Наукові публікації кафедри аудиту, обліку та оподаткування
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11016
Browse
9 results
Search Results
Item Податковий кодекс України як базовий нормативний документ, що регулює відносини у сфері справляння податків і зборів та його структурні компоненти(ЦНТУ, 2024) Печена, А. В.; Бондаренко, Д. В.; Лисенко, А. М.Автори систематизували структурні компоненти Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (у редакції від 01.10.2024 р.), акцентували увагу на визначенні у податковому законодавстві понять "податок", "збір (плата, внесок)", "спеціальні податкові режими", а також на елементах, які обов’язково визначаються під час встановлення податку. Наголошується на тому, що розуміння структурних компонентів Податкового кодексу України та знання його норм є запорукою якісного формування підприємством податкової звітності та вчасної сплати податкових платежів до відповідних бюджетів.Item Економічний аналіз як основа ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ризиків та загроз(ВІПО, 2024) Лисенко, А. М.Автором досліджені розроблені науковцями підходи щодо визначення сутності понять «ризик», «загроза», а також щодо класифікації ризиків. На сучасному етапі при оцінці ризиків діяльності суб’єктів господарювання в Україні пропонується враховувати економічні, екологічні, соціальні ризики та загрози впливу війни, виокремлюючи при цьому прояв таких ризиків та загроз у зонах бойових дій, на звільнених територіях, а також на територіях, які не входять до переліку вище зазначених. Пропонується поєднувати кількісні та якісні методи аналізу при ідентифікації та оцінці ризиків та загроз, визначенні причин їх виникнення, потенційних сфер з використанням економіко-математичних методів та моделей, побудовою детермінованих та стохастичних факторних залежностей для максимально повного урахуванням чинників невизначеності та випадковості. Акцентується увага на тому, що аналіз дає можливість виокремити чинники впливу на формування важливих результативних показників фінансово-господарської діяльності, здійснити їх деталізацію, систематизацію та синтез, провести необхідні розрахунки з метою обґрунтування рішень та їх подальшого впровадження у практичній площині.Item Економічний аналіз як основа прийняття ефективних рішень в управлінні суб’єктами господарювання сфери агробізнесу(ОНЕУ, 2024) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.; Чадай, Ю. В.Автори виокремили стадії процесу розробки рішень, розкрили їх зміст, дослідили особливості взаємодії керуючої та керованої підсистем в системі управління суб'єктами господарювання. Акцентується увага на тому, що суб'єкти господарювання сфери агробізнесу різняться за обсягами діяльності та організаційно-правовими формами, що здійснює значний вплив на організацію та проведення ними аналізу. Автори стверджують, що для адекватної економічної оцінки ситуацій та прийняття ефективних рішень у сфері агробізнесу важливими моментами є: розуміння особливостей розвитку сільського господарства, основ ведення обліку, складання звітності, оподаткування; поєднання знань, логіки та раціонального мислення; узгодженість організаційних цілей та стратегій; орієнтація на процес; встановлення пріоритетів; відповідальність у розробці та реалізації рішень.Item Маркетинговий аналіз як основа прийняття рішень в управлінні виробничо-збутовою діяльністю суб’єкта господарювання(Кошовий Б.-П. О., 2023) Лисенко, А. М.Автором досліджене поняття маркетингового аналізу, систематизовано його базові компоненти, розглянуто основні детерміновані факторні моделі, а також методи, які застосовуються у маркетинговому аналізі, здійснена класифікація резервів підвищення ефективності виробничо-збутової діяльності. Наголошено на ролі маркетингового аналізу при розробці й ухваленні рішень, спрямованих на раціональне управління виробничо-збутовою діяльністю суб’єкта господарювання. Встановлено, що система управління виробничо-збутовою діяльністю суб’єкта господарювання поєднує сукупність підсистем (функціональна підсистема та підсистема забезпечення), функцій (планування, регулювання, організація, облік, контроль, координація, аналіз, мотивація), принципів (системність, комплексність, гнучкість, оптимальність) та елементів (технічні, технологічні, організаційні, економічні, соціальні), які у процесі взаємодії забезпечують результативність її функціонування. У цьому контексті маркетинговий аналіз розглянуто як інструмент всебічного оцінювання виробничо-збутової діяльності суб’єкта господарювання й мінімізації впливу негативних чинників, а отже як основу для прийняття виважених та економічно обґрунтованих управлінських рішень.Item Економічний потенціал суб’єктів господарювання сфери агробізнесу: особливості формування, систематизація показників, методи оцінки(Вишемирський В. С., 2023) Лисенко, А. М.Автор досліджує агробізнес як важливий компонент ринкової економіки, що поєднує через ланцюги горизонтальної та вертикальної інтеграції сукупність суб’єктів господарювання у сфері виробництва сільськогосподарської продукції, її промислового перероблення, транспортування й подальшого продажу, а також виробництва та постачання засобів і предметів праці для сільського господарства. В роботі систематизовано сукупність взаємопов’язаних показників та методів оцінювання економічного потенціалу суб’єктів сфери агробізнесу, досліджено теоретико-методологічні аспекти проблеми, використано та проаналізовано цифрову інформацію, узагальнену Державною службою статистики України на підставі використання форм державних статистичних спостережень, складених суб’єктами господарювання. Визначено сутність економічного потенціалу на основі урахування різних підходів науковців до трактування цього поняття, розгляду особливостей формування економічного потенціалу суб’єктами господарювання сфери агробізнесу, систематизації показників та методів оцінки складових елементів економічного потенціалу у цій сфері.Item Організація аналізу фінансово-господарської діяльності суб'єктами господарювання аграрної сфери(Центрально-Українське видавництво, 2023) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.