Економічні науки. Випуск 23. – 2013
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/3907
Browse
Search Results
Item type:Item, Формування конкурентних переваг молокопереробних підприємств на продовольчому ринку України(КНТУ, 2013) Остряніна, С. В.; Ostryanina, S.У статті розглянуто поняття «конкурентної переваги» та визначено причинно- наслідкове розходження із поняттям «конкурентоспроможність»; мету та основні завдання управління конкурентними перевагами; класифікації конкурентних переваг та чинників формування конкурентоспроможності. Запропоновано формування механізму управління конкурентоспроможністю молокопереробних підприємств, який сприятиме зростанню результативності управління, орієнтації на системне використання ринкових можливостей підприємства з метою досягнення конкурентних переваг, The purpose of this article is to adopt the milk processing enterprises competitiveness management mechanism in order to obtain competitive advantage. Short description of made work at this article. The notions of “competitive advantage” and “competitiveness” and their cause-and-effect difference are considered. The aim and main tasks of competitive advantages management are described. The competitive advantages classification and competitiveness creation factors are identified. Conclusions competitive advantages are comparable; modem milk processing enterprise is a complex industrial, economic and social system; competitiveness management mechanism is the base for the enterprise environmental adaptation.