихин, Г. Б.; Філімоніхін, Г. Б.
    Dynamic stability of the main motion of a two-pendulum autobalancing device is studied within the plane model. The sufficient conditions of asymptotic stability are found for the cases where the pendulum mass, is much less than that of the rotor at large friction between pendulums and the rotor shaft, under large external damping, and under high-speed rotation of the rotor. For small damping, one or three critical speeds are found and the region of stability of the main motion is constructed which is independent of disbalance of the rotor.
  • Item
    Дослідження динаміки пасивних автобалансирів з твердими коригувальними вантажами
    (2003) Філімоніхін, Г. Б.
    Is adduced general sequence of a theoretical research of dynamics and efficiency of the passive auto-balancers with the rigid corrective masses. Is represented the method based on the theory of stability of stationary motions of the nonlinear autonomous systems.
  • Item
    Условия уравновешивания ротора абсолютно твердым телом с неподвижной точкой на оси вала
    (2001) Филимонихин, Г. Б.; Філімоніхін, Г. Б.
    It was obtained conditions imposed on geometry of mass of a absolute rigid body, at which fulfilment this body with a fixed point on an axis of the shaft of a rotor can balanced the rotor in a certain plane of correction. The examples of absolute rigid bodies satisfying to obtained conditions are adduced.
  • Item
    Об уравновешивании ротора маятниками, насаженными на оси, перпендикулярные валу
    (2000) Филимонихин, Г. Б.; Філімоніхін, Г. Б.
    Іt is offered to autobalance a rotor by two pairs of pendulum, which are connected under a right angle, installed on axes perpendicular to the shaft. The model of a rotor making cylindrical motions is considered. The sufficient conditions for asymptotic stability of the main motion are found: when the weight of pendulums are much less than the weight of a rotor; at fast rotation of a rotor; at large friction between pendulums and axes; and at large external friction. In the absence of forces of resistance, the area of stability of the main motion not dependent on unbalance is found.
  • Item
    До стійкості автобалансуючого пристрою із зв’язками, накладеними на рух коригуючих вантажів
    (1990) Філімоніхін, Г. Б.
    В рамках плоской модели исследуется динамическая устойчивость ротора, уравновешиваемого четырехмаятниковым автобалансирующим устройством. В устройстве на движения маятников наложены связи, позволяющие им поворачиваться относительно ротора на равные углы в противоположные стороны. В случаях, когда масса маятников намного меньше массы ротора, при большом трении между маятниками и валом ротора, при вращении ротора с частотой, намного выше критической, при большом внешнем трении найдены необходимые условия устойчивости движения. Dinamic stability of rotor balanced by four-pendulum autobalancing device is studied within the plane model. The necessary condition of the motion stability are found for the cases when pendulum mass is much lower than the rotor mass, at larger friction between pendulums and the rotor shaft, under the dotation of rotor with the speed much higher than the critical one, under larger external damping.
  • Item
    Стабілізація маятниками положення осі обертання ізольованого абсоабсолютно твердого тіла
    (ВПЦ "Київський університет", 2002) Філімоніхін, Г. Б.
    Розглянуто задача стабілізації маятниками положення осі обертання ізольованого абсолютно твердого тіла відносно самого тіла. Ізольоване тіло рухається плоскопаралельно. На його вісь обертання насаджено два однакових математичних маятника. Усередині тіла знаходиться маса, що може переміщуватися. Знайдено необхідні і достатні умови асимптотичної стійкості основного руху системи – рух, у якому маятники компенсують внутрішнє переміщення мас у системі й система обертається навколо осі обертання тіла. Is considered the problem of stabilization, by the pendulums, of the position of the axis of the rotation of the isolated absolute rigid body concerning itself. The isolated absolute rigid body makes plane-parallel motions. On the central axis of the absolute rigid body, which is perpendicular to the plane of motion is installed two identical mathematical pendulums. Inside the absolute rigid body there is a material point, which can move. Is established, that, under condition of existence, the main motion of a system – the motion, in which the pendulums compensate the unbalance of material point and the system rotates around the central axis of the absolute rigid body, is asymptotically stable.
  • Item
    Модель ротора, що здійснює плоскопаралельний рух і зрівноважується корегуючим вантажем з нерухомою точкою на осі ротора
    (Кінпатрі ЛТД, 2001) Філімоніхін, Г. Б.
    Побудовано математичну модель ротора, що зрівноважується корегуючим вантажем (КВ), який обертається навколо повздовжньої і поперечної осей ротора. Ротор розташований вертикально і здійснює плоскопаралельний рух (кутовими рухами навколо центру мас знехтувано). Центр мас КВ не збігається з нерухомою точкою на осі ротора і відносно неї два головних осьових момента інерції КВ однакові. Встановлено існування до шести істотно відмінних усталених рухів системи: два основних -за яких ротор зрівноважений; чотири побічних – за яких КВ максимально відхилений у напрямку відхилення вала від осі обертання або в протилежний бік. Сформульований критерій працездатності автобалансира. Is constructed the mathematical model of a rotor which is balancing by the corrective Mass (CM) which turns around longitudinal and cross-sectional axis of a rotor. The rotor is located vertically and makes plane-parallel motion (angular motions around center of mass is neglected). Center of mass of CM does not coincide with a fixed point on an axis of a rotor and concerning it two principal axial moments of inertia of CM is identical. The existence to six essentially different steady-state motions of a system is established: two main motions in which the rotor is balancing; four spurious - in which the rotor is unbalancing. Is formulated the criterion of functionability of the autobalancer.
  • Item
    Пасивні автобалансири з твердими коригувальними вантажами
    (Хмельницький, 2002) Філімоніхін, Г. Б.
    Розглянуті коригувальні вантажі і відповідні конструкції так званих класичних і нових некласичних пасивних автобалансирів, призначених для зрівноваження роторів на ходу в процесі експлуатації. Показано, що конструкції пристроїв обєднує те, щокоригувальні вантажі в них рухаються, певним чином, навколо точки на повздовжній осі вала ротора. За видами рухів коригувальних вантажів запропоновано класифікувати дані пристрої. Розглянуті переваги і недоліки різних конструкцій.