Підвищення результативності фінансово-господарської діяльності суб’єктами господарювання аграрної сфери не є можливим без раціонально налагодженої економічної роботи на рівні таких суб’єктів. Важлива роль при цьому має відводитися економічному аналізу, який забезпечує виявлення внутрішніх та зовнішніх резервів на основі дослідження причинно-наслідкових взаємозв’язків процесів і явищ та належна організація якого, основана на урахуванні потенційних можливостей та специфіки діяльності кожного суб’єкта господарювання, забезпечує підвищення показників ефективності на мікроекономічному рівні. Встановлено, що у фермерських господарствах аналіз фінансово-господарської діяльності не проводиться належним чином, що призводить до погіршення результатів діяльності таких суб’єктів господарювання. Авторами узагальнені основні підходи до трактування поняття «організація економічного аналізу», запропоновано розподіляти організаційні складові за етапами організації аналітичного дослідження.Item Інструменти податкового регулювання як засіб стимулювання інноваційної активності суб’єктів господарювання(Сочінський М. М., 2018) Лисенко, А. М.Досліджено динаміку питомої ваги підприємств, що займалися інноваціями в Україні, витрати за напрямами використання інноваційних коштів підприємствами, питомі показники інноваційної активності промислових підприємств, динаміку впровадження інновацій на промислових підприємствах України, розподіл інструментів податкового регулювання економічних процесів за характером дії. Встановлено, що низька інноваційна активність суб’єктів господарювання значною мірою пов’язана з недосконалістю засобів державного регулювання інноваційних процесів в економіці. Систематизовано основні інструменти податкового регулювання інноваційних процесів в економіці країн світу, виявлено недоліки у нормативно-правовому забезпеченні питань регулювання інноваційних процесів в економіці України на основі застосування податкових інструментів. Досліджено податкові пільги у сфері регулювання інноваційних процесів, передбачені податковим кодексом України, зроблено висновок про те, що діючі на даний час інструменти податкового регулювання не можуть належним чином стимулювати інноваційний розвиток економічних процесів в Україні. Запропоновано заходи, необхідні для забезпечення ефективного впливу податкових інструментів на стимулювання інноваційної активності суб’єктів господарювання.Item Основні тенденції розвитку аграрного підприємництва в Україні(Сочінський М. М., 2019) Лисенко, А. М.Автор акцентує увагу на невирішених моментах розвитку підприємницького середовища на селі та системи його організації: проблемі безробіття та низької купівельної спроможності населення; недостатньому використанні ресурсного потенціалу сільських територій; обмеженому доступі сільськогосподарських товаровиробників до джерел фінансування; низькому рівні залучення суб’єктів господарювання до організації в інтегровані аграрні формування. Досліджено динаміку обсягів виробництва сільськогосподарської продукції господарствами усіх категорій, зміну площі сільськогосподарських угідь, кількості суб’єктів господарювання, які здійснюють підприємницьку діяльність в аграрній сфері України, проаналізовано кількість та структуру підприємств, які здійснювали сільськогосподарську діяльність, за організаційно-правовими формами господарювання, структуру виробництва продукції сільського господарства за категоріями господарств, доведено, що формування інтегрованих структур ринкового типу на основі поширення кооперації в аграрній сфері забезпечить прояв переваг великого бізнесу над дрібним.Item Management of economic potential of agribusiness entities(The Academy of Management and Administration in Opole, 2021) Lysenko, A.; Лисенко, А. М.The author systematizes the components that form a comprehensive approach to understanding economic potential, developed organizational and methodological support of economic potential of management system, studied the features of agribusiness, which have an impact on the formation of economic potential and its management. The purpose of the study is to streamline the theoretical and methodological approaches in managing the economic potential of agribusiness, taking into account the practical aspects of business entities. The streamlining of theoretical and methodological approaches made it possible to draw a conclusion about the close relationship between subject and object of the management system of economic potential in view of the goal, list of tasks, effectiveness and taking into account the combined of internals and externals of factors within of the system of general laws, principles, functions, methods of management. According to the author, a comprehensive approach to understanding the economic potential is provided by a combination of resource-production, marketing approach and development strategy. It is established that in the field of agribusiness economic potential is formed by the resources and opportunities available to producers of agricultural products, products of its industrial processing, as well as means and objects of labor for agribusiness, the accompanying scientific institutions, the use of which is aimed at maximizing production efficiency and maximum supply of consumer demand for food products. With this in mind, the basic approaches in management aimed at ensuring effective decision-making on the use of labor resources, tools and objects of labor, allowed to develop a model for managing the economic potential of agribusiness in conditions of limited of resources.